|
|
Bak |
Autor |
Wiadomość |
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-03-02, 22:58
|
|
|
Mandus napisał/a: | Są numery części wytłoczone, ale jest ich cała masa - nie każdy numer byłem w stanie w internecie znaleźć jako część fiatowską |
Fiat niestety nie zawsze oznacza części nr.katalogowymi.
Prawidłowy nr.katalogowy tzw.powiększonego zbiornika paliwa Duc.06- 1342310080 lub starszy nr. 1348742080
Dokumentacja nie podaje pojemności |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
Mandus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 295
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2015 Piwa: 14/4
|
Wysłany: 2016-03-03, 11:20
|
|
|
Zgadza się, mój obecny nr to 1342310080
Ale jeszcze wydedukowałem, co może być, bo w tej wersji (że jest tam jeszcze paliwo) nie dają mi spokoju 2 fakty:
- konstrukcja pompy jest taka sama i pływak działa precyzyjnie, jak pokazuje zero to leży na dnie - niemożliwe, żeby tam było jeszcze 35L paliwa
- nie chcę mi się wierzyć, że w Fiacie w fabryce zalali ponad 40L paliwa, tak musieliby zrobić, bo na pusto z fabryki wyjechałem, a wlałem jakieś 53L
Więc chyba tok myślenia Bronka ma sens - robi się poduszka powietrznaponieważ poprosiłem, żeby wnętrzności przekręcili z mojego zbiornika, to mam ten sam problem, co miałem z oryginalnym - nadal 30L jest w bańce od góry. Bo jak zatankowałem pod niby korek, to zaraz po przejechaniu kilkunastu km zauważyłem, że wskazówka już opada (chyba za szybko)
Teraz muszę iść do samochodu (nie mam pełnego zbiornika paliwa) i wykręcić cały mechanizm (prosta sprawa) i porównam go z tym co mam do tego 125L, którego nie zamieniłem, a powinienem.
Wynikałoby z tego, że ograniczają pojemność zbiornika jakimś patentem przy pompie, a pływak też tak może być wygięty, że nawet jak brakuje tych 30L od góry, to pokazuje pełen. Sprawdzimy i się zobaczy |
_________________ W tym sporcie... zawsze jest sezon w pełni... |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-03-03, 12:32
|
|
|
Gdyby tak było jak myślę , czyli pseodo zmiejszenie objętości, to branie kasy za mniejszy ekstra zbiornik , jest małym "kantem"
I w drugą stronę też. |
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-03-03, 12:54
|
|
|
Ciekawe, a sprawdź czy rurka odpowietrzająca jest w najwyższym punkcie zbiornika
bo jeżeli tak, może coś z odpowietrzeniem ? |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
vwyogi
zaawansowany
Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-03-03, 14:55
|
|
|
Mandus napisał/a: | Zgadza się, mój obecny nr to 1342310080
|
dziekuje bardzo za linki. Jak jest wyciągniety to róznice widać a jak jest na aucie to numer jest widoczny?
Cena nowego najtaniej co znalazłem to 700EUR |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
|
Mandus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 295
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2015 Piwa: 14/4
|
Wysłany: 2016-03-03, 17:30
|
|
|
Widać nr - jest wytłoczony od dołu - trzeba się pod auto wczołgać - ale jak wjedziesz na najazdy, to nie jest to problem.
Różnice pomiędzy standardowym a powiększonym też od razu widać jak się schylisz - ten 125L jest prawie pod wydech pociągnięty.
Jutro bedę wiedział co z tym patentem na zmniejszenie pojemności - i czy w ogóle tak jest - dziś nie ma czasu... ale tak być musi, bo do baku 60L wchodzi pełne 90L |
_________________ W tym sporcie... zawsze jest sezon w pełni... |
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2016-03-03, 19:09
|
|
|
Rav napisał/a: | andi at napisał/a: | Zobacz który wężyk podaje za pompą paliwowa do filtra i ściągnij go , połącz go z jakimś wężykiem za pomocą rurki i do karnista go
Włączasz stacyjkę i czekasz aż w baku będzie pusto
Lejesz 5 l czy 10 l i jedziesz na CPN
Przy tankowaniu zwracasz uwagę ile wlałeś paliwa i ile pokazuje na wskaźniku w aucie
No i układ nie masz zapowietrzony.
