 |
|
Paliwo ze spozywczaka |
Autor |
Wiadomość |
KECZER
weteran

Twój sprzęt: Gold Camper/Ford Transit. 2,0 TDCI-2006r.
Dołączył: 26 Mar 2007 Piwa: 62/4 Skąd: Józefów / Moskwa
|
Wysłany: 2009-12-04, 09:18 Paliwo ze spozywczaka
|
|
|
Szanowni koledzy dzisiaj na ONEt.pl znalazlem taki ciekawy artykul
(niestety duzy - wiec go tekstowo nie zamieszczam)
o paliwie ze spozywczaka
niby nic nowego ale sa podane konkretne firmy i rozwiazania techniczne
oraz niestety konsekwencje zwiazane z obowiazkiem placenia akcyzy lub mandatu
mysle ze warto poczytac
oto adres
http://moto.onet.pl/15876...html?node=18862 |
_________________ A teraz chwilowo w kraju ojczystym-
Koniec z ROSJA- ciekawe na jak dlugo.....??? |
Ostatnio zmieniony przez KECZER 2009-12-04, 14:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kazbar
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 36/4
|
Wysłany: 2009-12-04, 13:18
|
|
|
Cokolwiek wlewasz do baku - zapłać akcyzę! Świat staje na głowie.
Ciekawy jestem, czy i jak "tęgie głowy" ugryzą taki silnik:
http://darmowa-energia.ek...to/spr_pow.html
Ciekaw też jestem, kiedy ktoś wpadnie na "genialny" pomysł i opodatkuje wodę i ścieki w naszych kamperowych zbiornikach?
Nie może przecież tak być, by we współczesnym świecie coś mieć lub z czegoś korzystać bez VAT-u, PIT-u , akcyzy czy innych należnych danin.
Za wszystko trzeba płacić! Z posiadaniem własnej, przydomowej studni, szamba czy oczyszczalni już niedługo trzeba będzie się albo rozstać albo...sięgnąć do portfela.
Tak, tak...są już takie projekty.
A tu? Proszę, jaki nieopodatkowany kwiatek |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-04, 13:42
|
|
|
Autko na sprężone powietrze to super pomysl.
Pozostaje jedno pytanie,jak będzie się sprawować w warunkach zimowych?
Czy "odpali"
Czy nic nie zamarznie?
Pamiętam jak w zimie nurkowalem pod Jelczami i Autosanem z lutlampą i grzalem przewody...
Jakby nie patrzyl jest to ciekawa alternatywa dla innych ekologicznych pojazdów... |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
KECZER
weteran

Twój sprzęt: Gold Camper/Ford Transit. 2,0 TDCI-2006r.
Dołączył: 26 Mar 2007 Piwa: 62/4 Skąd: Józefów / Moskwa
|
Wysłany: 2009-12-04, 14:24
|
|
|
Kazek Kluska napisał/a: | Ciekaw też jestem, kiedy ktoś wpadnie na "genialny" pomysł i opodatkuje wodę i ścieki w naszych kamperowych zbiornikach? |
Kaziu przeciez juz opodatkowali ten kawałek dna zbiornika wodnego pod łódka czy żaglówka- jako ze ten wodny pojazd parkuje czyli..... zajmuje powierzchnie i dlaczego nie pobrac naleznosci
Wiec urzedasy maja szanse jeszcze poracowac
aby kase za darmo nie brac |
_________________ A teraz chwilowo w kraju ojczystym-
Koniec z ROSJA- ciekawe na jak dlugo.....??? |
|
|
|
 |
Sławek B
stary wyga

Twój sprzęt: Peugeot Hobby 650
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 83/15 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 2009-12-04, 16:43
|
|
|
Rozwiązanie bardzo ciekawe. Silniki pneumatyczne są z powodzeniem stosowane w mechatronice od wielu lat.
Po przeczytaniu artykułu wydaję się, że zasięg pojazdów (100-200km) jest małe co nieco przesadzony. Z opisu wynika bowiem,że do ładowania butli można użyć silnika w trybie "odwrotnym". Oznacza to, że ciśnienie w butli wynosić będzie nie więcej jak 30 atm.
Pytanie jest więc takie:
Jak wielka musi być butla i ile będzie ważyła aby zmagazynować potrzebne powietrze?
Wydaje się, że większa od samochodu.
I pytanie drugie:
Jaki będzie koszt ładowanie butli tzn koszt energii elektryczne niezbędnej do sprężenia powietrza?
Znalazłem odpowiedź, że około 3 zł za 100km. Rewelacja, tylko z uwagi na brak wyliczeń trudno temu dać wiarę.
3 zł to, o ile się nie mylę ok 10KWh. Jeżeli pojazd pokona 100 km w ciągu 1 h to przy 100% sprawności układu energia elektryczna-kompresor-butla-silnik pneumatyczny mamy do dyspozycji 10 kW czyli ok 14 kM.
Przy sprawności 50% (a nie wydaje mi się aby sprawność sprężarki była większa) mamy już 7kM; trochę mało.
Pomysł w swojej prostocie jest rewelacyjny ale jak to zwykle bywa, jest dużo hura-optymistycznych informacji bez rzetelnego wyliczenia.
Prawda natomiast jest tak, że wprowadzenie czegokolwiek w ruch wymaga energii a energia bez względu na swoją postać kosztuje. W samochodzie pneumatycznym mamy de facto do czynienia z innym, niż w akumulatorze sposobem gromadzenia energii, energii którą też trzeba wyprodukować i która kosztuje. |
_________________ Sławek B
https://kamper-serwis.blogspot.com/ |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-12-06, 01:14
|
|
|
Ten samochodzik to temat "stary jak świat". Jeździ to to i to dosyć sprawnie. Jak przejrzycie filmiki to zobaczycie zdjęcia z montażu prototypów, w podwoziu a raczej pod nadwoziem są dwie olbrzymie butle. Dystans jaki proponują w zupełności wystarcza do jazdy po mieście. ALE MI SIĘ PODOBA I CHCĘ GO MIEĆ ! tylko nie za taką cenę bo na razie strasznie drogo wychodzi ... a pod blokiem wtyczki nie podłączę.
Wadą jest jest to że PONOĆ silnik musi pracować jak samochód stoi na światłach - czyli tak jak spalinówkach powietrze się zużywa co prawda to czystrze rozwiązanie ale....
Są też skonstruowane silniki z cylindrami obrotowymi - na razie mają zastosowanie w wózkach widłowych i - nazwijmy to umownie "melexach". Mają mniejszą moc ale są sprawniejsze i pozbawione wady wspomnianej poprzednio.
Najnowsze wieści są takie że licencję na CAT'y kupił ...kto ? no oczywiście. Indyjski koncern Tata. CI co mieli zrobić najtańszy samochód świata i zrobili - tylko że w Europie on najtańszy nie będzie bo koszt homologacji podwaja jego wartość |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|