Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z nadwagą kamperów
Autor Wiadomość
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2018-04-30, 21:40   

Mariusz z Obry napisał/a:
Drodzy Państwo!

Nie rozumiem tych dyrektyw. Absolutnie te zasady nie dotyczą mojego samochodu.

Zamawiając samochód oczywiście salon wiedział, że realizuje zamówienie na kampera do 3,5 t , więc byłem świadomy co zamówiłem. Ale przy doposażaniu auta takiej ja oficjalnie informacji nie otrzymałem.
Moje poprzednie kampery były mniejsze i tak naprawdę tam tego problemu nie było. Moja wina polega na tym, że podszedłem do zakupu bardzo rutynowo , nie "wgryzając" się w szczegóły.
Dopiero mój znajomy zwrócił mi uwagę, że auto po załadowaniu na pewno nie wygląda na 3500kg DMC. No i zacząłem drążyć temat. Rok po zakupie auta !
Czytam Wasze posty i jestem lekko spanikowany tą całą sytuacją. Jestem legalistą i nie cierpię filozofii "jakoś to będzie". Jedziemy się zrelaksować a przygody z kontrolami i z tym związanymi karami nie specjanie mnie uskrzydlają.

Problem moim zdaniem polega chyba na tym, że oficjalna waga w dokumentacji jest sporo zaniżona.
Biorąc Wasze informację , że waga zawierać powinna pełny zbiornik paliwa, 90% wody plus 4 osoby i ich "klamoty" to coś mi nie pasuje.
Raz jeszcze podaję mój przykład. Pojazd bez kierowcy, 1/5 zbiornika paliwa, zero wody, markiza, akumulator dodatkowy, hak holowniczy, 2 solary i klima w bagażniku : 3270 kg. ( bagażnik bez sprzętu kampingowego, puste szafki i lodówka ).

Ja z moją Ukochaną razem ważymy 180 kg :( plus zbiornik paliwa do pełna i pozamiatane.
Gdzie tu norma europejska ?

Zamawiałeś kampera wg katalogu tak? To miałeś tam podane wagę bez wyposażenia oraz masę każdego elementu wyposażenia dodatkowego. Miałeś też objaśnione jak się mierzy wagę kampera, ile ma być paliwa, ile waży kierowca, ile butli, ile wody i jakie wyposażenie. To wyłącznie Twoja odpowiedzialność. Zamówiłeś dużo wyposażenia i próbujesz szukać winnego kozła ofiarnego, a to Ty jesteś 100% odpowiedzialny.

Jak ja zamawiałem mojego Hymera to wyglądało tak:
Wersja kampera i dwa słupki z wyposażeniem:
w jednym słupku cena, w drugim słupku masa
Liczyliśmy ze sprzedawcą ceny i masy jednocześnie!
Gotowy kamper ważył tyle ile miał ważyć (2920kg) z dokładnością do 10kg! Specjalnie go zważyłem wg danych katalogowych i wszystko się zgadzało.
Cieszę się że nie zamówiłem markizy. Przy naszym stylu by się nie przydała, a 40 kg waży.

Każde następne wyposażenie też ważę i kombinuję jak tu odchudzić.
Zrobione:
- butla aluminiowa do gazu - ok 5-8 kg oszczędności,
- solary flex leciutkie 30kg oszczędności
- brak markizy 40 kg,
- malutki i leciutki regulator 0,5kg,
- wyrzucona druga butla gazu 10kg,
- małżonka szczuplutka, 30 kg oszczędności
- dzieci nie przekarmione 20 kg
Razem 138kg

Do zrobienia:
- wymiana AGM na litowy 20 kg,
- odchudzenie kierowcy 20 kg.

To będzie 180 kg mniej!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-04-30, 21:47   

U mnie podobnie, podana jest "Startowa waga" bez dodatków i do tego specyfikacja co ile waży , każda opcja np. skrzynia automatyczna itp. to dodatkowe wyszczególnione precyzyjnie kg.
Nawet tapicerka niestandardowa to ekstra 2kg. itd

Oczywiście, to teoria za kilka tygodni sprawdzę..
Każę zważyć... czepiać się nie będę o np 40-50kg ale wyżej nie odbiorę!

Dlatego 7m ... Liczę, że mi z 250—300kg zostanie.
I jak JW będziemy odchudzać....nas tylko dwójka.

Golec ale wypasiony z Tzw Gotowy do jazdy to 3065kg (Rapido 883f).

