|
chip tuning warto czy nie |
| Autor |
Wiadomość |
jarek73
weteran
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2014 Piwa: 72/95 Skąd: torun
|
Wysłany: 2014-08-29, 19:29 chip tuning warto czy nie
|
|
|
| wiem że o tym było ale nie mogę znaleźć jednoznacznych odpowiedzi które dotyczą mojego auta .Ducato 2,3 multijet II 130 km alkowa Weinsberg 700 już prawie czipowałem ale coś się opóżniło a ja chciałem już jechać na wakację . To mój pierwszy kamper zrobiłem ok. 6500 km i generalnie mocy mi nie brakowało ( fakt że dużych gór nie robiłem ) spalnie średnio 12,5 l. Koszt nowej mapy to ok. 1100-1500 pln. ( w firmach które są polecane )i pytanie czy warto bo jeżeli 1 litr mniej i to wszystko to wg. mnie nie warto ale jeśli moc jest dużo większa i to czuć to chyba warto. Na co dzień jeżdżę autem co waży 1600 kg i ma moc 400 km i w kamperze emocje są mi nie potrzebne ale proszę o opinie ludzi którzy za czipowali i mogą coś powiedzieć . Następne pytanie czy to jakoś wpływa na trwałość silnika ? |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/743 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-08-29, 19:48
|
|
|
Warto warto jeszcze raz warto zrobiłem w V-techu u Pirlo niebo a ziemia, jest temat na forum poczytaj
Też mam alkowę 7m z kawałkiem 2,3/130 |
_________________ komplet |
| Ostatnio zmieniony przez Komplecik 2014-08-29, 19:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2014-08-29, 19:49
|
|
|
1. Na redukcję spalania za bardzo nie licz. Czasem zdarza się, że spali mniej, ale jest to raczej jako "efekt uboczny" wynikający z takiego ułożenia mapy, przy którym akurat przy danym zakresie obrotów i stałym obciążeniu uda się podawać zmniejszoną dawkę paliwa (i akurat zakres ten pokrywa się z obrotami, które wykorzystujesz na trasie) lub (co zdarza się znacznie częściej) zwiększona dawka paliwa podawana przy dynamicznym rozpędzaniu umożliwia Ci szybsze osiągnięcie prędkości podróżnej (czyli szybciej osiągasz najbardziej ekonomiczny zakres obrotów).
2. Odnośnie mocy to już kwestia indywidualna (pewnie i tak zawsze za mało), choć parę KM pewnie się przyda (np.do wyprzedzenia).
3. Odnośnie trwałości - jeśli nie będziesz "pałował" silnika to przy dobrze wykonanej mapie nie będzie żadnego negatywnego wpływu na trwałość. Problemy mogą się pojawić jeśli np. będziesz mocno wykorzystywał wzmocniony dół obrotów (dostaje: sprzęgło + dwumas + panewki) lub ktoś na tyle spartoli mapę, że moc będzie rozwijana zbyt "brutalnie".
4. Weź pod uwagę, że czasem może pojawić się dymienie - fizyki nie oszukasz, moc podnosisz głównie modyfikacją dawki paliwa, bo zwiększenie ilości powietrza wymaga już modyfikacji mechanicznych.
Przy wyjściowych 130 KM pewnikiem bym się dłużej podrapał w głowę, czy ruszać stan wyjściowy. Nie miałem jednak dylematu, bo mój 2.0 JTD wyjściowo miał 84 KM i tunning do 115 KM był pierwszą rzeczą, którą zrobiłem (nie to auto) |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
Kuba L.
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2009 Piwa: 19/48 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2014-08-29, 20:20
|
|
|
Rav bardzo mądrze wyłożył "kawę na ławę" ale pamiętajmy, silnik cały czas ten sam o tych samych parametrach mechanicznych a zmienione elektronicznie sterowanie, które zmusza go do bardziej wysilonej pracy, ZAWSZE będzie się szybciej zużywał... |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2014-08-29, 20:20
|
|
|
Robilem............
Warto,
nie o osiągi szybkosciowe tu chodzi
znacznie wzrasta elastycznośc silnika
jak co to dzwoń to ci łopatą............ |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2014-08-29, 20:50
|
|
|
Tez robiłem w V-Tech (drugi samochód)
pierwsza była Multipla 110 KM do 136 KM
przejechałem po tuningu 150 000 bez problemu
teraz Ducato 2,3 120 KM
teraz jest 160 KM przejechane 30 000
dzień do nocy
polecam |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-08-29, 20:56
|
|
|
| a ja się wachom |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
piotr1
Kombatant

Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2014-08-29, 21:03
|
|
|
| eMKa napisał/a: | Tez robiłem w V-Tech (drugi samochód)
pierwsza była Multipla 110 KM do 136 KM
przejechałem po tuningu 150 000 bez problemu
teraz Ducato 2,3 120 KM
teraz jest 160 KM przejechane 30 000
dzień do nocy
polecam |
Mam ten sam motor 2.3 HPI. Czy zmieniło się zużycie paliwa. . |
|
|
|
 |
Track222
weteran

