Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka moc solara?
Autor Wiadomość
mario91 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: fiat DUCATO 1.9 TDI / 1998r
Nazwa załogi: Amisy
Dołączył: 18 Lip 2012
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-04-12, 21:09   Jaka moc solara?

Witam szanowne koleżeństwo i pozdrawiam w ten wiosenny (deszczowy) wieczór.
Mam taki regulator w szafie.
Jaka może być max moc (W) panela.

DSCF7695.jpg
Plik ściągnięto 6087 raz(y) 112,67 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2013-04-12, 23:40   

Do 100 Watt.
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
mario91 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: fiat DUCATO 1.9 TDI / 1998r
Nazwa załogi: Amisy
Dołączył: 18 Lip 2012
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-04-12, 23:59   

Muszę troszeczkę więcej opisać sytuację. Muszę dokupić 2 akumulatory ponieważ przy zakupie samochodu ich brakowało. Był tylko rozruchowy sprawny, ale do rzeczy.
Pożyczyłem akumulator od kolegi na próbę w zaszłym roku i wszystko jakoś sprawnie działało.
Ale nie wiem jakiej mocy jest ten solar i jak mam to sprawdzić. Od tego regulatora odchodzą dwie wiązki na ak. pokładowy zabudowy i druga na ak. dodatkowy. Trzeci to rozruchowy 90 Ah.
Mam takie pytanie tych kolegów co siedzą w temacie solarków:
1. Czy akumulatory 1 i 2 muszą być jednakowej pojemności?
2. Czy trzeba zastosować separator?
3. Jak sprawdzić moc solara na dachu?
:spoko :spoko Pozdrawiam :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-04-13, 07:26   

mario91 napisał/a:
3. Jak sprawdzić moc solara na dachu?

odkręć go, pod spodem powinna być tabliczka znamionowa
mario91 napisał/a:
Czy akumulatory 1 i 2 muszą być jednakowej pojemności?

jesli mówimy o zabudowie to tak, powinny być jednakowe
mario91 napisał/a:
Czy trzeba zastosować separator?

jesli posiadasz/kupisz regulator co obsłuzy dwa akumulatory to nie, on ma to w sobie

ale coś mi się widzi że twoj regulator nie pociągnie dwóch akumulatorów,
ma jedno wyjście a ponadto jest 10A
to może świadczyc o tym że twój panel jest do 100W-130W

sprawdz dobrze co to za kable, te po prawej, to wyglada na jakiś odbiornik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marmur 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011
Piwa: 3/7
Skąd: Katowice / Zawiercie
Wysłany: 2013-04-13, 09:37   

Zrób ja papamila radzi.
ad 3 - zamiast odkręcać solar w słonaczny dzień zmierz prąd zwarciowy. Na jego podstawie można oszacować moc solara, tylko po co??
_________________
Pozdrawiam

Marek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
mario91 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: fiat DUCATO 1.9 TDI / 1998r
Nazwa załogi: Amisy
Dołączył: 18 Lip 2012
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-04-13, 16:49   

Sprawdziłem te dwa przewody o których papamila pisze. Dzisiaj mam mało czasu, ale obiecuję na poniedziałkowy wieczór więcej fotek. Z wyjścia VOLT te dwa przewody idą przez klemy pokładowego do przodu sam. pod maską w dolnej części jest zamontowana taka podstawa na pomocniczy akumulator wraz z klemami +,- . Klema - jest podłączona do masy samochodu. Klema + ma dodatkowy przewód który idzie do akum. rozruchowego przez taką puszeczkę (wydaje mi się że jest to swojego rodzaju jakaś dioda zaporowa). Piszę o tej diodzie tak bo nie jestem zawodowcem w tej dziedzinie, ale podłączyłem akum. w zabudowie i sprawdziłem napięcie na klemach pomocniczego (taka podstawa) było 12,5v, a na kemach rozruchowego 0v (klemy rozruchowego nie podłączone).
Pozdrawiam w poniedziałek dam fotki :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mario91 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: fiat DUCATO 1.9 TDI / 1998r
Nazwa załogi: Amisy
Dołączył: 18 Lip 2012
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-04-13, 17:18   

marmur bo nie mam ani jednego akumulatora tylko rozruchowy i muszę wiedzieć jakie kupić.
Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów pozytywnie zakręconych :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-04-13, 18:27   

mario91 napisał/a:
Z wyjścia VOLT te dwa przewody idą przez klemy pokładowego do przodu sam.

