Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór blaszaka pod budowę kamera całorocznego.
Autor Wiadomość
lukas112 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: 3city
Wysłany: 2016-09-04, 14:57   Wybór blaszaka pod budowę kamera całorocznego.

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.

Jestem tu nowy, ale planuje zostać na dłużej, zrobić fotorelacje z konwersji.
Muszę natomiast najpierw wybrać bazę.
Zależy mi na blaszaku, nie chcę żeby rzucał się w oczy.

Auto ma być używane jako dom na kołach, całoroczny, na stałe, podróż po europie, ew. rejony maroko. Cały rok, właściwie to planuje spędzić tak 3 lata.
Dla 2 osób i psa.
I teraz moje wymogi:
Długa paka min 4m, wysokość min 2m mam 190 cm wzrostu.
Spalanie na poziomie 10l max
Cena do 30 tyś na bazę

Wytypowałem trojaczki np. ducato po 2006 roku wersja 2.3 diesel L4H3
Natomiast kompletnie nie mam rozeznania w sprawie awaryjności, jak to jest z trojaczkami.
Czy w tej cenie dostanę coś sensownego, z większą paką?
Widziałem Iveco daily maxi maxi, 4,6 m paka, ale auto jest dosyć wąskie, i ma ponad 7m długości.
Nie jeździłem nigdy tak dużym autem, natomiast w stosunku do fiata iveco ma nie wiele większą powierzchnie 0,2 w metrach kw. Czy warto wybrać do zabudowy auto dłuższe, ale węższe?

Czy iveco nie jest nieco klaustrofobiczne z tą szerokości, zwłaszcza po zabudowie, biorąc pod uwagę, że ma to być mój jedyny dom na najbliższy czas.

Co do napędu, planuje czasem wjechać gdzieś na dziko, plaża, brzeg jeziora. Czy fiat rwd da sobie rade, czy lepsze jest awd.

I ogólnie czy dostane coś lepszego niż ducato do tej kwoty, co będzie pow. 2002 roku, i będzie oferowało coś więcej. Może Sprinter albo Master?

Proszę o podpowiedzi, bo nie mam zielonego pojęcia co wytypować ostatecznie.

Dodam, że zabudowę planuje w stylu Columbusa 600D, z łóżkiem wzdłuż, zamiast w poprzek.

Jaka baza będzie najlepsza proszę państwa?
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-09-04, 15:28   

Trojaczki po 2006 w L4H3 to będzie dobra baza. długość 407cm + kabina, więc niecałe 5m długości wyjdzie, szer 202 cm i wysokość 217cm. Można wystrugać łóżko w poprzek o długości 196 cm. W moim starszym mam 193cm w poprzek.
Nie wiem tylko czy do 30 tys kupisz, bo nie jestem z cenami na bieżąco.

Ja już spędziłem ponad 1,5 roku w kamperze (w tym 2 zimy, w IT i SCO) i planuję kolejne 2 lata coby objechać resztę Europy. Najbliższa zima pewnie w Hiszpanii i Maroko.
Z tym, że ja planuje przesiadkę do większego. Czyli znów budowa i kontynuacja podróży już nowym.

Do całorocznego kamperowania musisz wiele rzeczy przewidzieć, inaczej Ci coś spleśnieje w kamperze. :ok

Aktualnie to co mam to zobaczysz w linkach w stopce.
Opis budowy i relacje z kamperowania na dziko. :spoko
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2016-09-04, 15:29   

Uwaga generalna - kasy nie masz za wiele i licz się z tym, że kupisz samochód trochę zmęczony życiem. 99% dostawczaków całe życie dostaje w dupę i w większości to co jest do kupienia u nas w kraju wymaga mniejszych lub większych inwestycji.

Z doświadczeń transportowo-samochodowych (nigdy nie budowałem campera;) - przód napęd = niska podłoga i mniejsza masa własna (=większa ładowność do wykorzystania), mniejsze zużycie paliwa, czterołapa dostawczego ciężko kupić, waży i kosztuje więcej.

Wymiary wnętrza podawane przez producentów to trochę takie optymistyczne pomiary, np. realna długość ładowni w aktualnym ducato L4 to jakieś 3.8-3.85m (od ściany grodziowej do krawędzi tylnych drzwi), tymczasem producent podaje 4.07m.

Jeśli idzie o trojaczki (duc/jumper/boxer) - wystrzegaj się tylko silnika 2.2 (w ducato tylko najsłabsze odmiany 100KM, we francuzach także 120/130KM) - to awaryjna konstrukcja. 2.3 (tylko ducato) i 3.0 (wszystkie trojaczki) to sprawdzone silniki konstrukcji iveco i przebiegi rzędu paruset tysięcy km przy prawidłowym serwisie to nic specjalnego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-09-04, 15:35   

