Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
T2/T3 vs T4
Autor Wiadomość
rumpel 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ford Transit Euroline `96
Dołączył: 28 Cze 2009
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Pierściec
Wysłany: 2009-07-02, 22:53   T2/T3 vs T4

Witam

Bardzo bym prosił o jakieś spostrzeżenia odnośnie tych generacyjnie dwóch różnych pojazdów .
Co przemawia za starszymi T2/T3 , a co za nowszym T4 . Na myśli mam wersje Multivan .
Czy przestronność w środku ta sama? itp.

Za wszelkie uwagi będę bardzo wdzieczny, gdyż stoję aktualnie przed wyborem jakiegoś pojazdu do podróżowania.

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Mr.Mclaren 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Westfalia
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Piwa: 6/2
Skąd: Pieszyce/Fuerth
Wysłany: 2009-07-03, 07:41   

Witaj,
od paru ładnych lat jeździmy T3 i stwierdzamy że jest zdecydowanie przestronniejsza niż T4, ale ze względu na ich wiek/technikę będziesz zmuszony do wolniejszego podróżowania niż T4-ką.
Kupiłem ostatnio T4 Westfalię z ´96 roku i po rodzinnych naradach postanowiliśmy pozostać przy tym starszym i się z nim już nigdy nie rozstawać.

Pozdrawiam
_________________
T3Forever
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
BartiJas 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I LMC
Dołączył: 11 Maj 2009
Skąd: Kleosin
Wysłany: 2009-07-03, 15:26   

T3 jest bardzo, ale to bardzo mięciutki - w trakcie jazdy np. po dołach ma się wrażenie płynięcia (dzisiaj nie ma już tak resorowanych busów), T4-ka prowadzi się jak każdy inny dostawczak - twardo. Ponadto, jak wspomniał poprzednik, niestety T3-ka jest o wiele wolniejsza. Max na szosie (dieselem) to ok. 105 km/h, spalanie ok. 9-10 l/100 (oczywiście załadowany sprzętem turystycznym). No i niestety największa wada T3 (przynajmniej myśmy to odczuwali) to brak miejsca na bagaż. Moim zdaniem, jeżeli posiada się go z mysla o rodzinnych wojażach, to koniecznie trzeba go doposażyć w kufer dachowy. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vampir 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: vw t4
Dołączył: 24 Lut 2008
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-07-03, 21:43   

zdecydowanie t3 ma wiecej miejsca. podrozuje obecnie t4 wersja long i wsrodku niema wiecej miejsca niz w t3 a z zewnatrz wymiary t4 o sporo przekraczaja wymiary t3. ale to bieze sie z rozmieszczenia silnika. wcale t4 nie musi byc twarda to zalezy od zawieszenia i silnika. mam 1,9 disel lzejszy i zawieszenie ma dosc miekkie a z 2,5tdi troszke twardszy ale dzieki temu nie wypada z drogi. zawse zawieszenie mozna zestroic do wlasnych potrzeb. t3 nie musi byc wolna gdy przelozy sie skrzynie i nawet przy oryginalnym silniku bokser benzyna ma niezlego kopa. kiedys jadac t4 niemoglem nadazyc za t3
_________________
chwytaj chwile
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Mr.Mclaren 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Westfalia
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Piwa: 6/2
Skąd: Pieszyce/Fuerth
Wysłany: 2009-07-03, 23:06   

@BartiJas w T3-kach było kilka rodzai sprężyn o rożnym stopniu twardości, także nie uogólniałbym tego.

Prędkości podróżne i zużycie paliwa zależne są oczywiście od mocy silnika i stylu jazdy. Te 105 max/h to pewnie przy 50-konnym silniku 1.6 diesel. Nasz poprzedni 1.6TD (70KM) całkiem nieźle sobie radził w podróżach po południu Europy, spalanie przy pełnym obciążeniu (4 rowery, 4 osoby, bagaże, zakupy itp.) wąchało się od 8,0 do 9,0l.
Wszystko uzależnione jest od tego jak zamierzamy podróżować, obecnie z mocniejszym silnikiem i szybszą skrzynią biegów pokonaliśmy odcinek z południa Niemiec do Neapolu (1200km) w 13,5 godziny.

