|
|
Dlaczego tak trudno o automat i 4x4 w camperze. |
Autor |
Wiadomość |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2014-06-05, 18:19
|
|
|
Po pierwsze primo .. tatuś się myli. taki pogląd niestety u nas jest i kwita.. Z koniem się kopać nie ma co i przesadami też.
Najczęściej tak twierdza Ci co nigdy nie mieli , a słyszeli ,że u Janka a właściwie u jego brata to.......,
Awaryjne to są obecnie manuale jak sie nimi heblujesz bez sensu , palisz sprzęgła .
A następny mit ,o wiele większym spalaniu i ze silnik się niszczy ....
Jedynie co prawda ,że do automatu by dobrze ekonomicznie pracował , lepszy jest ździebko większy silnik.
Automat w camperze żaden problem... trochę drożej . Ale bez przesady z tym ,że silniczek 2 l z lekka za mały
od 15 lat mam automaty stare nowe 4-ro 6-cio biegowe z sekwencją i bez . Amerykanskie niemieckie i japońskie. Żaden się nie zepsuł. niektóre od nowości inne stareńkie |
|
|
|
|
HarryLey4x4
weteran
Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-06-06, 10:38
|
|
|
@Łukasz80, czytałem kiedyś o kamperach budowanych na IVECO 4x4 budowanych chyba w Niewiadowie.Może poszukaj takiego rozwiązania na tym dostawczaku. Ktoś budował dwa bliźniacze auta , a jedno nie było potrzebne więc gość sprzedawał. Myślę, ,że ktoś na forum pomoże odnaleźć namiar na kogoś kto coś takiego miał , widział, może coś podobnego. Idealny byłby do tego co potrzebujesz.
Osobiście sam chętnie bym przyjął coś co jedzie jak terenówka, a jest kamperem. Jednak zdecydowanie w terenie i trudnych sytuacjach jestem za manualem. Nawet tak prozaiczny powód jak szarpanie innym autem auta z automatyczna skrzynią biegów jak się np. zakopie, jest dodatkowym niebezpieczeństwem. Oczywiście wszystko może się zdarzyć. Ostatnio miałem awarię manualnej skrzyni biegów w moim ducato dostawczaku. Skrzynia stanęła na 4 biegu , ale przejechałem nią mimo to prawie 200 km . Z awarią automatu można się zapłakać. Dla mnie auto typu kamper czy terenówka musza być w miarę proste technicznie. Automat niestety dorzuca kłopotliwych ewentualnych kłopotów. Są oczywiście auta ze świetnymi skrzyniami automatycznymi i dupnymi manualnymi. To już wynika z ich konstrukcji , rodzaju połączenia z silnikiem, doboru do mas pojazdów w których są zamontowane.
Mam np. Porsche , które ma słaba konstrukcyjnie skrzynię automatyczną. Czyli w aucie marki , która uchodzi za jedną z najbardziej niezawodnych. Wszędzie zdarzają się wtopy. W innej terenóweczce, którą właśnie składam chcę zastosować automat oryginalny NISSANA, który jest świetną konstrukcją , ale ok. 30 letnią. Teraz już takich chyba nie robią, bo istnieje "celowe postarzanie produktu". Wierzę raczej w starszą technologię w kontekście wyborów aut , którymi chcę jeździć daleko od domu i własnego mechanika. |
_________________
|
|
|
|
|
|
chris_voyager
zaawansowany
Twój sprzęt: BUERSTNER Viseo I 690 G
Nazwa załogi: YaskY
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Piwa: 31/27 Skąd: FWS
|
Wysłany: 2014-06-06, 11:13
|
|
|
Kolega HarryLey ma zapewne na myśli tą konstrukcję:
http://www.niewiadow.pl/aktualnosci/nid/75
Długo para ich była wystawiona do sprzedaży, ale od jakiegoś czasu oferty zniknęły.
Niestety nie wiem czy się sprzedały czy właściciel zrezygnował ze sprzedaży |
_________________ https://picasaweb.google.com/yaskytour
http://camper.wschowa24.pl/
Nasz archipelag: Kreta, Thira, Thasos, Samos, Kos, Rodos, Kefalonia, Peloponez, Elefonisos, Naxos, Kithira, Amorgos, Lefkada, Skopelos ... |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2014-06-06, 11:23
|
|
|
Spor teoretyczny wszczynam ... Dlaczego camper ma być prosty ??? W istocie swej jest skomplikowany. Wiem automat i holowanie....
. Ale idąc takim torem myślenia , to właściwe po co nam camper??? , same kłopoty. Nie lepiej hotel taksówki , taniej per saldo wyjdzie.
Znam ludzi co kupując samochód , dom , itd myślą ile stracą jak go będą sprzedawać.
Dla mnie to tragiczne myślenie.
Camper stary nowy , jakikolwiek to jednak wartość dodana. Swego rodzaju towar luksusowy . I powtarzam nawet stary, tani itd.... To najczęściej "fanaberia" posiadaczy i ma sprawiać przyjemność.
Mi sprawia automat .... A jak sie popsuje.. ? To sie będę martwił . Po co na zapas.
Ponieważ mam niestety manuala to dywagacja teoretyczna.
