Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
chip tuning warto czy nie
Autor Wiadomość
jarek73 
weteran

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2014
Piwa: 72/95
Skąd: torun
Wysłany: 2014-08-29, 19:29   chip tuning warto czy nie

wiem że o tym było ale nie mogę znaleźć jednoznacznych odpowiedzi które dotyczą mojego auta .Ducato 2,3 multijet II 130 km alkowa Weinsberg 700 już prawie czipowałem ale coś się opóżniło a ja chciałem już jechać na wakację . To mój pierwszy kamper zrobiłem ok. 6500 km i generalnie mocy mi nie brakowało ( fakt że dużych gór nie robiłem ) spalnie średnio 12,5 l. Koszt nowej mapy to ok. 1100-1500 pln. ( w firmach które są polecane )i pytanie czy warto bo jeżeli 1 litr mniej i to wszystko to wg. mnie nie warto ale jeśli moc jest dużo większa i to czuć to chyba warto. Na co dzień jeżdżę autem co waży 1600 kg i ma moc 400 km i w kamperze emocje są mi nie potrzebne ale proszę o opinie ludzi którzy za czipowali i mogą coś powiedzieć . Następne pytanie czy to jakoś wpływa na trwałość silnika ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/743
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-08-29, 19:48   

Warto warto jeszcze raz warto zrobiłem w V-techu u Pirlo niebo a ziemia, jest temat na forum poczytaj
Też mam alkowę 7m z kawałkiem 2,3/130
_________________
komplet
Ostatnio zmieniony przez Komplecik 2014-08-29, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2014-08-29, 19:49   

1. Na redukcję spalania za bardzo nie licz. Czasem zdarza się, że spali mniej, ale jest to raczej jako "efekt uboczny" wynikający z takiego ułożenia mapy, przy którym akurat przy danym zakresie obrotów i stałym obciążeniu uda się podawać zmniejszoną dawkę paliwa (i akurat zakres ten pokrywa się z obrotami, które wykorzystujesz na trasie) lub (co zdarza się znacznie częściej) zwiększona dawka paliwa podawana przy dynamicznym rozpędzaniu umożliwia Ci szybsze osiągnięcie prędkości podróżnej (czyli szybciej osiągasz najbardziej ekonomiczny zakres obrotów).
2. Odnośnie mocy to już kwestia indywidualna (pewnie i tak zawsze za mało), choć parę KM pewnie się przyda (np.do wyprzedzenia).
3. Odnośnie trwałości - jeśli nie będziesz "pałował" silnika to przy dobrze wykonanej mapie nie będzie żadnego negatywnego wpływu na trwałość. Problemy mogą się pojawić jeśli np. będziesz mocno wykorzystywał wzmocniony dół obrotów (dostaje: sprzęgło + dwumas + panewki) lub ktoś na tyle spartoli mapę, że moc będzie rozwijana zbyt "brutalnie".
4. Weź pod uwagę, że czasem może pojawić się dymienie - fizyki nie oszukasz, moc podnosisz głównie modyfikacją dawki paliwa, bo zwiększenie ilości powietrza wymaga już modyfikacji mechanicznych.

Przy wyjściowych 130 KM pewnikiem bym się dłużej podrapał w głowę, czy ruszać stan wyjściowy. Nie miałem jednak dylematu, bo mój 2.0 JTD wyjściowo miał 84 KM i tunning do 115 KM był pierwszą rzeczą, którą zrobiłem (nie to auto)
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/48
Skąd: WPI
Wysłany: 2014-08-29, 20:20   

Rav bardzo mądrze wyłożył "kawę na ławę" ale pamiętajmy, silnik cały czas ten sam o tych samych parametrach mechanicznych a zmienione elektronicznie sterowanie, które zmusza go do bardziej wysilonej pracy, ZAWSZE będzie się szybciej zużywał... :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2014-08-29, 20:20   

Robilem............
Warto,
nie o osiągi szybkosciowe tu chodzi
znacznie wzrasta elastycznośc silnika
jak co to dzwoń to ci łopatą............ :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 297/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-08-29, 20:50   

Tez robiłem w V-Tech (drugi samochód)
pierwsza była Multipla 110 KM do 136 KM
przejechałem po tuningu 150 000 bez problemu
teraz Ducato 2,3 120 KM
teraz jest 160 KM przejechane 30 000
dzień do nocy
polecam ;)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-08-29, 20:56   

a ja się wachom
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
Kombatant


Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 17/18
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2014-08-29, 21:03   

eMKa napisał/a:
Tez robiłem w V-Tech (drugi samochód)
pierwsza była Multipla 110 KM do 136 KM
przejechałem po tuningu 150 000 bez problemu
teraz Ducato 2,3 120 KM
teraz jest 160 KM przejechane 30 000
dzień do nocy
polecam ;)


Mam ten sam motor 2.3 HPI. Czy zmieniło się zużycie paliwa. :spoko .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Track222 
weteran


