 |
|
Czy ktoś był by zainteresowany formą ??? |
Autor |
Wiadomość |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2010-11-15, 02:20 Czy ktoś był by zainteresowany formą ???
|
|
|
Witam Wszystkich...
Mimo tego że miałem i mam kamperka to jednak kiedy przychodzi jesień , zima. Wieczory długie, brak jakiegoś " normalnego " zajęcia . To nachodzą mnie różne myśli.
Od dłuższego czasu chodzi za mną pomysł zrobienia "SWOJEGO" kampera.
Nie jestem krezusem finansowym tak że chciał bym, zrobić to we własnym zakresie, i w miarę nie drogo.....Czy jest na to szansa????? Czy da się ?????
Patrząc na to co robi Krzysiu F68 ,jestem pełen podziwu.
Sam remontowałem swoje wynalazki i wiem ile zdrowia to kosztuje .
Borykamy się z problemem zewnętrznego oklejania ścian. Szukamy najlepszego rozwiązania .
Na swoim przykładzie wiem ile nerwów mnie to kosztowało.
Marszczy się , nie dolega , połacie są pofałdowane jak tu jest dobrze to tam odejdzie....cholera człowieka bierze .
Patrząc na to co zrobił Rysiol zastanawiam się ,ilu jeszcze będzie miało podobne problemy.
A jednak rozwiązanie , stare ale dobre , było przy produkcji N126
Laminat......
Do dzisiaj , nie zalewa , nie gnije , jak jest dziura to szybko i we własnym zakresie ,reperaturką się naprawi ...itp, itd.
Dlatego mam pytanie ...ilu było by chętnych na ......zrobienie formy , części mieszkalnej półintegrala ...
Tj. ścian bocznych ,tylnej i przedniej ściany , oraz dachu ..
Myślę o formie uniwersalnej , pasującej do każdej ramy .
Nie dłuższej niż ~ 4,5m , tak aby długość całkowita auta nie przekraczała 6m .
Czy skórka warta wyprawki????
Kiedyś to znaczy dwa lata temu , gość w okolicach Nowego Sącza chciał ode mnie ok 20 tyś zł za formę....
Odpuściłem sobie temat ze względów finansowych .
Ja jako jednostka ,to na taką kasę się nie piszę.
Może ktoś coś na ten temat wie , może zna , może też chciał, może, może , może.....
Kiedyś na allegro było kopyto ala alkowa cena zchodziła z 25000-10000 jednak ja myślę o pólintegralu.
Czekam na Wasze opinie....a może też za chętnymi do podjęcia życiowego wyzwania.....
Pozdrawiam
|
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-11-15, 06:53
|
|
|
to kopyto z allegro to chyba alkowa...chociaz, nie wiem, czy nie pol/integral...
bo dosc niska ta ''nadbudówka'' ....
http://allegro.pl/kamping...1242361128.html |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
Ostatnio zmieniony przez gino 2010-11-15, 06:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
AUTOJUR
Kombatant

Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Cze 2007 Piwa: 9/1 Skąd: Poznań okolica
|
Wysłany: 2010-11-15, 06:54
|
|
|
Pokazuje się na Allegro cały czas ta sama forma ,cena ostatnio chyba ponize 10 tyś.Tylko czy warto to kupić? Cały czas myśle o zrobieniu Campera ale wykorzystując już gotowy pojazd z zabudową . http://allegro.pl/renault...1314679198.html |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-11-15, 07:08
|
|
|
No fajna idea Jareczku, trzeba to jeszcze przemyśleć ale chyba byłbym za |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
ptasznik
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: pickup
Dołączył: 04 Wrz 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Małopolska
|
|
|
|
 |
f68
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
Nazwa załogi: f68
Dołączył: 08 Paź 2007 Piwa: 5/6 Skąd: 3city
|
Wysłany: 2010-11-15, 15:25
|
|
|
kolego głowa do góry
da się zrobić wszystko
oczywiście chciec i mieć cierpliwość do czynnika ludzkiego czyli procwników
najgorsze jak dostana wypłatę kilka dni i jeszcze i jeszcze i na kaca
DSCN4401.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 5334 raz(y) 122,93 KB |
|
_________________ *** www.edenchemicals.pl***
 |
|
|
|
 |
rysiol
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs RT6844 Renault
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2008 Piwa: 80/26 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2010-11-15, 21:28
|
|
|
Witam!
