|
|
Budowa domka ze Złomka. Relacje z budów kamper +poradnik ABC |
Autor |
Wiadomość |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/479 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-02-21, 16:19
|
|
|
Horte napisał/a: | Jeżeli chodzi o mixol, to do silnika diesla w szczególności bez DPF można raz na jakiś czas trochę dolać. Na pewno nie zaszkodzi |
I do takiego co ma CR? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2018-02-21, 17:12
|
|
|
Jak nie ma DPF, to nic się nie stanie.
Od dłuższego czasu raz po raz mój silniczek dostaje trochę dodatku do dwusuwów i wydaje się, że wtryski ciszej pracują.
Do niczego nie namawiam. Każdy wlewa na własne ryzyko. |
|
|
|
|
onionskin
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Gru 2013 Piwa: 46/138 Skąd: FMI
|
Wysłany: 2018-02-21, 17:28
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: |
I do takiego co ma CR? |
Osobiście od pięciu lat smaruje swoje CR na Simensie (piezoceramik) do każdego (prawie) tankowania. |
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2018-02-21, 17:30
|
|
|
Ooo..... więc nie jestem sam 🤘
Też masz wrażenie, że wtryski ciszej pracują? |
|
|
|
|
|
onionskin
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Gru 2013 Piwa: 46/138 Skąd: FMI
|
Wysłany: 2018-02-21, 17:44
|
|
|
Jasne, ale ja to mam chorobliwie wyczulony słuch, po pracy silnika wiem jakie ciśnienie barometryczne jest |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-02-21, 17:48
|
|
|
Horte napisał/a: | Ooo..... więc nie jestem sam |
Pewnie że nie jestescie sami ,
dolewam 2t co tankowanie w proporcji 1 / 200-250 on (silnik Common Rail bez fap-dpf) |
|
|
|
|
onionskin
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Gru 2013 Piwa: 46/138 Skąd: FMI
|
Wysłany: 2018-02-21, 18:47
|
|
|
A no tak- nie zaznaczyłem: ja mam mokry FAP. |
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2018-02-21, 19:10
|
|
|
No u mnie nie ma tych filtrów cząstek, stare dobre HDI 2,8 litra. Pisałem kilka razy. FAP zaczęli zdaje się stosować od 2010. Czyli już nie tylko nowszy model ale i nawet nie w pierwszych latach. Jak coś nie tak, to i tak ktoś poprawi
No więc. Jeżdżę sobie i tu i tam i poza jednym razem ze 2 dni temu po nalaniu lepszego paliwa silnik nie zgasł ani raz. Hmmm. Filtra jeszcze nie kupiłem, ale jestem w jakimś miasteczku wreszcie, to może jutro poszukam sklepu, albo ktoś mi przywiezie z Polski, bo jest i taka opcja, że za 1,5 tyg bym miał. Pytanie tylko jaki? Ponoć są 2 rodzaje do tych silników. Ale mam nadzieję, że tu kupię od ręki. Albo w Hiszpanii za kilka dni. Bo zimno w tej Francji się zrobiło. Zimniej niż w Szkocji. Ku...a tam nocami wyższe temperatury. Tu niemal co noc przy 0C albo nawet na minusie. Ogrzewanie szaleje. Na plus tyle, że prąd z paneli pod 20A. Zanim ruszę około 12-13 dalej, to już mam aku po nocy niemal pełne.
A teraz najważniejsze pytanie. Jeśli filtr paliwa, ten nowy będzie suchy, to czy w tym modelu pompa napompuje paliwo, czy muszę go zalewać?
Jeśli zalewać, to jak to się robi? Mam kupić paliwo do osobnej butli/kanistra i jakoś wlać do tego filtra? Czy jak? Pompa jest w baku. Chodzi mi o konkretnie model jak mój, a nie inne marki.
No więc jak? |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
rigg
stary wyga
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2018-02-21, 22:38
|
|
|
toscaner napisał/a: | A teraz najważniejsze pytanie. Jeśli filtr paliwa, ten nowy będzie suchy, to czy w tym modelu pompa napompuje paliwo, czy muszę go zalewać?
Jeśli zalewać, to jak to się robi? Mam kupić paliwo do osobnej butli/kanistra i jakoś wlać do tego filtra? Czy jak? Pompa jest w baku. Chodzi mi o konkretnie model jak mój, a nie inne marki.