Myślę że ten sposób będzie OK |
Dobry koncept. Jedyny mankament (nie ma rozwiązań idealnych) to:
1. Fakt, że za 1 załączeniem stacyjki pompka ruszy na kilkanaście sekund i się wyłączy (nie będzie działać ciągle). W związku z tym, aby spompować 10 litrów, to trzeba będzie uruchomić pompkę zapłonem kilkadziesiąt razy (pozbywałem się tak kiedyś sparafinowanej mrozem ropy. Około 40 litrów ściągałem ok. godziny - myślałem, że pompkę i aku zajeżdzę).
2. Po iluś uruchomieniach może się pojawić "check" - jeśli układ wykryje, że nie osiąga ciśnienia. |
Niestety u mnie działało caly czas i spuściłem 45l ropy z benzyną |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2016-03-03, 20:39
|
|
|
Rav napisał/a: | andi at napisał/a: | Zobacz który wężyk podaje za pompą paliwowa do filtra i ściągnij go , połącz go z jakimś wężykiem za pomocą rurki i do karnista go
Włączasz stacyjkę i czekasz aż w baku będzie pusto
Lejesz 5 l czy 10 l i jedziesz na CPN
Przy tankowaniu zwracasz uwagę ile wlałeś paliwa i ile pokazuje na wskaźniku w aucie
No i układ nie masz zapowietrzony.
Myślę że ten sposób będzie OK |
Dobry koncept. Jedyny mankament (nie ma rozwiązań idealnych) to:
1. Fakt, że za 1 załączeniem stacyjki pompka ruszy na kilkanaście sekund i się wyłączy (nie będzie działać ciągle). W związku z tym, aby spompować 10 litrów, to trzeba będzie uruchomić pompkę zapłonem kilkadziesiąt razy (pozbywałem się tak kiedyś sparafinowanej mrozem ropy. Około 40 litrów ściągałem ok. godziny - myślałem, że pompkę i aku zajeżdzę).
2. Po iluś uruchomieniach może się pojawić "check" - jeśli układ wykryje, że nie osiąga ciśnienia. |
1. Włączasz stacyjkę i słuchasz który przekaźnik "stuka" razem z wyłączeniem pompki. Na wyłączonej stacyjce, wyciągasz ten przekaźnik i mostkujesz drucikiem nogi zwierane przekaźnika. Następnie wsadzasz przekaźnik na miejsce. Włączasz stacyjkę i ropa leci przez cały czas
2. Check się nie zapali. Nie ma monitoringu niskiego ciśnienia. Przekaźnik jest sterowany nadal przez ECU
Robiłem tak niejednokrotnie w Dieslach z benzyną |
|
|
|
|
Mandus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 295
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2015 Piwa: 14/4
|
Wysłany: 2016-03-03, 21:10
|
|
|
Dzięki Panowie - na razie jutro wymienię całą pompę z mechanizmem odpowietrzającym etc. z drugiego baku I myślę, ze już wszystko będzie wiadomo. A jeśli nie, to wtedy bedę myślał nad spuszczeniem paliwa lub wyjeżdżeniem go do zera. |
_________________ W tym sporcie... zawsze jest sezon w pełni... |
|
|
|
|
Mandus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 295
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2015 Piwa: 14/4
|
Wysłany: 2016-03-04, 15:39
|
|
|
No i wszystko jasne, wyjaśniło się, dlaczego do zbiornika 125L weszło mi 90L - nie myliłem się - gdzieś był patent. Ponieważ miałem swoją pompę przełożoną z mojej niby 60L - a zbiornik fabryczny okazał się standardowym 90L - powołanie komisji śledczej dało efekt. Takie czasy, dobra zmiana
Bronek miał rację i pifko się należy, chociaż chyba sam w to nie wierzył, co pisał .
