Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja luzu zaworów silnika 1,9 D
Autor Wiadomość
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 199/163
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2011-11-07, 21:59   Regulacja luzu zaworów silnika 1,9 D

Witam serdecznie !!!

Udało mi się w końcu znaleść w moim pięknym mieście warsztat w którym podejmą się wymiany rozrządu i innych szpejów z tym związanych w moim małym białym u-boocie .
Moja radośc jest jednak umiarkowana bo............... nie chcą się podjąc regulacji zaworów .
A te na mój słuch " klepią" Wg.wspominanej tu już parę razy książki " Sam naprawiam Fiat Ducato ;........ect " luz zaworów regulowany jest przez dobranie odpowiedniej grubości "pastylek" .Wytłumaczcie mi na czym polega filozofia ?Czy to jest aż tak skomplikowane ,że trzy warsztaty odsyłaja mnie do serwisu Fiata ?A moze u podstawy znów leżą pieniądze ?Tzn.robota pracochłonna a zapłata mała ?Czy w miarę pojętny mechanik / tzn.ja :mrgreen: / bez specjalistycznego sprzętu / szczelinomierz posiadam :-P / potrafiłby to ustawić ?

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-07, 22:26   

Do regulacji luzów zaworowych jest potrzebny zestaw płytek regulacyjnych.
Rzadko który warsztat chce bawić się w kupowanie całego zestawu albo najczęściej spotykanych rozmiarów płytek.
Wymiary płytek zaczynają się od 2,5 a kończą w większości na 4,75.
Jest więc tego troszkę,głównie więc chodzi o kasę,od 3 do 10 zeta za sztukę... :-/
Jeśli mechanior wie o co chodzi to powinien mieć na składzie płytki najczęściej spotykanych wymiarów.
Pamiętaj,jeśli kupujesz płytki regulacyjne to tylko dobrej firmy(mogą być Freccia albo Metelli albo droższe SWAG)

:spoko
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-11-07, 22:37   

No ale chyba można pomierzyć szczeliny, policzyć jakie płytki są potrzebne i jechać kupić odpowiednie.... to chyba nie filozofia, wydaje mi się że mechanik nie chce tracić czasu na jeżdżenie i szukanie odpowiednich płytek.... :bajer
A jak jest w 2.5 D ?? Jak się reguluje ?? Czy wogóle się je reguluje ??
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-07, 22:46   

martini44 napisał/a:
wydaje mi się że mechanik nie chce tracić czasu



i to jest główna przyczyna odmowy usługi przez mechanika.. :szeroki_usmiech
A pomiar też nie zawsze jest wiarygodny jeśli płytka jest zużyta :-/
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2011-11-08, 14:42   

martini44
Cytat:
A jak jest w 2.5 D ?? Jak się reguluje ?? Czy wogóle się je reguluje ??
W 2,5 D reguluje się tak samo. Mój mechanik miał całą puszkę płytek regulacyjnych więc zawory ustawił od ręki i bez problemu.
bonusik
Cytat:
A pomiar też nie zawsze jest wiarygodny jeśli płytka jest zużyta
Zgadza się. Luz zaworowy mierzy się szczelinomierzem podkładając płytki aż do wymaganego wymiaru. Zużytych płytek nie używa się powtórnie.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 199/163
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2011-11-08, 15:45   

lepciak napisał/a:
.............Zgadza się. Luz zaworowy mierzy się szczelinomierzem podkładając płytki aż do wymaganego wymiaru. Zużytych płytek nie używa się powtórnie.


