 |
|
tachograf VW T5 |
Autor |
Wiadomość |
daro35
weteran
Twój sprzęt: Iveco daily 35S14
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Lis 2017 Piwa: 77/254 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2021-02-12, 22:49 tachograf VW T5
|
|
|
Mam to w swoim pojeździe,chce się tego pozbyć ktoś wie jak to zrobić,robił coś takiego,pozdrówki i dzięki za każdą redę. |
|
|
|
 |
sterciu
zaawansowany

Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Piwa: 72/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-02-12, 22:58
|
|
|
Masz to tacho jak rozumiem nad radiem 1 din ?? Trzeba odpiąc tacho , podłączyc VAGa i zrobić adaptacje kanalu 33 w liczniku na wersję bez tacho (zmienić "1" na "0") |
_________________ Pozdr. Marcin |
Ostatnio zmieniony przez sterciu 2021-02-12, 23:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 325/20 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-02-12, 22:59
|
|
|
1. sprzedać razem z autem,
2. wykręcić, wyrzucić,
3. wykręcić, sprzedać,
4. pojechać do serwisu tacho i polecić zdemontować, zapłacić gotówką,
5. pojechać do serwisu tacho i polecić zdemontować, zapłacić tachografem,
6. pojechać do serwisu tacho i polecić zdemontować, zapłacić tachografem i wziąć trochę gotówki za tachograf.
wybór należy do Ciebie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piasek1
weteran
Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2020 Piwa: 30/25 Skąd: Piotrków Kujawski
|
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 325/20 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-02-13, 09:49
|
|
|
pojazd ma odpowiadać rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia, natomiast w jakich przypadkach kierowca jest obowiązany dokumentować swoją pracę reguluje rozporządzenie unijne 561/2006, warunki jakie musi spełnić urządzenie rejestrujące (tachograf) jest zawarte w rozporządzeniu 3821/85.
w razie wątpliwości można dowiedzieć się w najbliższej Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
daro35
weteran
Twój sprzęt: Iveco daily 35S14
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Lis 2017 Piwa: 77/254 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2021-02-14, 08:48
|
|
|
Dzięki chłopaki,za późno przeczytałem bo miałem wczoraj podłączonego VCDS-a,odblokowywałem dogrzewacz,Sterciu a sądzisz że sama adaptacja pomoże,jak odłączam kostki ginie przebieg i prędkościomierz przestaje działać. |
|
|
|
 |
sterciu
zaawansowany

Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Piwa: 72/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-02-27, 09:14
|
|
|
Teoretycznie powinna adaptacja pomóc , ale w t5 też duzo zależy od samego licznika , ich bylo trochę wersji i z tego co wiem niektóre da się bez problemu zaadoptować , a niektóre niestety nie i trzeba wymienic... Licznik trzeba dopasować w/g numeru do rocznika.
Niestety immo jest w liczniku i sama podmiana nic nie da bo auta się nie odpali ,immo go zablokuje , trzeba licznik przekodować , lub ostatnio kolega mi podpowiedział że w/g niego wystarczy kluczyki dokodować do nowego licznika , ale tej drugiej opcji nie probowałem to nie wiem czy zadziała. Będe pewnie zakładał licznik z fis`em do kampera to wtedy sprawdzę rękami kolegi czy faktycznie da rade obecne kluczyki dokodować do nowego licznika.
Tutaj jest lista
http://t5-forum.pl/viewto...0ce80c921cc2158
Ja kiedys w roczniku 2004 "wyłączałem" tacho i wystarczyło zrobić adaptację , przebieg normalnie odmierzał , tacho zostało wypiete i wyrzucone. |
_________________ Pozdr. Marcin |
|
|
|
|
 |
orys
stary wyga

Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2021-02-27, 19:05
|
|
|
Jakbyś nie chciał się w to bawić, to jeśli przyczyną chęci pozbycia się urzadzenia jest kwestia prawna, to tak troszkę na marginesie przypominam, że jeśli nie przewozisz usługowo towarów lub osób to nie masz obowiązku stosowania tachografu, więc to, czy on tam jest czy nie nie czyni żadnej różnicy. W cyfrowym można ustawić po prostu opcję "out of scope" i on wtedy nie rejestruje żadnych wykroczeń, nie wyświetla żadnych komunikatów, jest z nim spokój.
W analogowym jest jeszcze prosciej, po prostu się go olewa. Kontrole problemów nie robią - o czym mogę poświadczyć z własnego doświadczenia, bo jeździłem kiedyś po Europie busami i jeden z naszych busów miał zamontowany tachograf na wypadek ciągania przyczepy, ale jeżdżąc solówką było się poniżej 3.5t więc nie było obowiązku używać... |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|