Co dzisiaj naprawiłem w swoim kamperze |
Autor |
Wiadomość |
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 243/88 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2018-05-14, 19:57
|
|
|
A może nie rozbierać, bo być może trudno będzie złożyć. Magnesy, wirnik, przyciąganie.... trza najsamwpierw sprawdzić czy da się jednoznacznie złożyć czy są jakieś kołki ustalające itp.
Ja bym na początek nie rozbierał tylko spróbował się dobrać do łożysk od zewnątrz, z rozwagą.
Jeśli są porowate to wywiercić mały otworek przy łożysku i nasączyć olejem.
Jeśli to jednak kulkowe to większy otworek, nagwintować i wkręcić kalamitkę, wtłoczyć smar, można kalamitkę zdjąć i zaślepić otworek. Jeśli kulkowe i piszczą no to wiadomo, że już długo nie pochodzą.
Piszczeć mogą również szczotki, ale wtedy bez rozbierania silnika nic się nie poradzi.
A tak w ogóle to może wywalić ten silnik i kupić niepiszczący
|
_________________
|
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-05-14, 20:27
|
|
|
Rozbierałem Fiammy Nówka prawie 1rok a w środku rdza. Chyba na wcisk. Wsadź nóż na chama i objedź naokoło. Gdzieś pusałem?
sketch-1526322580502-800x500.png
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 449,27 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-05-14, 20:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GreG-ryb
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Cze 2016 Piwa: 2/1 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-05-14, 20:29
|
|
|
Niedzielna walka z nudą i szlifierką pomogły wyczarować wreszcie miejsce na kubek.
|
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 100/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2018-05-14, 20:40
|
|
|
GreG-ryb napisał/a: | Niedzielna walka z nudą i szlifierką pomogły wyczarować wreszcie miejsce na kubek. |
A przy obracaniu fotela to nie przeszkadza? |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2018-05-14, 20:46
|
|
|
Skwarek napisał/a: | A tak w ogóle to może wywalić ten silnik i kupić niepiszczący |
On jest nowy (tzn. rok temu nowy był). Te wentylatory są do pracy w pozycji pionowej (przed chłodnicą w samochodzie). Zakładam, że wtedy nie piszczą. W poziomie łożysko jest inaczej obciążone i piszczy. Kupię nowy wiatrak do chłodnicy i też będzie mi piszczał. A te wentylatory kamperowe to gruba przesada z ceną, z resztą i tak mam za wielkie okno na taki, a dziury w dachu nie chcę robić.
Skwarek napisał/a: | Jeśli są porowate to wywiercić mały otworek przy łożysku i nasączyć olejem.
|
A ten otworek przy łożysku, czyli blisko osi? |
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
GreG-ryb
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Cze 2016 Piwa: 2/1 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-05-14, 21:07
|
|
|
krzlac napisał/a: | GreG-ryb napisał/a: | Niedzielna walka z nudą i szlifierką pomogły wyczarować wreszcie miejsce na kubek. |
A przy obracaniu fotela to nie przeszkadza? |
Pasuje ale oczywiscie złożony 😁 mogę jutro zdjęcia podesłać jak się wpasował. |
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 243/88 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2018-05-14, 21:23
|
|
|
yahoda napisał/a: |
A ten otworek przy łożysku, czyli blisko osi? |
Tak się przyglądam tym przetłoczeniom na łożyska w obudowach, są dość duże, więc wygląda to na łożyska kulkowe. a więc trzeba celować w środek tego przetłoczenia między osią a krawędzią, na czuja, małym wiertełkiem. Przez otwór da się wyczuć co tam pod spodem jest. |
_________________
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-05-14, 21:31
|
|
|
yahoda napisał/a: |
A ten otworek przy łożysku, czyli blisko osi? |
Ta obudowa to tworzywo sztuczne/plastik/ebonit?
Jeśli ebonit to delikatnie bo to twarde ale kruche.
Nawierć centralnie po środku, wiertłem 2mm lub mniejszym.
Następnie wlej olej silnikowy do nakrętki od napoju lub czegoś odrobinę większego i włóż nawierconą dupkę w ten olej tak żeby tylko ta dupka była zanurzona.
Po godzinie wyjmij, postaw na godzinę na szmatę, niech ścieknie nadmiar.
