Uterenowienie vw lt |
Autor |
Wiadomość |
Umbra Vagus
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w planach MB lub VW Lt
Dołączył: 18 Kwi 2013
|
Wysłany: 2013-04-26, 09:31 Uterenowienie vw lt
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich jeszcze raz! Mam zamiar kupić vw lt-eka "blaszankę" i mam taki problem. Otóż lubię czasem zboczyć z twardej nawierzchni w bok zwłaszcza jarają mnie lasy pomyślałem czy by go trochę nie uterenowić troszeczkę. Nie chodzi, aby mu zakładać napęd 4x4, ale podnieść go z deka, wzmocnić resory, założyć mu wciągarkę z przodu i terenowe oponki. Czy po takich nie zaburzy mu prawidłowe działanie. martwi mnie zwłaszcza te podniesienie, czy nie straci na stabilności. Nie chodzi oczywiście o żaden off road tylko o las i drogi na wschód od linii Bugu, a słyszałem, że nie grzeszą idealną nawierzchnią. |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2013-04-26, 16:21
|
|
|
to auto ma zdaje sie seryjnie wiekszy przeswit niz wiekszosc suvow wiec chyba bym sie najpeirw przejechal, a potem knul... moj T4 radzi spobie poza drogami zaskakujaco dobrze, przeswit ma ponad 20 cm, a naped tylko na przod... |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
robert_smoldzino
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Smoldzino
|
Wysłany: 2013-04-26, 17:47
|
|
|
W ramach delikatnego uterenowiania możesz poszukać mostu z blokadą, były takie i są do zdobycia. A poza tym dobra opona oczywiście na początek i naprzód... |
_________________ www.podlasem.org |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-04-26, 21:11
|
|
|
ja mialem lt 28 pierwszej generacji,nie nadawalo sie do zadnego terenu,odrazu kopalo sie w kazdym piachu i sniegu,most bez jakiejkolwiek szpery,dlatego dodano opcje z blokada mostow |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-04-26, 22:12
|
|
|
robert_smoldzino napisał/a: | W ramach delikatnego uterenowiania możesz poszukać mostu z blokadą, były takie i są do zdobycia. A poza tym dobra opona oczywiście na początek i naprzód... |
Witam p. Robercie.
Czyżby dalej Defenderek ... ?
Pozdrawiam offroadowo, a zamiast LT'ka jak zwykle polecam coś bardziej terenowego , ale rozumiem,że nie o tym wątek
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
robert_smoldzino
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Smoldzino
|
Wysłany: 2013-04-27, 18:05
|
|
|
Cześć,
A kiedy u nas byłeś? Po drugim zdjęciu wnoszę, że na przełomie czerwca i lipca i to w poprzedniej dekadzie...
To na zdjęciu to akurat seria 3 - staruszka nadal na chodzie...
A Def owszem, na co dzień.
Pozdrawiam serdecznie
Robert |
_________________ www.podlasem.org |
|
|
|
 |
arrtur
zaawansowany

Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Maj 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: Piastow k Wawy
|
Wysłany: 2013-04-27, 20:18 Re: Uterenowienie vw lt
|
|
|
Umbra Vagus napisał/a: | Witam serdecznie wszystkich jeszcze raz! Mam zamiar kupić vw lt-eka "blaszankę" i mam taki problem. Otóż lubię czasem zboczyć z twardej nawierzchni w bok zwłaszcza jarają mnie lasy pomyślałem czy by go trochę nie uterenowić troszeczkę. Nie chodzi, aby mu zakładać napęd 4x4, ale podnieść go z deka, wzmocnić resory, założyć mu wciągarkę z przodu i terenowe oponki. Czy po takich nie zaburzy mu prawidłowe działanie. martwi mnie zwłaszcza te podniesienie, czy nie straci na stabilności. Nie chodzi oczywiście o żaden off road tylko o las i drogi na wschód od linii Bugu, a słyszałem, że nie grzeszą idealną nawierzchnią. |
rozumiem ze chodzi o LT ka I skoro porownanie do MB ka...
niby mozna,
most tylny z blokada wystepuje w przyrodzie ale nie do dostania u nas
mozna troszku rozciagnac sprezyny przednie, bo na seryjnych stoi jak jest dobry ze 2-3 cm od odbojnika albo i siedzi na nim na dzien dobry. Nie mozna przesadzic bo bedzie problem z wlozeniem.
tyl to nie problem, bo resor.
problem jest maly z opona bo felgi 14 tki mozna motac cos od starego transita na 15.
