Bojler Trumatik odpala i gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
COLA
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD
Dołączył: 10 Kwi 2014 Skąd: Podkarpacie Radymno
|
Wysłany: 2014-04-10, 21:26 Bojler Trumatik odpala i gaśnie
|
|
|
Witam koledzy mam problem z bojlerem trumatik BO a mianowicie po próbie odpalenia zaczyna działać iskrownik i bojler odpala ale po chwili gaśnie. Płomień utrzymuje się tylko w trakcie działania iskrownika a jak iskry przestają skakać to gaśnie i słychać pyknięcie i zapala się czerwona dioda. Wymontowałem palnik i przeczyściłem go ale dalej jest to samo. Objaw jest taki jakby coś odcinało dopływ gazu. Czytałem o elektrozaworze że może się zawiesić jak to sprawdzić .Do postu dołączam zdjęcia palnika abyście mogli popatrzeć fachowym okiem czy jest ok |
|
|
|
 |
Track222
weteran

Twój sprzęt: Była - Niewiadów n126
Nazwa załogi: Tracki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Piwa: 89/10 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2014-04-10, 21:54 Re: Bojler Trumatik odpala i gaśnie
|
|
|
COLA napisał/a: | Witam koledzy mam problem z bojlerem trumatik BO a mianowicie po próbie odpalenia zaczyna działać iskrownik i bojler odpala ale po chwili gaśnie. Płomień utrzymuje się tylko w trakcie działania iskrownika a jak iskry przestają skakać to gaśnie i słychać pyknięcie i zapala się czerwona dioda. Wymontowałem palnik i przeczyściłem go ale dalej jest to samo. Objaw jest taki jakby coś odcinało dopływ gazu. Czytałem o elektrozaworze że może się zawiesić jak to sprawdzić .Do postu dołączam zdjęcia palnika abyście mogli popatrzeć fachowym okiem czy jest ok |
Chętnie pomogę. Sprawa jest do opanowania, tylko gdzie mieszkasz bo Podkarpacie to od Sandomierza po Tarnicę. Pozdrawiam |
_________________ „Panie, daj mi siłę, abym zmienił to, co zmienić mogę; daj mi cierpliwość, abym zniósł to, czego zmienić nie mogę, i daj mi mądrość, abym odróżnił jedno od drugiego.” - Marek Aureliusz
 |
|
|
|
 |
COLA
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD
Dołączył: 10 Kwi 2014 Skąd: Podkarpacie Radymno
|
Wysłany: 2014-04-10, 22:01
|
|
|
Mieszkam w miejscowości Radymno koło Przemyśla i dodaje zdjęcia , które wcześniej nie weszły
Zdjecie0028 (1).jpg
|
 |
Plik ściągnięto 40 raz(y) 56,3 KB |
Zdjecie0027.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 34 raz(y) 72,46 KB |
|
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2014-04-10, 22:07
|
|
|
Twój problem może być gdzie indziej, a mianowicie w pobieraniu powietrza lub wyprowadzaniu spalin.
Jeżeli nie masz w tych miejscach czystej przestrzeni (pająki, zanieczyszczenia, itp), wyczyść przeloty i wówczas sprawdź. Sądzę, że może to być odpowiedź na Twój problem (dmuchnij ciśnieniowo od spodu i do góry). |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
COLA
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD
Dołączył: 10 Kwi 2014 Skąd: Podkarpacie Radymno
|
Wysłany: 2014-04-10, 22:16
|
|
|
Wlot powietrza i wylot wyczyszczony a poza tym próbowałem odpalić bojler bez założonych rur dolotowych i wylotowych , mam jeszcze pytanie czy jakość gazu może mieć znaczenie ponieważ butla jest jeszcze po poprzednim właścicielu choć kuchenka i lodówka działa |
|
|
|
 |
tadek27
zaawansowany

Twój sprzęt: adria coral 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Piwa: 2/3 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2014-04-10, 22:24
|
|
|
to raczej nie gaz . Wygląda mi to na uskodzoną termopare . od tego bym zaczął sprawdzać. miałem tak w lodówce. truma jest bardziej skomplikowana więcej zależności , ale od czegoś trzeba zacząć |
_________________ Pozdrawiam
tadek
 |
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2014-04-10, 22:25
|
|
|
Jest istotna, w zależności od ilości znajdującego się w butli gazu. Spróbuj na innej - może to pomoże. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2014-04-10, 23:22
|
|
|
Masz zwartą do palnika elektrodę jonizacyjną. Prawdopodobnie masz też wybrzuszony spód zbiornika na skutek zamarznięcia. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
COLA
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD
Dołączył: 10 Kwi 2014 Skąd: Podkarpacie Radymno
|
Wysłany: 2014-04-11, 07:00
|
|
|
Czy mogę spróbować odpalić palnik bez bojlera aby sprawdzić czy to ta usterka i jak powinna być ustawiona elektroda nad palnikiem |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2014-04-11, 14:23
|
|
|
Możesz odpalić sam palnik. Elektroda ma być jak na zdjęciu.
Schowek01j.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3383 raz(y) 105,98 KB |
|
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
COLA
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD
Dołączył: 10 Kwi 2014 Skąd: Podkarpacie Radymno
|
Wysłany: 2014-04-11, 20:43
|
|
|
Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz palnik odpaliłem go bez bojlera i objaw jest taki sam .Palnik ładnie się odpala ,pali się chwilę tylko w czasie kiedy działa iskrownik i po chwili gaśnie i słychać pyknięcie i tak jak by gaz nie dochodził , wymieniłem też nową butlę i ustawiłem inaczej elektrodę termopary i nić . Zastanawiam się jak sprawdzić elektrodę i czy mogę ją kupić , albo co jeszcze sprawdzić |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2014-04-11, 20:52
|
|
|
Patrząc na zdjęcie Kaimara to widać wyraźnie żle ustawioną elektrodę tak jak pisze Kaimar. Ustaw wszystko dokładnie tak jak na zdjęciu, elektrody nie mogą dotykać palnika ,a u Ciebie dotyka. Sprawa może być banalna tylko trzeba wykazać się dokładnością i precyzją przy ustawianiu osprzętu przy palniku ,to bardzo ważne. Zrób kopię tego jak na zdjęciu i spróbuj ,powinno działać. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
COLA
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD
Dołączył: 10 Kwi 2014 Skąd: Podkarpacie Radymno
|
Wysłany: 2014-04-11, 21:51
|
|
|
czy tą elektrodę mogę mocno wyginać i czy mógłbym ją nagrzać np. zapalniczką i wtedy odpalać palnik i sprawdzić co będzie |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2014-04-11, 22:00
|
|
|
Obróć ją na miejsce, |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
COLA
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD
Dołączył: 10 Kwi 2014 Skąd: Podkarpacie Radymno
|
Wysłany: 2014-04-11, 22:06
|
|
|
to znaczy iż mam ja odwrócić na zacisku w całości |
|
|
|
 |
|