Miewam podobne pomysły jak Ty. Myślę, że dzięki temu, iż coś robimy, opisujemy, wymieniamy się doświadczeniami będzie coraz mniej takich wpadek jak moja z oklejaniem ścian, a coraz więcej takich perełek jak robota f68. Cóż błędów nie popełnia ten, co nic nie robi. Dzisiaj mam już niejaką wiedzę i na jej podstawie jestem przekonany o możliwości stworzenia swojego kampera. Podstawą do budowy własnego pojazdu musi być rzetelne określenie czego od niego oczekujemy, jakie musi spełniać wymogi.
Pierwsza sprawa nad jaką się zastanawiam to co lepsze alkowa czy półintegral. Gdy rozważam wszystkie za i przeciw cały czas wychodzi mi że lepsza alkowa. Porównuje gabaryty poszczególnych kamperów. W produktach tych samych firm tak to wygląda sprawa wysokości Arca alkowa- 3130, półintegral-2900 , Pilote a- 3050,p- 2850, Mobilvetta a-3050, p-2750, czyli około od 23 do 30 centymetrów różnicy w wysokości , a na długości można zaoszczędzić szerokość dwuosobowego łóżka. |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-11-15, 23:19
|
|
|
Ta forma która jest na alegro moim zdaniem nadaje się prędzej na koniowóz ,meblowóz niż na kampera co to za alkowa dł może z pół metra szybciej jako schowek na pasy lub siano
I waga tego całego sprzętu taka że bez wózka widłowego nie podchodź
Też myśle cały czas nad zbudowaniem nowej zabudowy ten pomysł rodzi się powoli w mojej głowie choc łatwiej było by zbudowac alkowę to jednak skłaniam się bardziej do półintegrala ,myslę jednak że nie warto robic takiej formy jak ta z allegro lepiej moim zdaniem zrobic przód i tył a sciany zbudowac na tradycyjnym stelażu pokrytym laminatem szklanym i wszystko złożyc z takich części składowych sciany ,przód tył i dach z tymże dach zrobic tak aby nachodził na sciany boczne coś takiego jak ma chyba nasz kolega Waldi i chyba Donald
Na razie zbieram wiedzę na temat wyglądu takiego przodu i tyłu mam swojego faworyta ale aby stworzyc formę trzeba mieć model 1:1 albo go zbudowac myślałem jak sciągnąc wymiar dachu nad szoferką aby forma pasowała idealnie na kabinę kierowcy i stwierdziłem że najlepiej będzie kupic odcięty dach takiej kabiny i resztę budowac na tym dachu do wysokości łączenia ścian bocznych z dachem zabudowy zacząłem gromadzic materiały może do lata coś się z tego urodzi
Jeśli masz jakąś możliwośc zdobycia takiej formy na przód zabudowy półintegrala na stary model ducato/j5 to byłbym zainteresowany
Sciany budował bym z takiego laminatu jak na zdjęciu (jest to wyrób własny nie wiem czy można kupic ) myślałem o zrobieniu całkowitej sciany w jednym elemencie jest to do wykonania ale trzeba mieć stół o wymiarach ciut większych niż sciana tj ok. 220cm na 450 cm na długości w moim przypadku założyłem długośc zabudowy 450 cm co dało by całośc na aucie ok. 6600 cm z kabiną
Można by też wykonac np. w 3 częściach np. 220 cm wysokośc i po 150 cm szerokośc i połączyc na szkielecie ale mniej zabawy było by przy całościowym wykonaniu sciany (płyty
laminatu )
loguję się do tematu i będę go bacznie sledził
3.JPG oto wygląd mojego faworyta |
 |
Plik ściągnięto 5210 raz(y) 5,64 KB |
2.JPG ten tez mógłby byc |
 |
Plik ściągnięto 5210 raz(y) 2,71 KB |
20100927005_360.jpg laminat własny wyrób w tym wypadku trochę zagruby ok 2 mm |
 |
Plik ściągnięto 5210 raz(y) 32,12 KB |
|
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2010-11-16, 00:53
|
|
|
Faktycznie forma z Allegro , jak pierwszy raz została wystawiona ,w opisie miała Koniowóz
Z czasem nazwa została zmieniona...
