Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup Ducato 1,9 TD 82 KM Czy warto ?
Autor Wiadomość
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2017-10-22, 20:30   

MisioKRAK napisał/a:
W sporym kamperze też daje jakoś radę... Największy problem to znaleźć dobrego mechanika, który ogarnie to auto...ja chyba już takiego mam :-)
I myślę o modyfikacji hamulca = wentylowane o większej średnicy... Przy tak małym silniku jest kiepskie hamowanie nim, co może być bardzo niebezpieczne :-(


Inwestycja w hamulce -> słuszny kierunek. Mało kto o to dba (inwestuje w przeróbkę układu hamulcowego na skuteczniejszy), a wpływa to w sposób istotny na bezpieczeństwo podróży :)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-12-05, 11:20   

gino napisał/a:
czytam i...
kurde...to jak ludzie jeżdżą 2,5 bez turbo...mając 72KM


72KM to miały silniki 2.4L, silnik 2.5 ma 75KM , choć wygląda na to że lepszy od 1,9TD jest nawet ten 2,4 72km

Tu jest najciekawsze o ile to nie stek bzdur -> https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato
oczywiście kamper jest cięższy i wyniki będą inne ale proporcje % pozostaną te same, a raczej na korzyść zwykłego diesla bo z wiekiem te z turbo dużo dużo szybciej tracą moc i tracą jej dużo dużo więcej %.


Jak widać najlepszym wyborem jest 2,5l ten silnik jest najoszczędniejszy najmniej się grzeje i jest najtrwalszy, ale to jak ktoś nie jeździ ciągle po górach, bardzo mu się nie spieszy, chce w przyszłości zaoszczędzić na naprawach bo turbo to nie tylko zużywająca się turbina ale dużo dużo więcej.
W góry absolutnie nie 1,9tb,bo 2,5d jakoś pojedzie a 1,9tb się zagotuje.

ps.
to o tych słabych silnikach bo mocne turbo diesle jadąc pod górę bedą miały jeszcze zapas mocy i wytrzymają natomiast 1,9tb będzie dawał z siebie max i się przegrzeje jak to z turbo bywa (dużo ich z małym przebiegiem a silnik uszkodzony)

Trzeba patrzeć co mają w wypożyczalniach bo zawsze jednego lub kilka takich tańszych mają i zazwyczaj jest to 2,5l nigdy 1,9tb, oni wiedzą i oszczędzają na autach straszliwie a przebiegi są wyższe.
No i oczywiście ciężar pojazdu bo nawet 2,5tb w wielgachnym ducato zapakowanym na max który wiadomo nie jest już nowy i stracił kupę kucy/Nm , będzie się gorzej spisywał jak 2.5D w króciutkim lekkim i z 2 osobami a już na pewno się w upale pod górę szybciej zagotuje i na pewno nie przejedzie bez awarii tyle co zwykły 2,5D.



2,5D--75KM
przyspieszenie od 0-100 = 31,3 s
V-MAX = 132


2,4D--72KM
przyspieszenie od 0-100 = 36,0 s
V-MAX = 126


1,9TD--82KM
przyspieszenie od 0-100 = 37,4 s
V-MAX = 123



2,5TD---95 KM
przyspieszenie od 0-100 = 27,0 s
V-MAX = 140
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-05, 14:31   

Ciekawe to Vmax...
U mnie przekroczyć 100-105 bez dodatkowych czynników jest raczej nie realna...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-12-05, 15:23   

MisioKRAK napisał/a:
Ciekawe to Vmax...
U mnie przekroczyć 100-105 bez dodatkowych czynników jest raczej nie realna...


pasza napisał/a:
[...]oczywiście kamper jest cięższy i wyniki będą inne ale proporcje % pozostaną te same, a raczej na korzyść zwykłego diesla bo z wiekiem te z turbo dużo dużo szybciej tracą moc i tracą jej dużo dużo więcej %. [...]

Do tego dochodzi cx https://pl.wikipedia.org/wiki/Cx a tu nawet te z alkową się różnią bo różne profile akowy wysokość itd.

-
Dane które podałem to z ducato I
W sumie to będzie jeszcze gorzej jeśli chodzi o pierwszy wpis o ducato II 1,9tb 82KM bo o ile ten stary silnik 1,9tb pozostał bez zmian w ducato II to 2.5D zmienił się w JTD z 84KM i różnica będzie jeszcze większa na niekorzyść 1.9tb 82KM.

I pamiętajmy że ducato I jest lżejsze od II o ile pamiętam gdzieś widziałem że 200-300kg a to jest już ~12% wagi gotowego kampera z tych najpopularniejszych na ducato I 5,5-5,7metra z alcową, tak że ducato II 2.5D JTD (ta sama zabudowa) nie koniecznie musi być szybszy od ducato I 2,5D mimo i tamten JTD ma ciut więcej koni i Nm.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-12-06, 10:09   

pasza napisał/a:


2,5D--75KM
przyspieszenie od 0-100 = 31,3 s
V-MAX = 132


2,4D--72KM
przyspieszenie od 0-100 = 36,0 s
V-MAX = 126


1,9TD--82KM
przyspieszenie od 0-100 = 37,4 s
V-MAX = 123



Coś mi tu się nie zgadza bo jednak 1,9tb to 181Nm/2500 a 2,5D 162/2200 i nigdzie nie ma potwierdzenia poza polską wiki tej informacji?
Ale mimo wszytko 2,5D znacznie lepszy od 1.9tb 82KM bo w upale 38-40st w silniku już nie młodym z tych teoretycznych 82KM jak zostanie choć 70KM i 150Nm to będzie sukces.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2017-12-06, 21:26   