Twój sprzęt: Była - Niewiadów n126
Nazwa załogi: Tracki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Piwa: 89/10 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2014-08-29, 21:11
|
|
|
| koko napisał/a: | | a ja się wachom |
Góral też sie wochoł czy iść na poprawiny!!! |
_________________ „Panie, daj mi siłę, abym zmienił to, co zmienić mogę; daj mi cierpliwość, abym zniósł to, czego zmienić nie mogę, i daj mi mądrość, abym odróżnił jedno od drugiego.” - Marek Aureliusz
 |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 342/86 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
jarekzpolski
stary wyga

Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010 Piwa: 83/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-08-29, 21:47
|
|
|
| koko napisał/a: | | a ja się wachom |
wacha jest tak różna w różnych dziwnych krajach po których jeździmy że też bym się zawahoł i raczej tego nie robił...potrzebujesz marginesu na jakość wachy bo to nie sterylne F1...
Paczpan co piszą te co czipują:
"W silnikach benzynowych i dieslach poprawa sprawności jest podobna, to ok. 10%. Wynika to nie z geniuszu tunera, tylko z tego, że taki producencki margines sprawności (nazwijmy go „przelaniem”) daje im trzy rzeczy: po pierwsze – zawsze mogą poprawić się w przyszłości. Po drugie – nie narażają się innym producentom i koncernom paliwowym. W końcu, jak auta będą mało palić, to koncerny będą mało zarabiać. Po trzecie – przelanie jest dużo mniej groźnie niż niedolanie (jazda za ubogo), szczególnie w autach na benzynę. A kto wie, jaką benzynę lub jej substytut od kolegi Wieśka z GS-u zatankuje auto? Producent nie wie. Woli więc kosztami paliwa nadmiarowego obarczyć wszystkich użytkowników jego aut niż mierzyć się z gwarancyjną naprawą silnika, upalonego przez zbyt ubogą mieszankę. Bliższa ciału koszula, a wasze portfele daleko"
stąd: http://vtech.pl/aktualnos...-czy-warto.html |
_________________ 2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2014-08-29, 22:03
|
|
|
Wacham się Bim Bam
Lista na nie :::
1. Pali malo jak dla mnie 9,5 przeciętnie.
2 Krótka jedynka mocna , zrywa przyczepność . Przedni napęd i niedociążony przód Zwiększenie momentu może jeszcze pogorszyć sprawę ..
3. Jechałem 140 km/h i więcej nie zamierzam . nawet jakbym mógł to mam dyskomfort . Antena , rowery , graty itd . Duża buda , wiatr , itd..... najlepiej tym samochodem czuje się przy 120-130 góra !!!!/h
4. Od 3 -go biegu silnik bardzo elastyczny , mam skrzynie 5-cio biegowa i jest OK .
Lista na tak :
1. Ciekawość jak to będzie ....
2. Nikczemna pojemność 2 litry ... ciekawe jak w górach . Sprawdzę niedlugo i zobaczę
Może sam chip gotowiec za 3 stówy , zdejmowalny
A i gwarancja ????
|
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2014-08-29, 22:35
|
|
|
| jarekzpolski napisał/a: | ... daje im trzy rzeczy: po pierwsze – zawsze mogą poprawić się w przyszłości. Po drugie – nie narażają się innym producentom i koncernom paliwowym. W końcu, jak auta będą mało palić, to koncerny będą mało zarabiać. Po trzecie – przelanie jest dużo mniej groźnie niż niedolanie (jazda za ubogo), szczególnie w autach na benzynę. A kto wie, jaką benzynę lub jej substytut od kolegi Wieśka z GS-u zatankuje auto? Producent nie wie. "
|
Trochę popłynęli z tą teorią. Po to by benzyna nie miała za ubogo masz sondę lambda (w nowszych autach nawet trzy). Jest to rozwiązanie na tyle skuteczne i dopracowane, że nawet turbo benzyny bardzo dobrze sobie radzą nie zubażając nadmiernie mieszanki (diesla ten problem w ogóle nie dotyczy) - to raz, a dwa ... tej zmowy z koncernami paliwowymi nawet nie chcę komentować. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2014-08-30, 09:21
|
|
|
| piotr1 napisał/a: | | eMKa napisał/a: | Tez robiłem w V-Tech (drugi samochód)
pierwsza była Multipla 110 KM do 136 KM
przejechałem po tuningu 150 000 bez problemu
teraz Ducato 2,3 120 KM
teraz jest 160 KM przejechane 30 000
dzień do nocy
polecam |
Mam ten sam motor 2.3 HPI. Czy zmieniło się zużycie paliwa. . |
spalanie mniejsze tak ok 0,3-0,4
Zysk to zdecydowanie większy moment
Gdzieś w CT umieściłem wykresy z hamowni
Po roku zmierzyłem w nieżaleznej hamowni
wynik ten sam. |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2014-08-30, 09:33
|
|
|
wykres przed i po tuningu
t_wykres_1_426.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 53 raz(y) 59,06 KB |
t_wykres_2_211.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 55 raz(y) 42,81 KB |
|
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
|
|