Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z alternatorem silnik 2,5 TD DUCATO II
Autor Wiadomość
marekoliva 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Piwa: 40/19
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2013-08-08, 23:11   Problem z alternatorem silnik 2,5 TD DUCATO II

Potrzebuję wstępnej diagnozy, ustalenia przyczyny czy... jak zwał tak zwał.
Mam a mam nadzieję, że miałem problemy z alternatorem.W górach( wcale nie dużych) Rumunii przy temperaturze zew 35 do 40 st padł mi regulator napięcia, po wymianie przejechałem ok 1200 km znowu góry temperatury podobne znowu brak ładowania tym razem "lepiej" padł rotor. Alternator jest w miarę nowy ok 10000km. Żaden z mechaników nie potrafił określić przyczyny. Mój poprzednik wymienił oryginalny alternator na 120A, czy to nie będzie przyczyną? po drugiej naprawie przejechałem 1000km i jeszcze trochę mi pozostało. Czy ktoś potrafi określić pryczynę?Wg mnie dwie awarie alternatora nie są przypadkowe.
_________________
Marek

"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
Kombatant


Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 17/18
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2013-08-08, 23:38   

Nie znam się na tym ale życzę powodzenia w usunięciu awarii :spoko :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marekoliva 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Piwa: 40/19
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2013-08-08, 23:44   

awaria na chwilę obecną jest usunięta, ale nie mam pewności czy nie pojawi się kolejna (prawo serii) kontrolka ładowania jest pilnie obserwowana.
_________________
Marek

"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
Kombatant


Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 17/18
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2013-08-08, 23:51   

W razie kichy możesz jechać w dzień masz przecież solara. a gdzie jesteście obecnie :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marekoliva 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Piwa: 40/19
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2013-08-08, 23:56   

O 20:00 dojechaliśmy ponownie na jakieś trzy dni do Hajduszoboszlo czyli już pomału do kraju
_________________
Marek

"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
Kombatant


Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 17/18
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2013-08-08, 23:58   

Przyjemnego moczenia się w ciepłej wodzie. My jutro rano jedziemy do Iławy :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/483
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2013-08-09, 06:28   

marekoliva napisał/a:
Czy ktoś potrafi określić pryczynę?Wg mnie dwie awarie alternatora nie są przypadkowe.

Czy jest klimatyzacja silnikowa w kamperze?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
Kombatant


Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 17/18
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2013-08-09, 09:19   

SlawekEwa napisał/a:
marekoliva napisał/a:
Czy ktoś potrafi określić pryczynę?Wg mnie dwie awarie alternatora nie są przypadkowe.

Czy jest klimatyzacja silnikowa w kamperze?


Nie ma :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzyk 
zaawansowany


Twój sprzęt: Hymermobil z gwiazdą
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2010
Piwa: 130/5
Skąd: Józefów
Wysłany: 2013-08-09, 11:09   

alternatory dużej mocy grzeją się bardziej - wymagają nawet chłodzenia płynem....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marekoliva 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Piwa: 40/19
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2013-08-09, 14:42   

SlawekEwa napisał/a:
Czy jest klimatyzacja silnikowa w kamperze?


Tak jak napisał Piotr, silnikowej nie ma.

Jerzyk napisał/a:
alternatory dużej mocy grzeją się bardziej - wymagają nawet chłodzenia płynem....


Czyli co? nie wytrzymuje temperatury?
_________________
Marek

"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marekoliva 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Piwa: 40/19
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2013-08-09, 14:43   

piotr1 napisał/a:
Przyjemnego moczenia się w ciepłej wodzie. My jutro rano jedziemy do Iławy


Dzięki, Wam też przyjemnych wrażeń :spoko
_________________
Marek

"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tadek27 
zaawansowany


Twój sprzęt: adria coral 660 SP
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Piwa: 2/3
Skąd: Świecie
Wysłany: 2013-08-09, 20:39   

w kwestii alternatora moje doświadczenie wyglądało tak ,że przy mocno rozładowanych akumulatorach kontrolka ładowania żarzyła się . w panikę nie wpadłem choć do domu było daleko (południowa Rumunia) , fachowców jak na lekarstwo sprawdziłem ładowanie miernikiem było OK. po następnym postoju to samo bojąc się o przeciążenie alternatora zacząłem oszczędniej żyć prądowo . po powrocie solar i problem znikł. obecnie camperowałem bez ruszania się dwa dni i aku żyją pełną siłą. :spoko :spoko :spoko
_________________
Pozdrawiam
tadek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-08-09, 23:02   

kolego pisales ze alternator byl zmieniany . pytanie czy na nowy -nowy , czy na nowy regenerowany co jest czesta praktyka i to co tam jest nie koniecznie jest dobrea jedynie przeszlo testy po reg.
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marekoliva 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Piwa: 40/19
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2013-08-09, 23:41   

tadek27 napisał/a:
sprawdziłem ładowanie miernikiem było OK.


też sprawdziłem ładowania nie było i dlatego zdecydowałem się na naprawę

tadek27 napisał/a:
kontrolka ładowania żarzyła się


w poprzednim kamperze też tak miałem przyczną okazała się kiepska masa
_________________
Marek

"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marekoliva 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Piwa: 40/19
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2013-08-09, 23:44   

majsterek napisał/a:
kolego pisales ze alternator byl zmieniany . pytanie czy na nowy -nowy , czy na nowy regenerowany co jest czesta praktyka i to co tam jest nie koniecznie jest dobrea jedynie przeszlo testy po reg.


Z tego co wiem mój poprzednik ma hurtownię alternatorów i rozruszników w Bydgoszczy mi powiedział że zmienił na nowy, tyle wiem.
_________________
Marek

"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***