Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego tak trudno o automat i 4x4 w camperze.
Autor Wiadomość
Łukasz80
początkujący forumowicz

Dołączył: 20 Maj 2014
Wysłany: 2014-06-04, 23:26   Dlaczego tak trudno o automat i 4x4 w camperze.

Witam serdecznie jeszcze raz. Odkąd jestem an tym forum wertuje Wasze forum w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie jakie zaraz zadam. Pytanie może głupie , ale ja w sprawach camperów jestem 100% laikiem .Wiec proszę potraktować temat poważne bo , jaj sobie nie robię.


Zanim zacznę pytać o zakup danego campera ( a mam kilka na oku) chciałbym o coś zapytać.Po gruntownym przeanalizowaniu potrzeb i wymagań.Oraz przeszukaniu ogłoszeń w Polsce i w Europie doszedłem do wniosku ,że praktycznie nie występują campery z napędem 4x4 lub automatyczną skrzynią biegów. A już obydwa wymagania w jednym aucie to jak trafić 6 w totolotka. I zaczęło mnie to zastanawiać ,że może ja o czymś nie wiem i nie jest to mnie potrzebne. Ale na prosty rozum camper jest dosyć ciężkim autem. Więc ciężko nim się jeździ po mieście czy po górskich , wąskich drogach .To wszystko ułatwiał by automat , zamiast non stop ,,wachlować" można by było odpocząć i rozkoszować się jazda bo po to się przecież kupuje campery.
Co do napędu to niektórzy twierdzą ,że jeżdżą na narty np. w alpy caperem a ja się pytam jak oni tym podjeżdżają skoro nie wszystkie stoki są aż tka super ekstra odśnieżone.Jeszcze raz proszę nie traktujcie mnie jak wariata lub trolla tylko proszę o konkretne , merytoryczne odpowiedzi gdzie ja popełniam błąd w moim rozumowaniu?
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-06-04, 23:37   

Automaty są i na ogól bez problemu . Oczywiście w silnikach pow 2,3 litra.
4x4 są i też bez problemu. Na tył prosze bardzo .
Dwie osie z tyl czemu nie , itd...


Problemem może być tylko...............no no co ???? ..............kasa kolego.




Z ta jazda w automacie fakt , ale da się i bez z tempomatem
A w górach śniegiem pokrytych , transport drogowy o ile jest możliwy to w łańcuchach , kolcach i tyle.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_voyager 
zaawansowany


Twój sprzęt: BUERSTNER Viseo I 690 G
Nazwa załogi: YaskY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Piwa: 31/27
Skąd: FWS
Wysłany: 2014-06-04, 23:45   

Ależ są kampery z automatami i z napędem 4x4. Tylko ze względu na ciężar tych elementów zawieszenia musisz szukać na pewno pojazdów o masie przekraczającej 3.5T

Jako przykład może takie domki: http://www.polskicaravani...ownicy-bezdrozy
_________________
https://picasaweb.google.com/yaskytour
http://camper.wschowa24.pl/
Nasz archipelag: Kreta, Thira, Thasos, Samos, Kos, Rodos, Kefalonia, Peloponez, Elefonisos, Naxos, Kithira, Amorgos, Lefkada, Skopelos ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-06-04, 23:49   

Chyba też wynika z tego, że "tanie" dostawczaki nie są w automacie i nie 4x4.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-06-05, 11:30   

odpowiedz mozna w dwoch słowach - "masa-kasa" kolejnosc dowolna :)

ps. kupie tanio ducato1/J5/C25 4x4 :lol:
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Brat 
Kombatant


Twój sprzęt: Merc310D/1995, Europa560
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2011
Piwa: 185/875
Skąd: San Escobar
Wysłany: 2014-06-05, 11:58   

Na tym forum są aż dwa auta na 'kaczce' z ostatnich lat produkcji, DONALDA i mój, z 4-biegowym automatem. Też długo szukałem. Tak długo, że aż dałem się oszukać sprzedającemu ... ale już mu, po chrześcijańsku, ;) wybaczyłem, chociaż oszust. A to że z Wołomina, to nie wina Wołomina :) (co ja jadam, że tak gadam ;) )
_________________
Marian
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-05, 12:17   

Właśnie mialem to samo napisać. ..Marian byles szybszy... :spoko :-P mogę teraz tylko dopisać ze mamy jeszcze blokadę mostu ...przynajmniej ja mam w swoim MB....
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2014-06-05, 14:02   

eMWu napisał/a:
odpowiedz mozna w dwoch słowach - "masa-kasa" kolejnosc dowolna :)

