|
|
Zasilacz Elektromatic LA 110 |
Autor |
Wiadomość |
Szalony
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot Boxer 3.0 2008r. 195KM
Nazwa załogi: Szalona ekipa zamkowozu :)
Dołączył: 02 Wrz 2014 Piwa: 5/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-05-23, 23:16
|
|
|
maszakow, Oki rozumiem że zastąpi tej ładowarki tym "chińczykiem" nie moge
Mam gorącą jeszcze prośbe do kol. Kaimar-a aby potwierdził czy LA 110 nadaje sie do AGM czy też nie ?? Tak aby mie w 100% pewnośc |
_________________ https://www.facebook.com/...62691017168608/ |
|
|
|
|
magneto
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: HYMER Fiat 89' 564
Dołączył: 08 Gru 2016 Piwa: 2/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-20, 23:52
|
|
|
Temat jest z 2015 roku ale może dodam od siebie pewną sugestię. Właśnie wróciliśmy z urlopu naszym Hymkiem. Po pierwszym dosyć intensywnym w zużycie prądu wieczorze zwróciłem uwagę, że alternator dosyć długo i to dużym prądem ładował aku pokładowe. Odpiąłem zworki na zasilaczu zmierzyłem i nic. Zero napięcia. Ponieważ całe oświetlenia mam przerobione na LEDy prądu z aku nie zabrakło ani razu. Ale dziś po powrocie postanowiłem zmierzyć się z tematem. Oczywiście trafiłem na tego posta, poczytałem, wziąłem schemat instalacji w rękę, obróciłem delikatnie bezpiecznikiem i ładowanie zaczęło działać. Reasumując sam LA110 nie ma bezpiecznika ale na instalacji 12 V znajduje się w skrzynce (4 od góry). Zanim wymiana i koszty prostownika można w pierwszej kolejności zacząć od kontroli tego zabezpieczenia. Bez 12V na wejściu on po prostu nie daje zasilania. To tak dla potomnych. Oczywiście dotyczy 564 Integra Ducato I. |
|
|
|
|
|
szarymary@gmail.com
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hehn Mobil 540 HS
Dołączył: 12 Lip 2016 Postawił 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-14, 16:36 Elektromatic LA110
|
|
|
Szanowni Koledzy z większym doświadczeniem, pomóżcie.
Od trzech lat mamy w rodzinie kamperka Hehnmobil 540 na bazie Forda Transita.
Ostatnio zauważyłem, że coś zakłóca telewizor ale tylko wtedy gdy jestem podłączony przewodem do 230V. Zakłócenia to za przeproszeniem głośne pierdzenie z głośnika, i zniekształcenia obrazu. Problem znika po odłączeniu zewnętrznego zasilania. Telewizor odbiera czysto bez żadnych dodatkowych efektów. Zasilanie obwodów 12V realizowane jest za pomocą zasilacza Elektromatic LA110 i w nim spodziewam się przyczyny opisanych zakłóceń.
Nie znam się na elektronice, ale wydaje mi się że konstrukcja wyżej wymienionego zasilacza nie jest bardzo skomplikowana, i dla Was nie będzie problemem aby wskazać który z jego elementów może być odpowiedzialny za powstawanie w nim opisanych zakłóceń. Jak będę wiedział co „bruździ” – kupię nowe i wymienię.
Liczę na Waszą pomoc, sezon się zaczyna – trzeba być zwartym i gotowym
Pozdrawiam Jacek |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-04-14, 17:01
|
|
|
Ja bym stawiał na kondensatory elektrolityczne te filtrujące - duże elektrolity - z wiekiem wysychają. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
szarymary@gmail.com
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hehn Mobil 540 HS
Dołączył: 12 Lip 2016 Postawił 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-14, 18:18 Elektromatic LA110
|
|
|
Dziękuję za podpowiedż.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy funkcjonalność zasilacza LA 110 jest jakaś specyficzna, czy można go zastąpić na przykład automatycznym prostownikiem opisanym na allegro jako ŁADOWARKA SMARTCHARGE 3000 12V 7A KWASOWE I ŻELOWE https://allegro.pl/oferta/ladowarka-smartcharge-3000-12v-7a-kwasowe-i-zelowe-5946923084
Z LA110 też wychodzą tylko dwa kable 12V + i - zatem może zwykłay prostownik też by dał radę?
pozdrawiam
Jacek |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-04-14, 18:54
|
|
|
szarymary@gmail.com napisał/a: | zastąpić na przykład automatycznym prostownikiem | Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie , ja bym celował z większym prądem , np. 10 A |
|
|
|
|
|
szarymary@gmail.com
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hehn Mobil 540 HS
Dołączył: 12 Lip 2016 Postawił 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-14, 20:19 Elektromatic LA110
|
|
|
A czy zwykły, automatyczny prostownik nie będzie "produkował" zakłóceń?
Czy może trzeba zastosować zasilacz taki jak do LED lub CCTV ze stabilizacją napięcia?
Wtedy iść na całość i np znależć moc 300W (25A).
pozdrawiam
Jacek |
|
|
|
|
leszek1234
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1991r. 2.5TD
Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 2/24 Skąd: k/Rybnika
|
Wysłany: 2020-08-19, 16:18
|
|
|
Mam problem z zasilaczem Elektromatic LA110.
Otóż po podłączeniu kampera do 230V na klemach akumulatora napięcie ładowania "faluje" w przedziale 14,7V do 15,3V . W krótkim czasie wykończył mi się już drugi akumulator pokładowy i prawdopodobnie uszkodzony zasilacz jest tego przyczyną. Czy to może być wina tyrystora czy szukać przyczyny gdzieś indziej? W sumie tyrystory już zamówiłem (bo koszt 2zł). Dodam, że niewykluczone , że kiedyś uruchomiłem silnik przy podłączonym zasilaniu 230V.
Proszę o jakąś podpowiedź co mogło walnąć, że nie trzyma prawidłowego napięcia tylko faluje? |
|
|
|
|
leszek1234
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1991r. 2.5TD
Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 2/24 Skąd: k/Rybnika
|
Wysłany: 2020-08-20, 16:09
|
|
|
OK. Może tak ma być z tym zmieniającym się napięciem. Ale dwa lata temu po tygodniowym podłączeniu kampera do 230v na kempingu akumulator pokładowy zagotował się i pękł (tzn dekiel się rozszczelnił i śmierdziało kwasem). W tym roku sytuacja była taka, że wracając do domu z wakacji zorientowałem się , że akumulator pokładowy (dwuletni) padł , bo zanikło 12V na pompce i oświetleniu. Przy tym akumulator był bardzo gorący (pewnie był rozładowany do zera a dostał duży prąd z alternatora podczas jazdy powrotnej. Puki co wymieniłem akumulator i podłączyłem kampera do 230v. Monitoruję temperaturę akumulatora i napięcie na nim. Może ktoś, kto ma taki prostownik (LA 110) da znać, jak on prawidłowo powinien pracować (czy faktycznie napięcie faluje i czy powinien się sam wyłączyć po naładowaniu akumulatora).
Znalazłem na jakimś norweski forum , że:
" LA110 to 2-stopniowa ładowarka. Ładowanie stałe prądem stałym (7 A), aż napięcie osiągnie 14,4 V, a następnie przełącza się na stałe napięcie 13,8 V w celu ładowania podtrzymującego."
Po trzech dniach ładowania wychodzi na to, ze faktycznie łądowarka nie wyłącza się, Akumulator jest wysycony a ona ciągle chce ładować. Czy ktoś może podpowiedzieć jaki element elektroniki się uszkodził? Czy może to być tyrystor? |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|