Pozdrawiam
_________________
T3Forever
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2009-07-06, 19:36   

witam
moge wypowiedziec sie na temat t3 (t4 proponuje forum busowe)

jak juz koledzy pisali moge potwierdzic
jesli jest sprawny - zawieszenie amortyzatory itd
jezdzi bdb
pali - moj z wysokim dachem 8 l czy trasa czy miasto ( 1,6 td)
z dobra skrzynia pojdzie 140 spokojowo wiec 110 mozna latac
( ja swoim jezdze 100 a mam krotka skrzynke i wysoki dach)
niski ( mowa o mulitvanie wiec taki wchodzi w gre) nie zbiera wiatru i prowadzi sie dobrze
ze wspomaganiem prowadzi sie jeszcze lepiej

tylko ze jedna zasada
samochod dobry musi kosztowac co najmniej 20 tys
albo kupiony za 12 i dolozone nim 8
albo za 18 i dolozone min 2

jest oczywiscie starszy, ale klimatyczny co kto lubi
ma takze zalete nie straci na wartosci tak jak t4
T3 zawsze dobry bedzie kosztowal tyle samo

pozdr
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Dehler
Dołączył: 03 Wrz 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-07-09, 20:51   

No to i ja dołożę

Jak to pisało gdzies na jakims forum - gdyby Bóg popierał przedni napęd , chodzilibysmy na rękach -.
opcja silnik z tyłu i naped na tył to rewelacja.

Ja w swoim busiku ( 2,0 benzyna chłodzony powietrzem ) w zasadzie nic szczególnego nie p[opsułem przez ostatnie kilka lat, autko bezawaryne ciche w srodku tak do 100 km/h no i z klimatem, kupuj T3
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rumpel 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ford Transit Euroline `96
Dołączył: 28 Cze 2009
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Pierściec
Wysłany: 2009-07-10, 18:43   

Wielkie dzięki za odzew . Mam jeszcze jedno pytanie :
- jak wygląda sprawa z maksymalnym uciągiem przyczepy, czyli jak ciężką przyczepę można legalnie zapiąć pod T3 oraz T4 ?

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 218/487
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2009-07-10, 19:28   

rumpel napisał/a:
jak ciężką przyczepę można legalnie zapiąć pod T3 oraz T4 ?

Pod moją T-4 mona było 2-tony / wzmocnione sprężyny tylne i silnik 110KM/
W T-3 kierowca siedzi na kole / a mama zawsze mówiła- synu nie siadaj w autobusie na kole, bo ci jajka roztelepie/ :lol:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Dehler
Dołączył: 03 Wrz 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-07-11, 13:57   

U mnie w dowodzie jest wbite dmc przyczepy z hamulcem 1200 kb niestety mało, no i ciężko się juz jeżdzi z taka przyczepą z moim silnikiem 70 KM, ale ze 112 konnym 2,1 na wtrysku to juz inna bajka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
VWspioch 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T3
Dołączył: 13 Lip 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Celestynów
Wysłany: 2009-07-31, 21:39   

T3 tylnonapędowe mają DMC przyczepy 1200kg, w wersji SYNCRO jedynie mają większy uciąg - 1,6TD ma 1600 a 2100 ma 2000kg.
T4 mają zazwyczaj dopuszczalne DMC samochodu i przyczepy łącznie 4500kg więc te z początku produkcji mają DMC przyczepy 2000kg a nowsze od 1940 do 1700kg

Narazie jeszcze mam i T3 i T4, w razie wątpliwości z wyborem służę swoimi doświadczeniami. To jest jedna firma ale zupełnie inne samochody :)

