|
Regulacja luzu zaworów silnika 1,9 D |
| Autor |
Wiadomość |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 199/163 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2011-11-07, 21:59 Regulacja luzu zaworów silnika 1,9 D
|
|
|
Witam serdecznie !!!
Udało mi się w końcu znaleść w moim pięknym mieście warsztat w którym podejmą się wymiany rozrządu i innych szpejów z tym związanych w moim małym białym u-boocie .
Moja radośc jest jednak umiarkowana bo............... nie chcą się podjąc regulacji zaworów .
A te na mój słuch " klepią" Wg.wspominanej tu już parę razy książki " Sam naprawiam Fiat Ducato ;........ect " luz zaworów regulowany jest przez dobranie odpowiedniej grubości "pastylek" .Wytłumaczcie mi na czym polega filozofia ?Czy to jest aż tak skomplikowane ,że trzy warsztaty odsyłaja mnie do serwisu Fiata ?A moze u podstawy znów leżą pieniądze ?Tzn.robota pracochłonna a zapłata mała ?Czy w miarę pojętny mechanik / tzn.ja / bez specjalistycznego sprzętu / szczelinomierz posiadam / potrafiłby to ustawić ?
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-07, 22:26
|
|
|
Do regulacji luzów zaworowych jest potrzebny zestaw płytek regulacyjnych.
Rzadko który warsztat chce bawić się w kupowanie całego zestawu albo najczęściej spotykanych rozmiarów płytek.
Wymiary płytek zaczynają się od 2,5 a kończą w większości na 4,75.
Jest więc tego troszkę,głównie więc chodzi o kasę,od 3 do 10 zeta za sztukę...
Jeśli mechanior wie o co chodzi to powinien mieć na składzie płytki najczęściej spotykanych wymiarów.
Pamiętaj,jeśli kupujesz płytki regulacyjne to tylko dobrej firmy(mogą być Freccia albo Metelli albo droższe SWAG)
|
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-11-07, 22:37
|
|
|
No ale chyba można pomierzyć szczeliny, policzyć jakie płytki są potrzebne i jechać kupić odpowiednie.... to chyba nie filozofia, wydaje mi się że mechanik nie chce tracić czasu na jeżdżenie i szukanie odpowiednich płytek....
A jak jest w 2.5 D ?? Jak się reguluje ?? Czy wogóle się je reguluje ?? |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-07, 22:46
|
|
|
| martini44 napisał/a: | | wydaje mi się że mechanik nie chce tracić czasu |
i to jest główna przyczyna odmowy usługi przez mechanika..
A pomiar też nie zawsze jest wiarygodny jeśli płytka jest zużyta |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2011-11-08, 14:42
|
|
|
martini44 | Cytat: | | A jak jest w 2.5 D ?? Jak się reguluje ?? Czy wogóle się je reguluje ?? | W 2,5 D reguluje się tak samo. Mój mechanik miał całą puszkę płytek regulacyjnych więc zawory ustawił od ręki i bez problemu.
bonusik | Cytat: | | A pomiar też nie zawsze jest wiarygodny jeśli płytka jest zużyta | Zgadza się. Luz zaworowy mierzy się szczelinomierzem podkładając płytki aż do wymaganego wymiaru. Zużytych płytek nie używa się powtórnie. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 199/163 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2011-11-08, 15:45
|
|
|
| lepciak napisał/a: | | .............Zgadza się. Luz zaworowy mierzy się szczelinomierzem podkładając płytki aż do wymaganego wymiaru. Zużytych płytek nie używa się powtórnie. |
Wg.cytowanej wyżej książki ........." wymontowane podkładki regulacyjne ,jeśli nie mają uszkodzeń mechanicznyc mogą być użyte ponownie "
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-11-08, 17:06
|
|
|
miluś...
