|
|
kamper czy przyczepa dla poczatkujacego? |
Autor |
Wiadomość |
Jacek Lisiecki
trochę już popisał
Twój sprzęt: przyczepa Chateau, na kampera jeszcze czekam
Dołączył: 28 Wrz 2014 Skąd: Warszawa Wlochy
|
Wysłany: 2014-09-28, 20:14 kamper czy przyczepa dla poczatkujacego?
|
|
|
Witajcie. Dzis sie zarejestrowalem I jeszcze nie znalazlem tej czesci Forum, ktora sluzy do przedstawiania sie. Ale nic straconego, bo w sumie przedstawienie sie jest zintegrowane z tym tematem - od tego, kim jestem, w duzym stopniu zalezy, co powinienem kupic na poczatek, wiec mam nadzieje, ze uznacie to miejsce za rownie stosowne do przedstawienia sie.
Ucze angielskiego w Warszawie, organizuje tez wyjazdy jezykowe do Londynu w wakacje na 2 tyg, podczas ktorych zatrzymujemy sie w rodzinach, wiec do tego kamper mi nie potrzebny. Ale mysle o rozszerzeniu dzialanosci I dolozeniu wyjazdow w inne miejsca, gdzie nie musimy miec zakwaterowania w rodzinach I nawet bardziej warto miec wlasne. Biore grupy 6-10 osob, wiec kamper plus przyczepa powinny zalatwic sprawe.
Ale tu sie rodzi problem kat B - chyba przekrocze DMC 3.5T.
A poza tym to planuje zmienic model swoich wakacji rodzinnych, wiec mozemy rozpatrywac kwestie zakupu kampera lub przyczepy w kontekscie rowniez wylacznie uzytku wlasnego, niezarobkowego. Choc dobrze by bylo miec rozwiazanie, ktore bedzie pasowalo do obu celow.
Mam 37lat, zone I 2 dzieci. Jas ma 10 lat, Malgosia 15. Jeszcze chca z nami jezdzic. Moglibysmy rowniez zabierac moich tesciow, mamy w miare dobre stosunki. Stad chetnie kupilbym cos 6-osobowego.
Planuje jezdzic po calej Europie, wlacznie z Turcja. Planuje urlopy dlugosci ok 1miesiac bez przerwy. Byc moze nawet dluzej - moge sobie dosc dowolnie ksztaltowac grafik urlopow, bo prowadze wlasna dzialanosc. Jestem ograniczony innymi celami, ktore rowniez chce zrealizowac w wakacje, oraz kalendarium roku szkolnego moich dzieci.
Jestem w klubie Volvo, mam juz dwa stare Volvo (745 2.4TD 1988 i 945 2.0T 1997), VW Golf II 1.6TD i Forda Fieste 1997. Lubie stare samochody, zwlaszcza diesel proste jak budowa cepa. Gaz w mojej dziewiecsetce traktuje jako koniecznosc, bo przeciez nbie bede jezdzil na benzynie. Moje ulubione to Volvo 745.
Mam budzet mocno elastyczny. Chetnie wydalbym 10.000zl, ale stac mnie nawet na 50.000zl - o samochodach wspomnialem, zeby pokazac moje podejscie do wydawania pieniedzy na motoryzacje. Moglbym miec duze nowsze i drozsze samochody, ale nie chce, bo te, ktore mam, w zupelnosci mi wystarcza, wiec po co wydawac wiecej? Zwlaszcza, ze nowsze sa gorsze - wiecej do psucia sie, gorsza blacha.
I takie samo podejscie zakladam do kampera lub przyczepy - ale moze sie myle? Mam nadzieje, ze do 20.000zl da sie kupic cos, co mi wystarczy, ale to pytanie kieruje do Was. Ma byc duze, komfortowe i malopsujace sie. Nie mam problemu, ze z powodu kilku tysiecy zlotych bede musial zrezygnowac z wymarzonego modelu, ale nie chce przeplacac.
Przejrzalem oferty allegro i autotrader.co.uk - dosc powaznie zakladam zakup kampera, a tym bardziej przyczepy z UK. Nie mam problemu z kierownica po prawej stronie, wiec te kwestie prosze pominac. Mysle, ze potrzebuje prysznic, toalete, kuchenke, lodowke, solary, akumulator dodatkowy 150Ah, raczej klimatyzacje i spanie dla minimum 4 osob, a chetnie 6.
Ale nie wiem rzeczy podstawowej - kamper czy przyczepa? Za kamperem przemawia predkosc jazdy. Moje Volvo 745 powinno uciagnac przyczepe do predkosci ok 100-110km/h, ale to bedzie max. Poniewaz planuje bardzo dlugie trasy - ok 6000-7000km ogolem, to kazde 10km/h predkosci sredniej daje zauwazalne roznice w czasie jazdy. Kolega ze sporym doswiadczeniem poleca mi przyczepy z powodu komfortu - ilosc miejsca glownie. Ale znalazlem kampery dlugosci 7m, co chyba powinno starczyc?