to mi wyglada na jakąś rzeżbę- zrób z tym porzadek -odłącz to

mario91 napisał/a:
muszę wiedzieć jakie kupić.

na poczatek kup jeden 100-110 Ah typu marine (głebokiego rozładowania)
podlacz to pod solar i zobaczysz jak to się będzie w twoium aucie sprawować,
aku rozruchowego do tej instalacji nie mieszaj, powinien wytrzymać swobodnie
nawet tygodniowy bezruch- w razie problemów radio zasil z aku pokładowego
(ew pozostanie sprawa alarmu jesli posiadasz ale o tym pózniej)
kilka wyjazdów i będziesz miał obraz sytuacji i twoich potrzeb.
Drugi aku pokładowy zawsze mozna dołożyć o ile okaże się potrzebny
(po mojemu nie będzie takiej potrzeby)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xr5pl 
doświadczony pisarz
Artur


Twój sprzęt: ducato 2,4D '85 zabudowa niezidentyfikowana
Dołączył: 10 Kwi 2009
Piwa: 3/8
Skąd: opolskie
Wysłany: 2013-04-13, 18:36   

zgadzam się z papamila, lepiej mieć jeden dobrze naładowany niż dwa chronicznie niedoładowane.
Co do mierzenia prądu zwarciowego na solarkach to serdecznie odradzam :) ))) solarki tegonie lubią ,oj nie. spalisz diody w solarze (ale moge sie mylić)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marmur 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011
Piwa: 3/7
Skąd: Katowice / Zawiercie
Wysłany: 2013-04-13, 19:19   

Spoko, można bez żadnych ubocznych konsekwencji mierzyć prąd zwarciowy.
_________________
Pozdrawiam

Marek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
xr5pl 
doświadczony pisarz
Artur


Twój sprzęt: ducato 2,4D '85 zabudowa niezidentyfikowana
Dołączył: 10 Kwi 2009
Piwa: 3/8
Skąd: opolskie
Wysłany: 2013-04-13, 19:35   

ja sie tam nie znam , niech się modrzejsi od mnie wypowiadają na temat zwarcia :) ja solarki tylko okazyjnie sprzedaje :haha:
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mario91 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: fiat DUCATO 1.9 TDI / 1998r
Nazwa załogi: Amisy
Dołączył: 18 Lip 2012
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-04-13, 23:22   

Ppampamila żeby w temat wejść głębiej zrobię w poniedziałek fotki jak to leci w temacie będzie lepszy podgląd na sprawę. Do poniedziałku z wieczorka HEJ :idea :spoko :confused
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marmur 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011
Piwa: 3/7
Skąd: Katowice / Zawiercie
Wysłany: 2013-04-13, 23:36   

mario91 napisał/a:
marmur bo nie mam ani jednego akumulatora tylko rozruchowy i muszę wiedzieć jakie kupić.
Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów pozytywnie zakręconych :spoko :spoko


W takim układzie sprawa wydaje się prosta.
Solar doładowuje akumulator rozruchowy.

Kupujesz drugi akumulator, rozdzielasz instalacje, Kupujesz separator lub budujesz prymitywny układ z przekaźnikiem do ładowania akumulatora pokładowego w czasie jazdy i sprawa załatwiona.
_________________
Pozdrawiam

Marek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
KFAJP 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ford Transit Dueerre
Dołączył: 06 Kwi 2013
Skąd: Selby/Zlotoryja
Wysłany: 2013-04-14, 00:14   

Witam

Mierzenie pradu zwarciowego, nie polega na zwieraniu + z - i patrzeniu jak sie iskrzy, oj lepiej nie :shock: do tego jest miernik, wiec bez obaw, ale skoro nie ma akumulatorow to zabezpiecz koncowki, aby nie bylo zwarcia :bajer

Ja mam inne pytanie, posiadajac panel jak polaczyc ladowanie przez panel i z innych zrodel ? (z sieci przez modul i przez alterntor). Wiem ze te regulatory maja zabezpieczenie, aby prad plynal do akumulatora tyllko, ale czy jest to tak zrobione, ze mozna bezpiecznie dolozyc do istniejacego sytemu, bez dodatkowych sterownikow itp. ?

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-04-14, 07:44   

KFAJP napisał/a:
jak polaczyc ladowanie przez panel i z innych zrodel

zazwyczaj kupuję coś dedykowanego, montuję i używam zgodnie z instrukcją obsługi
najlepiej z obrazkami
po pierwsze nie jestem fachowcem,
po drugie nie chcę poprawiac fabryki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***