| lepciak napisał/a: | | Zużytych |
dobre..można uzyc ponownie... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Grzegorz565
weteran
Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 07 Gru 2010 Otrzymał 30 piw(a) Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2011-11-08, 17:06
|
|
|
jeszcze trzeba sprawdzić wałek rozrządu,krzywki mierzy się bardzo prosto,trzeba wziąć kartkę papieru i coś do pisania,bo trzeba każdy zawór pomierzyć i zapisać jaki ma obecnie luz.Mierzymy szczelinomierzem i zapisujemy pomiar,tylko trzeba pamiętać,zawór ssący i zawór wydechowy mają inne pomiary.Mamy pomierzone,zapisane i znamy luz jaki powinien być w danym silniku to już wiemy czy trzeba dać płytkę grubszą czy cieńsza.Na każdej płytce widnieje wymiar.Podczas pomiaru zawory muszą być zamknięte,tłok musi być w GMP(górne martwe położenie) |
_________________ Rokers |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-11-08, 18:15
|
|
|
Witam
Czy któryś z kolegów może podać wartości regulacyjne zaworów?.W książce R. Etzolda dla silnika 2.5 obydwie wartości są takie same i wynoszą 0.50.Czy to nie jest pomyłka w druku? |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 199/163 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2011-11-08, 18:26
|
|
|
Cytat : ".......Należy zanotować zmierzone luzy poszczególnych zaworów .Jeśli wartość luzu nie mieści się w zakresie wartości kontrolnej /0,45 - 0,55 dla 2,5 D / należy wyregulować luz tego zaworu. Jeśli zmierzona wartość luzu tego zaworu znajduje się w w/w zakresie nie ma potrzeby regulacji
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-11-08, 18:39
|
|
|
MILUS, dzięki za info ,ale mnie chodzi o to że zawory" ssące" jak i "wydechowe" mają tą samą wartość regulacyjną 0,50 !!!,oczywiście widełki pomiarowe to 0,45-0,55 i to zrozumiałem! |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 199/163 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2011-11-08, 18:49
|
|
|
prezes1960......... na moją mechaniczną wiedzę te 0,50 to wartość średnia którą ustawiasz kiedy nie mieści się pomiar w widełkach które podałem Ci wyżej .Poza tym myślę ,że na pewno tą wartość się ustawia po demontażu np.:wałka rozrządu, wymianie zaworów itp.
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-11-08, 19:14
|
|
|
MILUS, ja to wszystko rozumiem ,mam jednak uwagi co do wartości na "różnych"zaworach.Chodzi o to że zawory dolotowe pracują w nieco innych warunkach niż wydechowe a wartość luzów w 2.5 d jest taka sama .W silniku 1.9 już są różnice między zaworami dolotowymi( 0,30),a wydechowymi(0,35).Generalnie jest to reguła w różnych innych silnikach ,dlatego chcę się upewnić czy te wartość są prawidłowo napisane |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 199/163 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2011-11-08, 19:27
|
|
|
| prezes1960 napisał/a: | MILUS, ja to wszystko rozumiem ,mam jednak uwagi co do wartości na "różnych"zaworach.Chodzi o to że zawory dolotowe pracują w nieco innych warunkach niż wydechowe a wartość luzów w 2.5 d jest taka sama .W silniku 1.9 już są różnice między zaworami dolotowymi( 0,30),a wydechowymi(0,35).Generalnie jest to reguła w różnych innych silnikach ,dlatego chcę się upewnić czy te wartość są prawidłowo napisane |
No to musimy czekać na wypowiedź lepszych ode mnie "mechaniorów "
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
betu
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot J5 Hymer
Dołączył: 09 Wrz 2012 Piwa: 1/1
|
Wysłany: 2014-08-21, 16:51
|
|
|
Odświeżę trochę temat.
Koledzy-może kto wie-jaka ma być wreszcie szczelina na zaworach w 2,5 d.
Chodzi mi o oba zawory-ssący i wylotowy.
Wymieniłem rozrząd-i zabrałem sie za zawory.
Zanim zabrałem sie do regulacji-silnik chodził jak wczesniej ( już po wymianie rozrządu) ,a po regulacji-odpali na chwilkę i gaśnie.
Chcialem dobrze,a tak wyszlo |
|
|
|
 |
|
|