Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ecodriving czyli ekonomiczna jazda
Autor Wiadomość
jawi13 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Kamper z wielkiej promocji:GoMarket FR67112
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Piwa: 3/9
Skąd: okolice Radomska
Wysłany: 2014-09-22, 21:06   

Gdyby było mnie stać na kampera za ponad 200 tys na pewno nie bawił bym się w jakiś ecodriving.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2014-09-22, 21:10   

Ale pitolicie w tym temacie :-P ,,normalnie pitolicie :-/ :-/ :-/ aż portki z pupi spadają ,,,chłopy ,chłopy ,,,nie zapominajcie o tym ,,że chłopami jesteście :haha: :haha: :haha: :haha:
_________________
Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-09-22, 21:30   

Ja tam bym proponowal krawacik w pelnym wymiarze dla dzonego :-) przyjemniej tu bylo :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2014-09-22, 21:35   

A czy wszyscy którzy krytykują mogli by sie odwalić i sie nie wpieprzać poprostu . jak sie nie podoba to tu nie zaglądajcie.

Tak dziala wlasnie kochane forum-

-Chce kupic alkowe

-po co ci alkowa?

-podoba mi sie

-burak jestes , kup półintegrala

-nie chce

-tylko buraki kupują alkowy , kup półintegre

-ale ja nie chce

I teraz wchodzi nocny lowca forumowy, guru kamperów

-ale pitolicie chłopy ale pitolicie


Tak dziala forum


Ps. Nic nie mam do alkowy :)
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2014-09-22, 21:42   

majsterek napisał/a:
A czy wszyscy którzy krytykują mogli by sie odwalić i sie nie wpieprzać poprostu . jak sie nie podoba to tu nie zaglądajcie.

Tak dziala wlasnie kochane forum-

-Chce kupic alkowe

-po co ci alkowa?

-podoba mi sie

-burak jestes , kup półintegrala

-nie chce

-tylko buraki kupują alkowy , kup półintegre

-ale ja nie chce

I teraz wchodzi nocny lowca forumowy, guru kamperów

-ale pitolicie chłopy ale pitolicie


Tak dziala forum


Ps. Nic nie mam do alkowy :)





NRMalnie jesteś ,,,,,,,DON PEDRO Z KRAINY DESZCZOWCÓW :haha: :haha: :haha: :haha:
_________________
Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lrjasiek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 27 Lip 2013
Piwa: 2/2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-22, 21:47   

:)Skoro w tym wątku padło mnóstwo oryginalnych pomysłów na ograniczenie ilości spalanego paliwa..to można też rozważyć jazdę na oleju rzepakowym:):)Podobno starsze diesle tolerują takie paliwo:):)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2014-09-22, 21:56   

lrjasiek napisał/a:
:)Skoro w tym wątku padło mnóstwo oryginalnych pomysłów na ograniczenie ilości spalanego paliwa..to można też rozważyć jazdę na oleju rzepakowym:):)Podobno starsze diesle tolerują takie paliwo:):)


Nowsze też tolerują ... do czasu.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lrjasiek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 27 Lip 2013
Piwa: 2/2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-22, 21:59   

:)Olej rzepakowy jako paliwo to egzotyka..ale tak na serio widziałem kiedyś taką instalację w Land roverze discovery..z 1993 roku.Ten model był wyposażony w nieśmiertelnego diesla zwanego dwusetą.Po drobnych modyfikacjach silnik spalał zużytą fryturę:):)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-09-23, 00:32   

jawi13 napisał/a:
Gdyby było mnie stać na kampera za ponad 200 tys na pewno nie bawił bym się w jakiś ecodriving.

Nie bawisz się w ecodriving i dlatego Cię nie stać. Przepieprzyłeś szmal na paliwo, bo musiałeś się dowartościować jadąc szybciej.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2014-09-23, 06:56   

Johny_Walker napisał/a:
jawi13 napisał/a:
Gdyby było mnie stać na kampera za ponad 200 tys na pewno nie bawił bym się w jakiś ecodriving.

Nie bawisz się w ecodriving i dlatego Cię nie stać. Przepieprzyłeś szmal na paliwo, bo musiałeś się dowartościować jadąc szybciej.

co to za oszczędności...jak wywalisz więcej kasy na naprawy autka przez taki styl jazdy...
ale Ty przecież wiesz lepiej...i tak niech zostanie :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-09-23, 08:12   

Wydaje mi się, że od tego Johnowego stylu ecodrivingu odrzuca ludzi głównie zbyt duża częstotliwość chamowania.

