|
|
Remonty i usprawnienia w naszym Czarku |
Autor |
Wiadomość |
Bydgoszczu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: nie ma znaczenia
Dołączył: 27 Lip 2012 Piwa: 8/15 Skąd: z Bydgoszczu
|
Wysłany: 2013-12-10, 19:57 Remonty i usprawnienia w naszym Czarku
|
|
|
Zakładam swój wątek remontowy, w którym będę prosił o radę koleżanki i kolegów z forum oraz opisywał przeprowadzone remonty u usprawnienia w naszym kamperku.
Jest to HymerCamp 56 na podwoziu Citroena C25. Alkowa z dwoma stolikami. Kupiliśmy go latem 2012r. i co tu wiele mówić zakochaliśmy się. Nasz starszy syn uczy się mówić, a jednym z pierwszych słów które opanował jest Czaruś - czyli imię, które nadaliśmy naszemu hymerkowi - Czarek
To co się da robię sam, bo mam bardzo dobre warunki - udało nam się wynająć ogrzewany garaż z kanałem, na zamkniętym terenie zakładu przemysłowego, więc lepszego miejsca nie mogę sobie wyobrazić, ewentualnie mogłoby być bliżej domu (wiem, wybrzydzam )
Usprawnienia wykonane do tej pory:
1. Oświetlenie wewnętrzne LED <zrobić opis>
2. Półki i oświetlenie szafy OPIS
3. Montaż solara
Podczas tegorocznego wyjazdu pękł brodzik. Długość pęknięcia około 20cm. Natychmiast zakleiłem srebrną taśmą wzmocnioną i zacząłem się martwić jakie szkody zdążyła woda poczynić pod spodem.
Po sezonie zabrałem się rozebranie łazienki, udało nam się wszystko rozebrać wspólnie z moim szanownym ojcem w ciągu 2 popołudni.
Okazało się, że pod brodzikiem podłoga jest w stanie idealnym, ale idąc za ciosem postanowiłem wymienić drzwiczki serwisowe - te od kasety.
Okazało się, że prawdopodobnie z powodu braku uszczelki w drzwiczkach na odcinku 5cm nie mam ściany pod drzwiczkami i oczywiście delikatnie ucierpiała podłoga.
Zaraz postanowiłem zajrzeć pod spód, ale tam nic nie widać, bo były przyklejone łaty, które prawdopodobnie miały zabezpieczać tylną część podłogi przed wodą lecącą z kół.
I tu się naprawdę zacząłem obawiać co zastanę pod spodem, bo do tej pory oczywiście tkwiłem w przekonaniu, że nasz kamper jest wyjątkowy i nie cieknie, jest tym rodzynkiem wśród 24 letnich sprzętów
Zerwałem te łaty i odetchnąłem, pod spodem wszystko twarde. Twarde i mocne są listwy szkieletu ściany bocznej i tylnej. Widać, ze jest to jakiś porządny gatunek drewna.
Wiem, że muszę wymienić spróchniałą sklejkę pod okienkiem serwisowym (oraz wstawię nowe okienko), ale chciałbym profesjonalnie zabezpieczyć podłogę z tyłu, a prawdopodobnie całą (pod całym kamperem).
Trochę poczytałem, popodglądałem remonty u innych forowiczów, ale poproszę o poradę jak to zabezpieczyć najlepiej, nie chciałbym tu tworzyć swoich amatorskich teorii.
Mam teraz czas i ciepłe i suche miejsce, żeby te naprawy dokładnie wykonać.
P1030378.jpg Klapa serwisowa i ubytek uszczelki (od spodu) |
|
Plik ściągnięto 5836 raz(y) 78 KB |
P1030375.jpg Spróchniała ścianka pod klapą serwisową. |
|
Plik ściągnięto 5836 raz(y) 115,82 KB |
IMG_0172.jpg Łazienka i zaznaczone miejsca miękkie. |
|
Plik ściągnięto 5836 raz(y) 119,42 KB |
P1030374.jpg Podłoga pod łazienką. Razem z dodatkową łatą odeszła jedna warstwa sklejki, reszta twarda i czysta. |
|
Plik ściągnięto 5836 raz(y) 138,24 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Bydgoszczu 2013-12-12, 22:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marekoliva
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Piwa: 40/19 Skąd: Gdańsk - Oliwa
|
Wysłany: 2013-12-10, 22:10
|
|
|
Powodzenia, z zaciekawieniem będę śledził postępy w remoncie |
_________________ Marek
"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
|
|
|
|
|
Bydgoszczu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: nie ma znaczenia
Dołączył: 27 Lip 2012 Piwa: 8/15 Skąd: z Bydgoszczu
|
Wysłany: 2013-12-12, 22:06
|
|
|
Marekoliva dzięki To są chyba typowe uszkodzenia związane z wiekiem. Zresztą jak ARCADARKA oglądał to podwozie rok temu to powiedział, że już coś się działo, ale delikatnie...
Dziś kolejnych kilka godzin spędzonych przy samochodzie. Udało się dorobić "na wymiar" fragment ścianki pod klapą serwisową od wc, zerwać zniszczone warstwy sklejki podłogi - z tyłu za kołem oraz przygotować łaty ze sklejki do wklejenia w miejsce usuniętych warstw.
Do usuwania tej spróchniałej sklejki przydało się takie narzędzie wielofunkcyjne, którego końcówka (można montować różne) wykonuje bardzo szybkie ruchy oscylacyjne - http://www.blackanddecker.../catno/MT300KA/
Po wymierzeniu i dopasowaniu łat, sklejkę zagruntowałem pierwszy raz SADOLINEM BASE - Impregnat techniczny (śmierdzi okrutnie), dalej będę to lakierował SADOLIN Lakier Jachtowy Półmat
Planuję przykleić łaty ze sklejki klejem poliuretanowym, a brzegi (tam gdzie łata będzie dochodziła do ramy) uszczelnić SIKALASTOMER 710, a na koniec całe podwozie zamalować "Bitexem". Czy tak będzie dobrze?
IMG_0187.jpg W trakcie zdzierania miękkich warstw sklejki za kołem. |
|
Plik ściągnięto 5710 raz(y) 81,38 KB |
IMG_0186.jpg Cały tył za kołem wyczyszczony. |
|
Plik ściągnięto 5710 raz(y) 79 KB |
IMG_0185.jpg Łata przygotowana do lakierowania. |
|
Plik ściągnięto 5710 raz(y) 99,08 KB |
|
|
|
|
|
kodi
weteran
Nazwa załogi: kodin@poczta.onet.pl
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Piwa: 35/9 Skąd: Miszewko, k. 3city
|
Wysłany: 2013-12-13, 07:01
|
|
|
Witaj super robota.
Wszystko fajnie, tylko jakoś nie pasuje mi ten biteks na koniec. Może się mylę, ale by nie było tak różowo to takie małe ziarno niepewności
Pozdr |
|
|
|
|
Bydgoszczu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: nie ma znaczenia
Dołączył: 27 Lip 2012 Piwa: 8/15 Skąd: z Bydgoszczu
|
Wysłany: 2013-12-13, 09:08
|
|
|
Czytam i oglądam fotorelacje jak inni robili naprawy, na koniec najczęściej zabezpieczają całe podwozie czarnym mazidłem.
A jeszcze jedno: czy lakierować te łaty z dwóch stron - zastanawia mnie klej poliuretanowy do drewna klei powierzchnie lakierowane? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|