Czy sa jakies roczniki graniczne dla kamperow i przyczep, przed ktorymi np.byla jakas satrsza technologia, a potem zmienili na nowsza i gorsza? A moze lepsza? Czy powinienem sie bac rocznikow przed 1990 z zasady?
Dziekuje za cierpliowsc i porady.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2014-09-28, 20:33
|
|
|
Cześć. 6 osób i <3,5t jest nie do pogodzenia.
10 to już odpada całkowicie.
Wtedy bus i namioty dla reszty. |
|
|
|
|
CAPOMAN
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Maj 2014 Piwa: 37/34 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-09-28, 20:37 Re: kamper czy przyczepa dla poczatkujacego?
|
|
|
Jacek Lisiecki napisał/a: |
Mam 37lat, zone I 2 dzieci. Jas ma 10 lat, Malgosia 15. Jeszcze chca z nami jezdzic. Moglibysmy rowniez zabierac moich tesciow, mamy w miare dobre stosunki. Stad chetnie kupilbym cos 6-osobowego.
|
Cześć Jacku
Ktoś mi kiedyś napisał w którymś z moich tematów, gdy ja również miałem takie plany tzn. zabierać teściów (ja również mam z nimi dobry kontakt i złego słowa nie powiem)-, że to może popsuć Wasze relacje... i wiesz co- miał rację
Jak masz 4 osobową rodzinę - to jeden kamper = jedna rodzina tzn: jeden zestaw Kamper to jednak takie "intymne" pomieszczenie i wierz mi- nie chciałbyś spędzić w nim razem z teściami 1 miesiąca
|
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2014-09-28, 20:39
|
|
|
Jeżeli planujesz bardzo długie trasy to zdecydowanie kamper. Jazda z ogonkiem 100-110 km/h to mrzonka:
- raz, że mocno przekraczasz prędkość dopuszczalną dla zestawu
- dwa rzadko, która przyczepa ma homologację na 100 km/h
- trzy górki, podjazdy i ... musisz mocno piłować zestaw pod górę i ... nie tęgo kombinować ze zjazdem w dół (zajeździsz te Volvo)
- cztery: jeździłeś kiedyś z przyczepą? Odczułeś kiedy wężykowanie? Zasmakowałeś, gdy przyczepa zaczyna żyć własnym życiem po przekroczeniu 80-90 km/h?
Poza tym szereg kwestii praktycznych przemawia za kamperem:
- swoboda manewrowania
- szybkość przejazdu
- po zatrzymaniu się nie musisz lecieć np. w deszcz do przyczepy
- nie musisz rozstawiać podpór przed każdym wejściem do przybytku
- masz większe zasoby wody i co za tym idzie niezależność od kempingów
- niższe opłaty za promy (także autostrady niekiedy traktują zestaw jak TIR-a)
- itd. itp. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
CAPOMAN
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Maj 2014 Piwa: 37/34 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-09-28, 20:41 Re: kamper czy przyczepa dla poczatkujacego?
|
|
|
Jacek Lisiecki napisał/a: |
Mam budzet mocno elastyczny. Chetnie wydalbym 10.000zl
I takie samo podejscie zakladam do kampera lub przyczepy - ale moze sie myle? Mam nadzieje, ze do 20.000zl da sie kupic cos, co mi wystarczy
Mysle, ze potrzebuje prysznic, toalete, kuchenke, lodowke, solary, akumulator dodatkowy 150Ah, raczej klimatyzacje i spanie dla minimum 4 osob, a chetnie 6.
|
no i ten budżet + wymagania= raczej ciężko będzie (oczywiście jeżeli chodzi o kampera) |
|
|
|
|
CAPOMAN
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Maj 2014 Piwa: 37/34 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-09-28, 20:48
|
|
|
Fux napisał/a: | Cześć. 6 osób i <3,5t jest nie do pogodzenia.
10 to już odpada całkowicie.
Wtedy bus i namioty dla reszty. |
w 100% racja- zapomnij do DMC do 3,5.
