Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Uterenowienie vw lt
Autor Wiadomość
michał-z
zaawansowany


Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015
Piwa: 23/7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-09-23, 11:19   

:wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-24, 19:12   



przymiarka 235/70R16 na felgach od Transita

na jednej fotce stoi lekko uniesiony na lewarku, do pożądanego prześwitu, na drugiej już "o własnych siłach" na glebie.

szkoda tylko, że trochę mało widać na zdjęciach ze względu na niezbyt optymalne oświetlenie... tak, trochę dałem ciała :-/
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-25, 07:26   

Wyglada fajnie, ale widze kilka problemów.
Po pierwsze auto zacznie pływać po jezdni ( wysoki profil ), a po drugie to zbraknie mu mocy żeby jechać na tych kołach. ( założ na tył i przetestuj )

Masa nie resorowana się zwiększy, hamulce osłabną.
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-25, 10:24   

qazyt4 napisał/a:
Po pierwsze auto zacznie pływać po jezdni ( wysoki profil )


jakby teraz to był bolid F1 :P
seryjnie samochody wychodzą na wyższych profilach i dają radę jeździć po asfalcie... No i to 235, więc ma się czym trzymać asfaltu troszeczkę... Do tego wszystkiego jeszcze jest w planach lift zawieszenia o kilka cm, między innymi dlatego, żeby pomieścić te kółka we wnękach, bo na razie luzu tam nie ma :P
Poza tym o ile zdążyłem do tej pory poznać właściciela, to zapędów kierowcy wyścigowego on raczej nie ma... za to ma jakieś tam pojęcie o jeździe w terenie i zdaje sobie chyba z pewnych rzeczy sprawę.

qazyt4 napisał/a:
po drugie to zbraknie mu mocy żeby jechać na tych kołach. ( założ na tył i przetestuj )


jakoś zabrakło czasu i pomysłu, żeby to sprawdzić... ale zawsze można most dać wolniejszy i z blokadą od razu :)
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gwc 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-25, 10:35   

Co do zasady uważam, że to super koncepcja szczególnie z mostem z blokadą. Co do profilu to nie jest jakiś nieprawdopodobnie wysoki. Wiele aut terenowych jeździ na kołach 235/85R16. I nie ma z tym żadnego problemu.
Ja się bardziej zastanawiam jak udało się wepchnąć te koła w nadkola i czy nie będą zawadzać o błotniki przy skrętach. Tak jak pisałem w poprzednim poście szwagier w takim LTku założył opony MT w największym rozmiarze jaki znalazł czyli 195/80/14. Z tyłu nie ma problemu ale na przednich kołach do krawędzi błotników zostało mu może 2 cm. A przecież ten proomień tych kół jest prawie 3,5 cm mniejszy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michał-z
zaawansowany


Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015
Piwa: 23/7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-09-25, 12:13   

gwc napisał/a:
Ja się bardziej zastanawiam jak udało się wepchnąć te koła w nadkola i czy nie będą zawadzać o błotniki przy skrętach


Spokojnie się zmieściły same. Młotka z m3talem nie musieliśmy używać :lol:

A haczyć o nadkola będą, owszem.
Dlatego właśnie niezbędny jest lift zawieszenia. ( na szczęście poprzedni właściciel, tak jakby wiedział co planuję, przespawał wytłoczenie na akumulator. Gdyby nie to, to mogły by się nie zmieścić tak łatwo)
Planuję ok 8 cm.

Wszystkie zmiany są odwracalne, poza tym, tak jak napisał wcześniej m2tal , liczę się z konsekwencjami i potrafię je realnie ocenić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2015-09-25, 12:48   

gwc napisał/a:
Co do zasady uważam, że to super koncepcja szczególnie z mostem z blokadą. Co do profilu to nie jest jakiś nieprawdopodobnie wysoki. Wiele aut terenowych jeździ na kołach 235/85R16. I nie ma z tym żadnego problemu.
.


kluczowe se... pogrubiłem i powiększyłem ;)
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gwc 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-25, 13:26   

Nie rozumiem po co pogrubiasz.
Domniemuję, że sugerujesz, że taka opona jest dobra do terenówki a do kampera już nie. Jeśli taki jest Twój tok rozumowania to pragnę zauważyć, że opona założona to tego kampera ma wymiar 235/70R16 co oznacza, że wielkość koła jest mniejsza o 7 cm a grubość opony jest o 3,5 cm mniejsza od tej terenowej.
Co tylko umacania mnie w przekonaniu, że camper na oponie 235/70 będzie się prowadził nie gorzej niż terenówka na 235/85 w dodatku na bieżniku stricte terenowym czyli MT.
Jeśli chodzi o masę załadowanego auta to wyprawowo napakowane Defendery podchodzą pod 3500 kg a często środek ciężkości jest znacznie podwyższony z uwagi na sporą wagę bagażu na dachu.

Ale o gustach się nie dyskutuje. Jednemu bardziej pasuje balon 235/70R16 a kto inny woli zbliżoną wielkość w naleśniku 285/45R19. Obie opony mają swoją specyfikę, wady i zalety. Na obu oponach można przejechać tysiące kilomentów ale najlepiej sprawdzają się w określonym środowisku.
Dla mnie droga jaką idzie michał-z jest optymalna i takie rozwiązanie sugerowałem szwagrowi. Zabrakło nieco determinacji w szukaniu felg i skończyło się na 195/80R14.

