Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wałek rozrządu Fiat Talento 1,9D
Autor Wiadomość
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2013-06-26, 15:26   Wałek rozrządu Fiat Talento 1,9D

Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co trzecia noc na campingu:)


Twój sprzęt: FFB Classic 570
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/110
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2013-06-27, 12:40   

...i jak tam Krzysiek z Twoim autem?
_________________


...może i alkowa bardziej przypomina kamper... za to integral bardziej przypomina dom ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2013-06-27, 19:50   

Wczoraj tylko stwierdziłem, że ta końcówka wałka się po prostu wtoczyła w miejscu napędu pompy. Deszcz tak lał, że nie dało się nic robić. Dzisiaj byłem w pracy, a jutro od rana rozbieram. Trzeba rozebrać rozrząd by ten wałek wyjąć. A później się zobaczy :lol:
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bryzby 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2013-06-27, 20:38   

Krzysiu ,w Bydgoszczy jest bardzo dobra firma regenerująca wałki rozrządu.Jak będziesz miał problem to daj znać i na pewno temat opanujemy.
_________________
Brygida i Zbyszek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawasCVCG 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp 46
Dołączył: 12 Sty 2011
Piwa: 5/3
Skąd: Cielimowo
Wysłany: 2013-06-28, 13:09   

bryzby napisał/a:
Krzysiu ,w Bydgoszczy jest bardzo dobra firma regenerująca wałki rozrządu.Jak będziesz miał problem to daj znać i na pewno temat opanujemy.


Jeżeli to ta sama firma o której myślę to mogą Tobie zrobić nawet nową.
A nawet wersję sportową.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-06-28, 22:41   

krzysztofCz napisał/a:
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę


Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części :-/
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
miciurin 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Piwa: 17/83
Skąd: ja to wiem?
Wysłany: 2013-06-28, 23:22   

Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego.


Jakies postępy w naprawie? My aktualnie jestesmy w Ustce, a jutro lub w niedziele ruszamy chyba dalej ;)
_________________
Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2013-06-30, 07:27   

miciurin napisał/a:
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego.


Jakies postępy w naprawie? My aktualnie jestesmy w Ustce, a jutro lub w niedziele ruszamy chyba dalej ;)

Robi się :lol: Wczoraj byłem osobówką W Bytowie na biciu rekordu w jednoczesnym łowieniu ryb.
A wam zazdrszczam jazdy :szeroki_usmiech :spoko
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2013-06-30, 07:40   

Krzysiu, jak ''robi się'' to znaczy że wałeczka już nie szukasz?

bo rozesłałem wieści ''tu i tam'' że potrzebny ładny wałeczek :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2013-06-30, 08:48   

gino napisał/a:
Krzysiu, jak ''robi się'' to znaczy że wałeczka już nie szukasz?

bo rozesłałem wieści ''tu i tam'' że potrzebny ładny wałeczek :spoko

Na razie jestem w fazie próby regeneracji tej zjechanej końcówki. Zobaczę co z tego wyjdzie.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2013-06-30, 08:50   

:oops: jeszcze mam problem bo skasowałem fotkę pod nickiem i za Boga nie mogę wsadzić nowej. Jak nie za wielka to za ciężka :oops:
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2013-07-01, 22:10   

No to odzyskałem hamulce. Więc teraz... hej przygodo... bez hamulców :szeroki_usmiech
Nie ja tylko moja Franca ma hamulce :szeroki_usmiech
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Ostatnio zmieniony przez krzysztofCz 2013-07-01, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2013-07-01, 22:16   

eMKa napisał/a:
krzysztofCz napisał/a:
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę


Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części :-/

upsss... dopiero to doczytałem.
Co masz na myśli mówiąc "parowany"? Czy to znaczy, że nie można innej pompki założyć tylko tę pierwszą fabryczną? A jak ona padnie to jak to "sparować" z następną? Ja robiłem regenerację przez napawanie wałka i frezowaniu końcówki. Szukając na szrotach widziałem dużo wałków w stanie podobnym do mojego, dlatego wolałem naprawić swój.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miciurin 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Piwa: 17/83
Skąd: ja to wiem?
Wysłany: 2013-07-01, 22:31   

Krzysiek my od dzisiaj jesteemy w Rowach;)
_________________
Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-07-01, 23:21   

krzysztofCz napisał/a:
eMKa napisał/a:
krzysztofCz napisał/a:
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę


Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części :-/

upsss... dopiero to doczytałem.
Co masz na myśli mówiąc "parowany"? Czy to znaczy, że nie można innej pompki założyć tylko tę pierwszą fabryczną? A jak ona padnie to jak to "sparować" z następną? Ja robiłem regenerację przez napawanie wałka i frezowaniu końcówki. Szukając na szrotach widziałem dużo wałków w stanie podobnym do mojego, dlatego wolałem naprawić swój.


Dobrze myślisz
W oryginale (1,9 D do 94 r) były 2 rodzaje wałków rozrządu, różniły się “zabierakiem” do pompy podciśnieniowej. Każdemu wałkowi przypisana była odpowiednia pompa z odpowiednią płetwą. To samo tyczy się TD
Sprawdź wymiarowo stare rozwiązanie (zakładam że jest oryginalne) z nowym wałkiem i pompą .Grubość płetwy i szerokość wycięcia w wałku, głębokość zazębienia z głębokością nacięcia w wałku itd. Złe dobranie wałka i pompy skończy się tak jak poprzednio, wykruszy się wałek, lub płetwa w pompie, czasem pęknie pokrywka w pompie przy dokręcaniu do głowicy.
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***