Dylemat z wyborem chłodnicy. |
Autor |
Wiadomość |
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-02-24, 12:54 Dylemat z wyborem chłodnicy.
|
|
|
Witajcie.
Chcę dla spokojności chłodnicę wymienić bo moja stara jest i nie pewna.
Szukam i zastanawiam się skąd taka rozbieżność ceny (co prawda nowszy model auta)
między nową:
http://allegro.pl/nowa-ch...3996271528.html
i też nową:
http://allegro.pl/nowa-ch...3970543411.html
Czy z tych tańszych ktoś sobie wymieniał, jakieś uwagi były?
Od razu dodam, moja Peugeot-owska oryginalna jest węższa i szukam chłodnicy od ducato tej szerszej.
Mechanicznie pasuje na osadzeniu i na mocowaniu górnym bo mam taką też, ale nie sprawną.
Większa nie zaszkodzi a może być zbawienna w lipcu gdzieś na południu europy.
Warto łasić się na nową tańszą, czy lepiej poszukać oryginału używanego? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
StasioiJola
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2014-02-24, 13:48
|
|
|
Ja mam w Ducato 2,5TDi założoną tą tańszą własnie kupioną w Radomiu. Jak do tej pory przez 5 lat jest dobrze i nic się nie dzieje. Róznica ceny wynika przede wszystkim z tego kto wyprodukuje i gdzie!!! Chłodnic miedzianych już się nie produkuje bo materiał za drogi a te obecne to aluminium i plastyk!! Ja bym brał nową - gwarancja na szczelność 12 m-cy!! |
_________________
|
|
|
|
|
ferguson
zaawansowany
Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2014 Piwa: 5/1 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-02-24, 13:59
|
|
|
Nie pakuj się w żadną używkę. Lepszy nowy zamiennik, niż używany oryginał (mowa o chłodnicy cieczy). Co do chłodnicy klimatyzacji to używka też będzie ok. Nigdy nie wiesz co było wlewane jak zamontujesz używkę. O grubości kamienia wewnątrz przekonasz się później. |
_________________ Pozdrawia Krzysztof |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-02-24, 14:48
|
|
|
Ok, przekonaliście mnie.
Zobaczę jeszcze co mi Krzysiu eMKa zaproponuje z nowych jeśli ma na stanie. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
JaroW
stary wyga JaroW
Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2014-02-25, 16:37
|
|
|
Socale napisał/a: | Ja mam w Ducato 2,5TDi założoną tą tańszą własnie kupioną w Radomiu |
Witaj też ją mam kilka lat i nic sie nie dzieje jest ok..
Polecam. |
_________________ Nowy CamperoManiak -> to ja.
Nie piszę poprawnie po polsku.
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-02-25, 21:48
|
|
|
Prostując cytat JaroW powiem że... też taką będę miał. Jutro.
Będzie niebawem relacja z "rzeźby". |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2014-02-26, 05:34
|
|
|
Socale napisał/a: | Będzie niebawem relacja z "rzeźby" |
a tak w sumie po co ''rzeźbisz'' zamiast montować taką, jak fabryka montowała ? przecież są dostępne na rynku ...
opcja ''grzania się na południu europy'' nie przemawia do mnie...
w końcu te autka są właśnie tam produkowane a więc produkując je, wiedzieli co i jak wyliczyć...aby nawet w upalne dni, autko się nie przegrzało
zakładając większą, możesz mieć efekt odwrotny, czyli niedogrzania silnika...
a więc jego pracy, nie w takich warunkach w jakich powinien. co może się wiązać np z większym zużyciem paliwa..
a jeśli powodem jest, że już teraz masz problemy z przegrzewaniem...to je po prostu usuń,zamiast kombinować z ''innymi'' chłodnicami
swoja drogą, może masz zapchaną swoja chłodnicę , i wymiana na nową/taką jak powinna być/ pomoże |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/483 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-02-26, 07:00
|
|
|
gino napisał/a: | opcja ''grzania się na południu europy'' nie przemawia do mnie.. |
Przy małym silniku do mnie przemawia jak najbardziej. Niektóre auta osobowe mają montowane większe chłodnice po założeniu haka do ciągania przyczepy kempingowej.
gino napisał/a: | zakładając większą, możesz mieć efekt odwrotny, czyli niedogrzania silnika... |
po to ma sprawny termostat coby problemu nie było. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2014-02-26, 07:24
|
|
|
Sławku, ale Socale ma chyba 2,5 lub 2,5 turbo..wiec nie jest to ''mały silnik'' /chyba że się mylę/
i nie jest to ''osobówka' tylko pojazd ''z natury'' przystosowany do wożenia ciężarów
w których chłodnic przecież nie zmieniają w zależności czy jedzie na pusto, czy maksymalnie obciążony...
z termostatem ''teoretycznie'' masz racje..
