Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z nadwagą kamperów
Autor Wiadomość
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 436/317
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-08-08, 13:03   

moskit napisał/a:
A kto mówi że carawaning to najtańsze hobby świata

Pewnie niewiele osób by tak powiedziało bo niewielu jeździ kamperem z powodu ubóstwa.

Co do wyliczeń. Niestety 4 grosze to nie jest prawda. A przynajmniej cała prawda. Było o tym tysiąc razy: za granicą są całkiem inne znaczy wyższe stawki. Ale to też można by przełknąć. Lecz nie dawno w którymś wątku ktoś opisywał, że (nie pamiętam w którym kraju) wypożyczenie urządzenia pokładowego dla kat.C do przejechania jakiegoś dystansu kilometrów wiązało się z wpłaceniem 400zł lub więcej kaucji przelewem na konto. Jak tą kaucję odzyskać? Jak się w to bawić? W następnym kraju kolejna kaucja...Jadę za rok i znowu powtarzam tę procedurę bo może przejadę autostradą 100km. A może potem zmienię plany i nie pojadę autostradą?
Karawaning a transport ciężarowy w celach zarobkowych to dwie różne sprawy. Trzeba mocno uważać na szkło o którym kolega pisze... :bajer
Po prostu dla jednych kat.C będzie lepsza a dla innych szkło :haha:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2021-08-08, 13:33   

Tak liczą to jeszcze trzeba doliczyć koszt zakupu pojazdu, koszt parkowania poza wyjazdami, i masę innych kosztów.
W czym był problem aby zdać box, jest to 5 minut a w trasie uwzględnić punkt obsługi, lub odesłać pocztą. Wszystkie formalności 'przed" i "po"wykonasz drogą elektroniczną.
Zwróć uwagę że specjalnie zawyżyłem dodatkowy koszt przejechania km do 0,4 zł uwzględniając 50 % wyjazdów zagranicznych. Proszę jednocześnie zauważyć że wśród grupy CT są osoby które potrafią tak zaplanować podróż że bez dodatkowych opłat przejeżdżają trasę po kilka tysięcy km.

Nie licytujmy się o pietruszkę. Nadal uważam że opłaty tzw. viatole to ułamek kosztów podróżowania.
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007jędruś 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 8/19
Skąd: BIA
Wysłany: 2021-08-08, 13:53   

Ciekawe czy na forach ciężarowych właściciele dużych busów pod plandeką które to do osiągnięcia dmc mogą załadować 300-500 kg też się przekonują na wzajem by przesiąść się na kat C i viatol.
Czy to tylko u nas ? :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2021-08-08, 13:57   

[quote="007"]

My nie dyskutujemy o wyścigu szczurów za wszelką cenę tylko o podróżowaniu celem wypoczynku
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hubertg 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Autostar Aryal
Dołączył: 05 Maj 2019
Piwa: 6/2
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2021-08-10, 11:47   

007 napisał/a:
Ciekawe czy na forach ciężarowych właściciele dużych busów pod plandeką które to do osiągnięcia dmc mogą załadować 300-500 kg też się przekonują na wzajem by przesiąść się na kat C i viatol.
Czy to tylko u nas ? :diabelski_usmiech


Na forach busów to raczej są pytania, "jakiego busa polecacie pod ładunki 2-2,5t"

Oni robią "trochę" większe przebiegi niż my, wtedy te grosiki za viatoll to już spory procent stawki za km. A jeszcze większym problemem jest tacho. Ciężarówką już nie pojedziesz 24/24, słyszałem o rekordzistach co po Europie robią 25000km i więcej na miesiąc. Ale to już patologia i brak szacunku dla życia własnego i innych.

Oczywiście nie wszyscy tak jeżdżą, ale nawet niewielki procent psuje opinię całej branży.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
zaawansowany


Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 13/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-08-10, 15:05   

hubertg napisał/a:
007 napisał/a:
Ciekawe czy na forach ciężarowych właściciele dużych busów pod plandeką które to do osiągnięcia dmc mogą załadować 300-500 kg też się przekonują na wzajem by przesiąść się na kat C i viatol.
Czy to tylko u nas ? :diabelski_usmiech


Na forach busów to raczej są pytania, "jakiego busa polecacie pod ładunki 2-2,5t"

Oni robią "trochę" większe przebiegi niż my, wtedy te grosiki za viatoll to już spory procent stawki za km. A jeszcze większym problemem jest tacho. Ciężarówką już nie pojedziesz 24/24, słyszałem o rekordzistach co po Europie robią 25000km i więcej na miesiąc. Ale to już patologia i brak szacunku dla życia własnego i innych.

Oczywiście nie wszyscy tak jeżdżą, ale nawet niewielki procent psuje opinię całej branży.


