Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Oś AL-KO - ile smaru?
Autor Wiadomość
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-24, 06:45   Oś AL-KO - ile smaru?

Koledzy i koleżanki. Po przeczytaniu postów o smarowaniu osi Al-KO pobiegłem wczoraj ze smarownicą pod camperka :) Po zaaplikowaniu co najmniej 15 razy na stronę nie widzę efektu smarowania w postaci wydostającego się smaru ze styków jakikolwiek połączeń elemnetów. Czy ktoś ma wiedzę ile/jaką ilość należy wpompować ???, bo nie chciałbym napełnić całej belki :) ( o ile się da - tak jak w niektórych autach bezsensownie da się napełnić cały wał napędowy )
Oś Alko z 2007 - jedna smarowniczka na stronę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-24, 07:30   

skuter... smarowniczka jest zamontowana w miejscu między dwoma tulejami , które "pracują" wewnątrz .... ta przestrzeń może spokojnie zmieścić i kilogram smaru , dopiero po wypełnieniu tej przestrzeni mógłbyś się spodziewać widoku smaru przy samym wahaczu ale niekoniecznie .... Jeśli większy luz /wypracowanie/ ma tuleja wewnętrzna/bliżej środka / to pompowany smar znajdzie ujście w kierunku środka belki ... to kolejne kilogramy smaru :haha: Warto też ośkę smarować w pozycji odciążonej .

Znam takich co całe wnętrze topią w rzadkim smarze . Jak regeneruje belki to nawiercam dodatkowe otwory ze smarowniczkami do każdej tulei z osobna , belki wtedy mają 6 smarowniczek :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-24, 08:37   

Rozumiem :) , to ile smaru radzisz zapobiegawczo zapuścić na jedną stronę ? Myślę , iż zawiecha nie jest wypracowana - auto ma 40 000 km i tyłem stoi dość wysoko ( albo mi się tak wydaje :) )

Dodatkowe kalamitki można wstawić w dowolnym czasie czy tylko przy regeneracji aby uniknąć ew. zaśmiecenia wnętrza pozostałościami wiercenia ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-24, 09:22   

Wnętrza nie zaśmiecisz bo tam ciasno , że włos się nie mieści ....przewiercasz tylko belkę i tuleję , ośki wahacza już nie , problemem jest w takiej sytuacji nagwintowanie płydkiego otworu który nie jest przelotowym ale jak ktoś się uprze i pomyśli to się da ...
co do tego ile... nie znam zaleceń producenta co do Twojej belki ale im więcej tym lepiej , ważne by smar nie był gęsty , by się wlał w szpary ... by zwyczajnie był :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-24, 09:58   

No tak masz rację zapomniałem o gwintowaniu ;) , to na razie będę tylko smarował (... i aby jak najdłużej :) ) Jaki smar z dostępnych na naszym rynku dokładnie polecasz ( o ile możesz podaj konkretny produkt :) ), widzę masz doświadczenie w tym zakresie :pifko ???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-24, 14:07   

o smarach w alko już na CT było ... do oryginalnych tulei najlepiej te :

CONDA - Cardex 3746 SP
Klüber - Costrac GL 1501
Al-KO zaleca też smar litowy /do łożysk tocznych /Shell Retinax LX2


Ja dostaję przeważnie takie ośki , które powinny zostać utylizowane :lol: wsadzam inne tuleje i inne smary bo wśrodku wszystko jest już inne :szeroki_usmiech ale jak masz oryginał to te powyżej na bank będą OK . :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-24, 14:32   

Wielkie dzięki. Tak sobie szukam i wiedzę, iż z dwoma pierwszymi pozycjami to ciężko w naszym kraju. Tylko Shell dostępny. Zaaplikuje camperkowi po 1 tubie Shella ( 0,4 kg ) na stronę :) myślę że będzie zadowolony.

Dzięki serdeczne za pomoc :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacek stec 
stary wyga

Twój sprzęt: Laika
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Mszczonów/Tylicz
Wysłany: 2013-09-24, 15:17   

ja stosuję tak jak pisze no name litowy polski od 8 lat ale co roku na wiosnę i nie widzę problemu ,ale do pojawienia się w okolicy wachacza starego corocznie wchodzi ok 0,5 kg na stronę,jak pisze no name litowy,ale ja uzywam polski i działa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-09-27, 08:37   

Informacja dla zainteresowanych zalecanym smarem do osi AL-KO : nowa nazwa ( wprowadzona przez Shella ) Shell Retinax LX2 to Shell GADUS S3 V220C 2 ( kolor czerwony ) W Białymstoku cena za tubę do smarownicy 0,4 kg wynosi 11,22 brutto. W firmie GRES ul. Andersa ( przedstawiciela Shella ) dostępny od ręki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2013-09-27, 20:38   

do osi można wciskać tyle smaru ile wlezie, byle sobie szczęk hamulcowych nie zabrudzić :bigok
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-27, 20:49   

Camper Diem napisał/a:
do osi można wciskać tyle smaru ile wlezie, byle sobie szczęk hamulcowych nie zabrudzić :bigok


Krzysiu...o czym Ty piszesz :haha: :?: :?: :?:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2013-09-27, 20:56   

No name napisał/a:
Krzysiu...o czym Ty piszesz

Ty się śmiej, ambitnie pompujesz przez kalamitki, a smar wychodzi przy kole ;)
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-27, 21:12   

Krzysiu ...gdzie oś a gdzie koło ...widzałeś kiedyś ALKO :?: :?: :?: :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2013-09-27, 21:22   

No name napisał/a:
widzałeś kiedyś ALKO

widziałem i smarowałem :spoko
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-27, 21:25   

i kapało na szczęki ? Masz jakąś wersję bardzo limitowaną ...gratulacje :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***