Problemy z nadwagą kamperów |
Autor |
Wiadomość |
GOSIAARCADARKA
weteran
Nazwa załogi: ARCADARKA
Dołączyła: 02 Lut 2009 Piwa: 39/21 Skąd: Pawłowo
|
Wysłany: 2013-11-10, 21:31
|
|
|
Dokładnie Argos Time A650 rok 2012 silnik 2.0 wersja z alkową 6-cio osobowy stoi u nas na placu, dowód rejestracyjny w ręku. Wiem co piszę DMC 3500
Na prawdę nie mam zamiaru Ci udowadniać że nie masz racji
Dodatkowo w ręku mam katalog Burstnera i widzę jakie są samochody i ich opisy.
Szkoda mojego czasu |
_________________ www.arcadarka.pl |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-11-10, 21:33
|
|
|
to znajdź czas i pojedź nim na wagę ..... potem pogadamy . Jak będzie miał 3200 MW to o tym prawiliśmy , jak nie to gadka szmatka była o dwóch różnych sprawach ... Tyle , że Ty "wpletłaś" jeszcze obrażanie
Ja tam twardą mam skórę , dam radę |
|
|
|
|
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 24/1
|
Wysłany: 2013-11-10, 21:40
|
|
|
Powiem więcej kampery na dmc do 3500kg wychodziły nie tylko na 6 osób ale nawet na 8 ,i to nie jest żaden przekręt .Przykład .kamper fiat Ducato firma Heku ,miałem takiego z lat 90dziesiatych i chodzi gdzies w okolicach Poznania.Nstpn. Ford Granduca na bliżniakach ,podkreślam jeszcze raz na bliżniakach bardzo znanego kolegi na forum dmc 3500kg .liczba osób 6 masa wlasna rzeczywista z wagi cos około 2800 kg.Tak że nie ma reguły ,i nie ma o co się spierać .Fakt faktem że w większość naszych kamperow posiada tzw małą ładowność ale to już inna sprawa. |
|
|
|
|
GOSIAARCADARKA
weteran
Nazwa załogi: ARCADARKA
Dołączyła: 02 Lut 2009 Piwa: 39/21 Skąd: Pawłowo
|
Wysłany: 2013-11-10, 22:06
|
|
|
Oli,
dokładnie o to chodzi o czym napisałeś, ale Adam stwierdził że takie kampery wychodzą z fabryk z DMC 4200 czemu ja zaprzeczyłam podając przykłady.
Z jednej strony to jest zaleta, bo może więcej osób kupić i prowadzić /prawko "B"/ co wiąże się z większą sprzedażą ale niestety dużą wadą jest to , że większość będzie miała sporą "nadwagę"
Mało albo dużo mniej jest chętnych na kamperki , którzy mają "C" i zamawiają i kupują z pełną świadomością kampery z DMC większym niż 3500kg. Wada np. większe opłaty, prawko musi być "C" ale ważenie im nie jest tak straszne jak tym "3500" z dużą "nadwagą. |
_________________ www.arcadarka.pl |
|
|
|
|
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 24/1
|
Wysłany: 2013-11-10, 22:30
|
|
|
http://suchen.mobile.de/w...Features=EXPORT
Wybór kamperka jest tak jak z kobitą .Każdy chciał by mieć ładną ,bogatą i do tego dziewicę .Ale niestety to tylko teoria .Te do dmc 3,5 jak i powyżej mają wady i zalety ,o których każdy dobrze wie .Każdy z nas musi jednak sam dostosować sobie kamperka do własnych potrzeb zdając sobie sprawę że ideału i tak nie znajdzie.,potwierdzam te słowa praktyką mając ich kilkanaście rożnych sztuk.Z doświadczenia jednak skłonny jestem bardziej do kamperkow do dmc 3500kg.Pozdrawiam wszystkich zakręconych ,i nie kłóćcie się więcej bo nie ma o co . |
Ostatnio zmieniony przez oli 2013-11-10, 22:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
piotr1
Kombatant
Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2013-11-10, 22:33
|
|
|
oli napisał/a: | http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/heku-530-lilienthal/182873333.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=10500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&negativeFeatures=EXPORT---ten jest na 8 osób
Wybór kamperka jest tak jak z kobitą .Każdy chciał by mieć ładną ,bogatą i do tego dziewicę .Ale niestety to tylko teoria .Te do dmc 3,5 jak i powyżej mają wady i zalety ,o których każdy dobrze wie .Każdy z nas musi jednak sam dostosować sobie kamperka do własnych potrzeb zdając sobie sprawę że ideału i tak nie znajdzie.,potwierdzam te słowa praktyką mając ich kilkanaście rożnych sztuk.Z doświadczenia jednak skłonny jestem bardziej do kamperkow do dmc 3500kg.Pozdrawiam wszystkich zakręconych ,i nie kłóćcie się więcej bo nie ma o co . |
Ta strona nie otwiera się |
|
|
|
|
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 24/1
|
Wysłany: 2013-11-10, 22:42
|
|
|
Już się stronka otwiera kamperek zarejestrownay na 8 osób ,taki jaki miałem i to nie żaden przekręt ---notabene bardzo fajny kamperk do integracji |
Ostatnio zmieniony przez oli 2013-11-10, 22:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
piotr1
Kombatant
Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2013-11-10, 22:50
|
|
|
oli napisał/a: | Już się stronka otwiera kamperek zarejestrownay na 8 osób ,taki jaki miałem i to nie żaden przekręt ---notabene bardzo fajny kamperke do integracji |
Miałem podobnego kampera ale był rejestrowany na 6 osób |
|
|
|
|
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 24/1
|
Wysłany: 2013-11-10, 23:17
|
|
|
Mam również kamperka zarejestrowanego na 6 osób i ostatnio miałem przyjemność jechać nim na urodziny do przyjaciela zabierając na pokład 8 osob razem ze mną .Było to 60 km ,trochę przegięcie no bo 2 osoby za dużo .Ale jaka atmosfera ?.Bylo to miesiąc temu a oni do tej pory wspominają ,no bo były to 4 imrezy w 1 dzień .Pierwsza w drodze na urodziny ,urodziny.Powrót z urodzin no i 4 w domu u kolegi na miejscu z powrotem .Morał z tego taki że nstpn. .imprezy wszyscy chcą jechać kamperem --dlaczego bo w kamperze jest atmosfera .a tak na marginesie dużo ludzi jeszcze nie wie co to jest Kamper? |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-11-11, 10:44
|
|
|
GOSIAARCADARKA napisał/a: | Bzdurą nazwałam Twoje zdanie , że kampery które ważą 3200 i są 6-cio osobowe wychodzą z fabryki z DMC 4200
czy to w końcu do Ciebie dotarło ? |
No to dałem sobie troszkę czasu by pokazać Ci , że się mylisz .