Irek ...też popieram Twojego faworyta ze zdjęcia 3jpg
Niestety, nie mogę się zgodzić co do wysokości...
Oczywiście jeżeli jest to rama oryginalna ,może i różnica wysokości z alkową jest nie za duża.
Lecz jeżeli jest to rama alko, niska ,to już niestety inna bajka.
A właśnie mnie interesuje niskie zawieszenie.
Inne auto, po prostu nie zmieści mi się do garażu.... / wysokość bramy wjazdowej to 2,48 a mój ma jeszcze ok4 cm zapasu /
Pozwoliłem sobie wstawić zdjęcie ,/ innego w całej okazałości, jak na razie nie mam/
dla zobrazowania tego jakim niskim teraz się poruszam.
I wierzcie mi ani razu nie zahaczyłem podwoziem mimo jazdy po różnych drogach.
S7309502.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 140 raz(y) 189,18 KB |
k1.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 117 raz(y) 175,15 KB |
|
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
 |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2010-11-16, 01:24
|
|
|
AUTOJUR.... też brałem taką opcję pod uwagę
Miałem nawet sprintera w wersji angielskiej z bardzo ładnie zrobioną nadbudówką nad kabiną..... ale ta wysokość mnie przeraża ... myślę że już był by lepszy przedłużany ambulans .
Wtedy można na wzór integrala,zrobić opuszczane łóżko z przodu .
Lub wariant z podnoszonym dachem . Podobno to już wchodzi do produkcji....
Niski to zaleta ... mniej pali , nie buja podczas jazdy ,wjedzie w miejsca niedostępne dla alkowy ..
Nie będę się rozpisywał, bo jak to życie, jedni za tym drudzy za tym. A tu nie o to chodzi .
Dlatego właśnie, patrząc na to co mam dookoła ,i z czego mogę zrobić to co bym chciał .....
Nie mam opcji ..... poza zakupem kampera , lub zrobienia samemu to czego chcę....
Myślałem o przeróbce ,tego co mam ,na to co chcę ...ale szkoda mi niszczyć,to co jest dobre.
Gdybym musiał zrobić remont, to nie zastanawiał bym się ani chwili .
A w moim przypadku ,niszczenie czegoś dobrego.....bo mi środek nie odpowiada...
Dlatego najpierw zrobię, lub jak znajdę okazję ,i to czego szukam, to kupię ........ a póżniej sprzedam to co mam .
|
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
 |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-11-16, 08:57
|
|
|
o widzę kto ma dziub na sciągnięcie formy
też myślę o takiej niskiej zabudowie z tych samych względów co ty
wydaje się mi że masz podwozie alko a takich na rynku jest mało a druga sprawa to jak jest to wersja 3 osobowa a ja myslę o 6 osobowej zabudowie a po zaostrzeniu przepisów na zamontowanie pasów jest raczej nie do przeskoczenia z wersji 3 na 6
druga sprawa to magiczna liczba DMC 2800 lub 3100 mnie jakoś nie zadowala
3500 do mnie przemawia jest to tg 18 fiata ducato w wersji 6 osobowej i musi mieć roztaw osi bodajże 403 cm
nieraz trafia się takie w dobrej cenie
dukato.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 5154 raz(y) 15,3 KB |
|
|
|
|
 |
f68
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
Nazwa załogi: f68
Dołączył: 08 Paź 2007 Piwa: 5/6 Skąd: 3city
|
Wysłany: 2010-11-16, 09:09
|
|
|
tak ale nalezy wziąć pod uwagę jedną rzecz
to podwozie jest wysokie
więc w środku przynajmniej powinno być od podłogi do sufitu 190-200cm a to warunkuje zrobienie nadbudowy nad kabiną przy półintegralu będzie to zawsze niżej niz przy alkowie ale mozna zrobic tak ze zmierzyć szerokość barków lub bioder plus jakies 10cm w odległości od materaca do sufitu alkowy |
_________________ *** www.edenchemicals.pl***
 |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2010-11-16, 22:31
|
|
|
No- to była okazja wyjątkowa do zabudowy własnego kampera. Tym bardziej za ta cene z ramą ALKO to rarytas. Ciekawe jak często sie takie trafiają?????????? W dodatku odpada problem z akcyzą pomimo silnika 2.5 TDi, bo można to sprowadzić jako ciężarowy!!Same plusy i poszedł za niewielką cenę!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|