Wałek rozrządu Fiat Talento 1,9D |
Autor |
Wiadomość |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2013-06-26, 15:26 Wałek rozrządu Fiat Talento 1,9D
|
|
|
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
matro
weteran musi być twardy!Tylko co trzecia noc na campingu:)
Twój sprzęt: FFB Classic 570
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/110 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2013-06-27, 12:40
|
|
|
...i jak tam Krzysiek z Twoim autem? |
_________________
...może i alkowa bardziej przypomina kamper... za to integral bardziej przypomina dom ! |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2013-06-27, 19:50
|
|
|
Wczoraj tylko stwierdziłem, że ta końcówka wałka się po prostu wtoczyła w miejscu napędu pompy. Deszcz tak lał, że nie dało się nic robić. Dzisiaj byłem w pracy, a jutro od rana rozbieram. Trzeba rozebrać rozrząd by ten wałek wyjąć. A później się zobaczy |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2013-06-27, 20:38
|
|
|
Krzysiu ,w Bydgoszczy jest bardzo dobra firma regenerująca wałki rozrządu.Jak będziesz miał problem to daj znać i na pewno temat opanujemy. |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
|
SlawasCVCG
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp 46
Dołączył: 12 Sty 2011 Piwa: 5/3 Skąd: Cielimowo
|
Wysłany: 2013-06-28, 13:09
|
|
|
bryzby napisał/a: | Krzysiu ,w Bydgoszczy jest bardzo dobra firma regenerująca wałki rozrządu.Jak będziesz miał problem to daj znać i na pewno temat opanujemy. |
Jeżeli to ta sama firma o której myślę to mogą Tobie zrobić nawet nową.
A nawet wersję sportową. |
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2013-06-28, 22:41
|
|
|
krzysztofCz napisał/a: | Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę |
Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
miciurin
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2013-06-28, 23:22
|
|
|
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego.
Jakies postępy w naprawie? My aktualnie jestesmy w Ustce, a jutro lub w niedziele ruszamy chyba dalej |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
|
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2013-06-30, 07:27
|
|
|
miciurin napisał/a: | Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego.
Jakies postępy w naprawie? My aktualnie jestesmy w Ustce, a jutro lub w niedziele ruszamy chyba dalej |
Robi się Wczoraj byłem osobówką W Bytowie na biciu rekordu w jednoczesnym łowieniu ryb.
A wam zazdrszczam jazdy |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2013-06-30, 07:40
|
|
|
Krzysiu, jak ''robi się'' to znaczy że wałeczka już nie szukasz?
bo rozesłałem wieści ''tu i tam'' że potrzebny ładny wałeczek |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2013-06-30, 08:48
|
|
|
gino napisał/a: | Krzysiu, jak ''robi się'' to znaczy że wałeczka już nie szukasz?
bo rozesłałem wieści ''tu i tam'' że potrzebny ładny wałeczek |
Na razie jestem w fazie próby regeneracji tej zjechanej końcówki. Zobaczę co z tego wyjdzie. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2013-06-30, 08:50
|
|
|
jeszcze mam problem bo skasowałem fotkę pod nickiem i za Boga nie mogę wsadzić nowej. Jak nie za wielka to za ciężka |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2013-07-01, 22:10
|
|
|
No to odzyskałem hamulce. Więc teraz... hej przygodo... bez hamulców
Nie ja tylko moja Franca ma hamulce |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
Ostatnio zmieniony przez krzysztofCz 2013-07-01, 22:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2013-07-01, 22:16
|
|
|
eMKa napisał/a: | krzysztofCz napisał/a: | Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę |
Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części |
upsss... dopiero to doczytałem.
Co masz na myśli mówiąc "parowany"? Czy to znaczy, że nie można innej pompki założyć tylko tę pierwszą fabryczną? A jak ona padnie to jak to "sparować" z następną? Ja robiłem regenerację przez napawanie wałka i frezowaniu końcówki. Szukając na szrotach widziałem dużo wałków w stanie podobnym do mojego, dlatego wolałem naprawić swój. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
miciurin
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2013-07-01, 22:31
|
|
|
Krzysiek my od dzisiaj jesteemy w Rowach;) |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
|
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2013-07-01, 23:21
|
|
|
krzysztofCz napisał/a: | eMKa napisał/a: | krzysztofCz napisał/a: | Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę |
Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części |
upsss... dopiero to doczytałem.
Co masz na myśli mówiąc "parowany"? Czy to znaczy, że nie można innej pompki założyć tylko tę pierwszą fabryczną? A jak ona padnie to jak to "sparować" z następną? Ja robiłem regenerację przez napawanie wałka i frezowaniu końcówki. Szukając na szrotach widziałem dużo wałków w stanie podobnym do mojego, dlatego wolałem naprawić swój. |
Dobrze myślisz
W oryginale (1,9 D do 94 r) były 2 rodzaje wałków rozrządu, różniły się “zabierakiem” do pompy podciśnieniowej. Każdemu wałkowi przypisana była odpowiednia pompa z odpowiednią płetwą. To samo tyczy się TD
Sprawdź wymiarowo stare rozwiązanie (zakładam że jest oryginalne) z nowym wałkiem i pompą .Grubość płetwy i szerokość wycięcia w wałku, głębokość zazębienia z głębokością nacięcia w wałku itd. Złe dobranie wałka i pompy skończy się tak jak poprzednio, wykruszy się wałek, lub płetwa w pompie, czasem pęknie pokrywka w pompie przy dokręcaniu do głowicy. |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|