|
|
Problemy z nadwagą kamperów |
Autor |
Wiadomość |
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 450/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2021-09-23, 09:19
|
|
|
Fotele w kamperze to faktycznie kloce są. Za pierwszym razem jak demontowałem , to myślałem że jakiejś śruby jeszcze nie odkręciłem
Z tą zmianą punktów mocowania pasów to nie wiem czy dobry pomysł, Pomijając nawet kwestię techniczną i prawną , to w razie zderzenia mamy na plecach dodatkową sporą masę , którą jeśli nawet wytrzymają pasy, to na pewno nie wytrzyma klatka piersiowa.
Tam na pewno było by sporo cennych kilogramów do odzyskania, ale bardziej moim zdaniem przez zmianę materiału lub samej konstrukcji (np. włókno węglowe )
A te obrotnice to homologowane są, czy to taka radosna twórczość producentów kamperów ? |
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-23, 14:03
|
|
|
joko napisał/a: | Pomijając nawet kwestię techniczną i prawną , to w razie zderzenia mamy na plecach dodatkową sporą masę , którą jeśli nawet wytrzymają pasy, to na pewno nie wytrzyma klatka piersiowa. |
Nie wiem jak jest w twoim aucie,ale u mnie dwa punkty mocowania są jak w każdy aucie na słupku,a trzeci przykręcony do fotela.Być może ta obrotnica musi być tak solidna by wytrzymała wyrywanie fotela do podstawy w razie wypadku.Myślałem o zamocowaniu tego trzeciego punktu do podstawy fotela.Wtedy obrotnica mogła by być słabsza.Choćby ponawiercana w wielu miejscach,w granicach rozsądku.
Niestety by stwierdzić czy to ma sens muszę ponownie wymontować fotel i odkręcić obrotnice.Może ona wcale niczemu nie jest winna.Jeżeli to sam fotel to może podmiana od innego auta. |
_________________
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-09-23, 22:02
|
|
|
Daruś, wszystkie fotele które mają choćby jeden punkt zaczepu pasa są ciężkie bo muszą być solidne, mocne i... tanie. Może kiedyś wejdzie opcja w konfiguratorze o wyborze w materiałach stosowanych w stelażu foteli.
.
Mi nadal marzy się realizacja pomysłu sprzed kilku lat, mianowicie wstawienie takiego hamerykańskiego miękkopuchowego fotela z jakiejś hameryckiej salonki by podczas jazdy ukochana w nim pływała a jednocześnie była bezpieczna.
.
Ale wracając do tematu, na ostatnim urlopie poznałem sympatyczną parę z PL którzy również dźwigają w kamperze ponton morski + spalinosilnik.
Oni mieli podłogę w pontonie dmuchaną, ja mam twardą grubą sklejkę ze stelażem. Ponton mój i rodaków były podobne rozmiarowo a różnica wagi około 30kG!!! Jest o co zawalczyć. Ponoć airmatę można dokupić z osobna dedykowaną do modelu każdego markowego pontonu. Oby, a jeśli tak, to kupię bez wahania. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-24, 09:01
|
|
|
Socale napisał/a: | Daruś, wszystkie fotele które mają choćby jeden punkt zaczepu pasa są ciężkie bo muszą być solidne, mocne i... tanie. |
Wojtek możesz mi wytłumaczyć dlaczego sam fotel musi być ciężki i solidny jeżeli ten punkt zaczepienia pasa jest w jego podstawie.
A przy okazji masz nowe auto,ile ono ma ładowności? |
_________________
|
|
|
|
|
|
moskit
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2021-09-24, 11:10
|
|
|
Konstrukcja fotela musi wytrzymać co najmniej 5 G a w badaniach uwzględniają wagę pasażera ok 120 kg
W Mercedesie V fotele ważą ok 40 kg i nie są obrotowe z 4 zatrzaskami do szyny w podłodze |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-24, 11:55
|
|
|
moskit napisał/a: | Konstrukcja fotela musi wytrzymać co najmniej 5 G |
Czy dobrze rozumiem,gdyby fotel ważyłby 10 kg,to musi wytrzymać 50kg,a gdy waży 20kg musi wytrzymać 100kg. |
_________________
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-09-24, 13:42
|
|
|
Socale napisał/a: | nadal marzy się realizacja pomysłu sprzed kilku lat, mianowicie wstawienie takiego hamerykańskiego miękkopuchowego fotela z jakiejś hameryckiej salonki by podczas jazdy ukochana w nim pływała a jednocześnie była bezpieczna. |
Ale po długiej wyprawie moze dostać homoroidów, to raczej zmień marzenia. |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-09-24, 14:50
|
|
|
darek 61 napisał/a: | moskit napisał/a: | Konstrukcja fotela musi wytrzymać co najmniej 5 G |
Czy dobrze rozumiem,gdyby fotel ważyłby 10 kg,to musi wytrzymać 50kg,a gdy waży 20kg musi wytrzymać 100kg. |
gdyby fotel ważył 20kg to musiałby wytrzymać osobę+swoją wagę przy hamowaniu 5G, czyli
20+120 (jak wspomniał kolega) x 5G, czyli 700kg.
to tak w uproszczeniu.
nie wiem skąd te 120kg, bo w obowiązujących przepisach wagę osoby jako pasażera wspomnia tylko w dodatkowym wyposażeniu autobusów jako waga pasażera wraz z bagażem dla:
autobusu miejskiego 68kg
pozostałych autobusów 71kg.
