|
|
Nie można wrzucić żadnego biegu |
Autor |
Wiadomość |
elspasoo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 2,8 Jtd Autostar Auros 448
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2010 Piwa: 4/5 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2014-12-18, 19:48
|
|
|
W MB fajne jest to ,ze większość części do siebie pasuje, niezależnie z jakiej epoki pochodzi - oczywiście w dużym uproszczeniu. Dobrze wykonany swap to w zasadzie same zalety, jedynie pozostaje kwestia hamulców, bo to zazwyczaj tez trzeba poprawić. Istotna jest kwestia doboru odpowiedniego mostu i w miarę możliwości zakup do takiej przekładki najlepiej całego dawcy tak aby nie marnować kasy i czasu na elektrykę ,dobór komputera jeśli montujemy już z ECU itp. Ja w moim Transicie '89r Westfalia Nuget mam wstawiony silnik 2,3 16V obecnie około 160KM na Edisie z katalizatorem, automatyczną elektroniczną skrzynia 5 biegowa A4LDE, sportowy dolot z kwasówki i karbonu, wydech również ze stali nierdzewnej. Klimatyzacja manualna ,wspomaganie, komputer pokładowy itd. Wszytko stoi na 17" felgach brabusa. Całośc od podstaw kończę remontować. Spokojnie dogania większość nowoczesnych osobówek. Zrobić można wszystko kwestia , jak szybko i za jaką cenę. W razie potrzeby mogę pomóc, co do MB to jestem fanatykiem marki i zawsze jeden MB w domu jest ,mam własny Star Diagnosis bo niestety nowoczesnych gwiazdek bez kompa się nie ogarnie. |
_________________ Ford Transit Westfalia Nugget '89 Swap na 2,3 16V + automat |
|
|
|
|
|
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 15/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-12-18, 19:54
|
|
|
w kaczce 1992 z elektroniki to tylko ...radio , a komputer pokładowy to mój laptop
Hamulców nie poprawiałem, bo na starym motorku tez śmigałem 100/110 kmh...jak już się rozpędził (teraz to juz normalna szybkośc przelotowa). Mocy brakowało przy wyprzedzaniu no i górki widział, zanim ja je zauważyłem. Teraz jest ciut więcej mocy , akurat do swobodnego wyprzedzania i górki widzimy w tym samym czasie |
|
|
|
|
|
donald
weteran
Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-19, 09:16
|
|
|
Do kaczek w ostatnich latach produkcji wsadzane były silniki od Sprinterów..ja mam w swoim oryginalnie 2.9 z automatem..i hamulce sa normalne kaczkowe ,nie jakieś wzmacniacze elektroniki zadnej więc śmiało można przerzucać..wszystko pasuje jak klocki lego. .. |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
|
yaro 65
zaawansowany
Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Piwa: 10/8 Skąd: Chełmek / Kraków
|
Wysłany: 2014-12-19, 14:00
|
|
|
donald napisał/a: | Do kaczek w ostatnich latach produkcji wsadzane były silniki od Sprinterów..ja mam w swoim oryginalnie 2.9 z automatem.. |
Dla ścisłości
to do sprinterów 308D wkładano silnik 2,3/OM601 / ''z kaczki ''
z tym że nie identyczny , różniący się kołem pośrednim i pompą wtryskową , vacum .
Natomiast 2,9/OM602/ ''z kaczki'' to całkiem inny silnik jak w sprinterze 312 .
|
_________________ Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .
pozdr. Jarek |
|
|
|
|
donald
weteran
Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-19, 14:31
|
|
|
A do sprinterów 310 ? Osprzęt typu kola czy pompy możliwe ze inne. Nawet do musso byly wkladane silniki Mercedesa. .. |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-12-19, 16:48
|
|
|
Fajna dyskusja się nawiązała.
Tak dla podsumowania od nowszych kaczek silnik skrzynia pasuje w zasadzie bez przeróbek. Wał napędowy rozumiem też, nie trzeba robić żadnych przeróbek, skracania, wydłużania, dodatkowych podpór itd.
Natomiast jak jest ze Sprinterem, tu już nie tak chyba łatwo? |
|
|
|
|
yaro 65
zaawansowany
Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Piwa: 10/8 Skąd: Chełmek / Kraków
|
Wysłany: 2014-12-19, 16:57
|
|
|
donald napisał/a: | A do sprinterów 310 ? |
Zastosowano zupełnie inny silnik / OM602 / z turbosprężarką
na pompie rotacyjnej z wtryskiem bezpośrednim.
Sprinter 310 posiadał 102KM , 312 już 122KM , powodem był
podatek drogowy od mocy , w sprinterach cdi jest podobnie ,
308,311 ma te same silniki o różnych mocach .
W tzw. kaczce nie było nigdy silnika diesla doładowanego ,
natomiast zawsze na komorze wstepnej .
|
_________________ Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .
pozdr. Jarek |
|
|
|
|
yaro 65
zaawansowany
Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Piwa: 10/8 Skąd: Chełmek / Kraków
|
Wysłany: 2014-12-19, 17:01
|
|
|
miklo75 napisał/a: | Fajna dyskusja się nawiązała.
