Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprężyny wzmocnione do Fiata Ducato '08
Autor Wiadomość
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-19, 14:18   Sprężyny wzmocnione do Fiata Ducato '08

Czy ktoś może zakładał i ma doświadczenie w użytkowaniu ze sprężynami wzmocnionymi dedykowanymi do campera firmy LESJÖFORS model 4026222 EXTRA HEAVY DUTY lub 4026198. Będę wdzięczny za pomoc.
Szczególnie oczekuję informacji czy podnoszą samochód do góry i czy nie ugniatają się w szybkim czasie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2013-09-20, 23:47   Re: Sprężyny wzmocnione do Fiata Ducato '08

skuter napisał/a:
Czy ktoś może zakładał i ma doświadczenie w użytkowaniu ze sprężynami wzmocnionymi dedykowanymi do campera firmy LESJÖFORS model 4026222 EXTRA HEAVY DUTY lub 4026198. Będę wdzięczny za pomoc.
Szczególnie oczekuję informacji czy podnoszą samochód do góry i czy nie ugniatają się w szybkim czasie

Mówisz o kamperze typu plastik, nie blaszak? Ja bym sie w to nie bawił, w blaszaku są 2 opcje zawieszenia, zwykłe i mocniejsze czyli plus 1 resor i wg mnie to mocniejsze nie ma sensu. Jezeli ci auto leży za nisko to nie ruszaj resorow a dodaj poduszki.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-21, 07:33   

No nie wiem. Może nie do końca sprecyzowałem - silnik 2.3 131 KM a z tył ma zawieszenie AL-KO na zabudowie Integra i tego nie chciałbym ruszać bo jest OK, natomiast chciałbym zmienić sprężyny z przodu. Wczoraj byłem i sprawdzałem w Fiacie po Vin - mam fabrycznie zamontowany zwykły standard oraz 5x118. Mam założone akcesoryjne 16 z wymiarem 215x65 R16 a chciałbym założyć 215x75. Moje pytanie brzmi: czy wzmocnione srężyny LESJOFORS ( lub inne polecone ) podniosą auto do góry czy tylko go usztywnią - w żadnej firmie handlowej włącznie z Intercarsem nie znają parametrów w/w firmy ( max. nośność i długość )
Kolega Papamil wyjaśnił mi jak trzeba zrobić ( i tu wielkie dzięki :) ), tylko muszę kupić sprężyny bo z Białegostoku nam wszędzie daleko ( nawet do Intraku ) - i tak mam uszkodzoną oponę i nie mam jak jechać. A chciałbym kupić 4 szt. 215x75 R16 dedykowane camperowi - i tu mam błędne koło :)

2013-09-20-15.46.201maly.jpg
Plik ściągnięto 101 raz(y) 200,47 KB

Ostatnio zmieniony przez skuter 2013-09-21, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2013-09-21, 08:22   

wzmacniane sprężyny podniosą samochód, bo z zasady mają mniej się uginać przy tym samym ciężarze ;)
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1173
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-21, 08:39   

Obydwa rodzaje sprężyn maja identyczny kształt i wysokość roznia się iedynie gruboscia drutu uzytego do ich produkcji. Zadna z nich nie podniesie samochodu do gory tylko utwardzi go bardziej lub mniej. Sprawdz czy opony o takim rozmiarze jaki sobie wymysliles sa dostepne i czy sa sygnowane do tego typu pojazdu jakim jest Twój kamperek . Oznaczenie sprężyny II (i i ) sa to sprężyny zwezajace się po obu ich koncach , starsze samochody ducato miały zakończenie sprężyn CC co oznacza ze cala sprezyna była tej samej szerokości .
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-21, 10:10   

Rozumiem ale... z mojej analizy specyfikacji części wynika iż do mego modelu i np. modelu Pilot z roku 2012 z silnikiem np. 3.0 który oryginalnie stoi już na 16- stach ( różnica 5x130 ) idą te same amortyzatory jak i proponowane sprężyny HD ew. Extra HD. ( specyfikacja w 1 poście ). Gdzie jest różnica ? ??:) U mnie bez delikatnego podniesienia będzie ocierać przy max. skręcie i dociążeniu :( W niektórych firmach dostałem gwarancję podniesienia np. GoldSchmit - do góry 6 cm ( super tyle mi trzeba ! ) ale niestety za marką idzie cena - jak dla mnie przy planowanym zabiegu zmiany całego układu - trochę za wysoka ( ok. 2000 brutto ), ( amortyzatory, opony typu Camper ew." C " nosność min. od 113 -> , chip na 156 KM i ew. wzmocnione felgi )
Kolega z forum już to robił tylko nie wie jakie sprężyny mu zamontowano w Intraku a firma milczy na zapytania emailowe :( - producent - EU , będę dzwonił od poniedziałku :)

Dlatego moje pytanie o kontakt lub doświadczenie ze sprężynami firmy LESJOFORS.
Wiem że oznaczenie CC to zn. sprę. o takiej samej szerokości - słyszałem, iż w takim przypadku firmy tną sprężynę na odpowiednią długość dopasowując wysokość auta do potrzeba - ale czy tak można ???

pozdro
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1173
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-21, 10:37   