Z wymiarami racja, bo oni podają je na podłodze, a ściany i tylne drzwi uciekają ku środkowi i im wyżej tym już mniej tych cm.
Mój te z katalogu miał tylko na podłodze. Ale dla odmiany podawana szerokość jest większa, bo producent nie podaje od blachy do blachy na wysokości, której my z reguły budujemy łóżko, więc tu dla odmiany na korzyść. :ok
Mój model np. wg producenta ma szerokość 1808mm, a ja mam łóżko 1930mm, a ściany są z izolacją.
Ta szerokość 1808mm po prostu jest na podłodze, a nie wysokości gdzie moje łóżko. Na tej było jak dobrze pamiętam ok. 199cm :)

Czyli podawane wymiary wymiarami, a faktycznie trzeba mieć już bazę, lub pomierzyć u kogoś kto ma i okazuje się, że coś tu się nie zmieści, a tam się jednak mieści. :spoko
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-09-04, 15:47   

Toscaner sprzedaj koledze lukas112 swojego niech się nie męczy i rusza w trasę a ty do budowy marsz koniec tych wakacji :diabelski_usmiech
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-09-04, 16:20   

On ma 1,90 m wzrostu, a mój ma 1,83 m wysokości. Ja mam na styk z ogoloną na zero głową. Włosami 6 mm już trę po suficie. Projektowałem pode mnie i jest na styk.
Kolega musiałby w kasku chodzić. :mrgreen:
Właśnie przypomniałeś mi tym postem, żeby ogolić głowę, bo już jak hipis wyglądam. :haha:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-09-04, 16:25   

utrudniasz :ok jak się popieści to się zmieści :mrgreen:
po prostu nie chcesz sprzedać fury :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lukas112 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: 3city
Wysłany: 2016-09-04, 16:28   

Dziękuje za tak szybkie odpowiedzi, widzę, że panuje na forum bardzo przyjazna atmosfera :ok

Pytanie o obecne auto do kolegi Toscaner, twoja wersja ducato to L3h2?
Piszesz, że pora zmienić na coś większego. Masz coś konkretnego na myśli?

Co do finansów, powiedzmy, że może to być do 35 tyś za baze, natomiast wole z 5 tyś zostawić na naprawy i pakiet startowy, liczę się z Tym, że auta dostawcze to auta do pracy i muszą zarabiać, natomiast w przypadku 5 letniego busa, blacharka powinna być w dobrym stanie, elektryka podobno w trojaczkach fatalna nie jest, więc pozostają kwestie mechaniczne.
Zastanawiam się np. czy nie kupić czegoś z większym przebiegiem w mniejszej kwocie, pow. 25-28 tys bo za tyle da się znaleźć dukato i zrobić mu kapitałkę silnika i zawieszenia, co powinno zagwarantować sprawną jazdę domem na kołach, bez awaria :)

Pojawia się też pytanie(mocno orientacyjne) do zabudowy, czy na używanych gratach jak brodzik, kuchenka, lodówka, i co się tylko da można się zamknąć w kwocie do 15 tyś, zakładając robociznę w całości we własnym zakresie, wliczając w tą kwotę mini elektrownie solarną?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-09-04, 16:46   

lukas112 napisał/a:
Dziękuje za tak szybkie odpowiedzi, widzę, że panuje na forum bardzo przyjazna atmosfera :ok

Pytanie o obecne auto do kolegi Toscaner, twoja wersja ducato to L3h2?
Piszesz, że pora zmienić na coś większego. Masz coś konkretnego na myśli?

Co do finansów, powiedzmy, że może to być do 35 tyś za baze, natomiast wole z 5 tyś zostawić na naprawy i pakiet startowy, liczę się z Tym, że auta dostawcze to auta do pracy i muszą zarabiać, natomiast w przypadku 5 letniego busa, blacharka powinna być w dobrym stanie, elektryka podobno w trojaczkach fatalna nie jest, więc pozostają kwestie mechaniczne.
Zastanawiam się np. czy nie kupić czegoś z większym przebiegiem w mniejszej kwocie, pow. 25-28 tys bo za tyle da się znaleźć dukato i zrobić mu kapitałkę silnika i zawieszenia, co powinno zagwarantować sprawną jazdę domem na kołach, bez awaria :)

Pojawia się też pytanie(mocno orientacyjne) do zabudowy, czy na używanych gratach jak brodzik, kuchenka, lodówka, i co się tylko da można się zamknąć w kwocie do 15 tyś, zakładając robociznę w całości we własnym zakresie, wliczając w tą kwotę mini elektrownie solarną?


W trojaczkach 3 generacji silniki 2,3 i 3,0 są ok i przebieg np 400 tyś nie jest groźny,
ja mam dostawczego Ducato 2008r i nalatane ponad 400 tyś do mechaniki nie mam żadnych uwag, korozja jakoś też nie atakuje blachy ocynk.
jakieś duperele się psuły,
Fajne wygodne i oszczędne auta to są.
co do 15 tyś na zabudowę to może być słabo, ale tu to już inni powinni budowniczowie powinni się wypowiedzieć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mz3545 
doświadczony pisarz
Wiesław Iwonka

Twój sprzęt: Horon
Nazwa załogi: Wieslaw Iwona
Dołączył: 18 Maj 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2016-09-04, 16:56   

