Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Uterenowienie vw lt
Autor Wiadomość
bert 
weteran

Twój sprzęt: iveco 4010, iveco 9016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 49/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2016-02-24, 16:12   

krzlac napisał/a:
michał-z napisał/a:
po traktor poszedłem dopiero rano :)


Bo z samochodami terenowymi to jest tak jak powiedział w wywiadzie w TV pewien rolnik z okolicy organizacji zawodów 4x4:

" Im barzyj Panie samochód terenowy, tym dalij po niego traktorym do lasu wjeżdżom. A wjeżdżom Panie, po każdyn"

muszą tam mieć samych kiepskich zawodników :mrgreen:
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michał-z
zaawansowany


Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015
Piwa: 23/7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-02-24, 17:52   

Bo na zawodach to zazwyczaj znajdzie się ktoś lepszy nie wklejony który wytarga z lagru :wyszczerzony:

A ja słabo wkleiłem i słabą terenówkę mam bo tylko 300 metrów od skraju lasu :oops:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michał-z
zaawansowany


Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015
Piwa: 23/7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-02-25, 21:04   

Jak myślicie?

Przerzucając most będę miał możliwość wybrania przełożenia. Gość który ma most będzie mi go wszczepiał i ma dostęp do wielu bebechów, więc może wrzucić wybrane przeze mnie.

Biorąc pod uwagę że zakładam 225/75(70)/16 to chyba warto byłoby zwolnić przełożenie w moście w stosunku do tego co mam teraz. Ale o ile ząbków. Nie liczyłem jeszcze mojego przełożenia ale na piątce maksymalne obroty to ok 3.200 przy prędkości 110 km/h.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bydgoszczu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: nie ma znaczenia
Dołączył: 27 Lip 2012
Piwa: 8/15
Skąd: z Bydgoszczu
Wysłany: 2016-02-25, 21:20   

Ja bym nastawił się, że i tak będzie konieczność dalszej regulacji/zmiany przełożenia. Na początek możesz zrobić wykresy przełożeń w excelu i kombinować jak zneutralizować wpływ większych kół czy tego drugiego mostu.
3200 to daleko do obrotów maksymalnych, chyba podobnie miał mój 2.5d - na piątce nie miał szans się wkręcić.
Na początek sprawdziłbym czy twój silnik ma odpowiedni moment i moc, czy turbo dobrze działa. Bo bez tego poruszasz się po omacku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michał-z
zaawansowany


Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015
Piwa: 23/7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-02-25, 21:27   

Cytat:
3200 to daleko do obrotów maksymalnych


Nigdy nie patrzyłem dokładnie na obrotomierz. Mogę się mylić o jakieś 200- 300 obrotów :oops:

ale chyba warto zwolnić,prawda?

Cytat:
Na początek sprawdziłbym czy twój silnik ma odpowiedni moment i moc, czy turbo dobrze działa


A może ktoś stąd ma taki silnik z turbiną i może powiedzieć przy jakiej wartości obrotów turbina się załącza u niego?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2016-02-26, 09:36   

Michał, taki mały gadżet:

http://busomania.pl/calculator/pl/

warunek taki, że musisz znać wszystkie możliwe przełożenia w napędzie:
-poszczególne biegi, albo chociaż piąty, bo jest tu newralgiczny- podpowiadam z głowy, że ostatni bieg w każdym jednym eLTeku to 1:1
-przełożenie mostu (do ogarnięcia, prawda?)
-rozmiar opon- no tu Twoje 225/70r16
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2016-02-26, 09:38   

przy okazji, co do silnika, załączania turbo itp... :

www.d24t.com
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michał-z
zaawansowany


Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015
Piwa: 23/7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-03-01, 10:29   

Muszę podjąć decyzję.

Coś tam policzyłem ale nie wiem czy prawidłowo.
Opony zmieniam na 225/75/16, więc z wyliczeń wychodzi że będę miał 12,88 % różnicy.