Manual do jazdy terenowej ok . Bujanie przy wykopywaniu się itd .. W swoje geli robilem tez to na automacie da radę.
Camper po krzakach to specyficzna rzadkość. I trudno się spodziewać ,że producenci pójdą ta drogą . Chcesz to zamówienie extra za extra kasę. |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2014-06-06, 12:32
|
|
|
chris_voyager napisał/a: | ale od jakiegoś czasu oferty zniknęły.
Niestety nie wiem czy się sprzedały |
Bo paskudne były i sprzedawca chyba wstydził się takiej szafy na kołach. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
eMWu
stary wyga
Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-06-06, 13:48
|
|
|
HarryLey4x4 napisał/a: | Mam np. Porsche , które ma słaba konstrukcyjnie skrzynię automatyczną |
tez japonska tej samej firmy skrzynia jest starym Cherokee i nie nie do zaj...
skrzynia skrzyni nierówna trzeba rozpatrywać kazdy przypadek indywidualnie. Przezylem awarie zajechanej skrzyni w Grand cherokee i nie ma tragedii. koszt na poziome sprzegła + dwumasa we wspołczesnym dieslu sredniej klasy. |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
|
krimar
Kombatant
Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2014-06-06, 22:11
|
|
|
chris_voyager napisał/a: | Niestety nie wiem czy się sprzedały czy właściciel zrezygnował ze sprzedaży |
pod opisem filmu na yt http://www.youtube.com/watch?v=GQc9hbmFLNU właściciel podaje swój telefon i informuje, że ma takiego drugiego na zbyciu, mozesz się dowiedzieć |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
|
oldzbig [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-06-07, 08:17
|
|
|
Szukałem długo campera 4x4 nowego.Okazało się że znane firmy camperowe takich nie robią wiec pytałem na targach w Dusseldorfie i Monachium dlaczego. Odpowiedź brzmiała, że wg ich badan jest na to zbyt malo chetnych wiec produkcja i homologacja jednostkowa była by zbyt kosztowna. Wg nich 95 procent camperowcow jezdzi tylko od zlotu do zlotu i od kempingu do kempingu śpią na parkingach koniecznie przy stacjach benzynowych bo boją się bandytów wilków i troli, więc naped 4x4 jest zbedny. Zacząlem wiec szukać producentów kamperów 4x4 i znalazłem na imprezach w Bad Kissingen, Buseck i Stormdorfie ale jesli chodzi o baze 4x4 to wszystko bylo ok ale częsc kempingowa to byla reczna robota odbiegajaca znacznie jakością i funkcjonalnoscia od tego co jest w kamperach. Szukam dalej i jeżdżę terenowką ciagajac przyczepke z łódką w ktorej mieszkam i którą pływam |
|
|
|
|
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
|
|
|
|
michał263
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Adria!
Dołączył: 05 Lut 2013 Piwa: 1/2 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2014-06-07, 15:18
|
|
|
Byłem u nich - pełen profesjonalizm; gość zna się na rzeczy... |
|
|
|
|
MOPAR
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 4/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-06-08, 12:33
|
|
|
LINK do weinsberga LEV
4x4
|
_________________ OFF ROAD |
Ostatnio zmieniony przez MOPAR 2014-06-10, 06:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
HarryLey4x4
weteran
Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-06-08, 14:30
|
|
|
No i powrót do podstawowego pytania - Do czego to ma służyć. Kamper nie musi być piękny a funkcjonalny. Jak ma miec napęd na 4 koła ,bo ma służyć do lajtowego off roadu, to nie będzie kamperem stricte. Jeślizaś 4x4 ma być fanaberią dla jeżdżącego po asfalcie , to jest zupełnie niepotrzebny. Szybciej szukałbym wówczas kampera znapędem na tylną oś. |
_________________
|
|
|
|
|
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2014-06-08, 14:56
|
|
|
oldzbig napisał/a: | Wg nich 95 procent camperowcow jezdzi tylko od zlotu do zlotu i od kempingu do kempingu śpią na parkingach koniecznie przy stacjach benzynowych bo boją się bandytów wilków i troli, więc naped 4x4 jest zbedny. |
I to jest kwintesencja.
Jeszcze powinni dodać: karkówka, grill, piwo i co ino... |
|
|
|
|
oldzbig [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-06-10, 07:14
|
|
|
Fux, znam te rozwiązania a nawet faceta który podaje się za twórcę tej buraczkowej karety Arabeli. Powstaly juz po tym jak podszedłem w innym kierunku i są to eksperymenty o których pisalem wczesniej z wadami prototypów. |
|
|
|
|
Benior
doświadczony pisarz
Dołączył: 05 Maj 2014 Piwa: 3/11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-06-10, 10:08
|
|
|
W teren i na długie odludne wyprawy tylko manual. Jeśli coś się zepsuje daje nam to szansę na dotarcie do jakiejś cywilizacji. Camper off-road jak rozumiem ma służyć do jazdy bezdrożami i w miejsca jakie zwykłym camperem czy osobówką byśmy się nie zapuścili w innym przypadku zakup takiego campera nie ma sensu. Kupując jakiekolwiek auto 4x4 mamy znacznie więcej rzeczy do ogarnięcia. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|