Jaka moc solara? |
Autor |
Wiadomość |
mario91
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: fiat DUCATO 1.9 TDI / 1998r
Nazwa załogi: Amisy
Dołączył: 18 Lip 2012 Postawił 2 piw(a) Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-04-12, 21:09 Jaka moc solara?
|
|
|
Witam szanowne koleżeństwo i pozdrawiam w ten wiosenny (deszczowy) wieczór.
Mam taki regulator w szafie.
Jaka może być max moc (W) panela.
DSCF7695.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6300 raz(y) 112,67 KB |
|
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2013-04-12, 23:40
|
|
|
Do 100 Watt. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
mario91
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: fiat DUCATO 1.9 TDI / 1998r
Nazwa załogi: Amisy
Dołączył: 18 Lip 2012 Postawił 2 piw(a) Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-04-12, 23:59
|
|
|
Muszę troszeczkę więcej opisać sytuację. Muszę dokupić 2 akumulatory ponieważ przy zakupie samochodu ich brakowało. Był tylko rozruchowy sprawny, ale do rzeczy.
Pożyczyłem akumulator od kolegi na próbę w zaszłym roku i wszystko jakoś sprawnie działało.
Ale nie wiem jakiej mocy jest ten solar i jak mam to sprawdzić. Od tego regulatora odchodzą dwie wiązki na ak. pokładowy zabudowy i druga na ak. dodatkowy. Trzeci to rozruchowy 90 Ah.
Mam takie pytanie tych kolegów co siedzą w temacie solarków:
1. Czy akumulatory 1 i 2 muszą być jednakowej pojemności?
2. Czy trzeba zastosować separator?
3. Jak sprawdzić moc solara na dachu?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2013-04-13, 07:26
|
|
|
mario91 napisał/a: | 3. Jak sprawdzić moc solara na dachu? |
odkręć go, pod spodem powinna być tabliczka znamionowa
mario91 napisał/a: | Czy akumulatory 1 i 2 muszą być jednakowej pojemności? |
jesli mówimy o zabudowie to tak, powinny być jednakowe
mario91 napisał/a: | Czy trzeba zastosować separator? |
jesli posiadasz/kupisz regulator co obsłuzy dwa akumulatory to nie, on ma to w sobie
ale coś mi się widzi że twoj regulator nie pociągnie dwóch akumulatorów,
ma jedno wyjście a ponadto jest 10A
to może świadczyc o tym że twój panel jest do 100W-130W
sprawdz dobrze co to za kable, te po prawej, to wyglada na jakiś odbiornik |
|
|
|
 |
marmur
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011 Piwa: 3/7 Skąd: Katowice / Zawiercie
|
Wysłany: 2013-04-13, 09:37
|
|
|
Zrób ja papamila radzi.
ad 3 - zamiast odkręcać solar w słonaczny dzień zmierz prąd zwarciowy. Na jego podstawie można oszacować moc solara, tylko po co?? |
_________________ Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
 |
mario91
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: fiat DUCATO 1.9 TDI / 1998r
Nazwa załogi: Amisy
Dołączył: 18 Lip 2012 Postawił 2 piw(a) Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-04-13, 16:49
|
|
|
Sprawdziłem te dwa przewody o których papamila pisze. Dzisiaj mam mało czasu, ale obiecuję na poniedziałkowy wieczór więcej fotek. Z wyjścia VOLT te dwa przewody idą przez klemy pokładowego do przodu sam. pod maską w dolnej części jest zamontowana taka podstawa na pomocniczy akumulator wraz z klemami +,- . Klema - jest podłączona do masy samochodu. Klema + ma dodatkowy przewód który idzie do akum. rozruchowego przez taką puszeczkę (wydaje mi się że jest to swojego rodzaju jakaś dioda zaporowa). Piszę o tej diodzie tak bo nie jestem zawodowcem w tej dziedzinie, ale podłączyłem akum. w zabudowie i sprawdziłem napięcie na klemach pomocniczego (taka podstawa) było 12,5v, a na kemach rozruchowego 0v (klemy rozruchowego nie podłączone).
Pozdrawiam w poniedziałek dam fotki |
|
|
|
 |
mario91
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: fiat DUCATO 1.9 TDI / 1998r
Nazwa załogi: Amisy
Dołączył: 18 Lip 2012 Postawił 2 piw(a) Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-04-13, 17:18
|
|
|
marmur bo nie mam ani jednego akumulatora tylko rozruchowy i muszę wiedzieć jakie kupić.
Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów pozytywnie zakręconych |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2013-04-13, 18:27
|
|
|
mario91 napisał/a: | Z wyjścia VOLT te dwa przewody idą przez klemy pokładowego do przodu sam. |
to mi wyglada na jakąś rzeżbę- zrób z tym porzadek -odłącz to
mario91 napisał/a: | muszę wiedzieć jakie kupić. |
na poczatek kup jeden 100-110 Ah typu marine (głebokiego rozładowania)
podlacz to pod solar i zobaczysz jak to się będzie w twoium aucie sprawować,
aku rozruchowego do tej instalacji nie mieszaj, powinien wytrzymać swobodnie
nawet tygodniowy bezruch- w razie problemów radio zasil z aku pokładowego
(ew pozostanie sprawa alarmu jesli posiadasz ale o tym pózniej)
kilka wyjazdów i będziesz miał obraz sytuacji i twoich potrzeb.
Drugi aku pokładowy zawsze mozna dołożyć o ile okaże się potrzebny
(po mojemu nie będzie takiej potrzeby) |
|
|
|
 |
xr5pl
doświadczony pisarz Artur

Twój sprzęt: ducato 2,4D '85 zabudowa niezidentyfikowana
Dołączył: 10 Kwi 2009 Piwa: 3/8 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2013-04-13, 18:36
|
|
|
zgadzam się z papamila, lepiej mieć jeden dobrze naładowany niż dwa chronicznie niedoładowane.
Co do mierzenia prądu zwarciowego na solarkach to serdecznie odradzam ))) solarki tegonie lubią ,oj nie. spalisz diody w solarze (ale moge sie mylić) |
_________________
 |
|
|
|
 |
marmur
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011 Piwa: 3/7 Skąd: Katowice / Zawiercie
|
Wysłany: 2013-04-13, 19:19
|
|
|
Spoko, można bez żadnych ubocznych konsekwencji mierzyć prąd zwarciowy. |
_________________ Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
 |
xr5pl
doświadczony pisarz Artur

Twój sprzęt: ducato 2,4D '85 zabudowa niezidentyfikowana
Dołączył: 10 Kwi 2009 Piwa: 3/8 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2013-04-13, 19:35
|
|
|
ja sie tam nie znam , niech się modrzejsi od mnie wypowiadają na temat zwarcia ja solarki tylko okazyjnie sprzedaje |
_________________
 |
|
|
|
 |
mario91
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: fiat DUCATO 1.9 TDI / 1998r
Nazwa załogi: Amisy
Dołączył: 18 Lip 2012 Postawił 2 piw(a) Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-04-13, 23:22
|
|
|
Ppampamila żeby w temat wejść głębiej zrobię w poniedziałek fotki jak to leci w temacie będzie lepszy podgląd na sprawę. Do poniedziałku z wieczorka HEJ |
|
|
|
 |
marmur
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011 Piwa: 3/7 Skąd: Katowice / Zawiercie
|
Wysłany: 2013-04-13, 23:36
|
|
|
mario91 napisał/a: | marmur bo nie mam ani jednego akumulatora tylko rozruchowy i muszę wiedzieć jakie kupić.
Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów pozytywnie zakręconych |
W takim układzie sprawa wydaje się prosta.
Solar doładowuje akumulator rozruchowy.
Kupujesz drugi akumulator, rozdzielasz instalacje, Kupujesz separator lub budujesz prymitywny układ z przekaźnikiem do ładowania akumulatora pokładowego w czasie jazdy i sprawa załatwiona. |
_________________ Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
 |
KFAJP
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Transit Dueerre
Dołączył: 06 Kwi 2013 Skąd: Selby/Zlotoryja
|
Wysłany: 2013-04-14, 00:14
|
|
|
Witam
Mierzenie pradu zwarciowego, nie polega na zwieraniu + z - i patrzeniu jak sie iskrzy, oj lepiej nie do tego jest miernik, wiec bez obaw, ale skoro nie ma akumulatorow to zabezpiecz koncowki, aby nie bylo zwarcia
Ja mam inne pytanie, posiadajac panel jak polaczyc ladowanie przez panel i z innych zrodel ? (z sieci przez modul i przez alterntor). Wiem ze te regulatory maja zabezpieczenie, aby prad plynal do akumulatora tyllko, ale czy jest to tak zrobione, ze mozna bezpiecznie dolozyc do istniejacego sytemu, bez dodatkowych sterownikow itp. ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2013-04-14, 07:44
|
|
|
KFAJP napisał/a: | jak polaczyc ladowanie przez panel i z innych zrodel |
zazwyczaj kupuję coś dedykowanego, montuję i używam zgodnie z instrukcją obsługi
najlepiej z obrazkami
po pierwsze nie jestem fachowcem,
po drugie nie chcę poprawiac fabryki |
|
|
|
 |
|