Przełożenia w mostach (wg kolegi eLToma z innego wątku) przedstawiają się następująco:

53: 14 7LA, 7LB, 9E, 8B
53: 13 5T
41: 10 2C, 5C, 8Y
40: 9 4C, 4L, 9C, 8W, 9ca, 9CB
39: 8 3C, 3L, 6C, 8V, 6CB
43: 8 1C, 2L, 8C, 8CB
41: 7 7C 7CB
45: 7 AGJ


Mój to 53:13 czyli 4,07

Czy w moim przypadku wybór przełożenia o trzy niżej, czyli 39:8 (4,875) będzie trafny?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2016-03-06, 12:23   

Założymy gumy na felgi, to ciach- na tył parkę nowych kółek i jazda. Od razu poznasz różnicę w przełożeniu na kołach w praktyce :ok

Dawaj, dawaj z tymi oponami, bo mnie od soboty ciekawość żre w tym temacie.
Przy okazji- robotę skończyłem prawie o 15 :-/
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
biloowa 
trochę już popisał

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2011
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Czw
Wysłany: 2016-03-08, 11:19   

szoł napisał/a:
michał-z napisał/a:
Przełożeń jeszcze nie znam ale wg sprzedającego, most jest wyjęty z karetki więc pewnie szybki będzie. Policzę, pomyślę.

Most z centralnej Polski. W dwóch tysiącach złotych powinienem się zmieścić:)

Jeszcze go nie mam. Jadę po żelastwo za tydzień.

a jeszcze jak byś powiedział dokładnie z kąd z polski centralnej


W Mławie jest gościu który ma kupe gratów do LT pierwszej generacji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michał-z
zaawansowany


Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015
Piwa: 23/7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-03-08, 15:05   

W piątek jestem z Nim właśnie ustawiony na podmiankę mostu ;)

Dziś chciałem wyjąć z wolnego zawieszenia sprężyny, żeby po przymiarkach kół z Metalem zawieźć je do rozciągnięcia na odpowiednią dlugość.

Ja to mam fuksa. Podczas wyszarpywania sprężyny, z gniazda górnego wahacza wypadł pokaźny dystans (ok 4,5 cm). :mrgreen: Z drugiej strony wypadł drugi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michał-z
zaawansowany


Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015
Piwa: 23/7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-03-09, 16:49   

225/75/16 z tyłu mieszczą się bez problemu. Z przodu musiałem delikatnie rant nadkola młoteczkiem potraktować.
Po włożeniu wspomnianych dystansów będzie super.

Pojeździliśmy z Metalem trochę po koleinach i szybkich szutrach i dopiero przy konkretnym dobiciu słychać obtarcie z prawego nadkola a przy skręcie w lewo i dobiciu tylna część lewej opony przyciera o "gniazdo" akumulatora(trzeba będzie troszkę przebudować).

Przejechałem koło 100km dziś w różnym terenie i czuć zmianę rozmiaru kół dość znacznie. O piątce pod górkę mogę zapomnieć ;)

ca.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 178,33 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michał-z
zaawansowany


Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015
Piwa: 23/7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-03-09, 17:48   

Przednie nadkole

20160309_173737.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 122,8 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2016-03-10, 12:39   

dobrze było :)

parę modyfikacji o których wspomniałeś i będzie moim zdaniem, wg. przewidywań, jak ta lala

p.s. ale tirforze i sadzonkach bambusa nie zapomnij :P
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michał-z
zaawansowany


Twój sprzęt: LT westfalia
Dołączył: 19 Kwi 2015
Piwa: 23/7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-03-10, 13:44   

:wyszczerzony:

Nie no sadzonki już zamówiłem. Będą ;)

Dziś zacząłem poszukiwania mojej starej szlifierki w piwnicy. Po weekendzie trzeba będzie się zabrać za młotek i cięcie ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***