Co do silników 2,2 myślę ze obawy są przesadzone . Ja w Firmie mam 6 szt i wszystko silniki 2,2 100 KM Fiat i francuzy 2 z 120KM i gdzie przebiegi maja od 200 tys do 350 tys i nie narzekam . Miałem tez 2 szt z silnikiem 2,3 ale sprzedałem .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2016-09-04, 17:29   

lukas112, Witaj.
Ja budowałem na L3h2,dla nas dwóch i uważam,że miejsca jest wystarczająco.
Na moim Ducato 2007 rok mimo ocynku występuje korozja miejscowa na nadwoziu jak i pod i nie wieżę,że jestem wyjątkiem.
Silnik 2.3 z przebiegiem 260 tyś.po serwisie ładnie pracuje,więc to raczej dobra jednostka.
Jak wydasz kwotę którą planujesz to będzie to już dość ładne auto.
Nie stracisz kasy na blacharką i malowanie i zaoszczędzisz czas.
Zabudowę możesz robić bez problemu z rzeczy używanych,a ile Cię wyniesie to już tylko zależy jaki chcesz mieć standard.
Rozważ jak bardzo chcesz być niezależny,woda,ścieki,WC,lodówka,prąd,to jest potrzebne codziennie.
My jesteśmy teraz 12 dzień w drodze i nie potrzebowałem się podłączć do gniazdka,a mam wszystko jak w domu,włącznie z normalną lodówką na 230V.
Budowa to super przygoda,jak ktoś lubi :-P ,masz na forum wiele opisów,wyciągnij z nich to co najlepsze i buduj,powodzenia :spoko
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2016-09-04, 17:37   Re: Wybór blaszaka pod budowę kamera całorocznego.

lukas112 napisał/a:


Wytypowałem trojaczki np. ducato po 2006 roku wersja 2.3 diesel L4H3

I dobrze wybrałeś. Choć polecałbym 3.0, silnik wspaniały. Na iveco czy craftera /sprintera nie patrz. W max wersjach są dłuższe ale wąskie i zwężające się ku górze = mało miejsca.
Jedyny problem to znaleźć dobrą bazę, to są auta do pracy i nikt się z nimi nie pieści. O mechanikę 2.3/3.0 bym się nie bał ale stan blacharki (po wielu przygodach ) bywa marny.
Co do napędu to nie jest to terenówka i śliska trawa bywa problemem. W trojaczkach można trafić 4x4 z firmy Dangel ale to są mniejsze nadwozia niż L4H3.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mz3545 
doświadczony pisarz
Wiesław Iwonka

Twój sprzęt: Horon
Nazwa załogi: Wieslaw Iwona
Dołączył: 18 Maj 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2016-09-04, 17:54   

Bajaga 3.0 pali tyle ile jedziesz 120 to 12 litrow . 2,3 to wystarczająca moc i oszczędny silnik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-09-04, 17:59   

Uuu, do bazy 5 letniej chcesz pchać stare graty? Mnie się już nie podoba.
Mój w momencie zakupu miał jakoś 7,5 lat i poszło wszytko nóweczka. Do dziś się tym cieszę, bo każda rzecz, której dotykam, siedzę, śpię jest używana tylko przeze mnie. Ktoś kiedyś kupi kampera od pierwszego właściciela :ok
Na pewno w tym roku pójdzie do tzw "żyda".

Kolejny też tylko na nowiutkich gratach i maksymalnie najlepszych materiałach. U mnie nie ma rozwiązań budżetowych. Jak coś projektuje, to ma to wytrzymać 365/365.
No ale to moja filozofia.

Co do wzrostu i wysokości... może wakacyjnie ok, bo widuję angoli w sleeperach na np. T5 itd, ale oni weekendowo. Z reguły. Tu kolega planuje 3 lata spędzić. 7cm niższy sufit odbiłby się na zdrowiu. Tu nie ma kompromisu. Kompromisy mogą być, ale inne.
Tu też moje zdanie tylko, bo znam wariata w T4 na Lakes District, który w nim mieszka już z rok. Kibel ma w krzakach, kąpie się chyba w rzece. Ba to nic. Poznałem osoby, które mieszkają jeden w T2 z 1968 (chyba) i dwie osoby w osobówkach :shock:
W UK strasznie dużo ludzi mieszka w samochodach, vanach, busikach, kamperach. Nikogo tu nie dziwi takie coś. Nawet w Szkocji. Ale z reguły są to vany odpowiedniej wysokości.
Ale da się też gotować na klęczkach. Znam takie osoby.
No ale j.w to nie moja filozofia. Ja muszę mieć wygody. :bigok
Wysokość min tyle co ja mam + najlepiej jakieś wolne cm, no i łóżko min. 110% mojego wzrostu, osobna kabina prysznicowa, ogrzewanie podłogowe. Czyli wersja zimowa. U mnie to już będzie standard.
Projekt Złomka 2 już czeka. Ale nie mam jeszcze bazy :(
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2016-09-04, 21:35   

Hej
Jeżeli chcesz budować z nowej sklejki lekkiej a reszta używana powinno spokojnie wystarczyć Tobie 15000 zł zakładając że WSZYSTKO będziesz robił sam
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***