|
Budowa kampera na bazie Sprintera |
| Autor |
Wiadomość |
madej61
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Mk7 Maxi
Dołączył: 19 Lip 2013 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wodzislaw Śl.
|
Wysłany: 2013-07-21, 13:33 Budowa kampera na bazie Sprintera
|
|
|
Witam Sprinterowców i pokrewnych. Mam starego Sprintera( średnia długość)z 1999, 310tkę, i pomyslalem ze w końcu cos z nim zrobie. Myślę intensywnie nad różnymi opcjami zabudowy. Nie potrzebuje wiele , jakąs rozsuwaną sofę, prysznic z klopem (mam przenośne PortaPotti), i kuchnie (mam z przyczepy), jakieś ogrzewanie i Voila.
Może sa gdzies jakies fotki na ktore moglbym zerknać, może ktoś ma jakieś cacko , i dałby zerknąć i sprzedałby parę patentów?
Na pewno potrzebuje rozpracowac powaznie system elektryczny. Spojrzyjcie na rozkladaną sofa ze strony angielskiej, co i tym sądzicie? Proste łatwe i szybkie do zrobienia
Kombinuję takze jak zrobic brodzik i wtrynic go w tylny róg . Licze na kooperacje, w zamian za zimne piwo w realu . Dzieki |
|
|
|
 |
kodi
weteran
Nazwa załogi: kodin@poczta.onet.pl
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Piwa: 35/9 Skąd: Miszewko, k. 3city
|
Wysłany: 2013-07-21, 14:47
|
|
|
Jak dla mnie super strona.
www.biwak.hu
Wejdź w foto. Jest tam kilka Merolków i jeden nawet trochę wiekowy.
Pozdr |
|
|
|
 |
madej61
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Mk7 Maxi
Dołączył: 19 Lip 2013 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wodzislaw Śl.
|
Wysłany: 2013-07-21, 15:00
|
|
|
Kodi, dzieki serdeczne, i zaraz zajrze. ale juz mysle o jakimś Iveco, bo jak uświadomiliście mi że można sie normalnie wyprostować i i buda długa, to juz wiem za czym niedlugo polowac. Powiedz tylko , jaki model, jaki silnik , i w jakim przedziale wiekowym szukac. Dzieki T |
|
|
|
 |
madej61
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Mk7 Maxi
Dołączył: 19 Lip 2013 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wodzislaw Śl.
|
Wysłany: 2013-07-21, 15:12 sofa i czerwony kapturek
|
|
|
i jak mowi dowcip o czerwonym kapturku, ..ale ze mnie "gupia ci.pa" ) ,zapomnialam dodac zdjecia sofy do poprzedniego postu.
Sofa prosta szybka , i przyjemna
sofa1.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 59 raz(y) 74,92 KB |
bed7.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 62 raz(y) 68,32 KB |
bed13.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 42 raz(y) 116,23 KB |
bed19.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 47 raz(y) 100,69 KB |
|
|
|
|
 |
kodi
weteran
Nazwa załogi: kodin@poczta.onet.pl
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Piwa: 35/9 Skąd: Miszewko, k. 3city
|
Wysłany: 2013-07-21, 15:22
|
|
|
Madej - zaraz się znacznie .
Dlaczego Iveco, kupuj coś z trojaczków.
Osobiście zdecydowałem się na Iveco, bo zależało mi na gabarytach. Koledzy co mają Iveco znajdą wiele innych zalet. Osobiście nie mam doświadczenia w blaszakach więc zbytnio nie podejmuję dyskusji. Minusem Iveco może być jego szerokość i dość "łukowate" ściany. Cała reszta na plus.
Co do Iveco to wszystko zależy od portfela jakim dysponujesz.
Jak chcesz się bawić w budowę to moim zdaniem brać to co największe na rynku.
Koledzy powiedzą Ci że kamper nigdy nie jest za duży i coś w tym jest.
Zatem atakuj Iveco co ma pakę 4,6m i wysokość albo 196 albo 216 - jeśli dobrze pamiętam. Za sensowną kwotę dostaniesz Iveco Daily z generacji 1999-2006.
Gama silników jest ogromna od 95 do 125 koni a modele nowsze mają po 150 i więcej.
Słyszałem by unikać silników 2,3 bo są bardziej zawodne niż o pojemności 2,8.
A na koniec mała ściąga - jak jest "S" w nazwie do z tyłu są pojedyncze koła. Jak "C" to tył jest na bliźniaku.
Pozdr |
|
|
|
 |
piotr1
Kombatant

Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2013-07-21, 15:52
|
|
|
[quote="kodi"]Madej - zaraz się znacznie .
Dlaczego Iveco, kupuj coś z trojaczków.
Osobiście zdecydowałem się na Iveco, bo zależało mi na gabarytach. Koledzy co mają Iveco znajdą wiele innych zalet. Osobiście nie mam doświadczenia w blaszakach więc zbytnio nie podejmuję dyskusji. Minusem Iveco może być jego szerokość i dość "łukowate" ściany. Cała reszta na plus.
Silnik 2.3 HPI jest ok. Mam taki w swoim IVO. Trzeba unikać silnika 2.2 już ich nie wstawiają do nowych aut
Gama silników jest ogromna od 95 do 125 koni a modele nowsze mają po 150 i więcej.
Słyszałem by unikać silników 2,3 bo są bardziej zawodne niż o pojemności 2,8.
A na koniec mała ściąga - jak jest "S" w nazwie do z tyłu są pojedyncze koła. Jak "C" to tył jest na bliźniaku. |
|
|
|
 |
piotr1
Kombatant

Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2013-07-21, 15:54
|
|
|
| Coś źle nacisnąłem w poprzednim poście. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-07-21, 16:16
|
|
|
Jak dasz taka sofkę jak na fotkach / angol/ to zamykasz sobie drogę do większej niż 2 / max 3 / osoby w dowodzie rej ...
Ivo jest najlepsze w najniższym , dostępnym przedziale cenowym ... lepszej opcji w PL nie znajdziesz |
|
|
|
 |
madej61
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Mk7 Maxi
Dołączył: 19 Lip 2013 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wodzislaw Śl.
|
Wysłany: 2013-07-21, 16:24
|
|
|
no to jak to jest Panowie, 2.8 czy 2.3? , no i jakie przebiegi sa do brania pod uwage?
A tak w ogole to slyszalem ze trza raczej brac pod uwage silniki do 2006-2007, bo wlasnie pozniej silniki maja za duzo elektroniki etc , i sa bardziej zawodne. T |
|
|
|
 |
madej61
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Mk7 Maxi
Dołączył: 19 Lip 2013 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wodzislaw Śl.
|
Wysłany: 2013-07-21, 16:31
|
|
|
| Dzieki "No Name", to powiedz prosze jaka jest najbardziej optymalna wersja Iveco. silnikowo oczywiscie . wczesne czy poźne 2000ne? |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-07-21, 16:39
|
|
|
To zależy od Twojego wzrostu ... Piotrek jest wysokim gościem to musiał realizować swój pomysł na max podniesionym / niebieski/ ...w moim rysował sufit włosami do moich potrzeb / 182 cm / wystarczył ten lekko niższy dzięki czemu po dodaniu na dachu bajerków auto nie przekracza 2800 mm . Lubie wbijac się w dzikie i zarośnięte miejsca i ta wysokość jest bardzo dobra , dla mnie optymalna .
Silnik oczywiście 2800 / taki mam i trafiłem na taki co to ma 105 KM ( 35s11 ) / naprawdę kultura jazdy jak i spalanie odpowiadają mi w pełni ... mało elektroniki , mniejszy stres ... do 90 km/h pali 9,5 litra ale 150 potrafi jechać tylko wtedy prawie 15 litrów chlapnie ...
Tył napęd co jest niezastąpione w takim aucie ...zresztą same zalety , to co napisał Kodi , że ściany obłe , nie przeszkadza w środku bo i tak góra szafkami zabudowana , więc nie widać ...z zewnątrz zaleta .
Widzę , że fanów marki przybywa , będziemy fan club robić |
|
|
|
 |
madej61
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Mk7 Maxi
Dołączył: 19 Lip 2013 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wodzislaw Śl.
|
Wysłany: 2013-07-21, 18:53
|
|
|
Niema sie co oszukiwać: Powazne auto ( dlugosc wysokosc) , dla Powaznych facetow |
|
|
|
 |
hrys
zaawansowany w camperze jestem wolny

Twój sprzęt: VW T4
Nazwa załogi: marys
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: lublin
|
Wysłany: 2013-07-21, 19:01
|
|
|
| Witam i życzę powodzenia w budowie |
_________________ z turystycznym pozdrowieniem
hrys
 |
|
|
|
 |
kodi
weteran
Nazwa załogi: kodin@poczta.onet.pl
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Piwa: 35/9 Skąd: Miszewko, k. 3city
|
Wysłany: 2013-07-21, 20:06
|
|
|
Adaś to Ty masz 182cm. Ja mam tylko 180.
Co do auta. Jak nie chcesz wydać na auto więcej niż 50tys. to szukaj jakiegoś 10latka za 2 dychy i witamy w klubie.
Co do silników to Piotr ma 2,3 i zachwala.
Osobiście słyszałem trochę niepochlebnych opinii o 2,3. Lepszy jest 2,8.
Nie jestem specem więc powtarzam tylko to co usłyszałem.
Pozdr |
|
|
|
 |
piotr1
Kombatant

Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2013-07-21, 20:44
|
|
|
| No name napisał/a: | To zależy od Twojego wzrostu ... Piotrek jest wysokim gościem to musiał realizować swój pomysł na max podniesionym / niebieski/ ...w moim rysował sufit włosami do moich potrzeb / 182 cm / wystarczył ten lekko niższy dzięki czemu po dodaniu na dachu bajerków auto nie przekracza 2800 mm . Lubie wbijac się w dzikie i zarośnięte miejsca i ta wysokość jest bardzo dobra , dla mnie optymalna .
Silnik oczywiście 2800 / taki mam i trafiłem na taki co to ma 105 KM ( 35s11 ) / naprawdę kultura jazdy jak i spalanie odpowiadają mi w pełni ... mało elektroniki , mniejszy stres ... do 90 km/h pali 9,5 litra ale 150 potrafi jechać tylko wtedy prawie 15 litrów chlapnie ...
Tył napęd co jest niezastąpione w takim aucie ...zresztą same zalety , to co napisał Kodi , że ściany obłe , nie przeszkadza w środku bo i tak góra szafkami zabudowana , więc nie widać ...z zewnątrz zaleta .
Widzę , że fanów marki przybywa , będziemy fan club robić |
Do fan clubu IVO chętnie się zapiszę |
|
|
|
 |
|
|