|
|
Uterenowienie vw lt |
Autor |
Wiadomość |
michał-z
zaawansowany
Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015 Piwa: 23/7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2015-09-23, 11:19
|
|
|
|
|
|
|
|
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2015-09-24, 19:12
|
|
|
przymiarka 235/70R16 na felgach od Transita
na jednej fotce stoi lekko uniesiony na lewarku, do pożądanego prześwitu, na drugiej już "o własnych siłach" na glebie.
szkoda tylko, że trochę mało widać na zdjęciach ze względu na niezbyt optymalne oświetlenie... tak, trochę dałem ciała |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
|
|
qazyt4
trochę już popisał
Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2015 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2015-09-25, 07:26
|
|
|
Wyglada fajnie, ale widze kilka problemów.
Po pierwsze auto zacznie pływać po jezdni ( wysoki profil ), a po drugie to zbraknie mu mocy żeby jechać na tych kołach. ( założ na tył i przetestuj )
Masa nie resorowana się zwiększy, hamulce osłabną. |
_________________ Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga. |
|
|
|
|
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2015-09-25, 10:24
|
|
|
qazyt4 napisał/a: | Po pierwsze auto zacznie pływać po jezdni ( wysoki profil ) |
jakby teraz to był bolid F1 :P
seryjnie samochody wychodzą na wyższych profilach i dają radę jeździć po asfalcie... No i to 235, więc ma się czym trzymać asfaltu troszeczkę... Do tego wszystkiego jeszcze jest w planach lift zawieszenia o kilka cm, między innymi dlatego, żeby pomieścić te kółka we wnękach, bo na razie luzu tam nie ma :P
Poza tym o ile zdążyłem do tej pory poznać właściciela, to zapędów kierowcy wyścigowego on raczej nie ma... za to ma jakieś tam pojęcie o jeździe w terenie i zdaje sobie chyba z pewnych rzeczy sprawę.
qazyt4 napisał/a: | po drugie to zbraknie mu mocy żeby jechać na tych kołach. ( założ na tył i przetestuj ) |
jakoś zabrakło czasu i pomysłu, żeby to sprawdzić... ale zawsze można most dać wolniejszy i z blokadą od razu |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
|
gwc
początkujący forumowicz
Dołączył: 11 Cze 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-25, 10:35
|
|
|
Co do zasady uważam, że to super koncepcja szczególnie z mostem z blokadą. Co do profilu to nie jest jakiś nieprawdopodobnie wysoki. Wiele aut terenowych jeździ na kołach 235/85R16. I nie ma z tym żadnego problemu.
Ja się bardziej zastanawiam jak udało się wepchnąć te koła w nadkola i czy nie będą zawadzać o błotniki przy skrętach. Tak jak pisałem w poprzednim poście szwagier w takim LTku założył opony MT w największym rozmiarze jaki znalazł czyli 195/80/14. Z tyłu nie ma problemu ale na przednich kołach do krawędzi błotników zostało mu może 2 cm. A przecież ten proomień tych kół jest prawie 3,5 cm mniejszy. |
|
|
|
|
michał-z
zaawansowany
Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015 Piwa: 23/7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2015-09-25, 12:13
|
|
|
gwc napisał/a: | Ja się bardziej zastanawiam jak udało się wepchnąć te koła w nadkola i czy nie będą zawadzać o błotniki przy skrętach |
Spokojnie się zmieściły same. Młotka z m3talem nie musieliśmy używać
A haczyć o nadkola będą, owszem.
Dlatego właśnie niezbędny jest lift zawieszenia. ( na szczęście poprzedni właściciel, tak jakby wiedział co planuję, przespawał wytłoczenie na akumulator. Gdyby nie to, to mogły by się nie zmieścić tak łatwo)
Planuję ok 8 cm.
Wszystkie zmiany są odwracalne, poza tym, tak jak napisał wcześniej m2tal , liczę się z konsekwencjami i potrafię je realnie ocenić. |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 126/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2015-09-25, 12:48
|
|
|
gwc napisał/a: | Co do zasady uważam, że to super koncepcja szczególnie z mostem z blokadą. Co do profilu to nie jest jakiś nieprawdopodobnie wysoki. Wiele aut terenowych jeździ na kołach 235/85R16. I nie ma z tym żadnego problemu.
. |
kluczowe se... pogrubiłem i powiększyłem |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
gwc
początkujący forumowicz
Dołączył: 11 Cze 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-25, 13:26
|
|
|
Nie rozumiem po co pogrubiasz.
Domniemuję, że sugerujesz, że taka opona jest dobra do terenówki a do kampera już nie. Jeśli taki jest Twój tok rozumowania to pragnę zauważyć, że opona założona to tego kampera ma wymiar 235/70R16 co oznacza, że wielkość koła jest mniejsza o 7 cm a grubość opony jest o 3,5 cm mniejsza od tej terenowej.
Co tylko umacania mnie w przekonaniu, że camper na oponie 235/70 będzie się prowadził nie gorzej niż terenówka na 235/85 w dodatku na bieżniku stricte terenowym czyli MT.
Jeśli chodzi o masę załadowanego auta to wyprawowo napakowane Defendery podchodzą pod 3500 kg a często środek ciężkości jest znacznie podwyższony z uwagi na sporą wagę bagażu na dachu.
Ale o gustach się nie dyskutuje. Jednemu bardziej pasuje balon 235/70R16 a kto inny woli zbliżoną wielkość w naleśniku 285/45R19. Obie opony mają swoją specyfikę, wady i zalety. Na obu oponach można przejechać tysiące kilomentów ale najlepiej sprawdzają się w określonym środowisku.