Ale czy prezentowany styl jazdy faktycznie wpłynie na nadmierne zużycie układu jezdnego? O ile pamiętam źródła, nikt nie sugeruje przyśpieszania przy 1000rpm; wysoki bieg wrzuca się tylko dlatego, że stawia najmniejsze opory przy silniku nadal połączonym z kołami. Zresztą, to samo robi moja ASB, właśnie dzisiaj obserwowałem: Rozpędzam się na 2 biegu od startu do 50km/h (~2500rpm), a jak tylko zdejmę nogę z gazu obroty spadają do 1100rpm (5 bieg). Oczywiście, gdy tylko gaz musnę, niemal natychmiast obroty znowu skaczą do 1500 (albo i 3500, zależy jak mocno nacisnę). To zachowanie skrzyni nazywa się chyba lock-up i raczej nie byłoby stosowane, jakby miało zaszkodzić silnikowi.

Kluczowa jest tu redukcja biegu przy każdym przyśpieszaniu. W manualu by mi się pewnie nie chciało. Aha, no i traci się paliwo za każdym razem, gdy silnik nie jest spięty z kołami - nie tylko przy jeździe na "luzie", ale też przy zbyt powolnej zmianie biegów.

O ile wiem prowadzi się również poważne badania (nawet w Polsce) nad zmniejszeniem spalania przez odciążenie alternatora solarem. To wydaje się logicznie - mniejsze zapotrzebowanie na prąd to mniejszy opór na pasku klinowym. Prace prowadzone są nad autobusami, ale sądzę, że w kamperach też będą miały znaczenie.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 260/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-09-23, 08:29   

Gównym aspektem w spawie jest czas. Aby jeździć stylem ecodrivingu potrzeba więcej czasu i troszkę więcej cierpliwości.
Jeśli chodzi o koszta to kwestia indywidualna. Jedni wolą zapłacić za paliwo inni za naprawy. ;)
W dzisiejszych czasach za jazdę mało dynamiczną można niezdać egzaminu na prawo jazdy. :haha:
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2014-09-23, 08:30   

koder napisał/a:
czy prezentowany styl jazdy faktycznie wpłynie na nadmierne zużycie układu jezdnego
na ''jezdny'' pewnie nie..ale napędowy owszem... za 40-60tyś pierwsze wyrównanie zysków na paliwie + spora dopłata :spoko

ciągle ''dziadkowe'' autka naprawiam,po małych przebiegach, bo współczesnym samochodom narzucają emerycki styl z ''uprzedniej epoki'' :spoko

dlatego...mi to pasi że są tacy kierowcy ...popierajcie JW :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-09-23, 08:45   

Niech będzie napędowego. Cały czas mam jednak wrażenie, że dyskutujecie z chochołem, tj. wymyśliliście sobie jakiś model jady pod etykietą ecodrivingu (nie ten prezentowany w pierwszym poście) i korzystając z tej etykiety krytykujecie ten. W szczególności - w/g źródeł (źródło) ecodriving zakłada dynamiczne osiągnięcie prędkości przelotowej i dopiero WTEDY wrzucenie wysokiego biegu. I redukcję przy każdym przyśpieszeniu. Tej ideologii naprawdę daleko od jazdy dziadko-zawalidrozkiej.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-09-23, 08:52   

Straszenie niewiadomym kontra ok 4000 zł rocznie oszczędności. Za pięć lat będę sobie za to mógł sobie kupić używany silnik 2.0 w świetnym stanie.
Widzisz ja traktuję samochód tak jak czajnik czy pralkę. To zwykła maszyna, która się zużywa i nie boję się napraw jeśli nie mam racjonalnych podstaw by się ich bać. Opowieści mechaników mnie wkurzają, bo z mojego doświadczenia po politykach, duchownych, sprzedawcach ubezpieczeń i samochodów używanych trudno mi znaleźć bardziej zakłamaną i nasyconą głupcami grupę zawodową. Na szczęście wiem jakim błędom kognitywnym ulegają. Np. oponiarz nigdy mnie nie pyta o styl jazdy. Wymieniając linkę sprzęgła też nie pytali o styl i twierdzili że to typowe zużycie. Mechanicy od napraw silników nie mieli okazji mnie spotkać, bo od kiedy nie jeżdżę na gazie nic się w silnikach nie psuło. Skąd zatem mieliby mieć jakiekolwiek wiarygodne statystyki do oceny szkodliwości mojej jazdy?
Mają jedynie próbkę negatywną i doświadczenie anegdotyczne.
Polecam się dokształcić w zakresie błędów postrzegania rzeczywistości.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_dissonance
http://powerstates.com/10...rs#.VCEW5nld4uU
http://en.wikipedia.org/w...ognitive_biases

Konkretne błędy, którym ulegli dyskutanci oraz rzekomi mechanicy:
http://en.wikipedia.org/w...ility_heuristic
http://en.wikipedia.org/wiki/Illusory_truth_effect
http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias - GŁÓWNY BŁĄD
http://en.wikipedia.org/wiki/Bandwagon_effect
http://en.wikipedia.org/w...supportive_bias

To tyle do literki "c". Można by jeszcze długo wymieniać...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***