Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasilacz Elektromatic LA 110
Autor Wiadomość
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2013-11-26, 22:22   

No tak, tylko że umieszczałem różne.

14 pażdziernika zamieściłem zasilacz z lidla,
jaki umieściłem w miejscu uszkodzonego zasilacza
należącego do energobloku.
15X umieściłem fotę org. zasilacza przerobionego
na zwyczajny prostownik.
A ty który masz?
_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: Westfalia
Nazwa załogi: mikesze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 12/44
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2013-11-27, 22:35   

2mirek napisał/a:
Posty się urwały i nie wiadomo co dalej?

Tak to już jest że jak ktoś cos potrzebuje to krzyczy -
LUDZIE POMÓŻCIE!!

A jak już sobie poradzi to ma to często już gdzieś. :idea: :lol:

No ale może kolega jeszcze coś na ten temat napisze.

Ja ze swojego doświadczenia wiem że jeżeli zasilacz nie pracuje
to uszkodzone są 2 tyrystory. W polsce teoretycznie zamienniki do nich
są, ale niestety nie podejmują pracy.
Problem jest w tym że na orginałach nie ma oznaczenia i nie wiadomo co to jest.

Bardzo ważne przy zamiennikach tyrystorów jest prąd bramki ,który jest różny dla tyrystorów,nie wysteruje się tyrystora który prąd bramki ma na poziomie 30mamperów prądem 10mA.Najlepiej mieć kilka tyrystorów o różnych prądach bramki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2013-11-27, 23:39   

Wydaje mi się że poproszę o naprawę szanownego kolegę Swistaka.
On jest fachurą w tym temacie.
_________________
Mirek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bigos 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sty 2013
Piwa: 37/20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-13, 13:15   

Elektromtic LA 110 mi raczej padł , kiedy jestem podłaczony do prądu nie ładuje. Łudziłem się , że moze to jakies kable nie stykają ,a le to jego wina
pytanie , co w zamian i gdzie. Coś coby ładowało wreszcie po podłaczeniu 230 V aku
zwykły kwasowy

czy wystarczy automatyczny prostownik ?
_________________
Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2013-12-13, 22:29   

Polecam Ci prostownik, którego fotke umieściłem na str. 1.
Używam go od rokui i jest to sprawdzone źródło ładowania.
Jego zalety to niska cena. Najważmiejsze że sam ci sie wyłączy,
a więc nie przeładuje ci aku, a co również jest ważne, to że ładuje
on w dalszym ciągu aku prądem konserwującym ok 0,2 A.
Ja przykręciłem go z tyłu na dole do skrzynki pod siedzeniem.
_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bigos 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sty 2013
Piwa: 37/20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-13, 23:14   

tak widziałem ciekawy, ale moze ktoś zaproponuje coś innego , chętnie porównam, na stronie Braci Klaja jest CTEK MXS 5. droższy ale chyba generalnie funkcje ma te samo co i Twój
_________________
Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2013-12-14, 11:47   

No to zapodaj linka.
Ale skoro funkcje takie same. a droższy to co sie zastanawiasz?
:shock:
_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bigos 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sty 2013
Piwa: 37/20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-14, 14:54   

http://www.produktinfo.co...TEK_MXS_5_0.pdf

wydaje się zę te same, nie znam specyfikacji twojego
ten ma możliwość testowania , oraz specjalna złączkę .
Z tego co podejrzewam bo jakoś to jasno nie jest napisane, nie uruchamia się gdy dostanie prąd 230V , tylko musi zostać właczony z określeniem sposobu działania
generalnie jest to szybkie i proste.
_________________
Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2013-12-14, 21:58   

,,Twoje aku,, jest troszkę lepsze od tutaj przedstawionego.
Mianowicie ma więcej stopni ładowania - mało ważne.
Prąd max 5.2 A , a mój ok 4 to też nie najważniejsze.
I zasilanie iniciujące min. 2V u mnie ok 10.5.
W sumie te prostowniki są bardzo podobne
Jeżeli ,,Twój nie dużo droższy to go bierz, a jak sporo
no to chyba mój.
_________________
Mirek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pwtwsw 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: chwilowo brak
Dołączył: 18 Wrz 2013
Piwa: 3/2
Wysłany: 2014-01-19, 12:44   

