Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony do kampera
Autor Wiadomość
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2021-12-14, 21:18   

Azot i nic nie rośnie :-P
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maxiek 
trochę już popisał

Twój sprzęt: CI Kyros
Nazwa załogi: Kmf_travel
Dołączył: 18 Paź 2014
Piwa: 2/5
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2021-12-14, 21:32   

Banan napisał/a:
maxiek napisał/a:
To co nam ta pamięć ma dać?

Świadomość, że jeżeli opona jest wyprodukowana do np. 4,5 i wzrośnie nam o 1, to możemy mieć wystrzał...? I takiej opony nie powinniśmy montować? :roll:


Błagam nie opowiadajcie farmazonów, faktycznie producent opon nie wpadł na to ze jak ktoś kupi oponę to może jej używać do jazdy i ze mogą przy tym zachodzić procesy fizyczne. Błagam trzymajmy jakiś poziom, niech to forum różni się od Fb.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maxiek 
trochę już popisał

Twój sprzęt: CI Kyros
Nazwa załogi: Kmf_travel
Dołączył: 18 Paź 2014
Piwa: 2/5
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2021-12-14, 21:55   

SlawekEwa napisał/a:
Azot i nic nie rośnie :-P


Badanie rozszerzalności cieplnej gazów

Jak pokazują niezależne badania to różnica w rozszerzalności gazów jest pomijalna. Sam Azot w oponie opóźnia procesy starzeniowe, m.in. Poprzez wyeliminowanie tlenu, ale nie możemy napisać ze „nic nie rośnie”. Pozdrawiam
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-12-14, 22:11   

maxiek napisał/a:
Banan napisał/a:
maxiek napisał/a:
To co nam ta pamięć ma dać?

Świadomość, że jeżeli opona jest wyprodukowana do np. 4,5 i wzrośnie nam o 1, to możemy mieć wystrzał...? I takiej opony nie powinniśmy montować? :roll:


Błagam nie opowiadajcie farmazonów, faktycznie producent opon nie wpadł na to ze jak ktoś kupi oponę to może jej używać do jazdy i ze mogą przy tym zachodzić procesy fizyczne. Błagam trzymajmy jakiś poziom, niech to forum różni się od Fb.

Oczywiście że producent wpadł na to że nie tylko mogą ,ale zachodzą procesy fizyczne dlatego określił maksymalne ciśnienie,którego nie należy przekraczać przy pompowaniu zimnej opony.Dlatego używanie opon w pojazdach w których wymagane jest wyższe ciśnienie niż maksymalne ciśnienie opony jest niedopuszczalne.Nie dopuszczalna jest też jazda z niższym ciśnieniem niż przewiduje producent auta.Niedopompowana opona bardzo szybko się niszczy.Boki opony się nagrzewają i jest to przyczyną ich uszkodzeń.
W azot bym też nie wierzył,bo poprawne napompowanie azotem nie jest takie proste.Po za tym nie ma gazu który by nie zmieniał ciśnienia po wpływem temperatury.Ważne by montowana opona była sucha i powietrze było przepuszczane przez osuszacz.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2021-12-14, 22:22   

żeby tak jeszcze producenci kamperów uzgadniali/konsultowali zalecane ciśnienie w oponach z ich producentami☹️
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-12-14, 22:30   

ZEUS napisał/a:
żeby tak jeszcze producenci kamperów uzgadniali/konsultowali zalecane ciśnienie w oponach z ich producentami☹️

Producenci kamperów wybierają oponę o odpowiednich parametrach.Przynajmniej tak powinni robić.Ktoś kiedyś pisał że oryginalnie zamontowana opona miała niższe maksymalne ciśnienie niż określone przez producenta kampera.Uważam to za niedopuszczalne.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-12-14, 22:31   

maxiek napisał/a:
Banan napisał/a:
maxiek napisał/a:
To co nam ta pamięć ma dać?

Świadomość, że jeżeli opona jest wyprodukowana do np. 4,5 i wzrośnie nam o 1, to możemy mieć wystrzał...? I takiej opony nie powinniśmy montować? :roll:


Błagam nie opowiadajcie farmazonów, faktycznie producent opon nie wpadł na to ze jak ktoś kupi oponę to może jej używać do jazdy i ze mogą przy tym zachodzić procesy fizyczne. Błagam trzymajmy jakiś poziom, niech to forum różni się od Fb.


OK, dlaczego producent określił maksymalne ciśnienie w oponach i maksymalną nośność, co może się stać po przekroczeniu tych wartości? - oświeć mnie :bajer
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maxiek 
trochę już popisał

Twój sprzęt: CI Kyros
Nazwa załogi: Kmf_travel
Dołączył: 18 Paź 2014
Piwa: 2/5
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2021-12-14, 23:29   

Banan napisał/a:
maxiek napisał/a:
Banan napisał/a:
maxiek napisał/a:
To co nam ta pamięć ma dać?

