Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego tak trudno o automat i 4x4 w camperze.
Autor Wiadomość
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-06-10, 11:22   

Benior napisał/a:
W teren i na długie odludne wyprawy tylko manual.

Są dwie szkoły, można tak, można tak. Szczególnie w teren automat ma wiele zalet.
Spróbuj kiedyś z kimś przejechać się off-roadową terenówką w automacie, zobaczysz, że nie jest to tak bardzo bez sensu. Szczególnie jak w wodzie (błocie) nie zmieniłeś biegu przed zamoczeniem sprzęgła. Ci co jeżdżą w terenie wiedzą co znaczy błoto w docisku sprzęgła. :spoko
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Benior 
doświadczony pisarz

Dołączył: 05 Maj 2014
Piwa: 3/11
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-10, 11:37   

janusz, ależ miałem jeep cherokee 4.0 i doskonale znam automat :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-06-10, 13:21   

janusz napisał/a:
Spróbuj kiedyś z kimś przejechać się off-roadową terenówką w automacie, zobaczysz, że nie jest to tak bardzo bez sensu. Szczególnie jak w wodzie (błocie) nie zmieniłeś biegu przed zamoczeniem sprzęgła. Ci co jeżdżą w terenie wiedzą co znaczy błoto w docisku sprzęgła. :spoko


Dlatego w mercedesie G nikt sie nie obraża ,że jest najczęściej w automacie.
A trudno temu samochodzikowi powiedzieć ,że to to tylko SUW wypasiony.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-06-10, 13:50   

Bronek napisał/a:
A trudno temu samochodzikowi powiedzieć ,że to to tylko SUW wypasiony.


Ta terenowa taczka to suv wypasiony?
No daj luz.

To jest wół roboczy. Dobry.

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-06-10, 14:01   

Kolor ma suwowaty !!!! :szeroki_usmiech


:ok Cytujesz ,mnie .............."trudno mu powiedzeć , że to SUW wypasiony TRUNDO!!!.

No mój może troche 300TD skóra i drewienko , nawi , klima .................i co z tego??? I tak wszędzie wjedzie ....
:wyszczerzony: Im masz lepszą terenówkę tym dalej traktor musi dojechać !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2014-06-10, 19:02   

Bronek napisał/a:
:wyszczerzony: Im masz lepszą terenówkę tym dalej traktor musi dojechać !!!!
Tak też usłyszałem od leśniczego który wyciąga te wynalazki miastowych swoim traktorem :haha: i to jest odpowiedź w temacie kamperów 4x4 :spoko
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-10, 22:24   

No niekoniecznie. Zdarzyło mi się wyciągać traktor ...
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2014-06-10, 22:40   

HarryLey4x4 napisał/a:
No i powrót do podstawowego pytania - Do czego to ma służyć. Kamper nie musi być piękny a funkcjonalny. Jak ma miec napęd na 4 koła ,bo ma służyć do lajtowego off roadu, to nie będzie kamperem stricte. .


Co to jest lajtowy offroad? Podejrzewam, że taki gdzie wystarczy napęd na 1 oś. ? Ja swoim autem z napędem na przód jeździłem po takich crossach na mazurach że pracujący tam robotnicy leśni robili wieeeeelkie oczy ze zdziwienia. A ja byłem zadziwiony. A autko nie jest tak malutkie.
Sądzę także (a po doświadczeniach przyjaciół jestem wręcz pewien) że żeby jechać np. do Mongolii wcale nie potrzeba 4x4.
Jak dla mnie kamper 4x4 (prawdziwy kamper, czyli z kuchnią, wc, prysznicem i paroma miejscami do spania) to jak świnka morska, ani świnka ani morska :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-10, 23:01   

Bajaga napisał/a:
Co to jest lajtowy offroad?


to lajtowy off road ... :mrgreen:
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-06-10, 23:04   

np. parkowanie w zimie w głębokim śniegu...
przejazd przez krawężniki.
objazd polem mijanki - gdy roboty drogowe...