Mamy wybór, bo homologacja pozwala na wyższe DMC.

Ps. Niestety Dyrektywa, to z samej nazwy tylko Dyrektywa.

IMG_20180430_214621-800x450.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 91,98 KB

Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-04-30, 22:34, w całości zmieniany 4 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 441/325
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-30, 21:50   

Mariusz z Obry, męczące są te Twoje wyliczenia. Chciałeś kupić nowego kampera to Ci dealer sprzedał. Chciałeś markizę, dwa solary, dodatkowy aku nie wiem po co, klimę i hak też nie wiem na co, to Ci dealer wszystko sprzedał. Co jest dla Ciebie w jego postawie nie zrozumiałe? Płaciłeś i chciałeś to miał powiedzieć: nie nie drogi kliencie, nie mogę Panu tego wyposażenia sprzedać bo Panu kilogramów zabraknie??? Litości. Gdzie Cię oszukał? No trochę jednak swojego pomyślunku można by mieć. Może zamiast pretensje do producenta kampera i dealera lepiej coś wywalić??? Hak to ciężki złom, wywalić. Jeśli masz w sumie 3 aku (chyba że źle zrozumiałem?) to jeden wywalić. I bycie legalistą też wywalić. Następnie zapakować Małżonkę i .... W drogę!!! :bukiet:
Ps. Bez obrazy, proszę :spoko
Ostatnio zmieniony przez LukF 2018-04-30, 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2018-04-30, 21:50   

7m to dobry wybór. Lepiej mieć za dużego niż za małego. Każda mi tak mówi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2018-04-30, 21:53   

Mariusz z Obry napisał/a:

Biorąc Wasze informację , że waga zawierać powinna pełny zbiornik paliwa, 90% wody plus 4 osoby i ich "klamoty" to coś mi nie pasuje.

Pokaż mi fotografię strony w katalogu producenta, gdzie on opisuje że masę własną mierzy się w sposób, który opisałeś. Wszystkie znane mi firmy robią to zupełnie inaczej. Przede wszystkim jest tylko ważący 75 kg kierowca, wody 20 litrów i żadnych klamotów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-04-30, 22:08   

Niesety Dyrektywa, to tylko Dyrektywa. A kamper nie musi jeździć załadowany. Tym samym :"widziały gały co brały"
Rodzina pociągiem dojedzie, graty DHL dostarczy.

Chcemy mieć pożądne materiały, to te ważą . Np. koła aluminiowe i 16tki, itd. Jeśli sprzedawca ściemnia i kłamie, to inna sprawa.!

To co, u mnie czeka na zamontowanie, złożone w saunie (graciarni) waży już ze 100KG z hakiem. A antena i markiza w planach? :? Bedziem pchać kampera :mrgreen:

Jak mnie dupną z dwa razy , to trudno i może mnie to przekona do zmiany DMC i PJ.? :spoko

W każdym razie, ja jestem świadomy w co się pakuję.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2018-04-30, 23:20   

Ja już mam C. Zapobiegliwie. Mogę też dostać homologację na 4200 kg od producenta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mariusz z Obry 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dethleffs 4 Travel
Nazwa załogi: Obrzaki
Dołączył: 29 Kwi 2018
Skąd: Obra
Wysłany: 2018-04-30, 23:32   

Ale mi się oberwało!

Auto kupiłem w salonie, który mnie obsługuje od kilku lat. I myślę sobie , że oni też nie do końca zdawali sobie sprawy z problemu bo zauważyli go po roku od kupna jak zacząłem zadawać pytania dot. wagi.

Co do wyposażenia.
Używam auto również do służbowych wyjazdów i przez cały rok . Nocuję na parkingach przy autostradzie i stąd potrzeba solarów oraz dodatkowego akumulatora. Hak do wakacyjnego ciągnięcia motocykla lub do osadzenia bagażnika na rowery ( w zależności od planów ).
Ot i wszystko.