Świadomość, że jeżeli opona jest wyprodukowana do np. 4,5 i wzrośnie nam o 1, to możemy mieć wystrzał...? I takiej opony nie powinniśmy montować? :roll:


Błagam nie opowiadajcie farmazonów, faktycznie producent opon nie wpadł na to ze jak ktoś kupi oponę to może jej używać do jazdy i ze mogą przy tym zachodzić procesy fizyczne. Błagam trzymajmy jakiś poziom, niech to forum różni się od Fb.


OK, dlaczego producent określił maksymalne ciśnienie w oponach i maksymalną nośność, co może się stać po przekroczeniu tych wartości? - oświeć mnie :bajer


W jakim celu miałbym Cię oświecać, poprostu trzymaj się podanych parametrów i nie ma co dorabiać do tego dodatkowej ideologii. Dla rozszerzenia wiedzy jakie są potencjalne konsekwencje poszukaj obiektywnych danych. Kolega Darek61 bardzo ładnie to wyjaśnił. Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2021-12-15, 09:04   

maxiek napisał/a:
ale nie możemy napisać ze „nic nie rośnie”.

Zgoda, ale ujmijmy to tak "mniejsza wrażliwość azotu na zmiany temperatury :mrgreen:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-12-15, 11:06   

maxiek napisał/a:
W jakim celu miałbym Cię oświecać, poprostu trzymaj się podanych parametrów i nie ma co dorabiać do tego dodatkowej ideologii. Dla rozszerzenia wiedzy jakie są potencjalne konsekwencje poszukaj obiektywnych danych.

Spodziewałem się raczej wypowiedzi na poziomie Maciej S. :bajer
maxiek napisał/a:
Błagam nie opowiadajcie farmazonów, faktycznie producent opon nie wpadł na to ze jak ktoś kupi oponę to może jej używać do jazdy i ze mogą przy tym zachodzić procesy fizyczne. Błagam trzymajmy jakiś poziom, niech to forum różni się od Fb.

Twoje błagania w tym świetle są jak najbardziej aktualne.

Moja trochę skrótowa informacja odnosiła się do przestrzegania parametrów podanych przez producenta i tych powinniśmy się trzymać. Wszyscy zrozumieli oprócz ciebie.
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-12-15, 11:13   

Maciej S., jako branżowiec, czy mógłbyś ze swego doświadczenia wypowiedzieć się na temat dmuchania azotu w oponki?
Za informację o parametrach stawiam Ci browarka :pifko
:spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-12-15, 11:36   

Maciej S. napisał/a:
Nie mam obecnie na zakładzie opon "C" ale np osobowa w jednym miejscu wyraźnie informuje 2,75bar w innym 3,25 bar. To pierwsze jest z norm ETRTO, drugie z maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia przez producenta.

Tu masz racje i powiem wam wszystkim co zrobić by nie mieć problemu, czy nie mam za mocno napompowaną oponę.
Kupić tylko taką która wytrzymuje takie ciśnienie jakie przewiduje producent auta.Ja u siebie mam matadory MPS 400 225/75R16 na których też są dwa różne maksymalne ciśnienia.Jedno to 6,2 Bar,drugie to5,8Bar .Normy normami,a ja mam spokój.Myślenie o oponach w czasie jazdy nie należy do moich ulubionych.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAZUREK 
stary wyga
gitarzysta-chałturnik, wędkarz


Twój sprzęt: CARTHAGO T 40 CHIC 2,8 JTD
Nazwa załogi: LECH i GRAŻYNA
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lip 2007
Piwa: 19/146
Skąd: Radom
Wysłany: 2021-12-15, 13:31   

Ja mam pytanie do fachowców od opon: czy mogę zamienić koła z oponami o rozmiarze 215/75 R 16 C na koła 225/75 R 16 C i jakie mogą być konsekwencje?
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-12-15, 14:34   

MAZUREK napisał/a:
Ja mam pytanie do fachowców od opon: czy mogę zamienić koła z oponami o rozmiarze 215/75 R 16 C na koła 225/75 R 16 C i jakie mogą być konsekwencje?


Raczej niezauważalne :) z własnego podwórka to oba rozmiary występowały w ducato maxi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2021-12-15, 16:06   

darek 61 napisał/a:
ZEUS napisał/a:
żeby tak jeszcze producenci kamperów uzgadniali/konsultowali zalecane ciśnienie w oponach z ich producentami☹️

Producenci kamperów wybierają oponę o odpowiednich parametrach.Przynajmniej tak powinni robić.Ktoś kiedyś pisał że oryginalnie zamontowana opona miała niższe maksymalne ciśnienie niż określone przez producenta kampera.Uważam to za niedopuszczalne.

zatem pytanie do naszego eksperta @Maciej S
opony w moim kamperze to:
Michelin Agilis Camping
225/75R 16 CP
116Q
AT 475 kPa

- jakie jest maksymalne ciśnienie dopuszczalne przez producenta opony?
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***