Otóż - cała pompa i wnętrzności są takie same - porównywaliśmy je dziś, ale makarony wpadły na pomysł obniżenia odpowietrznika o jakieś 12-15cm (biała rurka wciskana na 3 wciski). Wystarczy wyjąć pompę, zdemontować rurkę i z powrotem założyć pompę. I już mamy z oryginalnego zbiornika niby co ma 60L - robi nam się standardowe 90L
W moim przypadku mam pełne teraz 125L - pojechałem na stację, a ponieważ od ostatniego tankowania niby pełnego zbiornika zrobiłem 300km raczej w trasie spokojnie turlając się, to normalnie powinienem wlać około 30L + 30L, które odzyskałem wymontowując patent rurkowy. I tak też się stało - weszło mi 59L. Wreszcie mam bak 125L
Jest jeden niuans - ano po zatankowaniu do pełna komputer wyświetlił mi "Brak wskazania poziomu paliwa" i rezerwa miga. Otóż porównywałem dość dokładnie obie pompy, i pływaki są identyczne, mają identyczną amplitudę itp. więc makarony musiały coś zrobić, że na zbiorniku zalanym 2/3 wskaźnik pokazywał pełen bak - no i tego nie zauważyłem -po prostu musieli sam wskaźnik - potencjometr (czy jak go tam nazwać) zmniejszyć, i teraz na pełnym zbiorniku czujnik jest poza ich zmienioną skalą i nie dotyka metalu. Jak przejadę około 300km, pewnie wskaźnik ożyje. A to dlatego, że nie chciałem włożyć innej oryginalnej pompy uzywanej, bo nie wiem, jak duże leżała i w jakich warunkach - wolę swoją.
Poniżej 2 zdjęcia: pierwsze z patentem z obniżonym odpowietrzaniem, drugi taki jak powinien być:
A tak mają ci, co nie mają chorego "pomniejszonego zbiornika paliwa na 60L"
Cała operacja trwa chwilę, ale warto jechać na warsztat (ja byłem w Fiacie) bo ciężko odkręcić pompę bez specjalnego klucza - kiepski dostęp. |
_________________ W tym sporcie... zawsze jest sezon w pełni... |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-03-04, 16:23
|
|
|
Nic już nie jest takie jak dawniej. Normalne.
To mi kolegę skroili za "wymianę zbiornika" |
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-03-04, 22:07
|
|
|
Bronek napisał/a: | Nic już nie jest takie jak dawniej. Normalne.
To mi kolegę skroili za "wymianę zbiornika" |
e tam
wymienił, nie wymienił
"Jest Pan zadowolony ?" |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-03-04, 22:12
|
|
|
Mandus napisał/a: | No i wszystko jasne, wyjaśniło się |
Pewnie było dla producenta taniej. To tak jak z wiązkami, kładzie się do najwyższego wypasu, a kupujący budżetówki zastanawiają się nad wiszącymi wtyczkami . |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
Mandus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 295
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2015 Piwa: 14/4
|
Wysłany: 2016-03-05, 13:06
|
|
|
No ale jak dla mnie jest to oszustwo - bo mówi się o pomniejszonym zbiorniku paliwa 60L - de facto zbiornik nie jest pomniejszony... oczywiście to kwestia podejścia... |
_________________ W tym sporcie... zawsze jest sezon w pełni... |
|
|
|
|
Mandus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 295
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2015 Piwa: 14/4
|
Wysłany: 2016-03-08, 12:22
|
|
|
Kwestia wskaźnika, o którym wspominałem, że nie działa przy pełnym zbiorniku:
Otóż po zatankowaniu do pełna pod korek nie miałem wskazania, ale jak zaparkowałem minimalnie pod górkę pod domem, po odpaleniu wskaźnik działa , czyli nie jest tak źle - pewnie nie trzeba wyjeździć z 300km, żeby się pojawił, tylko problem jest z full bakiem pod korek. No i zauważyłem, że jak elektronika raz zauważy "brak wskaźnika", komputer to raz wyświetli i tyle - sam w czasie jazdy nie obudzi się - trzeba zgasić i odpalić od nowa. Upierdliwe.
Ale nie ma problemu, żeby wymienić sam pływak ze wskaźnikiem (nie trzeba całej pompy). Pływak z potencjometrem wciska się na klik i kabelkiem podłącza - a można go zdobyć wraz z całą używaną pompą od 100zł na necie. I tak zrobię, bo mam całą drugą pompę, tylko jest to upierdliwe, żeby pompe wykręcić itd więc nalezy o tym pamiętać, "zmieniając pojemność baku" z 60L na 90L, żeby zrobić to za jedną operacją wyciągania pompy.
Zatem kto ma 60L bak, ma całą instrukcję, jak w prosty sposób mieć przynajmniej 90L |
_________________ W tym sporcie... zawsze jest sezon w pełni... |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|