Odświeżę temat. Jeżeli chodzi o zasilacz elektromatic la110 to wg informacji jaką uzyskałem od znajomego elektronika - pokazuje napięcie na wyjściu tylko w momencie podłączonego odbiornika - akumulatora. Dodatkowo akumulator nie może być całkowicie padnięty bo zasilacz nie włączy się. Mam taki zasilacz i był padnięty. Okazało się że były padnięte tyrystory (widoczne na fotce a.jpg pokazanej przez kolegę 2mirek). Są to tyrystory "bt 152". Może komuś się przyda. Koszt jednego tyrystora to około 3 zł. U mnie były spalone. Po wymianie tych tych tyrystorów zasilacz ożył. :spoko :spoko :spoko
_________________
Pozdrowienia dla wszystkich !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-19, 13:04   

U mnie trzech elektroników próbowało to naprawić
i żaden nie dawał rady, nie wiem dlaczego?
Ostatni wymienił mi tyrystory właśnie na BT 152 600R

Zasilacz jak był martwy tak jest. :-/ :-/
_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pwtwsw 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: chwilowo brak
Dołączył: 18 Wrz 2013
Piwa: 3/2
Wysłany: 2014-01-20, 11:39   

2mirek, a może masz sprawną ładowarkę, tylko elektronik o tym nie wie, bo nie potrafi sprawdzić. Ten układzik jest prosty jak budowa cepa - chociaż ja nie jestem elektronikiem. Tam nic poza tymi tyrystorami nie ma prawa się spalić. Jeżeli trafo jest sprawne i tyrystory wymienione to musi działać. Spróbuj sprawdzić w następujący sposób.
Upewnij się że akumulator ma min 11V, pozałączaj jak najwięcej oświetlenia wewnątrz kamperka, włącz zasilacz. Odczekaj około 10 sekund i odłącz plusową klemę z aku. Jeżeli ładowarka sprawna, oświetlenie powinno działać bez akumulatora!
Ładowarka nie zadziała bez sprawnego akumulatora(mówię o akumulatorze zabudowy - nie rozruchowym) Na tym polega działanie tego układu elektronicznego. W sumie nie wiem dlaczego tak to jest skonstruowane.
Pozdrawiam :spoko :spoko :spoko
_________________
Pozdrowienia dla wszystkich !!!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-20, 13:08   

A wiesz że w tym jest dużo prawdy!

Ale teraz zasilacz mam rozmontowany.
Patrz moje posty na str. 1

:spoko
_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szalony 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer 3.0 2008r. 195KM
Nazwa załogi: Szalona ekipa zamkowozu :)
Dołączył: 02 Wrz 2014
Piwa: 5/3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-22, 13:24   

Pozwolę sobie odświeżyć temat :)
Musiałem kupić akumulator do swojego fiacika, kupiłem o takiej samej mocy 100Ah ale akumulator typu AGM, z tego co wyczytałem to te akumulatory nadają się do ładowania buforowego.
A czy AGM może być podłączony pod LA 110 ?? (napięcie nie przekracza 13.8v) Czy muszę kupić np coś takiego : zasilacz 10A i zastąpić LA 110??
_________________
https://www.facebook.com/...62691017168608/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: LT35 w planach
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 72/60
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-05-23, 15:53   

Akumulatory AGM i żelowe przede wszystkim dedykowane są do pracy w układach buforowych.
Jeśli max napięcie łądowania z LA110 to 13.8 V to nie widzę problemów podłączeniem "żelka" do takiej ładowarki.
Aczkolwiek wcześniej kaimar pisał że LA110 NIE JEST przystosowany do pracy z żelowymi - on pewnie zna ten sprzęt - ja opieram się na parametrach które podałeś.
być może było to napięcie na naładowanym aku, a nie pełne w trakcie ładowania....

Natomiast jedno jest pewnie - NIE MOŻESZ zamienić ładowarki do akumulatorów na prosty chińskiej produkcji zasilacz, chociażby dlatego że są to DWA RÓŻNE URZĄDZENIA do 2 różnych celów. To że zasilaczem można ładować aku w pewnych określonych wypadkach i przy spełnieniu określonych warunków - nie znaczy że możesz nim zastąpić ładowarkę.
to prosta droga do zabicia akumulatora.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***