Następny zakup kampera będzie bardzo świadomy :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-05-01, 07:53   

Cytat:
Ale mi się oberwało

Uważasz że niesłusznie?
Sam w pierwszym swoim poście w tym temacie napisałeś , że jeździsz kamperem 10 lat i jak widać wiedzy Tobie na ten temat przez dekadę nie przybyło.
Coś mi nie gra w Twoich opisach na temat obwinia sprzedawcy. Jako doświadczony karawaningowiec zapewne miałeś pełną świadomość do czego prowadzi ciągłe doposażenie dużego kampera.
Na pocieszenie napiszę , że nasz waży na ten moment pusty ok. 3240 z jakimiś małymi gratami i częściowo zatankowany.
Jeździmy po Europie i wcale nie mamy strachu przed kontrolą , zobaczymy co będzie jak nas zważa.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2018-05-01, 08:35   

Mariusz z Obry napisał/a:

Używam auto również do służbowych wyjazdów i przez cały rok . Nocuję na parkingach przy autostradzie i stąd potrzeba solarów oraz dodatkowego akumulatora:

Jeśli masz solary, to po co dodatkowy akumulator? Mając solary możesz zmniejszyć wielkość akumulatora - ja mógłbym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2018-05-01, 08:45   

Mariusz z Obry napisał/a:
Ale mi się oberwało!

Auto kupiłem w salonie, który mnie obsługuje od kilku lat. I myślę sobie , że oni też nie do końca zdawali sobie sprawy z problemu bo zauważyli go po roku od kupna jak zacząłem zadawać pytania dot. wagi.

Zdawali sobie sprawę, ale "klienta nasz pan".
O ile sobie przypominam, to Dethleffs publikuje masy kampera i wyposażenia w swoich katalogach. Zostałeś zatem w pełni poinformowany co do masy i konsekwencji. Nie chce mi się szukać, ale prawdopodobnie jeszcze mam katalogi Dethleffsa sprzed paru lat i na upartego mógłbym Ci pokazać gdzie o było wydrukowane.

Hymer w swoim cenniku wyposażenia publikował tuż obok ceny masę. Każda wersja nadwozia miała podaną masę. Na końcu katalogu jest informacja o metodzie pomiaru masy własnej. Każdy inny katalog też miał podane te informacje, ale każda z firm przyjmowała inne ilości wody czy wyposażenia.
W większości firm jest dopuszczalne takie doposażenie kampera, że nawet pusty zbliży się do 3500kg. To ma sens, bo jednocześnie firma oferuje wzmocnione podwozie, sprężyny, koła i DMC 3750 czy 4200 jak w przypadku mojego Hymera. Chciałem się utrzymać poniżej 3500 więc oczywistym było że trzeba się opanować przy zamawianiu wyposażenia. Właśnie zerknąłem na moje notatki sprzed zakupu. Wstępne wyliczenia masy wyposażenia dodatkowego to 127-140 kg.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-05-01, 09:33   

tu jest dyrektywa, i jak patrzyłem w katalogach to tak podają 'G" producenci kamperów ( z Europy ), jedyną rozbieżnością jest ilość wody w zbiorniku która się trochę waha ale nie jest to 20 litrów chyba, że ktoś ma 25 litrowy zbiornik. Biorą 90+ % pełnego. Wyposażyłeś extra to i ładowność się znacząco zmniejszyła i trudno o to mieć pretensje do sprzedającego ale mógł ci zwrócić uwagę, tylko to nie było w jego interesie handlowym. Pamiętacie aferę z Mercedesem klasy S500 z przed lat kiedy do full opcji można było sobie zabrać saszetkę na podróż bo bo na bagaż już brakowało kg :) .

Jak chcesz jechać bezstresowo to trzeba odchudzać kamperka tak jak proponowali koledzy z forum.

„Masa pojazdu gotowego do jazdy” oznacza masę pojazdu z nadwoziem, gotowego do jazdy (łącznie z płynem chłodniczym, olejami, paliwem, kołem zapasowym, narzędziami i kierowcą).
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-05-01, 09:42   

Szczupłym kierowcą, lub po amputacjach. Albo wyniszczonym, przez chorobę.
Młodym ze spalaniem hormonalnym kalorii.
Albo z " kurduplem" z prawidłowym BMI... itd...
Rasy małej... Azja lub Pigmej afrykański..
Ostatecznie z kierowcą kobietą z miseczką stanika góra B75 :mrgreen:

75kg, miałem w Liceum

Normalny chłop nie jest brany pod uwagę :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mariusz z Obry 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dethleffs 4 Travel
Nazwa załogi: Obrzaki
Dołączył: 29 Kwi 2018
Skąd: Obra
Wysłany: 2018-05-01, 12:14   

Bronek !

no oto mi chodzi!

Kierowca 75 kg? To chyba żart ! Tyle to waży moja jedna noga plus półdu .... k :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/120
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2018-05-01, 13:34   

Bronek napisał/a:
Normalny chłop nie jest brany pod uwagę :spoko

święte słowa :pifko
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***