Ja mam takiego dziadka- 6,5 m długości, stary diesel, zarejestrowany na 8 osób (w tym przypadku to chyba ktoś namieszał- tak sądzę) - chociaż mam ilość miejsc do spania właśnie 8. DMC w moim przypadku to 3400kg i przy pełnym załadunku tzn wyposażeniu kampera (stolik, krzesła, grill, naczynia, garnki, pełny zbiornik wody 100l, pełny bak + kanister 10l w zapasie i wiele wiele innych rzeczy+ pełno w jelitach ) waga 3020kg, więc teraz zobacz jak mało zostaje na osoby a do tego zawsze coś jeszcze trzeba zabrać (np. jedzenie, ubrania ) |
|
|
|
|
jaro136
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5841 DUCATO 3.0 jtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: 2014-09-28, 20:50
|
|
|
obawiam się że kamperka za 20-30tyś nie kupisz co by spełnił twoje oczekiwania dotyczące prędkości podróżnej około 120km/h takie prędkości będą miały nowsze kampery półintegral silniki 2,3 2,8 3.0 alkowy też pojadą z tymi silnikami taką prędkośią tylko spalanie większe ij czułe na boczne podmuchy wiatru |
|
|
|
|
CAPOMAN
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Maj 2014 Piwa: 37/34 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-09-28, 20:56
|
|
|
jaro136 napisał/a: | obawiam się że kamperka za 20-30tyś nie kupisz co by spełnił twoje oczekiwania dotyczące prędkości podróżnej około 120km/h takie prędkości będą miały nowsze kampery półintegral silniki 2,3 2,8 3.0 alkowy też pojadą z tymi silnikami taką prędkośią tylko spalanie większe ij czułe na boczne podmuchy wiatru |
eee no przesadziłeś obrażasz dziadków
ps. w drodze powrotnej z zlotu Wataha
ps. fakt, że z górki i z wiatrem , ale dał radę
20140921_154919_resized.jpg
|
|
Plik ściągnięto 23 raz(y) 151,99 KB |
|
|
|
|
|
Jacek Lisiecki
trochę już popisał
Twój sprzęt: przyczepa Chateau, na kampera jeszcze czekam
Dołączył: 28 Wrz 2014 Skąd: Warszawa Wlochy
|
Wysłany: 2014-09-28, 20:59
|
|
|
CAPOMAN napisał/a: | Fux napisał/a: | Cześć. 6 osób i <3,5t jest nie do pogodzenia.
10 to już odpada całkowicie.
Wtedy bus i namioty dla reszty. |
w 100% racja- zapomnij do DMC do 3,5.
Ja mam takiego dziadka- 6,5 m długości, stary diesel, zarejestrowany na 8 osób (w tym przypadku to chyba ktoś namieszał- tak sądzę) - chociaż mam ilość miejsc do spania właśnie 8. DMC w moim przypadku to 3400kg i przy pełnym załadunku tzn wyposażeniu kampera (stolik, krzesła, grill, naczynia, garnki, pełny zbiornik wody 100l, pełny bak + kanister 10l w zapasie i wiele wiele innych rzeczy+ pełno w jelitach ) waga 3020kg, więc teraz zobacz jak mało zostaje na osoby a do tego zawsze coś jeszcze trzeba zabrać (np. jedzenie, ubrania ) |
ale w czym problem? W razie kontroli pokazuje papiery i co? Waza? |
|
|
|
|
Jacek Lisiecki
trochę już popisał
Twój sprzęt: przyczepa Chateau, na kampera jeszcze czekam
Dołączył: 28 Wrz 2014 Skąd: Warszawa Wlochy
|
Wysłany: 2014-09-28, 21:03
|
|
|
jaro136 napisał/a: | obawiam się że kamperka za 20-30tyś nie kupisz co by spełnił twoje oczekiwania dotyczące prędkości podróżnej około 120km/h takie prędkości będą miały nowsze kampery półintegral silniki 2,3 2,8 3.0 alkowy też pojadą z tymi silnikami taką prędkośią tylko spalanie większe ij czułe na boczne podmuchy wiatru |
Gdzies na tym Forum przeczytalem o Transicie Westfalii od kogos stad:
http://allegro.pl/ford-tr...4462790950.html
Troche chyba za maly, jak na moje plany dlugotrwalych podrozy, ale jesli silnik jest w dobrym stanie, to taki transit wyciaga co najmniej 140km/h - tyle jechalem zaladowanym srednio podczas przeprowadzki. |
|
|
|
|
CAPOMAN
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Maj 2014 Piwa: 37/34 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-09-28, 21:06
|
|
|
Jacek Lisiecki napisał/a: | CAPOMAN napisał/a: | Fux napisał/a: | Cześć. 6 osób i <3,5t jest nie do pogodzenia.
10 to już odpada całkowicie.
Wtedy bus i namioty dla reszty. |
w 100% racja- zapomnij do DMC do 3,5.