teoretycznie, bo wiem po moim J5 że dopóki miałem chłodnice od nowego ducato/przeróbka Szwajcarów/ autko jeździło wiecznie niedogrzane..., a skoki temperatury były zależne od szybkości jazdy..cały czas wskaźnik latał góra dół ..... dopiero po zmianie chłodnicy na prawidłową od J5 2,5D ...temperaturka była taka, jak powinna ...autko szybko się nagrzewało i zero problemów we Francji czy innych ciepłych krajach...bez względu czy było pod dużą górkę czy z górki..
krótko mówiąc,moim zdaniem jeśli samochód nagle ma tendencje do ''grzania się'' to trzeba szukać powodu tego grzania, a nie zmieniać jego fabryczną konstrukcję ... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-02-26, 09:00
|
|
|
Już prostuję temat bo w nie właściwe podejrzenia idzie.
Silnik 2,5 TD działa u mnie super (już) i nie mam się czego czepiać.
Moja dotychczasowa "mała" oryginalna chłodnica na przestrzeni lat utraciła "piórka" i w większości powierzchni czynnej pozostały tylko poziome kanały wodne.
Tak jeździłem i mimo to nie było tendencji do przegrzewania się. Temperaturę utrzymuje stabilną, czasami na postoju gdzieś tam wiatrak się włączył.
.
Wpadł mi ostatnio przód od Ducato z szeroką chłodnicą w świetnym stanie. Wymieniłem , pasowała idealnie (czopy,śrubki,węże) ale okazało się że cieknie. Dlatego chcę wymienić na podobną nową bo to jednak 25% powierzchni chłodzenia więcej , 50% taniej i oddalam wizję wywalonej uszczelki pod głowicą gdzieś...
Za prawidłową temperaturę odpowiedzialny jest wyłącznie termostat wspomagany ew. wiatrakami a chłodnica może być za mała, ale raczej nigdy nie za duża.
.
Dlaczego są 2 rodzaje wielkości chłodnic? Okazuje się, że >94 były wersje z intercoolerem (gdzie ja to widziałem...) Przy mniejszej chłodnicy on zajmował pozostałe 25%
"Rzeźba" to przenośnia bowiem zamówiłem chłodnicę zamiennik którą mi Koledzy polecili (pierwszy link). |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/483 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-02-26, 10:02
|
|
|
Po wymianie silnika na większy zostawiłem chłodnicę z mniejszego (krótsza o ok 8cm) dlaczego, bo była nowa, sam ją wymieniłem rok wcześniej. I co? I nic zlego się nie dzieje przy silniku 2.8 idTD. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-02-26, 10:16
|
|
|
No tak, bo niby co miałoby się złego dziać.
Tak jakoś zaufanie większe o wydajność chłodzenia mam, no załóżmy taki przykład:
Jadę w górach, padł bezpiecznik czy przekaźnik - nie kręcą się wentylatory i nie wiem o tym...
Tu wielkość chłodnicy ma już ogromne znaczenie, a jeszcze jak będzie nowa (tzn z piórkami) to i łatwiej schładzać będzie. To takie dmuchanie na zimne, ale na pewno nie szkodliwe. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-02-26, 20:21
|
|
|
No i chłodnica wstawiona
Odkrycie zaraz zapodam gdzieś w Peugeot z fotorelacją.
Podziękowania . |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
eMWu
stary wyga
Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-02-27, 11:55
|
|
|
Socale napisał/a: | Jadę w górach, padł bezpiecznik czy przekaźnik - nie kręcą się wentylatory i nie wiem o tym...
Tu wielkość chłodnicy ma już ogromne znaczenie, a jeszcze jak będzie nowa (tzn z piórkami) to i łatwiej schładzać będzie |
akurat przy podjazdach to wiele nie da te cwierc litra przedłuzy agonie o 30 sek może. Ale widziałem foto relacje i bardzo mi sie podoba. jesli zajdzie koniecznosc to wstawie taką samą. Problem tylko taki ze silnik przy temperaturze do 25 st nie chce za nic w swiecie przekroczyc 70 st. a w ruchu miejskim w upale włacza sie wentylator przy 90st. Drugi stopien nie wlaczyl sie nawet przy 35 st i 2h korku z wawy do janek |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-02-27, 21:10
|
|
|
Dzięki.
.
Widzisz, za osiągnięcie nominalnej temperatury silnika odpowiedzialny jest tylko termostat.
Mało który nowy zamiennik zadziała tak jak używany sprawny oryginał.
Tylko jego jakość decyduje o tym.
Mówi chłodnica do termostatu : ty pilnuj żeby temperaturkę złapało odpowiednią, dopiero jak będzie ci gorąco otwórz się to ci pomogę, jak nie będą dawała rady to włączę sobie wiatrak a nawet dwa.
Jak chłodnica duża niczym kawał baby a wiatraczek zaniemoże, to łatwiej poradzi sobie od tej mniejszej. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|