Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
L300 kamper problem z odnaleziemien numeru vin.
Autor Wiadomość
vampirrr 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mitsubishi L300 Dethleffs
Dołączył: 26 Paź 2012
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-09-24, 13:12   L300 kamper problem z odnaleziemien numeru vin.

Witam Kolegów.

Według dokumentacji powinien on się znajdować po lewej stronie, chyba na ramie we wnęce lewego przedniego nadkola w mojej wersji czyli z napędem na tył, tylko dokumentacja dotyczy zabudowy standardowej a nie kempingowej. Załączone zdjęcie z dokumentacji pokazuje w którym miejscu powinny się znajdować numery, nr. silnika znalazłem, nr. identyfikacyjny pojazdu znalazłem na tabliczce znamionowej w kabinie, jednak nie mogę odnaleźć tego samego numeru we wskazanym miejscu na ramie.

Bardzo proszę o info. znawców gdzie on powinien się dokładnie znajdować i w jakiej formie i czy faktycznie w zabudowach kempingowych powinien on tam się znajdować.

Pozdrawiam serdecznie :roll:

1.JPG
W jakiej formie powinien być tam ten numer, czy nabity bezpośrednio na ramie, czy nabity na blachę?
Plik ściągnięto 374 raz(y) 67,5 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
garbatamilka 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner '88
Nazwa załogi: GarbateMilki
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2008
Piwa: 12/22
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-09-24, 21:26   

Cześć, L 300 to mój pierwszy kamper i bardzo miło go wspominam :mrgreen: . Był w zabudowie EuraMobil.
Jeśli dobrze pamiętam to w moim nr nabity był pod przednimi fotelami. Trzeba było je podnieść i odsłonić matę/wykładzinę. Nie pamiętam tylko czy to z prawej czy z lewej było, choć obstawiam fotel kierowcy.
_________________
1, 4, 3 i 2 - życie znał kto Garba miał!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
łoś 
Kombatant
szary stary łoś

Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Piwa: 79/24
Wysłany: 2013-09-24, 21:36   

Kabiny kilku marek japońskich są bardzo podobne.
Numery były bite w różnych latach w różnych miejscach.
Np. pod siedzeniem pasażera,dostęp od tyłu za klapką.
Między fotelem pasażera, a drzwiami pod klapką lub matą- dywanikiem.
Z prawej też podobnie. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vampirrr 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mitsubishi L300 Dethleffs
Dołączył: 26 Paź 2012
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-09-25, 13:03   

Chodzi o to, że w kabinie jest nabity numer zgodnie ze skanem z dokumentacji auta, ale ten sam numer powinien się znajdować na ramie a diagnosta nie przepuści bez tego numeru...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
garbatamilka 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner '88
Nazwa załogi: GarbateMilki
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2008
Piwa: 12/22
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-09-25, 14:09   

Zmień diagnostę, nigdy nie sprawdzali mi nr na ramie przy przeglądach. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
1, 4, 3 i 2 - życie znał kto Garba miał!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2013-09-25, 14:19   

Nawet na przeglądzie przed pierwszą rejestracją w RP??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
garbatamilka 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner '88
Nazwa załogi: GarbateMilki
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2008
Piwa: 12/22
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-09-25, 15:28   

A tego to już nie wiem. Swojego miśka jak kupiłem to był już na polskich blachach.
Z kolei drugiego musiałem przerejestrowywać (na Fiacie) ale na numerach specjalnie diagności się nie skupiali. Bardziej interesował ich stan techniczny pojazdu.
Spróbuj jechać na inną stację okręgową i tyle.
Poza tym to właśnie diagności powinni chyba najlepiej widzieć gdzie danego numeru szukać.
_________________
1, 4, 3 i 2 - życie znał kto Garba miał!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
vampirrr 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mitsubishi L300 Dethleffs
Dołączył: 26 Paź 2012
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-09-28, 14:41   

No właśnie, że u mnie sami tacy, jak widzą starego kampera to się trzęsą... porażka. A ostatnie przeglądy były w innym województwie i się boją chyba, nie wiem...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2013-09-28, 21:30   

może nasz forumowy diagnosta oskp się wypowie, czy jak jest jeden vin wybity w kabinie, to trzeba szukać drugiego na ramie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/307
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-09-28, 21:40   

krimar napisał/a:
może nasz forumowy diagnosta oskp się wypowie, czy jak jest jeden vin wybity w kabinie, to trzeba szukać drugiego na ramie


Co to znaczy wybity w kabinie ? Tabliczka z lewej strony na podszybiu liczy się w USA i Kanadzie , ale nie w UE

Drugiego ,, na ramie '' nie trzeba szukać jeśli jest w Ducato np. na prawym nadkolu w kabinie ....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/307
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-09-28, 21:43   

Teraz doczytałem że chodzi o miśka a nie Ducato

Sprawdź pod prawym fotelem :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/307
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-09-28, 21:59   

Lub na ramie za przednim prawym kołem :spoko

Tylko dobrze wyczyść to miejsce bo Miśki mają tendencje do korozji w tych miejscach :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2013-09-30, 10:44   

Wygląda na to, że kolega znalazł numer wybity pod siedzeniem, a dodatkowo każą mu szukać numeru na ramie, którego tam nie ma, a wg diagnosty powinien też być.
Czy są jakieś przepisy, które określają ile numerów VIN może być wybitych na pojeździe i jeśli jest ich więcej niż 1, to czy wszystkie muszą być czytelne?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/307
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-09-30, 11:03   

§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:

1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia;
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2013-09-30, 14:36   

Czy kabina zalicza się do wymienionych innych podobnych podstawowych elementów konstrukcyjnych?
Traktując literalnie przepis, a zwłaszcza liczbę pojedynczą w nim użytą można dojśc do przekonania, że producentowi wolno umieścić tylko jeden nr VIN na pojeździe, czy tak jest rzeczywiście?
Ostatnio zmieniony przez krimar 2013-09-30, 14:43, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***