No więc jak? |
Drogi kolego
Przede wszystkim to lanie powinieneś dostać, że filtra paliwa przez tak długi czas nie wymieniałeś. Ja dokładnie nie wiem jak jest w Twoim, ale u mnie należy rozkręcić plastykową puszkę i wymienić wkład plus (w zestawie) oring. Potem dwa, trzy razy przekręcasz stacyjkę co by pompa podała paliwo i tyle! Miałem kiedyś nieszczelność
I wymieniałem filtr, bo oringa samego nie mogłem dostać, a byłem w trasie .
To naprawdę chwila roboty i kilkadziesiąt złotych w PL. Kup wymień i spokojnie wal dalej. |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-02-21, 22:52
|
|
|
Już Ci pisałem że nie zalewasz. Stacyjka on-off kilka razy i odpalasz. Jest pompa elektryczna w baku i ona go napełnia. |
|
|
|
|
Rawic
Kombatant
Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2018-02-21, 22:57
|
|
|
toscaner napisał/a: | Zimniej niż w Szkocji. Ku...a tam nocami wyższe temperatury. Tu niemal co noc przy 0C albo nawet na minusie. Ogrzewanie szaleje. | dlatego możliwe, że zaczęła parafina się wytrącać, a w górach niższe temperatury, jedź na dół południowy. Ps. w dolnej części obudowy filtra, jest śruba do spuszczania wody, odkręć śmiało, zlej do jakiegoś obrzynka z butelki i postaw na odstanie. |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
|
onionskin
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Gru 2013 Piwa: 46/138 Skąd: FMI
|
Wysłany: 2018-02-21, 22:59
|
|
|
A u mnie taki nowoczesny a gruszkę ma
A może to to:
https://www.elektroda.pl/...1.html#14389052
Elektrozawór regulatora wydatku niskiego ciśnienia w HDI również może mieć filtr (ale czy w twoim to nie wiem)
filtr.png
|
|
Plik ściągnięto 857 raz(y) 427,68 KB |
|
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2018-02-21, 23:50
|
|
|
Jutro poszukam sklepu z częściami. Aż mnie ciekawi samego jaki mam filtr. W UK dali mi wkład papierowy, wg VIN, ale jak zobaczyłem cenę, to się cebula włączyła. 26£ szkoda mi było dać i postanowiłem zamówić z Polski. W Polsce 20-30zł. No ale teraz patrzę na allegro i filtr do mojego to puszka, a nie papierowy wkład. Jutro zerknę pod maskę co ja tam mam. Czy plastikowa pucha z pokrywką, czy coś metalowego i czas wymienić.
W ostatnie wakacje zmieniałem wszystko, oleje, filtry, paski itd. ale filtr paliwa cenowo mnie rozwalił. Różnica 20 kilka zł, a prawie 26£ (6X więcej) to wg mnie złodziejstwo.
Jedyna rzecz niewymieniona
Ale niedługo wymienię. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
grzegorzalex
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Gru 2013 Piwa: 38/19 Skąd: Opalenica
|
Wysłany: 2018-02-22, 00:03
|
|
|
toscaner napisał/a: | Jutro poszukam sklepu z częściami. Aż mnie ciekawi samego jaki mam filtr. W UK dali mi wkład papierowy, wg VIN, ale jak zobaczyłem cenę, to się cebula włączyła. 26£ szkoda mi było dać i postanowiłem zamówić z Polski. W Polsce 20-30zł. No ale teraz patrzę na allegro i filtr do mojego to puszka, a nie papierowy wkład. Jutro zerknę pod maskę co ja tam mam. Czy plastikowa pucha z pokrywką, czy coś metalowego i czas wymienić.
W ostatnie wakacje zmieniałem wszystko, oleje, filtry, paski itd. ale filtr paliwa cenowo mnie rozwalił. Różnica 20 kilka zł, a prawie 26£ (6X więcej) to wg mnie złodziejstwo.
Jedyna rzecz niewymieniona
Ale niedługo wymienię. |
Robert dokładnie złodziejstwo
Takie same jak Fiat wypościł model o długości 6,05 m Pamiętasz? |
_________________ Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
|
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2018-02-22, 00:06
|
|
|
Twój to miał nawet wg tego metra z 6,10m.
Powinieneś się cieszyć, bo masz dłuższą i do tego bardzo niespotykaną wersję, a to oznacza więcej miejsca w środku
Mój miał 5,7m czy 5,8m. Ale to był debil, który chyba miał pierwszy raz metr w rękach. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|