Pozdrawiam
śpioch
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
f68 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
Nazwa załogi: f68
Dołączył: 08 Paź 2007
Piwa: 5/6
Skąd: 3city
Wysłany: 2009-08-01, 08:10   

kolega ma t3 w wersji syncro i jest bardzo zadowolony , ale kupił t4 i tez jest zadowolony tylko fakt miejsca troszke mało
klimatu t3 nie zastapi żaden inny samochód , no chyba ze t2 który przynajmniej dla mnie będzie się zawsze kojarzył z prawdziwą epoką yuppi
tu zapodam fajne filmiki

http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
VWspioch 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T3
Dołączył: 13 Lip 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Celestynów
Wysłany: 2009-08-01, 23:30   

ech te ogórki... jednego takiego trzymam w stodole zakonserwowanego na lepsze czasy, niestety narazie czas nie pozwala mi zająć się nim
co do miejsca między T3 a T4 to się nie zgodzę, z przodu sporo silnik zajmuje ale z tyłu za kanapą za to jest spory kącik, miejsce w szafkach jest porównywalne, jedynie lodówka jest inaczej umiejscowiona

Pozdrawiam :)
śpioch
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maku 
trochę już popisał


Twój sprzęt: "Obłoczek": VW LT Sven Hedin '85
Nazwa załogi: Dziubaki
Dołączył: 27 Sie 2009
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2009-10-07, 11:53   

Z T4 nie mam doświadczeń. Jeśli chodzi o T3, to mam podwyższonego (z nadbudową Reimo), 1.6 TD 70 KM i takie z nim doświadczenia:
1. spalanie od 8 do 10l - zależnie od stylu jazdy. Jeśli chcesz jechać w trasie 100km/h ,to wychodzi 10l
2. zawieszenie rzeczywiście jest miękkie (Żona mówi, że to dlatego, że to taki hipisowski samochód :-). Nic , tylko słuchać w czasie jazdy reggae...
3. prędkość maxymalna to pewnie około 120km/h, ale z wysoką budą nigdy więcej niz 100 nie jeżdżę
4. autko raczej bezawaryje
5. przyzwyczaić się trzeba do siedzenia na kole - przez to ma się wrażenie, że przód auta mocniej zachodzi przy zakrętach
6. miejsca na bagaże dość dużo (to dzięki temu podwyższonemu dachowi). Ostatnio byliśmy w Bieszczadach w składzie 2 dorosłe + dwójka małych dzieci (3 lata i < 1 roku) i dało się spakować na 9 dni.
7. w ww składzie dało się też w tym aucie żyć (chociaż już ciasno... to jedyny powód, dla którego kupilismy ostatnio LT, a T3 z żalem będziemy musieli sprzedać...)
8. klimat T3 to jest naprawdę coś fajnego. Każdy zabierany przez nas autostopowicz podziwiał autko.
Tak więc polecam tego typu mini-camperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 183/135
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2009-10-07, 20:42   

Witam :!: :!: :!:
T3 to kultowy bus :ok
W zeszłym roku dzięki uprzejmości teścia / ukłony dla Stachwody :spoko / miałem okazje z rodziną zjeżdzić Norwegię . I uwierzcie mi tylko inne camperki 3 bez względu na zabudowę nas pozdrawiały /i wzajemnie/. To jest niepowtarzalny klimat.
Jest tylko mała wada.... mała bo mały jest samochód . W deszczowej i zimnej Norwegii ,na jaką akurat trafiliśmy podczas naszego pobytu, w sytuacji gdy jednocześnie trzeba było gotować ,jeść, ścielić łóżko,mieszkać w cztery osoby było łagodnie mówiąc ciasno.
Jest to wspaniały samochód campingowy nawet dla czterech osób ale w ciepłym,małodeszczowym klimacie .
PZDR> MILUŚ
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***