Dla mnie droga jaką idzie michał-z jest optymalna i takie rozwiązanie sugerowałem szwagrowi. Zabrakło nieco determinacji w szukaniu felg i skończyło się na 195/80R14.
Nota bene ta wielkość daje grubość opony tylko o 1 cm niższą niż 235/70 a przy tym opona jest aż o 4cm węższa i zapewniam Cię, że nawet na bieżniku MT nie ma żadnego problemu z kontolą auta. Jedyny odczuwalny minus to przy większych prędkościach zwiększony hałas. Ale to oczywiście nie ma nic wspólnego z wielkością ani profilem opony tylko z terenowym bieżnikiem MT. |
Ostatnio zmieniony przez gwc 2015-09-25, 18:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gwc
początkujący forumowicz
Dołączył: 11 Cze 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-25, 13:32
|
|
|
michał-z napisał/a: |
A haczyć o nadkola będą, owszem.
Dlatego właśnie niezbędny jest lift zawieszenia. Planuję ok 8 cm.
|
Powiedz jakie felgi zastosowałeś? Czy trzeba było je przerabiać czy to było plug&play?
Jak będziesz robił lift: sprężyny i amortyzatory? Rozumiem, że przód i tył tak? Masz już dobrane elementy?
I najważniejsze, czy lift będzie ogarniał na wykrzyżach? |
|
|
|
|
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2015-09-25, 16:19
|
|
|
gwc napisał/a: | camper na oponie 235/70 będzie się prowadził nie gorzej niż terenówka na 235/85 |
podzielam pogląd, LT i tak nie są na tyle precyzyjne w prowadzeniu, żeby taka opona zaraz miała wykastrować auto z właściwości "asfaltowych"
gwc napisał/a: | ...skończyło się na 195/80R14. Nota bene ta wielkość daje grubość opony tylko o 1 cm niższą niż 235/70 a przy tym opona jest aż o 4cm węższa i zapewniam Cię, że nawet na bieżniku MT nie ma żadnego problemu z kontolą auta. |
i tutaj uważam sub-dyskusję na temat prowadzenia się auta na tych, czy innych oponach za zamkniętą
gwc napisał/a: | a kto inny woli zbliżoną wielkość w naleśniku 285/45R19 |
Ja! Ja! :D |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
|
|
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2015-09-25, 17:31
|
|
|
przy okazji...
dobry zestaw... i gdyby robić kopię, to w sumie jedyny element, którego wykonanie może być trudniejsze, to sam dystans pod sprężynę do przodu- nie mam pomysłu, jak go obrobić, żeby miał odpowiednie "siodło" (?) dla sprężyny. reszta to CNC i tokarka |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
|
gwc
początkujący forumowicz
Dołączył: 11 Cze 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-25, 17:43
|
|
|
m3tal napisał/a: | felgi z Transita, takiego zwykłego, pospolitego, jak ten, roczników nie ogarniam, ale na pewno dobrze po '00:
|
A z którego roku masz LTka bo o ile wiem to w 1996 roku była zmiana jakaś zmiana osadzenia. A szwagier ma jeszcze przed zmianą bo z '95.
m3tal napisał/a: |
tyle słowem wypowiedzenia się jak tzw. "fachowiec" :P w temacie, resztę opisów pozostawiam Michałowi. |
To mam nadzieję, że Michał się odezwie bo jestem niezmiernie ciekaw. |
|
|
|
|
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2015-09-25, 19:37
|
|
|
gwc napisał/a: | A z którego roku masz LTka bo o ile wiem to w 1996 roku była zmiana jakaś zmiana osadzenia. A szwagier ma jeszcze przed zmianą bo z '95. |
1996 roku była zmiana osadzenia kół, owszem, ale... razem ze zmianą całej reszty samochodu, w tym roku wyszła druga generacja, LT/Sprinter
Zmiany dotyczące kół, to 15" zamiast 14", rozstaw śrub z 5x160 na 5x130 z zamkiem chyba 84 mm.
Drobna ciekawostka- w wersji bliźniaczej pozostał niezmieniony rozstaw szpilek 6x205 z zamkiem 161 mm i stosowany jest do dzisiaj w Crafterze/Sprinterze. Wcześniej występował jeszcze w starych MB i Transitach i nie tylko pewnie, dzisiaj można spotkać w nowych Iveco i na pewno w czymś tam jeszcze... Ale od dobrych 40-stu lat różni producenci klepią felgi z tym samym środkiem
Zaś jeśli chodzi o zamienniki felg "czternastek" do LT I-gen, to poza 15" i 16" z Transitów (rownież starszych, chyba), pasują tez felgi z jakiegoś pick-up'a produkcji... uwaga... hinduskiego koncernu TATA :P tez rozstaw 5x160, do tego odpowiednio wzmocnione. 16" na pewno występowały, nie wiem jak z innymi rozmiarami. |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
|
|
gwc
początkujący forumowicz
Dołączył: 11 Cze 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-25, 20:00
|
|
|
m3tal napisał/a: |
1996 roku była zmiana osadzenia kół, owszem, ale... razem ze zmianą całej reszty samochodu, w tym roku wyszła druga generacja, LT/Sprinter
|
No to dołożyłem Na swoje usprawidliweinie dodam, że nie jestem w temacie Ltków.
Fakt, zmiana dość gruntowna
Dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|