Nota bene ta wielkość daje grubość opony tylko o 1 cm niższą niż 235/70 a przy tym opona jest aż o 4cm węższa i zapewniam Cię, że nawet na bieżniku MT nie ma żadnego problemu z kontolą auta. Jedyny odczuwalny minus to przy większych prędkościach zwiększony hałas. Ale to oczywiście nie ma nic wspólnego z wielkością ani profilem opony tylko z terenowym bieżnikiem MT.
Ostatnio zmieniony przez gwc 2015-09-25, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gwc 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-25, 13:32   

michał-z napisał/a:


A haczyć o nadkola będą, owszem.
Dlatego właśnie niezbędny jest lift zawieszenia. Planuję ok 8 cm.


Powiedz jakie felgi zastosowałeś? Czy trzeba było je przerabiać czy to było plug&play?

Jak będziesz robił lift: sprężyny i amortyzatory? Rozumiem, że przód i tył tak? Masz już dobrane elementy?

I najważniejsze, czy lift będzie ogarniał na wykrzyżach?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-25, 16:09   

felgi z Transita, takiego zwykłego, pospolitego, jak ten, roczników nie ogarniam, ale na pewno dobrze po '00:

https://cdn4.3dtuning.com/info/Ford%20Transit%20SuperSportVan%202011%20Van/factory/7.jpg

pasowały p&p, sam byłem tego wcześniej ciekaw, potwierdziło się.

tyle słowem wypowiedzenia się jak tzw. "fachowiec" :P w temacie, resztę opisów pozostawiam Michałowi.
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-25, 16:19   

gwc napisał/a:
camper na oponie 235/70 będzie się prowadził nie gorzej niż terenówka na 235/85


podzielam pogląd, LT i tak nie są na tyle precyzyjne w prowadzeniu, żeby taka opona zaraz miała wykastrować auto z właściwości "asfaltowych"

gwc napisał/a:
...skończyło się na 195/80R14. Nota bene ta wielkość daje grubość opony tylko o 1 cm niższą niż 235/70 a przy tym opona jest aż o 4cm węższa i zapewniam Cię, że nawet na bieżniku MT nie ma żadnego problemu z kontolą auta.


i tutaj uważam sub-dyskusję na temat prowadzenia się auta na tych, czy innych oponach za zamkniętą :)

gwc napisał/a:
a kto inny woli zbliżoną wielkość w naleśniku 285/45R19


:bigok :diabelski_usmiech :bigok Ja! Ja! :D
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-25, 17:31   

przy okazji...

michał-z napisał/a:
No przecież pomnika nie chcę zbudować ;)

ED.
Znalazłem coś
www.ebay-kleinanzeigen.de...223-867]TAKIEGO


dobry zestaw... i gdyby robić kopię, to w sumie jedyny element, którego wykonanie może być trudniejsze, to sam dystans pod sprężynę do przodu- nie mam pomysłu, jak go obrobić, żeby miał odpowiednie "siodło" (?) dla sprężyny. reszta to CNC i tokarka :)
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gwc 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-25, 17:43   

m3tal napisał/a:
felgi z Transita, takiego zwykłego, pospolitego, jak ten, roczników nie ogarniam, ale na pewno dobrze po '00:

A z którego roku masz LTka bo o ile wiem to w 1996 roku była zmiana jakaś zmiana osadzenia. A szwagier ma jeszcze przed zmianą bo z '95.

m3tal napisał/a:

tyle słowem wypowiedzenia się jak tzw. "fachowiec" :P w temacie, resztę opisów pozostawiam Michałowi.

To mam nadzieję, że Michał się odezwie bo jestem niezmiernie ciekaw.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-25, 19:37   

gwc napisał/a:
A z którego roku masz LTka bo o ile wiem to w 1996 roku była zmiana jakaś zmiana osadzenia. A szwagier ma jeszcze przed zmianą bo z '95.


1996 roku była zmiana osadzenia kół, owszem, ale... razem ze zmianą całej reszty samochodu, w tym roku wyszła druga generacja, LT/Sprinter :)

Zmiany dotyczące kół, to 15" zamiast 14", rozstaw śrub z 5x160 na 5x130 z zamkiem chyba 84 mm.

Drobna ciekawostka- w wersji bliźniaczej pozostał niezmieniony rozstaw szpilek 6x205 z zamkiem 161 mm i stosowany jest do dzisiaj w Crafterze/Sprinterze. Wcześniej występował jeszcze w starych MB i Transitach i nie tylko pewnie, dzisiaj można spotkać w nowych Iveco i na pewno w czymś tam jeszcze... Ale od dobrych 40-stu lat różni producenci klepią felgi z tym samym środkiem :ok

Zaś jeśli chodzi o zamienniki felg "czternastek" do LT I-gen, to poza 15" i 16" z Transitów (rownież starszych, chyba), pasują tez felgi z jakiegoś pick-up'a produkcji... uwaga... hinduskiego koncernu TATA :P tez rozstaw 5x160, do tego odpowiednio wzmocnione. 16" na pewno występowały, nie wiem jak z innymi rozmiarami.
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gwc 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2013
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-25, 20:00   

m3tal napisał/a:

1996 roku była zmiana osadzenia kół, owszem, ale... razem ze zmianą całej reszty samochodu, w tym roku wyszła druga generacja, LT/Sprinter :)


No to dołożyłem :gwm Na swoje usprawidliweinie dodam, że nie jestem w temacie Ltków.
Fakt, zmiana dość gruntowna :oops:

Dzięki za odpowiedź.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***