kamper : http://suchen.mobile.de/w...RE_THAN_3500_KG
Carthago c-Tourer T 148 heavy
MW - 3266 kg
6-cio osobowy
DMC - 4250 kg
auto fabrycznie nowe więc wyszło z fabryki z DMC jak wyżej . Nie znałaś tego modelu .
czyli jednak nie BZDURA Gosiu szukać dalej czy ten jeden przykład Ciebie przekonuje ?
$T2eC16ZHJH0FG1lm)UI+BScJm5yNOg~~48_27.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5923 raz(y) 40,6 KB |
|
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-11-11, 11:03
|
|
|
Prawda leży trochę po środku tak jak zawsze nie wnikam w kombinacje na polskim rynku ale jak szukałem 3 lata temu swojego kamperka to ciężko znaleźć wersję 6-7 osobową z hom. do jazdy i z taką ilością do spania w 3,5T. Zauważyłem pewną prawidłowość że kampery włoskie generalnie prawie wszystkie są do 3,5T ( u nich nie ważą kamperów) nawet nie mają homologacji pow.3,5T np.Rimor Superbidge auto na fordzie na bliźniakach miało 5 osób do jazdy (w polsce dodatkowy przegląd i 6 osób było do zrobienia)dł.7,2 co do masy własnej ciężko było się dowiedzieć co w niej jest - rzekomo miała być 3100 ale chyba bez kierowcy paliwa , gazu , akumulatora zabudowy, koła zapasowego , wody i markizy
Aby kamper był 6-7 osobowy do jazdy masa własna musi być do ok.3T taką prawidłowość zauważyłem jest to związane pewnie z homologacją a przy masach wł.3,2T to 3-4 osoby do jazdy |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2013-11-11, 11:08
|
|
|
Nikt nie podniósł, chyba, jednej kwestii.
Producent pisząc „osoba", nie wnika, czy ktoś waży 12kg czy 120kg.
Jeden i drugi przypadek JEST OSOBĄ. Także dziecko.
Stąd są miejsca do jazdy z pasami dla OSOBY, bez względu na masę ciała.
Uzyskana informacja w salonie Iveco, iż zapis w papierach >3,5 czy <3.5 jest czysto fiskalno-administracyjny.
Auto wyjeżdżające z fabryki różni się zapisem w dokumentach.
Ale może się mylę. |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-11-11, 11:10
|
|
|
Fux napisał/a: | Uzyskana informacja w salonie Iveco, iż zapis w papierach >3,5 czy <3.5 jest czysto fiskalno-administracyjny.
Auto wyjeżdżające z fabryki różni się zapisem w dokumentach.
Ale może się mylę. | podobno są inne ramy na przykład miałem iveco 49.10 które miało masę własną 2,5T i ładowność 2,5T te 35.10 są lżejsze, a co do przeładowywania to było miękkie musiałem założyć poduchy od stara aby 3T przewieść bo tarło nadkolami , dużo lepiej się sprawował star 742 może trochę wolniej te 100-110km/h ale koszty eksploatacji dużo mniejsze palił z 2-3 litry więcej ale zawieszenie nie kosztowało 5 tys. jak w iveco oraz klocki do ręcznego z tyłu tarczo bębny kilka stówek, dobry dostęp do skrzyni bo co 20-40 tys. rozsypywała się tarcza sprzęgła po jeździe w terenie i asfalcie silnik 2,8 był za mocny i też potrafił spalić 17-18L |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2013-11-11, 11:20
|
|
|
Nie dopisałem, że rozmawialiśmy o tej samej długości blaszaka.
Fura na poduchach i bliźniakach. |
|
|
|
|
GOSIAARCADARKA
weteran
Nazwa załogi: ARCADARKA
Dołączyła: 02 Lut 2009 Piwa: 39/21 Skąd: Pawłowo
|
Wysłany: 2013-11-11, 11:26
|
|
|
Adam, jesteś upier.... na maxa.
Oczywiście, że takie kampery też wychodzą z fabryk, każdy o tym wie.
Ale nie wszystkie jak to sugerowałeś, większość to jednak DMC 3500.
Bardziej dostępne ze względu na prawko "B" |
_________________ www.arcadarka.pl |
|
|
|
|
|