" Polska- Chiny w dwie godziny"

szkoda tych młodych chłopaków którzy się na to godzą.

tacho na busy do transportu drogowego i skończy się ta patologia.


Cytat:
Przewoźnicy wykonujący międzynarodowy transport towarów, będą musieli wyposażyć busy w inteligentne tachografy II generacji. Te urządzenia automatycznie odznaczają m.in. przekroczenie granic. Instalacja odpowiedniego tachografu nowej generacji będzie obowiązkowa od 1 lipca 2026 roku. Jak zauważa portal dostawczakiem.pl, jest to rozszerzenie przepisów, które dotychczas dotyczyły ciężarówek i zestawów powyżej 3,5 tony.


https://www.se.pl/auto/no...-jYdq-iG7U.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-08-10, 19:22   

suzu4x4 napisał/a:
...
tacho na busy do transportu drogowego i skończy się ta patologia.
...

Wszystkie zarobkowe powinny mieć regulowany czas pracy, jednak nie da się tak nagle jak grom z nieba tego wprowadzić. Powodem jest deficyt miejsc do pauzowania a jeździ tych paleciaków/plandekowców miliony i powiem Wam, tych/takich najbardziej się na autostradach obawiam. Byle podmuch i fruwa to między pasami ale ni huhu nie zwolni ze 120/h
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2021-08-10, 20:14   

to nie jest wątek o ............ . Zdecydowanie każdy miał okazje takiego samobójcę i potencjalnego mordercę spotkać. Jadąc osobówką 160 km/h pod Frankfurtem nad Menem wyprzedzało mnie naraz trzech ....... jadących około 180 km/h maksymalnie 25 m może 30 m jeden za drugim, tak im do PL było spieszno. Wystarczy zatrzymać się w DE na parkingach przy autostradzie aby całą noc nasłuchać się niestworzonych rzeczy o "wyczynach" tzw kierowców busów.
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 300/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-08-11, 00:06   

Socale napisał/a:
...Wszystkie zarobkowe powinny mieć regulowany czas pracy...


mają, w Kodeksie Pracy Art. 129. § 1.
problem w tym, że trzeba to egzekwować.
w dwojaki sposób:
już teraz można na podstawie listów przewozowych prześledzić ile kierowca przejechał szacunkowo.
albo też wprowadzić rejestrację i archiwizację czasu pracy kierowców wykonujący przewóz rzeczy (poniżej 3,5t DMC) i przewóz osób (poniżej 9 osób z kierowcą), bo to kolejna grupa, w której większość jeździ bez opamiętania.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piosaw 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Euramobil S695VB Ducato 2,8. DMC 4,5 tony.
Dołączył: 28 Paź 2015
Piwa: 2/1
Skąd: Toruń
Wysłany: 2021-08-26, 11:06   

LukF napisał/a:
moskit napisał/a:
A kto mówi że carawaning to najtańsze hobby świata

Pewnie niewiele osób by tak powiedziało bo niewielu jeździ kamperem z powodu ubóstwa.

Co do wyliczeń. Niestety 4 grosze to nie jest prawda. A przynajmniej cała prawda. Było o tym tysiąc razy: za granicą są całkiem inne znaczy wyższe stawki. Ale to też można by przełknąć. Lecz nie dawno w którymś wątku ktoś opisywał, że (nie pamiętam w którym kraju) wypożyczenie urządzenia pokładowego dla kat.C do przejechania jakiegoś dystansu kilometrów wiązało się z wpłaceniem 400zł lub więcej kaucji przelewem na konto. Jak tą kaucję odzyskać? Jak się w to bawić? W następnym kraju kolejna kaucja...Jadę za rok i znowu powtarzam tę procedurę bo może przejadę autostradą 100km. A może potem zmienię plany i nie pojadę autostradą?
Karawaning a transport ciężarowy w celach zarobkowych to dwie różne sprawy. Trzeba mocno uważać na szkło o którym kolega pisze... :bajer
Po prostu dla jednych kat.C będzie lepsza a dla innych szkło :haha:


