Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej silnikowy do Ducato
Autor Wiadomość
kubryk1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit 2,3 D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Piwa: 40/8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-10-28, 10:45   Olej silnikowy do Ducato

Mam następującą watpliwość - mój Dukacik (2,3 JTD z 2003 roku z przebiegiem ca. 90.000 km) wymaga wymiany oleju. Poprzednio, zgodnie z ustnym przekazem poprzedniego właściciela zalany został półsyntetykiem 5W 30 bo ponoc na takim jeździł od początku. Teraz mój wymieniacz sugeruje mi przejście na pełny syntetyk o zbliżonej lepkości - czy to dobry pomysł? Czy syntetyk w starszawym już motorku nie spowduje rozszczelnienia, np. przez wymycie nasadów, nagarów itp?
Co sądzicie w tej kwestii?
Z góry dziekuję za wszelkie wskazówki
_________________
andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 244/616
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-10-28, 11:08   

5W30 to raczej pełny syntetyk i tak zalej znowu.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kubryk1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit 2,3 D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Piwa: 40/8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-10-28, 11:46   

Widocznie pomyliłem symbol - faktem jest, że był to półsyntetyk a pytanie, czy mozna teraz użyć pełnego syntetyku?
_________________
andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2014-10-28, 12:49   

1) Nie tylko można, ale nawet należy przejść jak najszybciej na olej syntetyczny. Bzdurą są bajki o wymywaniu czegokolwiek, a już na pewno nie w silniku z przebiegiem 90 tys. km. Baza mineralna oleju mineralnego i półsyntetycznego relatywnie łatwo się zwęgla - szczególnie na łożyskach wałka turbiny. Czym bardziej stabilna baza i wyższe temperatury spalania oleju tym lżejsze życie silnika.

2) Od zapoznanego niedawno kierowcy w firmie kurierskiej wiem, że naprawdę dobry silnik 2.3 z Ducato ma bardzo wiele zalet, ale niestety jest wrażliwy na jakość oleju. Producent przewidział wymianę co 45 tys. km i niestety to zabija te dobre silniki 2.3. Facet, z którym rozmawiałem niestety zamordował swój silnik 2.3 wymieniając olej zgodnie z zaleceniami producenta. Dopiero gdy wymieniał silnik to dowiedział się, że praktycy już dawno rozeznali, że maksymalny przebieg do wymiany w tym silniku to 30 tys. km.
Gość kupił już kolejnego Docato i wymienia olej co 22,5 tys. km, czyli dokładnie dwukrotnie częściej. Póki co nie ma żadnych kłopotów, a przebiegi solidne.

Dlatego ja osobiście radzę: wymieniać olej częściej i koniecznie na syntetyczny. Będzie dobrze, a silnik pochodzi lata.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-28, 13:24   

Ja wlewam do silnika 5W40 FS. Ostatnio wymieniam co dwa lata (mały przebieg roczny)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/69
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2014-10-28, 14:00   

T u masz trochę informacji na temat olejów,ja sam do mojego silnika z 96-roku 1,9 TD z niewiadomym przebiegiem leję olej syntetyczny,miedzy innymi dlatego że ma wyższą temperaturę pracy, a w ciepłym klimacie nie jest to bez znaczenia.

http://www.autocentrum.pl...ty-wady-i-mity/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 297/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-10-29, 08:50   

5W30 to oczywiście olej syntetyczny, czyli i tak miałeś syntetyka. Nie podałeś firmy, to istotne.
5W30 to tzw.olej nisko popiołowy i konieczny w dieslach w przypadku zamontowanego DPFu (filtr cząstek stałych). W tym roczniku na Polski rynek DPFu nie montowano, ale na inne tak. DPFy były tez dokładane przez użytkowników chcących mieć zieloną nalepkę na wjazd do dużych miast europejskich (np.Berlin, Paryż). Może masz zamontowany DPF ?, wystarczy się schyli i popatrzeć na wydech, lub poprosić kogoś w temacie.
Jeżeli nie ma DPFu, stosowanie 5W30 w 2,3 JTD mija się z celem, gorsza jakość za większe pieniądze.
Osobiście w swoim 2,3 używam oleju Mobil DELVAC 5W40, wymieniam co 15000 km.
Co do słuszności stosowania syntetyka napisał już inhalt - w pełni się zgadzam :)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-10-29, 10:22   

Wg niektórych , a u motocyklistów przeważnie a i kamper na ogół jak motocykl pojazdem sezonowym jest .
Wymianę oleju dobrze jest przeprowadzić na koniec sezonu , tak by nie stał "w starym oleju"
Jest to w pewnym sensie uzasadnione właściwościami chemicznymi itp.
czyli praktycznie i zgodnie z zasadą odwieczną ... ja wymieniam oleje raz w roku niezależnie od przebiegu i na jesień. Gdybym robił s większe jak 15 000 to wymiana częściej .
ma to taka zaletę ,że sie nie zastanawiam wszystkie pojazdy w listopadzie pod nóż.
lekko może boli finansowo , lecz co się da robię sam . Wymiana filtra oleju , filtra kabinowego to nie problem . I satysfakcja. parę groszy w kieszeni .

Wypłukuiwanie .... to dotyczy starych silników od dawien dawna ekspolatowanych , biorących olej itp .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 297/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-10-29, 14:35   

Oleje syntetyczne mają tą przewagę nad innymi, ze się nie starzeją (jełczeją). Syntetyk to tworzywo sztuczne. Nie ma konieczności wymiany oleju co rok, jeżeli nie osiągniemy zalecanego przebiegu.
Można się przyczepić do związków siarki zalegających w oleju, ale nie dajmy się zwariować.
Jeżeli koszty wymiany oleju syntetycznego nie robią wrażenia na właścicielu, to coroczna wymiana na pewno nie zaszkodzi silnikowi, i tego się trzymajmy. :)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***