Taki uprawiam.
inny chciałem , ale potem myć auto trzeba. :-/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-06-11, 07:48   

Do tego wystarcza „ternufka" typu kaszkaj czy jakieś suzuki.
Liczy sie prześwit.

Śnieg, błoto to juz inna bajka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-06-11, 10:17   

Ale ja chciałem takiego jak ma Papież.

Kolorek nie ten , i sąsiad nie chce biegać w garniturze obok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Łukasz80
początkujący forumowicz

Dołączył: 20 Maj 2014
Wysłany: 2014-06-13, 11:16   

Witam ponownie , przepraszam ,że tka długo się nie odzywałem. Ale musiałem też to wszystko jakoś sobie przemyśleć. Jeśli kogoś w nich obraziłem to przepraszam. Z racji ,ze sprawdzam w miarę codziennie ofertę amperów z 4x4 lub automatem to mogę powiedzieć ,ze tych drugich trochę się pojawiło. Poczekam jeszcze do jesieni ( bo wtedy zaczyna się u mnie zapotrzebowanie a brak jego występuje u innych właścicieli).
Jak Was tak poczytałem to doszedłem do następujących wniosków ,że każdy camper to jest taki ni 5 ni w 10 (określiłbym to tka wulgarniej). Bo on nadaje się tylko do jazdy po prostej tam jeszcze jedzie , po płaskim an jednopasmówkach może i jeszcze pojedzie a ludzie nie spala sobie klaksonów. Prawdziwy dramat zaczyna się jak pchamy się camperem w góry .Np. robimy podjazd pod Monserat albo Grenoble. To z nasza prędkością to tiry nas będą chciały wyprzedać ale nie da się bo za wąsko. A my tak zawachlujemy się ,że nam się wszystkiego odechce. A korzystanie w zimie z campera w naszych szczególnie warunkach jak i Alpejskich to pic na wodę fort montaż bo większa szklanka , trochę górki i blokujemy przejazd. A nie daj Boże trochę śniegu (albo trochę więcej to już masakra) . Bo pomijając brak 4x4 to większość camperów ma kółka chyba od taczek albo wózka dziecinnego. Naprawdę strach tym w większy śnieg wjechać. Tutaj już ktoś nadmienił ,że 90% ludzi to jest amper potrzebny tylko aby zajechać na zlot lub na camping , ale broń Boże żeby była to jakaś trudniejsza trasa bo trzeba będzie z toalety korzystać. Czyli reasumując wyciągnąłem wniosek ( chyba dobry) ,że camper to taki snobizm i gadżet. Szczerze , jestem trochę podłamany bo sadziłem ,że coś doradzicie ciekawego , a wyszło na to ,że :Takie rzeczy tylko w erze. Zasadność kupowania campera przez mnie stanęła pod znakiem zapytania. Bo ciągnięcie za sobą przyczepy (pomimo ,że daje komfort odpięcia jej to w moim wykonaniu jest nie poręczna i wolałbym coś spójnego. Dodatkowo w wielu tematach osobą , które myślą nad zakupem Multivana zadajecie jedno i to samo pytanie gdzie będzie się wypróżniał , i tka wszyscy znamy odpowiedź. I wtedy następuje wojna bo jak tka można pod krzaczkiem? A prawda jest taka ,że w tym przypadku najłatwiej znaleźć cos sensownego z 4x4 i automatem .Dodatkowo spełnia jeszcze jedno kryterium słabiej rzuca się w oczy. Co dla mnie jest bardzo ważne, ale brak WC w moim przypadku skreśla zakup Multivana bo brak toalety w zimie jest nie do przyjęcia.
Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam jeśli kogoś uraziłem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2014-06-13, 11:39   

Możesz zamówić kampera 4x4 na bazie Forda. wzrost wagi tylko 80 kg. Już był taki temat na Forum i komuś podałem linka do takiego kampera i go kupił. Cena zwyżkuje około 10 000 e.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-06-13, 12:11   

No pozostaje jeszcze zakup podwozia lub furgonu od mercedesa.
Masz 4x4, automat i nie rzucające się w oczy auto.
Jeden minus, iż na nówkę trzeba około 300 kpln przygotować.
Link w Poznaniu podałem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***