Wg.cytowanej wyżej książki ........." wymontowane podkładki regulacyjne ,jeśli nie mają uszkodzeń mechanicznyc mogą być użyte ponownie "

:?:
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-11-08, 17:06   

miluś...
lepciak napisał/a:
Zużytych

:spoko

dobre..można uzyc ponownie... :bigok
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz565 
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 07 Gru 2010
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2011-11-08, 17:06   

:spoko jeszcze trzeba sprawdzić wałek rozrządu,krzywki :-/ mierzy się bardzo prosto,trzeba wziąć kartkę papieru i coś do pisania,bo trzeba każdy zawór pomierzyć i zapisać jaki ma obecnie luz.Mierzymy szczelinomierzem i zapisujemy pomiar,tylko trzeba pamiętać,zawór ssący i zawór wydechowy mają inne pomiary.Mamy pomierzone,zapisane i znamy luz jaki powinien być w danym silniku to już wiemy czy trzeba dać płytkę grubszą czy cieńsza.Na każdej płytce widnieje wymiar.Podczas pomiaru zawory muszą być zamknięte,tłok musi być w GMP(górne martwe położenie) :spoko
_________________
Rokers
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-11-08, 18:15   

Witam
Czy któryś z kolegów może podać wartości regulacyjne zaworów?.W książce R. Etzolda dla silnika 2.5 obydwie wartości są takie same i wynoszą 0.50.Czy to nie jest pomyłka w druku?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 199/163
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2011-11-08, 18:26   

Cytat : ".......Należy zanotować zmierzone luzy poszczególnych zaworów .Jeśli wartość luzu nie mieści się w zakresie wartości kontrolnej /0,45 - 0,55 dla 2,5 D / należy wyregulować luz tego zaworu. Jeśli zmierzona wartość luzu tego zaworu znajduje się w w/w zakresie nie ma potrzeby regulacji :ok

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-11-08, 18:39   

MILUS, dzięki za info ,ale mnie chodzi o to że zawory" ssące" jak i "wydechowe" mają tą samą wartość regulacyjną 0,50 !!!,oczywiście widełki pomiarowe to 0,45-0,55 i to zrozumiałem! :spoko :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 199/163
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2011-11-08, 18:49   

prezes1960......... na moją mechaniczną wiedzę te 0,50 to wartość średnia którą ustawiasz kiedy nie mieści się pomiar w widełkach które podałem Ci wyżej .Poza tym myślę ,że na pewno tą wartość się ustawia po demontażu np.:wałka rozrządu, wymianie zaworów itp.

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-11-08, 19:14   

MILUS, ja to wszystko rozumiem ,mam jednak uwagi co do wartości na "różnych"zaworach.Chodzi o to że zawory dolotowe pracują w nieco innych warunkach niż wydechowe a wartość luzów w 2.5 d jest taka sama .W silniku 1.9 już są różnice między zaworami dolotowymi( 0,30),a wydechowymi(0,35).Generalnie jest to reguła w różnych innych silnikach ,dlatego chcę się upewnić czy te wartość są prawidłowo napisane :mrgreen: :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 199/163
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2011-11-08, 19:27   

prezes1960 napisał/a:
MILUS, ja to wszystko rozumiem ,mam jednak uwagi co do wartości na "różnych"zaworach.Chodzi o to że zawory dolotowe pracują w nieco innych warunkach niż wydechowe a wartość luzów w 2.5 d jest taka sama .W silniku 1.9 już są różnice między zaworami dolotowymi( 0,30),a wydechowymi(0,35).Generalnie jest to reguła w różnych innych silnikach ,dlatego chcę się upewnić czy te wartość są prawidłowo napisane :mrgreen: :bigok


No to musimy czekać na wypowiedź lepszych ode mnie "mechaniorów " :(

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
betu 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Hymer
Dołączył: 09 Wrz 2012
Piwa: 1/1
Wysłany: 2014-08-21, 16:51   

Odświeżę trochę temat.

Koledzy-może kto wie-jaka ma być wreszcie szczelina na zaworach w 2,5 d.

Chodzi mi o oba zawory-ssący i wylotowy.

Wymieniłem rozrząd-i zabrałem sie za zawory.

Zanim zabrałem sie do regulacji-silnik chodził jak wczesniej ( już po wymianie rozrządu) ,a po regulacji-odpali na chwilkę i gaśnie.

Chcialem dobrze,a tak wyszlo :evil:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***