Z 14 widzielem tylo jednego MT ka nadlewke w jakiejs rodzimej firmie nadlewkowej 215 w pelnym wymiarze. zeby to mielo sens to trzeba wieksze kolko zalozyc. takze zaczalbym od rozkminienai tematu kol, a potem lekko podnosil.
mozna sobie dorobic reczny ESP tzn osobne linki i dwie dzwignie osobne do recznego, zeby mozna bylo dac opor na buksujace kolko, proste, tanie a troche zmusie do roboty mech roznicowy.
Doskonala opcja sa... lancuchy. Robia robote w warunkach o ktorych piszesz bdb.
ja wlasnei z tej opcji korzystalem.
pozdr |
_________________ Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
 |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-04-27, 21:52
|
|
|
robert_smoldzino napisał/a: | ...
A kiedy u nas byłeś? ... |
To są zdęcia z pobytu w 2009 r.
Pozdrawiam i już nie zaśmiecam kolegom wątku |
_________________
 |
|
|
|
 |
rowinx
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: LT 28 Karmann Mobil
Dołączył: 03 Mar 2013 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2013-04-28, 22:06
|
|
|
mam takiego samego lt i chodziło mi to też po głowie oblukałem spód rozwiązanie jest proste mosty od Y60 tył blokada , silnik jest wzdłóż więc oryginalna skrzynia reduktor robur z pto wyciągarka star lub brdm taką mam mogę sprzedać , dp przodu wkładasz resory od lt 35 i masz po robocie , rama wysoka wał długi więc wszystko się zmieści ale nakład finansowy z pewnością nie mały, ps powodzenia |
|
|
|
 |
robert_smoldzino
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Smoldzino
|
Wysłany: 2013-04-29, 09:16
|
|
|
@rowinx - takie akcje prosto tylko wyglądają i o ile samo zmotanie po krótszym lub dłuższym (zazwyczaj tak ze trzy razy niż zakładany) pobycie w garażu i wydaniu $$$ (też więcej niż się zakładało) jest możliwe o tyle jakakolwiek naprawa tego później z dala od domu staje się poważnym przedsięwzięciem.
O sprzedawalności (i możliwości odzyskania wkładu) nawet nie będę się rowzijał... |
_________________ www.podlasem.org |
|
|
|
 |
Umbra Vagus
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w planach MB lub VW Lt
Dołączył: 18 Kwi 2013
|
Wysłany: 2013-04-29, 13:34
|
|
|
Dzięki za wszystkie rady widzę, że muszę to dogłębnie przemyśleć. Przepraszam, ze dopiero teraz sie pojawiłem, ale niestety obowiazki! |
|
|
|
 |
rowinx
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: LT 28 Karmann Mobil
Dołączył: 03 Mar 2013 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2013-04-29, 13:39
|
|
|
wiem ile to kosztuje bo zbudowałem zmotę kilka lat temu i kosztowało około 50koła teraz mogę sprzedać za 10 koła, parcha ciężko popsuć w terenie więc nie sądzę żeby w trasie były jakieś kłopoty, a skoro wszystko przemawia na nie to po co go uterenowiać ???? |
|
|
|
 |
Umbra Vagus
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w planach MB lub VW Lt
Dołączył: 18 Kwi 2013
|
Wysłany: 2013-04-29, 18:01
|
|
|
Wygląda na to, iż najlepiej po prostu zakupić autko zostawić w stanie "fabrycznym" tylko solidnie je przygotować i w trasę. |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2013-04-30, 08:08
|
|
|
Umbra Vagus, zgadza sie. dlugo sie zastanawialem czy brac T4 w syncro czy w automacie (albo to albo to). Wybralem automat, bo mimo tego, ze lubie zjechac z asfaltu, to i tak 99,8% czasu jedziesz po twardym. W bloto nie bede sie tym pchal, a jak Cie pogoni daleko daleko gdzie drogi slabe to i tak te auta potwornie mocne sa.
W moim po 300kkm i 20 latach zrobilem ostatnio zawias przod - wszystko oryginalne wymenione na oryginaly i nie sadze bym musial tam jeszcze kiedys zagladac..
Swoznie, gumy, wszystko 3 razy grubsze niz w osobowce... To sa pancerne bazy. |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
Umbra Vagus
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w planach MB lub VW Lt
Dołączył: 18 Kwi 2013
|
Wysłany: 2013-04-30, 14:02
|
|
|
Trafiłeś w sedno nie chodzi mi o błoto. Tam gdzie się wybieram raczej należy mówić o suszy. Dokładnie interesuje mnie Jedwabny Szlak. To co teraz co napiszę może się wydać niepoprawnym uparciem na daną markę i coś w tym jest. Po prostu podoba mi się vw lt I generacji i ciągnie mnie do niego mentalnie. Czy to głupie, pewnie TAK ? Dzięki gregu!!! Muszę dopisać w imię uczciwości, iż w grę wchodzi też mercedes "kaczka" do 3,5t |
|
|
|
 |
|