Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Absurdalne ceny używanych camperów
Autor Wiadomość
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
  Wysłany: 2013-10-20, 15:40   Absurdalne ceny używanych camperów

Przeglądam z kalkulatorem ogłoszenia i oferty i mam taki wniosek.
Dla prowadzącego działalność, która pozwala przy zakupie odliczyć pełny VAT, ale nie pozwala odliczyć akcyzy nie ma sensu kupowanie używanego, kilkuletniego campera.

Założenia: kamper 2.0 115 KM, garaż, pełne odliczenie VAT.

W używanych kamperach praktycznie nie ma silników 2.0 o tej mocy, a jak są to tylko przestarzałe o zbyt małej mocy do tej masy. Zatem trzeba zakupić większy i zapłacić akcyzę. Używane nie dają możliwości odliczenia VAT, a jak dają to cena jest po prostu powiększona o VAT. Targowanie ceny używanych daje podobny lub gorszy efekt, jak targowanie u dealera.

Używane 3-8 letnie campery średniej i wyższej półki kosztują średnio 40-45 tys euro. Po doliczeniu niemieckiego VAT i różnicy akcyzy wychodzi 55-62 tys euro za UŻYWANY KILKULETNI POJAZD. Tyle samo kosztuje on nowy w niemieckim salonie.

To samo inaczej.
Pięcioletni, zapocony i porysowany, bez gwarancji, z nieznaną przeszłością Hymer podobny do serii Tramp CL kosztuje tyle samo, co nowy pachnący z salonu.

Ciekawe, co? :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
slawwoj 
Kombatant

Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sie 2012
Piwa: 142/309
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2013-10-20, 16:33   

Niedawno był temat że w żadnym przypadku nie można odliczyć VAt od kampera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2013-10-20, 16:59   

slawwoj napisał/a:
Niedawno był temat że w żadnym przypadku nie można odliczyć VAt od kampera.

Wypożyczalnie i handlarze mogą odliczyć.
W przyszłym roku szykują się spore zmiany:
http://www.autowfirmie.pl...w-w-2014-r.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2013-10-20, 17:36   

Johny_Walker napisał/a:
W przyszłym roku szykują się spore zmiany


Ano szykują się spore zmiany. Mądrzy w temacie podatków mówią, że dotychczasowy VAT będzie "lepszy" (czytaj, bardziej restrykcyjny).
Ten "stary" odejdzie do lamusa a zastąpi go nowy rewolucyjny :-P .Mądrzy w temacie podatków mówią też, że wszelkie nasze dotychczasowe wyobrażenia o VAT z poprzednich lat legną w gruzach. Idzie nowe. Kto zaśpi, ten płaci :haha: :spoko

:haha: :haha: :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2013-10-20, 18:00   

Nie wiem czy nie będzie gorzej. Spodziewam się kontrolowania tego, czy auto firmowe będzie używane także prywatnie. Niemal każde firmowe do 3,5 t. w Polsce jest używane także prywatnie, więc kontrole będą owocne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-10-20, 19:05   

Johny_Walker napisał/a:
Założenia: kamper 2.0 115 KM, garaż, pełne odliczenie VAT.

W używanych kamperach praktycznie nie ma silników 2.0 o tej mocy, a jak są to tylko przestarzałe o zbyt małej mocy do tej masy
Tu się mylisz miałem dwa kamperki pierwszy był fiat 2.0JTD po programie ok.110kM 5-ogarniałem zakopiankę (lata 2002 do 2007) , drugi transit 2.0 durator 125kM z dużą turbodziurą ale dawał sobie radę lepiej od fiata tylko trzeba było się przyzwyczaić kiedy ta moc jest z nami produkcja do 2006 :mrgreen:
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2013-10-20, 19:17   

eler1 napisał/a:
Tu się mylisz miałem dwa kamperki pierwszy był fiat 2.0JTD po programie ok.110kM 5-ogarniałem zakopiankę (lata 2002 do 2007)


niby racja, ale fabrycznie ten silnik ma 84KM i na ostatnim biegu żwawo jeździ tylko dzięki bardzo krótkiej skrzyni.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2013-10-20, 20:39   

eler1 napisał/a:
pierwszy był fiat 2.0JTD po programie ok.110kM 5-ogarniałem zakopiankę (lata 2002 do 2007) , drugi transit 2.0 durator 125kM z dużą turbodziurą ale dawał sobie radę lepiej od fiata tylko trzeba było się przyzwyczaić kiedy ta moc jest z nami produkcja do 2006 :mrgreen:

Wszedłem na mobile.de aby znaleźć coś z tym silnikiem, integral lub półintegral.
Znalazłem osiem kamperów po 2005 roku. Z pięciu sensownych cztery są dwuosobowe. Żaden nie ma garażu. Wszystkie mają przestarzały układ wnętrza. Cena 20-26 tys. euro. Wydam kasę, dołożę 10 tys zł na drobne usterki i za rok będę przez kilka miesięcy sprzedawał, aby zmienić na inny, który mi lepiej odpowiada i ma sensowny bagażnik.
Nie zapominając, że 84KM to 26% mniej mocy i większe spalanie. Żaden z nich nie może wjechać do centrum niemieckiego miasta z powodu Euro3, które w przyszłym roku jest niemal wszędzie zastąpione Euro4.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-10-20, 21:08   

Johny_Walker napisał/a:
integral lub półintegral.
integry przeważnie podwyżej 2l , a półintegral prędzej ale nie mają dużych bagażników tylko łóżko francuskie. Ale jak będziesz cierpliwy to coś znajdziesz za 5-6miesięcy . Ja miałem alkowę z dużym bagażnikiem na transicie dł.6,4 dla 4 osób .
Johny_Walker napisał/a:
Nie zapominając, że 84KM to 26% mniej mocy i większe spalanie.
nie zawsze teoria sprawdza się z praktyką a na przelotach autostradowych te większe silniki mogą więcej spalić , a te mniejsze mają max. ilość paliwa i więcej ci nie spalą . A ile razy w roku do takich miast zamierzasz się zapuszczać . Ja byłem w tamtym roku raz bez naklejki nikt się nie czepiał :spoko a te euro w dislach to ściema ekologiczna tak jak katalizatory z blachy falistej :shock:
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***