Dokładnie. Z tym, że aktualnie w Europie kolejność nie jest dowolna, pierwszy powód to Masa. Te 3,5t to trudny temat dla każdego producenta. Jeszcze automat bywa do przełkniecia (jest w opcji u wielu producentów) to 4x4 jest raczej niemożliwe w aucie do 3,5t.
Co do zimy to większość aut na drogach nie ma 4x4 i zimą jeżdżą :)
A automat, hmm nie wiem czy bym chciał, często trzeba manewrować z dużą dokładnością, podjeżdżać na kliny poziomujące itp wolę jednak sprzęgło do tego. No i kamper nie jest autem miejskim, po miastach jeździ z konieczności a nie rano po bułki i gazetę :) Na trasie tempomat i ognia :wyszczerzony:
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotrul
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato-Adria(była) Iveco 4x4 w budowie
Dołączył: 23 Mar 2013
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Fidlin/Gdańsk
Wysłany: 2014-06-05, 14:11   

Bajaga napisał/a:

A automat, hmm nie wiem czy bym chciał, często trzeba manewrować z dużą dokładnością, podjeżdżać na kliny poziomujące itp wolę jednak sprzęgło do tego. :

To idealnie "realizuje" automat ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2014-06-05, 14:21   

piotrul napisał/a:
Bajaga napisał/a:

A automat, hmm nie wiem czy bym chciał, często trzeba manewrować z dużą dokładnością, podjeżdżać na kliny poziomujące itp wolę jednak sprzęgło do tego. :

To idealnie "realizuje" automat ;)


Co kto lubi, jeżdżę i z automatem w osobowym ale akurat brak automatu w kamperze to jedna z ostatnich rzeczy jakich mi w nim może brakować :lol:
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-06-05, 14:33   

piotrul napisał/a:
Bajaga napisał/a:

A automat, hmm nie wiem czy bym chciał, często trzeba manewrować z dużą dokładnością, podjeżdżać na kliny poziomujące itp wolę jednak sprzęgło do tego. :

To idealnie "realizuje" automat ;)

Fakt.
Jeszcze w "dostawczaku"/camperze , gdzie jest krótka i mocna jedynka.
"Palić" sprzęgło ??. Ruszać z dwójki ?

Tylko automat. nawet te najnowsze ( co same nie jadą na D bez gazu).
hamulec/gaz nic bardziej zdrowego dla kierowcy i silnika.

A w trasie............jeszcze lepiej, z tempomatem............tylko zasnąć za kierownicą. :)

Kto jeździł z automatem (normalnym nie wydziwianym czy pseudo) samochodem z "normalnym" silnikiem - czyli o słusznej mocy i momencie, ten zrozumie zalety.
Współczesne skrzynie automatyczne są szybsze od człowieka , a z łopatkami lub sekwencją w drążku to miód . Ważne np. hamować silnikiem.

To też niestety kasa i waga- temat sie zamyka. :(

Bajaga właśnie odpowiedział ,że mu nie brakuje . A mi z lekka tak , aczkolwiek tempomat okazał sie całkiem znośny przy manualu.
Nie lubię ruszać .... może to ,że 2 litrowy silnik ma taką skrzynkę , ???? łatwo zerwać przyczepność . Tył ciężki napęd przedni ?

Czyli lekki, tani ,4x4, z automatem, z 200KM oszczędny bez viatola na kat B......I dla niektórych z sekwencyjną skrzynią..
Wszystkim damy radę . Ostatecznie wywalimy szybę , wstawimy dyszel i kunia....Wio :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-06-05, 15:25   

Bronek napisał/a:
Fakt.
Jeszcze w "dostawczaku"/camperze , gdzie jest krótka i mocna jedynka.
"Palić" sprzęgło ??. Ruszać z dwójki ?

Tylko automat. nawet te najnowsze ( co same nie jadą na D bez gazu).
hamulec/gaz nic bardziej zdrowego dla kierowcy i silnika.


taa... czasem mi sie sni ze mam uklad napedowy wyjety z mojego jeepa i wsadzony do kampera :mrgreen:
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Martin B
zaawansowany

Twój sprzęt: Laika 312
Nazwa załogi: Klaudia & Martin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sty 2014
Piwa: 27/1
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2014-06-05, 17:02   