Trochę off-topic. Moje doświadczenia z Czech. Jechaliśmy do Chorwacji. Kamper 4,5 tony. Taka klasyczna trasa Gorzyczki Mikulov. Koszt w obie strony - 20PLN. Za winietę zapłaciłbym 80PLN (czyli osobówką drożej). Czesi mają nieprawdopodobnie niskie stawki dla pojazdów do 7,5 tony, tego brakuje w Polsce. Wynajęcie ich urządzenia na ostatniej stacji BP w Polsce to jakieś 5 minut. Owszem, cała kaucja to około 950PLN, ale zwrot na konto następnego dnia po oddaniu (płaciłem kartą). Jedyny kłopot to dojazd do tej stacji BP jadąc od Czech, ale to jest może kilkanaście kilometrów więcej.
Co do Austrii, to mam na stałe ich go-box. Bajecznie prosta sprawa. Wystarczy wejść na stronę, wypełnić formularz dla kamperów, po kilku dniach wysyłają pudełko na adres domowy. Żadnych kaucji, płaci się tylko faktury za przejazd. Całkiem inne podejście nie u nas, gdzie klient jest potencjalnym oszustem - bez kaucji albo gwarancji nie pojedziesz.
Słowenii nie testowałem, bo tam się łatwo poza drogami płatnymi przebić.
Podsumowując - z moich doświadczeń, nie taki diabeł straszny, a najgorzej jest człowiek traktowany we własnym domu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 300/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-08-26, 16:26   

przypominałem sobie:

wykonując przewóz rzeczy pojazdem dostawczym do 3,5t DMC nie musimy archiwizować czasu pracy kierowcy, ale gdy do tego pojazdu zaczepimy przyczepę, to zespół pojazdów przekroczy 3,5t DMC i wtedy już podlegamy pod rozporządzenie 561/2006 o czasie pracy kierowców.

jednak pojazd nie jest wyposażony w tachograf i nie ma możliwości użyć karty kierowcy czy tarczki tacho.
w taki razie kierowca powinien być wyposażony w książkę kontrolną (kontrollbuch) i tam archiwizować swój czas pracy.
w ten sposób można by kontrolować czas pracy kierowców wykonujących przez rzeczy pojazdami poniżej 3,5t DMC.
książka kosztuje gdzieś koło 6zł i wygląda tak:

Ksiazka-KONTROLNA-czasu-pracy-KONTROLLBUCH-PL-DE-Waga-produktu-z-opakowaniem-jednostkowym-0-5-kg.jpg
Plik ściągnięto 1500 raz(y) 53,1 KB

image;s=993x700.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 66,72 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/99
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-08-27, 20:48   

piosaw napisał/a:

Co do Austrii, to mam na stałe ich go-box. Bajecznie prosta sprawa. Wystarczy wejść na stronę, wypełnić formularz dla kamperów, po kilku dniach wysyłają pudełko na adres domowy. Żadnych kaucji, płaci się tylko faktury za przejazd. Całkiem inne podejście nie u nas, gdzie klient jest potencjalnym oszustem - bez kaucji albo gwarancji nie pojedziesz.

Piwo za dobry typ. Wysłałem wniosek do asfinagu, zadałem pytanie, wszystko miło i przyjemnie odpowiedz natychmiastowa, gobox już do mnie jedzie 👍 Wszyscy straszą przed Austria camperem a tutaj otwiera mi się nowy zaskakujący kierunek wojaży 😎🚍
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-08-27, 21:42   

piosaw napisał/a:
Co do Austrii, to mam na stałe ich go-box. Bajecznie prosta sprawa. Wystarczy wejść na stronę, wypełnić formularz dla kamperów, po kilku dniach wysyłają pudełko na adres domowy. Żadnych kaucji, płaci się tylko faktury za przejazd.


Mógłbyś określić jak to wychodzi za kilometr?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piosaw 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Euramobil S695VB Ducato 2,8. DMC 4,5 tony.
Dołączył: 28 Paź 2015
Piwa: 2/1
Skąd: Toruń
Wysłany: 2021-08-28, 14:36   

sławek w. napisał/a:
piosaw napisał/a:
Co do Austrii, to mam na stałe ich go-box. Bajecznie prosta sprawa. Wystarczy wejść na stronę, wypełnić formularz dla kamperów, po kilku dniach wysyłają pudełko na adres domowy. Żadnych kaucji, płaci się tylko faktury za przejazd.


Mógłbyś określić jak to wychodzi za kilometr?


W dość dokładnym przybliżeniu: dwuosiowy euro 6 przejedzie za 1€ 4 kilometry, a 3-osiowy euro0-3 za to samo 1€ przejedzie 3 kilometry. Wychodzi ponad złotówkę za km w najtańszej konfiguracji. Tu jest link do stawek:
https://www.go-maut.at/me...ife-2021_pl.pdf

Ja to wziąłem, bo czasem warto jakiś kawałek przejechać drogą płatna, ale unikam, jeżeli mogę. [/u]
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-22, 19:34   

Dzisiaj musiałem wymontować fotel.Łatwiej było z obrotnicą.Mocno zdziwiłem się że to tyle waży.Żałuję że nie odkręciłem tej obrotnicy przed ponownym zamontowaniem, bo to ją podejrzewam o ten ciężar.Wiem że musi być solidna by w razie wypadku przytrzymała nas w fotelu.Ale gdyby mocowanie pasa przemontować do podstawy fotela to można by już coś pokombinować.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***