Tak dla podsumowania od nowszych kaczek silnik skrzynia pasuje w zasadzie bez przeróbek. Wał napędowy rozumiem też, nie trzeba robić żadnych przeróbek, skracania, wydłużania, dodatkowych podpór itd.
Natomiast jak jest ze Sprinterem, tu już nie tak chyba łatwo? |
Skrzynia biegów ze sprintera nie ma wybieraka , co utrudnia położenie lewarka biegów ,
tu jest mocowany bezpośrednio do skrzyni , wał pędny mocowany , na 4 śruby nie 6 ,
to też jest jakaś przeszkoda , brak napędu szybkościomierza na linkę . |
_________________ Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .
pozdr. Jarek |
|
|
|
|
|
donald
weteran
Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-20, 11:31
|
|
|
Mądrego zawsze dobrze posłuchać. ..dzięki . na mercmanii jeszcze słyszałem ze z 2.9 można wyciągnąć do 150 koni..ciekawe ile w tym prawdy..bo tam temat jakoś sie nie rozwija... |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-12-21, 12:59
|
|
|
To może silnik od sprintera z automatyczną skrzynią? jak mocowanie silnika i skrzyni? co z wałem napędowym i tylnym mostem? może też pasuje od sprintera? |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-12-21, 15:21
|
|
|
Jak ktoś wie to to samo pytanie o 124 jak pasuje np. 3.0 D lub TD np. z automatyczną skrzynią? Chyba łatwiej o takiego dawcę. 123 czy kaczkę to chyba już ciężko znaleźć z dobrym silnikiem, przynajmniej ja tak na szybko nic nie widzę ciekawego. |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-12-22, 13:43
|
|
|
Ponawiam pytanie o silnik od 124.
Mój pojechał właśnie do mechanika strsznie leci olej najprawdopodobniej trzeba będzie wyrzucać silnik by uszczelnić i strasznie mnie korci by wstawić 2,5 albo 3,0 od 124. Jest ich pełno za dobre pieniądze.
Pytanie tylko czy da się to wykonać za rozsądne pieniądze?
Handlarze dają się pociąć, że do kaczki pasuje bez problemów, że co druga ma właśnie silnik od 124. Wymienić trzeba tylko silnik reszta zostaje.
Co wy na to? Pilnie proszę o pomoc lub jakieś namiary na kompetentną osobę. |
|
|
|
|
inhalt
zaawansowany
Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
|
|
|
|
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 15/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-12-22, 14:15
|
|
|
w mojej okolicy był jeszcze jeden Hymer z 1979 i właściciel wstawił tam silnik 3.0 , chyba od 123 ? Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem , który robił tą przekładkę i twierdził,że problemów nie było żadnych. Właściciel kampera twierdził to samo. Mam numer tel do tego mechanika. Jeśli chcesz z nim pogadać to napisz na pw. |
|
|
|
|
elspasoo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 2,8 Jtd Autostar Auros 448
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2010 Piwa: 4/5 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2014-12-22, 15:28
|
|
|
Żaden producent nie projektuje silnika czy skrzyni tylko do jednego auta w ramach jendej marki, to zawsze jest wszechobecna unifikacja, która ogranicza sie przede wszystkim do zmiany przełożeń wewnątrz szkrzyni, mocniejszego wandlera .. itd. Czasem wystarczy przełożyć dzwon ze skrzyni ,dorobic płytę, czasem P&P, nie ma reguły, chociaz w MB powinno byc stosunkowo prosto.
Kto nie ryzykuje ten nie pije szampana Nie liczył bym na konkretne odpowiedzi bo osób które, cos ciekawego potrafią zrobić nie ma zbyt wiele, a juz na pewno nie hejtuja na froum tylko grzebią w warsztatach. Inna kwestia to ograniczenia finansowe.
Musisz sprawdzić czy zmieści się przede wszystkim ten silnik: dlugość , szerokość, wysokość, osprzęt, kształt miski ,jak pasuje do miejsca gdzie przypada belka. Czy zmieścisz jakis fitr powietrza, Waga : czy po wynianie nie okaże się że przód położy sie za nisko i trzba bedzie szukać mocniejszych sprężyn Ważne jest dokąłdne miejsce gdzie powinien znajdowac się lewarek, w jaki sposób odbywa się zmina biegów: linka, cięgno, chyba że serwo mechanizm . Sposób kounikacji pomiędzy prędkościomierzem a wszelakim elektrycznym osprzetem. Te i wiele innych kwestii ułatwia lub utrudnia dokonanie przeróbki. Wiele kwestii sprawdzisz tylko podczas działania ,nikt nie da jasnej odpowiedzi , szable w dłoń i do dzieła. |
_________________ Ford Transit Westfalia Nugget '89 Swap na 2,3 16V + automat |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|