HAllo ! Szukajac "normalnego " campera 4x4 bedziesz mial z pewnosia trudnosci bo o ile sie nie myle nie sa one seryjnie budowane -dlaczego odpowiedz jest prosta brak duzego zainteresowania duze koszty ,duza waga ,duze zuzycie paliwa...po pierwsze w okolicach europy czy alpy czy tez nie normalnym camperem prawie wszedzie dojedziesz i jezeli warunki atmosweryczne sie pogorszaja sa drogi zamkniete i to bez wyjatku jakim pojazdem sie poruszasz ... czego Ty szukasz znajdziesz w kategorij terenowo ekspedycyjnych te z kolei sa budowane na zamowienie ,czy naprawde takie auta sa TUTAJ potrzebne nie wiem :roll:
ps .np. ta firma buduja tutaj takie pojazdy
http://www.bocklet.eu/fah...cle/dakar-860f/
_________________
Bledy w moich tekstach,moze znalawca dla siebie zatrzymac :)
(TO sa owoce mojej 25 letniej ,abstynecji jezykowej-przepraszam)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-06-05, 17:04   

eMWu napisał/a:
czasem mi sie sni ze mam uklad napedowy wyjety z mojego jeepa i wsadzony do kampera


Haaaaaaa. ojjjjjjjj aż mi sie milo zrobiło gdy tez tak pomyślę.... z Gelendy też by mógł ale większe miodzio z mojego SSRą- V ósemeczka bez turbiny wolnossący jak........... :oops: miód . Wybaczyłbym te 17 litrów co wciąga na przywitanie. :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Łukasz80
początkujący forumowicz

Dołączył: 20 Maj 2014
Wysłany: 2014-06-05, 17:10   

Dziękuje za odpowiedzi!
Chyba źle się wyraziłem właśnie szukam czegoś do 3,5T .Początkowo byłem bardziej otwarty na samochody , byle by spełniały trzy aspekty 4x4 , automat i na kategorie B .

Szczerze nie znalazłem praktycznie nic a jak było były to były to Fordy F350 i inne ew. Multivany z dachem westfalia , a takich raczej nie chcę. Budżetowo do wydania 150-200tys. ( chciałem dużo mniej wydać , ale trochę już szukam i wiem ile min trzeba dać z jakieś w miarę przyzwoite ,,mieszkanko") .Kwota ta nie wydaje mnie się kwotą niską a nawet bardzo wysoką .Teraz pojawiło się kilak Mercedesów i Fiatów na automatach , ale raz czytając ich opisy wątpię by były one na 3,5T a po drugie nie potrzebuje na moje samotne wypady (max 2 osoby) campera z 6 pełnymi miejscami do spania.

Dlaczego założyłem ten temat bo najpierw zamarzył mnie automat bo w moim przypadku trasy jakie będzie jeździł camper będą po trasach górskich i kolokwialnie mówiąc po wertepach. Kolejny aspekt jest taki ,że tak mówiąc prawdę to nie najlepszy ze mnie kierowca i nie jestem pewny czy ogarnę dostawczaka pod stromą górę ruszając w korku autem które waży załadowane 3t a moc jego 115KM .W takich sytuacjach automat moim zdaniem jest bezcenny. Może i automaty są awaryjne ( mój ojciec je uważa za największe zło) i bardzo kosztowne w anprawach , ale moim zdaniem automat to cud miód i orzeszki w camperach.


Moja cała ,,tragedia" polega na tym ,że mamy rodzinny dom w górach i teraz każda próba wyjazdy np. nad morze czy zza granice kończy się stwierdzeniem ,że się w .... przewraca.


Więc do czego ma służyć mnie ten camper? Po pierwsze i ogólnie do wędkarstwa , jestem zapalonym wędkarzem i chciałbym mieć w nim podstawową bazę wypadową zwłaszcza wczesną wiosna i późną jesienią. Po drugie uwielbiam polowania na głowacicę a na tą rybę poluje się tylko w okresie zimowym koniec listopada, grudzień , styczeń. Po trzecie uwielbiam wędkarstwo podlodowe .


Te wszystkie sprawy mają wspólny mianownik ponieważ mój ojciec jest schorowany i nie toleruje zimna a mnie też się zaczynają pierwsze objawy to dobrze by było mieć campera. Jego celem byłoby zagrzanie się , trochę odpoczynku , spokojnie skorzystanie z ciepłej toalety, przespanie się ojca napicie się ciepłej herbaty. Ale ,żeby pokonać drogę w zimie przydałoby się 4x4. Stąd moje rozważania .Z tych wszystkich powodów nie wybrałem np. Multivana 4x4 ( taka T4 byłaby już wystarczająca a ile kasy by zostało) bo nie ma toalety a przestrzeń zbyt bardzo ograniczona.


Nie ukrywam ,że chętnie skorzystałbym z możliwości campera i wybrałbym się w jakąś krótką podróż np. nad morze albo do jakiegoś innego kraju .Ale mnie znowu pasjonuje camperowanie an dziko , wiec toaleta choć podstawowa musi być. Tak nawiasem mówiąc to w porównaniu do reszty rodziny pociąga mnie zwiedzanie świata Inni wola siedizec na miejscu.

Pozdrawiam i przepraszam , za moje niepotrzebne , durne dywagacje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***