Ja mam takiego dziadka- 6,5 m długości, stary diesel, zarejestrowany na 8 osób (w tym przypadku to chyba ktoś namieszał- tak sądzę) - chociaż mam ilość miejsc do spania właśnie 8. DMC w moim przypadku to 3400kg i przy pełnym załadunku tzn wyposażeniu kampera (stolik, krzesła, grill, naczynia, garnki, pełny zbiornik wody 100l, pełny bak + kanister 10l w zapasie i wiele wiele innych rzeczy+ pełno w jelitach ) waga 3020kg, więc teraz zobacz jak mało zostaje na osoby a do tego zawsze coś jeszcze trzeba zabrać (np. jedzenie, ubrania ) |
ale w czym problem? W razie kontroli pokazuje papiery i co? Waza? |
Miłej lektury
Waga kamperów |
|
|
|
|
Jacek Lisiecki
trochę już popisał
Twój sprzęt: przyczepa Chateau, na kampera jeszcze czekam
Dołączył: 28 Wrz 2014 Skąd: Warszawa Wlochy
|
Wysłany: 2014-09-28, 21:13
|
|
|
[quote="Rav"]Jeżeli planujesz bardzo długie trasy to zdecydowanie kamper. Jazda z ogonkiem 100-110 km/h to mrzonka:
- raz, że mocno przekraczasz prędkość dopuszczalną dla zestawu
Fotoradarow sie nie boje, a patroli radarowych nie widzialem w Niemczech, Belgii, Holandii, Francji, UK, Wloszech, Austrii, Hiszpanii. Fakt, w Hiszpanii bylem tylko dwa razy, we WLoszech I Austrii tylko raz, ale za to Niemcy, Belgie, Holandie, Francje I UK odwiedzam srednio raz w roku od 10 lat.
- trzy górki, podjazdy i ... musisz mocno piłować zestaw pod górę i ... nie tęgo kombinować ze zjazdem w dół (zajeździsz te Volvo)
to moze byc problem. Moje Volvo jest przyzwyczajone do ladunku ok 1T, co przy masie wlasnej 1.5T daje w sumie mase calk ok 2.5T, ale w ALpach I Pirenejach bylo mu ciezko.
- cztery: jeździłeś kiedyś z przyczepą?
z kampingowa nie. Jezdzilem z laweta, ciagalem auta ok 1.5T na tzw sztywnym holu. Raz mnie laweta obrocila w Niemczech na zjezdzie z duzej gorki. Brrrr....
Odczułeś kiedy wężykowanie? Zasmakowałeś, gdy przyczepa zaczyna żyć własnym życiem po przekroczeniu 80-90 km/h?
Tak, wtedy musielismy sie trzymac ponizej 80km/h, ale mocno przesadzilismy z masami - ladunek wazyl o jakies 400kg wiecej od ciagnika, bo mialem zle dane o masie wlasnej ciagnika.
Poza tym szereg kwestii praktycznych przemawia za kamperem:
-
- nie musisz rozstawiać podpór przed każdym wejściem do przybytku
nawet, jak stoi podczepiona do auta?
- masz większe zasoby wody i co za tym idzie niezależność od kempingów
myslalem, ze wiecej miejsca jest w przyczepie
- niższe opłaty za promy (także autostrady niekiedy traktują zestaw jak TIR-a)
Tak, autostrady I promy to faktycznie argument. Zwlaszcza autostrady. bo sprawdzilem prom do UK dla zestawu Volvo 5m + przyczepa 7m, roznica jakies 400zl w porownaniu do tego samego Volva bez przyczepy w obie strony. |
|
|
|
|
Załoga G
stary wyga
Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Piwa: 20/3 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2014-09-28, 21:15
|
|
|
Według mnie, zakładając budżet i Twoje wymagania oraz założenia potrzebujesz kampera
6 osobowego.
Co do budżetu to jak piszesz od 20 do 50 to ja zakładam te 50 :-)
Najlepiej z mocnym silnikiem (2,8) z dmc wpisanym 3,5 tony i nie za długiego (im dłuższy tym często cięższy).
Wydaje mi się, że łóżka piętrowe tez były by potrzebne, bo Twoje dzieci to chłopak i dziewczyna, będą woleli spać osobno.
Takich kamperków na ducato II jest sporo lub też na fordzie (ale podobno gorzej z blachami)
np.
Burstner Active, czy coś w tym stylu.
pozdrawiam |
|
|
|
|
jaro136
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5841 DUCATO 3.0 jtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: 2014-09-28, 21:16
|
|
|
eee no przesadziłeś obrażasz dziadków
ps. w drodze powrotnej z zlotu Wataha
ps. fakt, że z górki i z wiatrem , ale dał radę
ostatni jestem żeby kogoś obrażać ale takie są fakty spróbuj utrzymać taką prędkość |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2014-09-28, 21:16
|
|
|
Jacek Lisiecki napisał/a: |
ale w czym problem? W razie kontroli pokazuje papiery i co? Waza? |
Ano ważą, ważą, może nie często i zależnie od kraju, ale zdarza się.
Co do Transita z wiadomości poniżej, to spotkałem go w Finlandii w te wakacje. Podróżowały nim 2 osoby i moim zdaniem dla tylu jest on realnie przystosowany. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|