Zamontuj i uważaj bo jeszcze kapnie olejem.
.
Edit: Skwarek, razem pisaliśmy |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2018-05-16, 15:55
|
|
|
Socale napisał/a: | Następnie wlej olej silnikowy do nakrętki od napoju lub czegoś odrobinę większego i włóż nawierconą dupkę w ten olej tak żeby tylko ta dupka była zanurzona. |
Ty mówisz o tej stronie, gdzie jest naklejka "12V 90 W"? To jest akurat spodnia strona silnika (tak mam zamontowane). Chyba lepiej nawiercić od góry, tuż obok osi z gwintem do montażu wiatraka. Wtedy leję olej od góry. Łożysko w tym silniku jest przy kablach zasilających, czy bliżej wystającej osi z gwintem? Czy tam jest tylko jedno łożysko? Jak myślicie?
W sumie to nigdy dłużej go nie używam. Tylko przewietrzyć budkę - duża moc, nie piszczy lub przy gotowaniu - też dosyć szybko się kręci i nie piszczy. Ale jak przyjdzie spać w upałach to na noc na małych obrotach mógłby pośmigać. Wtedy piszczenie pewnie będzie uciążliwe. |
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-05-16, 16:05
|
|
|
Moim zdanie trzeba rozłożyc całość - obudowe .. tak jak wentylator Fiammy .
Wsadź nóż i objedż naokoło lekko systematycznie podważając . To jest jak pokrywka w puszcze od farby , |
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 243/88 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2018-05-16, 16:50
|
|
|
Jeśli to się tak otwiera jak melduje Bronek to dał bym spokój z nawiercaniem, tylko otworzył i wymienił łożyska. |
_________________
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2018-05-16, 19:46
|
|
|
Bronek napisał/a: | Moim zdanie trzeba rozłożyc całość - obudowe .. tak jak wentylator Fiammy .
Wsadź nóż i objedż naokoło lekko systematycznie podważając . To jest jak pokrywka w puszcze od farby , |
Tam jest jakiegoś kleju nawalone. Nóż odpada. Śrubokręt też nie chce tego ruszyć. Chyba brzeszczotem się do tego dobiorę. |
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-05-16, 19:57
|
|
|
W nówce Fiamna był syf, rdza, gdzieś tu o tym pisałem i były fotki
Stojan to magnes i z niego cały ten brud i rdza. Tam dostała się wilgoć
Połóż na sztorc, weź twardy nóż i zasuwaj z młoteczkiem. Potem WD40 czy cuś.
Jeśli jest tak jak było w tym moim od turbowenta lux, to smarowanie łożyska przez dziurkę guzik da.
Też mi się wydawało, że się nie da. Tam ewentualnie jest jakieś szczeliwo i to raczej w celu łatwiejszego montażu , coś na wzór Loctitla? |
|
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2018-05-16, 21:39
|
|
|
Ja dziś odbyłem podróż do Raszyna. Celem zamontowania PROFESJONALNEJ ramy . Jako bazy do montażu rampy pod skuter .. Dostałem na to certyfikat i stosowną tabliczkę. Jak również hak. do 2,5t.
Zajęło mi to cały dzień. Teraz zbuduję nową rampę ze stali kwasowej i na wakcje. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-05-16, 21:51
|
|
|
yahoda napisał/a: |
Ty mówisz o tej stronie, gdzie jest naklejka "12V 90 W"? To jest akurat spodnia strona silnika (tak mam zamontowane). Chyba lepiej nawiercić od góry
... |
Nie, tzn tak. Q... zgłupłem
Tak, o tej stronie piszę, NIE - nie nawiercaj z boku tylko centralnie.
Uff...
Zanurzysz w oleju, niech "nasiąknie", potem odczekasz aż ścieknie ale film olejowy zostanie i to uspokoi piszczenie.
Dziurkę możesz potem czymkolwiek zaślepić aby na przyszłość zabieg powtórzyć.
To nie łożysko piszczy tylko ośka o obudowę na której spoczywa więc możesz potem wkręcić w dziurkę śrubkę nierdzewkę z czubeczkiem by delikatnie zdystansować oś od obudowy.
Nadal nie wiemy z czego jest obudowa |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
|