Ogólnie 1.9 albo 1.9td nie .Koledzy piszą pierdoły . Na górkach grzeje się ,a na większych to herbatka gotowa .Mailem coś takiego :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-06, 21:48   

andi at napisał/a:
Ogólnie 1.9 albo 1.9td nie .Koledzy piszą pierdoły . Na górkach grzeje się ,a na większych to herbatka gotowa .Mailem coś takiego :spoko


Warto posłuchać mądrzejszego w temacie. :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-12-06, 22:50   

andi at napisał/a:
.Mailem coś takiego

Też miałem i znam kilku takich co albo zmienili silnik na większy albo na kampera z mocniejszym.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2017-12-07, 09:40   

Nie miałem 1.9D, ani 1.9TD, ale ... użytkowałem kiedyś VWT4 2.4D. Też wszyscy ostrzegali kibel "grzeje się" itp. Problem rozwiązywała dodatkowa dmuchawa za chłodnicą (odpalana ręcznie). Temperatura spadała w oka mgnieniu, a sam silnik przelatał pół miliona zanim poszedł dalej.

Zgadzam się, że im większy i mocniejszy silnik tym lepiej, ale ... zważcie Panowie, że jak ktoś szuka auta sprzed ćwierć wieku to auto to MUSI być jakimś kompromisem. Jak dla mnie 5, czy 10 s. do setki różnicy nie świadczyłoby zupełnie o niczym. Moc silnika? Wolałbym zadbane zabudową 1.9D, aniżeli wyeksploatowane 2.5TD. Silnik od biedy zawsze idzie jakoś uratować, wymienić, swapować itp. Poza tym pogodziłbym się z tym, że Transalpinę przejadę kiedy indziej, innym autem ;) Jeździć z głową, dobierać możliwie mniej wymagające trasy, dorzucić wiatrak, wypukać chłodnicę i cały układ i tyle.

Zadbane auto to podstawa. W tym roku wjeżdżałem na Transalpinę przy + 30C od południa (bardziej stromo). Ile się zagotowało kamperów, czy dostawczaków? Żaden. Za to osobówek stało co najmniej z 5, a teoretycznie powinny śmigać, że hej.
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-07, 09:55   

Rav napisał/a:
Zadbane auto to podstawa. W tym roku wjeżdżałem na Transalpinę przy + 30C od południa (bardziej stromo). Ile się zagotowało kamperów, czy dostawczaków? Żaden. Za to osobówek stało co najmniej z 5, a teoretycznie powinny śmigać, że hej.


Bo kampery i blaszaki miały większe silniki a osobówki tdi 1,1 ccm?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2017-12-07, 10:14   

Pod maski im nie zaglądałem, ale Punto to stało może jedno, a reszta osobówek to klasa kompakt i średnia: Vectra, Pastuch, Golf i jeszcze jeden, którego nie kojarzę.

Co do dostawczaków i kamperów. Pewnie większość miała motory koło 2 litrów+, ale nawet Integrę Hymera trafiłem na Mercedesie Kaczce (ponad 30 lat), więc ... nie byłbym taki pewien.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 241/84
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2017-12-07, 11:48   

Nie grzał się, normalnie jechał.
:spoko

trans.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 218,05 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-07, 15:28   

Spotykaliśmy state kampery na kaczce, ale jak odpalił to silnika nie było słychać. :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1568/2196
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-12-07, 18:43   

Przeczytałem cały wątek.
Nie będę odnosił się do zdania kolegów, bo po co?

Większość z Was zna mojego "Kucyka" na Fiacie Talento z silnikiem 1,9 wolnossącym (!!!).
Zatem wiecie, że idzie mu już 27 rok używania, przebieg - 226 tys. km.
Jest bezawaryjny. Wymieniłem mu oczywiście układ hamulcowy i pompę w układzie chłodzenia, ale to przecięż normalne po tylu latach.
Najważniejsze, że silnik jest idealny. Pali zawsze od pierwszego dotknięcia, nawet w mrozy.

Był w Europie już prawie wszędzie, z najwyższymi górami włącznie, nawet na Grossglockner i nigdy się nie zagrzał!

Z jednym się zgadzam - nie nadaje się do wyścigów. :szeroki_usmiech

Rzecz w tym, że to jest kamper. Dla mnie jest to pojazd z założenia służący zwiedzaniu naszej pięknej planety, podziwianiu krajobrazów, zachwycaniu się mijanymi wioskami.

Przyznaję, nie rozumiem niektórych z Was.

Może jestem nie dzisiejszy?

:spoko
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-12-07, 20:36   

Pocieszę Was trochę , jechałem kilka dni temu półintegrą kilkuletnią 110 na autostradzie , tempomat oczywiście i radio trzeba było głośniej bo hałas jakby za duży , aplikacja i pomiar , 85 db ... sporo . Kilka godzin później tą samą trasą alkowa z 2001 1,9 td i stówka na zegarze , z ciekawości pomiar i też 85 db .

trochę marudzenie z tymi osiągami jak się jedzie kamperem , to ma być podobno cieszenie się chwilą a nie ściganie z czasem ... po kiego ? Przeciez wódeczka w lodówce zawsze zmrożona , nic jej nie będzie :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***