Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny problem z elektryką
Autor Wiadomość
homer84 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mercedes MB100 La Strada '93
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-05, 11:56   Dziwny problem z elektryką

Czołem.

Mam kolejny problem z moim MB100.

W środę pojechałem nim do Warszawy (po pracy mieliśmy jechać na wycieczkę, ale nic z niej nie wyszło).
Głupio zrobiłem i zostawiłem auto na włączonych światłach - akumulator zdechł. Ładowałem przez półtorej doby - był tylko w stanie raz zakręcić rozrusznikiem.

Wymieniłem akumulator na nowy. Po podłączeniu nowiutkiego akumulatora działa elektryka pokładowa (nawet wskaźnik pokazuje pełne naładowanie) natomiast całkiem martwa jest elektryka pojazdu (światła, po przekręceniu kluczyka nawet wskaźnik poziomu paliwa nie ożywa).

Dodam, że auto ma dwa akumulatory - jeden rozruchowy (ten wymieniony) i pokładowy (który zapewne jest martwy, ale elektryka pokładowa może być zasilana z rozruchowego także) oraz solar. Centralka solara, po odłączeniu aku rozruchowego cały czas wydaje dźwięk (jakiś przekaźnik w kółko się załącza).

Nie bardzo wiem co mam teraz zrobić - auto od pięciu dni stoi na parkingu pod Tesco a ja nie jestem w stanie nawet uruchomić silnika.... Ma może ktoś z Was pomysł co może przyczyną takiego zachowania samochodu?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
homer84 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mercedes MB100 La Strada '93
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-05, 14:30   

Dobra... już wiem co jest nie tak... Ten wielki akumulator 140Ah/800A to jest aku pokładowy... Malutkie 75Ah/700A jest rozruchowy.... Oba połączone są cieniutkim kabelkiem... który, jak się przez niego przepuście ponad 100 A prądu do rozrusznika zaczyna się palić. O mały włos nie spaliłem kampera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-05-05, 15:30   

W niektórych elektroblokach przed wymianą akumulatora trzeba wykonać odłączenie solara. Po wymianie zainicjalizować elektroblok zgodnie z instrukcją (włączenie odbiorników itp.).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-05-05, 16:38   

Nie ma takiej możliwości, aby z aku pokładowego odpalić silnik (chyba, że ktoś gmerał już w kablach) ponieważ przy braku ładowania pokładowy jest trwale (przekaźnikiem) odłączony od silnikowego.
Z Twojego opisu wynika, że masz padnięty silnikowy i pełny nowy pokładowy.
Wymontuj i doładuj silnikowy (czyli ten mniejszy) a odpalisz motor. Ewentualnie połącz oba akumulatory kablami rozruchowymi i odpalisz wtedy silnik z pokładowego.

Przy solarach spróbuj odłączyć solar od regulatora i ponownie go przyłączyć. Rocznik 93 nie ma prawdopodobnie energobloku z podłączeniem solara lecz oddzielny sterownik. Przy uruchomieniu solara do sterownika podłącza się najpierw akumulator, a potem dopiero solar. Jest to konieczne aby sterownik wyczuł napięcie (takie jak w akumulatorze) na jakie ma być zmienione napięcie podawane przez solar.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
homer84 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mercedes MB100 La Strada '93
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-05, 17:08   

Owszem - nie dałoby się odpalić z pokładowego. Gdyby nie to, że Niemiec dodał taki drucik z przyciskiem łączący dwa akumulatory aby pokładowy ładował się podczas jazdy.... No i tym drucikiem poszło te 100 A czy ile tam rozrusznik łyka. No ten kabelek zaczął dymić, że hej... jak sobie wyobrażę co najlepszego mogłem narobić, gdybym tego dymu nie zauważył... brr...

Nie bardzo wiem co zrobić z tym sterownikiem do solara - tam nie ma żadnych przycisków, jest tylko jeden przekaźnik.

Ładuję ten mały akumulatorek - zobaczę jutro rano czy odpali, dzięki za odpowiedzi :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-05-05, 18:50   

Do sterownika solara powinny dochodzić 2 (+ i-) przewody od solara i wychodzić 2 (+ i -) przewody do akumulatora. Odłącz i podłącz te idące do solara. Akumulator musi być podłączony przedtem do zabudowy.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/483
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-05-05, 18:53   

homer84 napisał/a:
zostawiłem auto na włączonych światłach - akumulator zdechł.

Zdarza się :(
homer84 napisał/a:
Ładowałem przez półtorej doby - był tylko w stanie raz zakręcić rozrusznikiem.

No tak -padlina całkowita
homer84 napisał/a:
Wymieniłem akumulator na nowy.

I nie zapalił? Czegoś tu nie rozumiem :shock:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-05-05, 19:27   

SlawekEwa napisał/a:
I nie zapalił? Czegoś tu nie rozumiem :shock:


jakbyś przeczytał ze zrozumieniem, to byś się zorientował, że homer84 pomylił akumulatory i po padnięciu silnikowego ładował, a następnie wymienił ten od zabudowy
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Lechowicz 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Weinsberg MB100
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Maj 2014
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 23:36   

No tak, zdarza się i mnie też to zdarzyło się kilka razy.
Silnik diesla nie potrzebuje sprawnego akumulatora do jazdy więc posiadam dobrą linkę holowniczą i odpalam go bez problemu jak mnie ktoś pociągnie.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-05-30, 22:35   

i jak odpalił w końcu ten kamper?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
homer84 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mercedes MB100 La Strada '93
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-25, 01:13   

Tak, tak odpalił. Ładowałem zły akumulator, potem spaliłem przewód, ale odpalił. Mam jednak małe pytanko: mam elektroblok (takie czerwone pudełko), ale ładowanie aku pokładowego odbywa się przy pomocy takiego kabelka co łączy oba akumulatory i był dorabiany raczej nie w fabryce. Co właściwie więc robi elektroblok? (przepraszam, jeśli pytanie wydaje się idiotyczne, ale zupełnie zgłupiałem w tej kwestii).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-06-25, 18:04   

Mój ma doprowadzone dwa przewody jeden od aku rozruchowego, a drugi od aku zabudowy i po wykryciu ładowania z alternatora ( ma doprowadzony przewód z zacisku D+) rozpoczyna ładowanie aku zabudowy na wyświetlaczu pojawia się symbol połączonych aku, natomiast po podłączeniu zasilana 230V pojawia się ten sam symbol lecz poprzedzony symbolem sieci taka wtyczka z sinusoidą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***