Twój sprzęt: Była - Niewiadów n126
Nazwa załogi: Tracki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Piwa: 89/10
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-08-29, 21:11   

koko napisał/a:
a ja się wachom


Góral też sie wochoł czy iść na poprawiny!!!
_________________
„Panie, daj mi siłę, abym zmienił to, co zmienić mogę; daj mi cierpliwość, abym zniósł to, czego zmienić nie mogę, i daj mi mądrość, abym odróżnił jedno od drugiego.” - Marek Aureliusz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 342/86
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-08-29, 21:21   

Wykonałem , moc wzrosła o 15% , myslę że było warto.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekzpolski 
stary wyga


Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010
Piwa: 83/6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-08-29, 21:47   

koko napisał/a:
a ja się wachom


wacha jest tak różna w różnych dziwnych krajach po których jeździmy że też bym się zawahoł i raczej tego nie robił...potrzebujesz marginesu na jakość wachy bo to nie sterylne F1...
Paczpan co piszą te co czipują:

"W silnikach benzynowych i dieslach poprawa sprawności jest podobna, to ok. 10%. Wynika to nie z geniuszu tunera, tylko z tego, że taki producencki margines sprawności (nazwijmy go „przelaniem”) daje im trzy rzeczy: po pierwsze – zawsze mogą poprawić się w przyszłości. Po drugie – nie narażają się innym producentom i koncernom paliwowym. W końcu, jak auta będą mało palić, to koncerny będą mało zarabiać. Po trzecie – przelanie jest dużo mniej groźnie niż niedolanie (jazda za ubogo), szczególnie w autach na benzynę. A kto wie, jaką benzynę lub jej substytut od kolegi Wieśka z GS-u zatankuje auto? Producent nie wie. Woli więc kosztami paliwa nadmiarowego obarczyć wszystkich użytkowników jego aut niż mierzyć się z gwarancyjną naprawą silnika, upalonego przez zbyt ubogą mieszankę. Bliższa ciału koszula, a wasze portfele daleko"

stąd: http://vtech.pl/aktualnos...-czy-warto.html
_________________
2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-08-29, 22:03   

Wacham się Bim Bam :wyszczerzony:

Lista na nie :::

1. Pali malo jak dla mnie 9,5 przeciętnie.

2 Krótka jedynka mocna , zrywa przyczepność . Przedni napęd i niedociążony przód Zwiększenie momentu może jeszcze pogorszyć sprawę ..

3. Jechałem 140 km/h i więcej nie zamierzam . nawet jakbym mógł to mam dyskomfort . Antena , rowery , graty itd . Duża buda , wiatr , itd..... najlepiej tym samochodem czuje się przy 120-130 góra !!!!/h

4. Od 3 -go biegu silnik bardzo elastyczny , mam skrzynie 5-cio biegowa i jest OK .

Lista na tak :
1. Ciekawość jak to będzie .... :?

2. Nikczemna pojemność 2 litry ... ciekawe jak w górach . Sprawdzę niedlugo i zobaczę


Może sam chip gotowiec za 3 stówy , zdejmowalny

A i gwarancja ????



:roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2014-08-29, 22:35   

jarekzpolski napisał/a:
... daje im trzy rzeczy: po pierwsze – zawsze mogą poprawić się w przyszłości. Po drugie – nie narażają się innym producentom i koncernom paliwowym. W końcu, jak auta będą mało palić, to koncerny będą mało zarabiać. Po trzecie – przelanie jest dużo mniej groźnie niż niedolanie (jazda za ubogo), szczególnie w autach na benzynę. A kto wie, jaką benzynę lub jej substytut od kolegi Wieśka z GS-u zatankuje auto? Producent nie wie. "


Trochę popłynęli z tą teorią. Po to by benzyna nie miała za ubogo masz sondę lambda (w nowszych autach nawet trzy). Jest to rozwiązanie na tyle skuteczne i dopracowane, że nawet turbo benzyny bardzo dobrze sobie radzą nie zubażając nadmiernie mieszanki (diesla ten problem w ogóle nie dotyczy) - to raz, a dwa ... tej zmowy z koncernami paliwowymi nawet nie chcę komentować.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 297/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-08-30, 09:21   

piotr1 napisał/a:
eMKa napisał/a:
Tez robiłem w V-Tech (drugi samochód)
pierwsza była Multipla 110 KM do 136 KM
przejechałem po tuningu 150 000 bez problemu
teraz Ducato 2,3 120 KM
teraz jest 160 KM przejechane 30 000
dzień do nocy
polecam ;)


Mam ten sam motor 2.3 HPI. Czy zmieniło się zużycie paliwa. :spoko .


spalanie mniejsze tak ok 0,3-0,4
Zysk to zdecydowanie większy moment
Gdzieś w CT umieściłem wykresy z hamowni
Po roku zmierzyłem w nieżaleznej hamowni
wynik ten sam. :)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 297/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-08-30, 09:33   

wykres przed i po tuningu

t_wykres_1_426.jpg
Plik ściągnięto 53 raz(y) 59,06 KB

t_wykres_2_211.jpg
Plik ściągnięto 55 raz(y) 42,81 KB

_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***