wiadomo, że już takich ludzi nie ma, bo wraz z czasem ludzie tyją, ale ich bagaże też.
do tego nie wiem skąd te 5G, bo jeżeli zajrzymy do "Wytycznych odnośnie europejskiej dobrej praktyki w zakresie mocowania ładunków w transporcie drogowym", tam przyjmuje się, że siły jakie działają na ładunek podczas jazdy to jest:
0,8 wagi łądunku przy hamowaniu,
0,5 wagi ładunku przy zakrętach i przyspieszaniu.
więc aby służby kontrolujące uznały, że ładunek jest właściwie zabeazpieczony i nie ruszy się podczas hamowania, kierowca zabezpieczając musi zniwelować potencjalne przyspieszenie 0,8G.
czyli jeżeli osoba z fotelem byłaby np. paletą z towarem do tej samej sumarycznej wadze 140kg, kierowca musiałby tą paletę tak przypiąć do skrzyni ładunkowej, aby zniwelować (0,8x140) - 112kg do przodu i 70kg na pozostałe strony. |
_________________
|
|
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-24, 15:49
|
|
|
Cyryl napisał/a: | gdyby fotel ważył 20kg to musiałby wytrzymać osobę+swoją wagę przy hamowaniu 5G, czyli
20+120 (jak wspomniał kolega) x 5G, czyli 700kg |
Jedno wyjaśnienie.Fotel ma wytrzymać 700kg,czy punkt mocowania pasa.Podejrzewam że punkt mocowania pasa, dlatego prawdopodobnie obrotnica jest taka mocna(czytaj ciężka). Jeżeli zmienilibyśmy punkt mocowania pasa i zamontowalibyśmy go do podstawy fotela to obrotnica musiała by wytrzymać tylko tyle ile wynika z masy samego fotela. |
_________________
|
|
|
|
|
moskit
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2021-09-24, 16:27
|
|
|
około 5 G to jest przeciążenie wynikające ze zderzenia przy 60/h z obiektem stałym np. ściana
120kg jest to waga do badań nie do rejestracji autobusów czy innych pojazdów |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-09-24, 16:52
|
|
|
darek 61 napisał/a: | ...Fotel ma wytrzymać 700kg,czy punkt mocowania pasa... |
moim zdaniem fotel, jeżeli pasy mają 3 punkty mocowania, to wypada średnio na jeden punkt po 233kg w zależności od procentowego obciążenia jaki ten punkt przyjmuje.
moskit napisał/a: | około 5 G to jest przeciążenie wynikające ze zderzenia przy 60/h z obiektem stałym np. ściana
120kg jest to waga do badań nie do rejestracji autobusów czy innych pojazdów |
w mocowaniu ładunków jest troche inaczej:
przednia ściana skrzyni ładunkowej naczepy niecechowana, czyli każdej dopuszczonej do sprzedaży, musi wytrzymać 5t,
mając jakiś ładunek możemy go oprzeć o przednią ścianę uważając, że ona zniweluje 5t w razie hamowania, jednak jest pewien warunek: nie może być większy luz niż 5cm.
gdy jest większy luz ładunek może się rozpędzić i uderzyć w ścianę z dużo większą siłą.
to są wytyczne co do mocowania łądunków. które uwzględniają jazdę, ale chyba nie wypadek. |
_________________
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-09-24, 18:19
|
|
|
darek 61 napisał/a: |
Wojtek możesz mi wytłumaczyć dlaczego sam fotel musi być ciężki i solidny jeżeli ten punkt zaczepienia pasa jest w jego podstawie.
A przy okazji masz nowe auto,ile ono ma ładowności? |
Musi spełniać warunki homologacyjne czyli gwarantować sztywność/trwałość/odporność na...
O szczegóły inżynierów pytać, a ciężki i sztywny to tylko z żelastwa musi być.
.
Ładowność to fikcja. Golas ważył w okolicach 2900 ale doszły graty na stałe, niezbędne, markiza, klima, alu, solar, bagażnik i kilka innych zamontowanych na stałe pierdół i to w sumie trochę waży.
Tuż przed ostatnim urlopem ważył spakowany 3440kG + my+pies+e rower=szacuję 3700kG jak nic.
Liczę też na to, że waga węglowa mieści się w tolerancji na korzyść jej właściciela, więc jakiś tam ułamek % masy w rzeczywistości mam in minus.
na wadze.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 339,31 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-27, 14:03
|
|
|
Coś z tymi fotelami i tym 5G mi nie pasuje.Osobowymi autami jeżdżą tacy sami ludzie,a wiele foteli w osobówkach ma zdecydowanie mniejszą wagę.Podejrzewam że masa fotela w kamperach wynika z faktu że to fotel do dostawczaka.Takie auta jeżdżą wiele więcej i muszą być mocniejsze by nie porozpadać się w czasie trwania gwarancji. |
_________________
|
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2021-09-27, 16:51
|
|
|
darek 61 napisał/a: | Osobowymi autami jeżdżą tacy sami ludzie,a wiele foteli w osobówkach ma zdecydowanie mniejszą wagę. |
Może dlatego, że fotele w osobówkach nie posiadają obrotnicy🤔 |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-27, 21:49
|
|
|
ZEUS napisał/a: |
Może dlatego, że fotele w osobówkach nie posiadają obrotnicy🤔 |
A owszem niektóre posiadają,miałem taki w poprzednim,i był zdecydowanie lżejszy.
Obrotnice posiadają kampery na której umocowany jest normalny fotel od dostawczaka. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|