Sa wyspecjalizowane firmy trudniące się wyrobem sprężyn na wymiar, znam taka w wawie , można zamowic by dorobili taki sprężyny na wymiar. Tel. i adres podam Ci wieczorkiem. Zmieniajac rozmiar opon musisz liczyc się tez z bledem licznikowym w km i szybkości .
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-21, 11:59   

Ok podeślij jak możesz. Co do prędkości w tej chwili licznik oszukuje/zawyża do GPS o 5-7 km ( jak w większości aut ) Po wstawieniu 16- stek i wymiaru 215/75 koło zwolni i może nastąpić paradoks - zgra się z GPS-em :) . Tak w każdym bądź razie było u kolegi z forum :)
A to traktuję jako duży plus.
Aczkolwiek nie wiem czemu GPS nie pokrywa się z licznikiem i co jest bardziej miarodajne i prawdziwe. W M. Viano też mi zawyża o 5km do GMS ( auto mapy )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-09-21, 13:22   

skuter napisał/a:
Ok podeślij jak możesz. Co do prędkości w tej chwili licznik oszukuje/zawyża do GPS o 5-7 km ( jak w większości aut ) Po wstawieniu 16- stek i wymiaru 215/75 koło zwolni i może nastąpić paradoks - zgra się z GPS-em :) . Tak w każdym bądź razie było u kolegi z forum :)
A to traktuję jako duży plus.
Aczkolwiek nie wiem czemu GPS nie pokrywa się z licznikiem i co jest bardziej miarodajne i prawdziwe. W M. Viano też mi zawyża o 5km do GMS ( auto mapy )

W przepisach homologacyjnych zapisane jest, że szybkościomierz musi zawyżać prędkość do 100km/h 3-5% opwyżej 200 1o%. Zmieniając opony warto wiedzieć czy dany rozmiar mieści się w wymiarach homologowanych bo zagranicami Polski może być bardzo kiepsko w razie kontroli.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-09-21, 13:35   

Skorpion napisał/a:
Obydwa rodzaje sprężyn maja identyczny kształt i wysokość roznia się iedynie gruboscia drutu uzytego do ich produkcji

Skorpion napisał/a:
Zadna z nich nie podniesie samochodu do gory tylko utwardzi go bardziej lub mniej.

Tadeuszu nieprawda
nie jestem pewien grubości ale przy zestawiweniu obok siebie były wyższe
i faktycznie podniosły auto
skuter napisał/a:
Kolega z forum już to robił tylko nie wie jakie sprężyny mu zamontowano w Intraku

nie interesowalem się jakie, ważne że odpowiednie bo auto się podniosło a obawy zniknęły i najważniejsze- trakcja się nie zmieniła
skuter napisał/a:
a firma milczy na zapytania emailowe

nie prościej zadzwonić,
jak potrzeba to odkopiemy fakturę zakupu i będzie wiadomo co to były za spręzyny
na pewno były do ducato a nie jakaś dobierana czy dorabiana
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-21, 14:05   

' AiR " - a o tym przepisie to nie wiedziałem ( pewnie i wielu innych :) ) - chyba mało kto wie :) a dyskusji już trochę na ten temat widziałem - ale te forum kształci :)

" Papamila " w poniedziałek będę dzwonił. ( dzisiaj nieczynni ) Chciałem kupić coś na miejscu i najlepiej w Inetrcar-sie bo mam zniżki :) a wiadomo grosz się przyda na inne modyfikacje. Temu szukałem informacji technicznej o LESJOFORS- sie ale to chyba jakaś tajemnica:( ( nawet punkty dystrybucji nie mogą odpowiedzieć na moje pytanie ) Natomiast inne firmy standardowo podają w katalogu takie informacje - dziwne.

W każdym bądź razie wiem że temat jest do zrealizowania ( dzięki twojej informacji :ok )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2013-09-21, 14:35   

Powtórzę to co już pisałem wcześniej - kombinacje z prześwitem robi się przy pomocy zawieszenia (dobór sprężyn, poduszki, etc), a nie zakładając opony niezgodne z tym co przewidział producent. Np. w Niemczech samochód na oponach nie wyszczególnionych w Briefie nie przejdzie przeglądu technicznego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-21, 14:58   

...temu walczę ze wzmocnionymi sprężynami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-21, 15:10   

jest jeszcze możliwość wprowadzenia redukcji nad MCpersonem , między nim i kielich od wewnętrznej .... robię takie manewry i system się sprawdza ... Tuleje można wytoczyć i będą dedykowane albo adoptować tuleje dystansowe do poszerzania rozstawu kół wsadzając je między felgę i piastę ... Teoretycznie taki manewr może podnieśc furę i o 5 cm :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2013-09-21, 19:03   

skuter, to co pisze Adam byłoby sensowniejsze do podniesienia samochodu.
sprężyna wzmocniona zachowuje się inaczej niż zwykła, w dodatku nie wiesz o ile się podniesie.
a najlepiej byłoby oddać to w ręce firmy Goldschmidt, no ale u nich wszystko sporo kosztuje, na niemiecką kieszeń :roll:
_________________
Camper Diem!
Ostatnio zmieniony przez Camper Diem 2013-09-21, 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***