Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomożecie??? się nie mogę zdecydować
Autor Wiadomość
Benior 
doświadczony pisarz

Dołączył: 05 Maj 2014
Piwa: 3/11
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-03, 14:16   Pomożecie??? się nie mogę zdecydować

Nasza załoga to 3os. ale chcę aby camper był na 4os.
Honda poszła w odstawkę i będę tworzył coś nowego tylko za nic nie mogę się zdecydować jakie auto wybrać. Z pewnością ma być to blaszak do własnej zabudowy. Rocznik auta od 2010 do 2012r. Bardzo ale to bardzo kręci mnie podwyższany trafic L2H2. Przemawia za nim dobry silnik, niskie spalanie, większy komfort jazdy (sprężyny z tyłu), szerokość auta.
Minusy to konieczność rozkładania przed spaniem wyrka, głównie to.
W jednym miejscu nie potrafię przebywać zbyt długo więc składanie i rozkładanie będzie częste.

Rozsądek podpowiada coś z trojaczków ducato, jumper lub boxer.
Nie wgłębiałem się w temat silników więc tu niedoprecyzowane.
Wysokość oczywiście H2 ale długośc no właśnie albo 5413cm albo 5998cm
Zaletą głównie jest możliwość zrobienia wyrka w poprzek na końcu i to piętrowego.
Spalanie według google jest o 1-2L na setkę większe niż traficu no ale mamy więcej miejsca.

Może mi się zdarzyć, że będę musiał campera używać do codziennej jazdy wiec tu też rozmiar przemawia za traficiem. Sam nie wiem...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 81/4
Skąd: Poznań/Gowarzewo
Wysłany: 2014-10-03, 14:33   

Bez łazienki nie ma kampera. A jak chcesz ją zmieścić w Traficu?
_________________


WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 57/6
Wysłany: 2014-10-03, 14:39   

tak jak w linku z innego wątku http://www.helixcamper.it/vars518.html
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Benior 
doświadczony pisarz

Dołączył: 05 Maj 2014
Piwa: 3/11
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-03, 14:53   

łazienka wejdzie bez problem

albo tak



tylko ja myślę o ciut innym układzie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 81/4
Skąd: Poznań/Gowarzewo
Wysłany: 2014-10-03, 15:05   

Ciaśniutko, oj ciaśniutko. A jeszcze trzeba zabrać jakieś graty na wyjazd (leżaki, prowiant, ubrania na każdą pogodę itp.) Ja w moim L3H2 mieszczę się z wielkim trudem, a jeżdżę w 2 osoby.
_________________


WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
PiotrES 
trochę już popisał


Nazwa załogi: Jeszcze nie wymyślona
Dołączył: 02 Wrz 2014
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2014-10-03, 15:06   Re: Pomożecie??? się nie mogę zdecydować

Ja bym podszedł do sprawy matematycznie
Załóżmy że zrobisz w roku 20000 km
2 litry paliwa więcej to powiedzmy
11 zł * 200 = 2200 zł więcej .
Czyli będzie drożej o 2200 zł rocznie jak weźmiesz większy pojazd.
A jak większy pojazd to komfort i przyjemność kamperowania większa.
To teraz zadaj sobie pytanie co dla ciebie ma większą wartość , komfort i przyjemność czy szacunkowe 2200 zł.
ja bym wybrał większą przestrzeń i większy komfort.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jawi13 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Kamper z wielkiej promocji:GoMarket FR67112
Dołączył: 18 Lut 2011
Piwa: 3/7
Skąd: okolice Radomska
Wysłany: 2014-10-03, 15:15   

krzlac napisał/a:
Ciaśniutko, oj ciaśniutko. A jeszcze trzeba zabrać jakieś graty na wyjazd (leżaki, prowiant, ubrania na każdą pogodę itp.) Ja w moim L3H2 mieszczę się z wielkim trudem, a jeżdżę w 2 osoby.
Kolega pisze że chce używać tego niby kampera do codziennej jazdy.
Myślę że jest to spowodowane w dużej mierze względami finansowymi i ciasnota, brak osławionego na tym forum WC jest do zakcepotowania.Gdyby byliśmy bogatsi to mało kto bawił by się w zabudowy tylko większość by zakupiła to http://otomoto.pl/concord...x-T4013656.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Benior 
doświadczony pisarz

Dołączył: 05 Maj 2014
Piwa: 3/11
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-03, 15:22   

Jeśli chodzi o kasę to jeden i drugi chodzi w podobnej cenie Spalanie jest do zaakceptowania chociaż każdy chce na paliwo wydawać jak najmniej (lepiej na piwo)
Nie chcę typowego campera bo mam ochotę jeździć incoguto :haha:

Kibel to akurat najmniejszy problem, większy to prysznic.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 64/143
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-10-03, 16:22   

A ja powiem tak,mam zbudowanego na starszej budzie ducato(1999) i na poczatek tez myslalem ,jak tym jezdzic.Od momentu wykonania zabudowy zrobilem tym autem okolo 30tysi w pol roku,sluzy mi jako codzienne biuro na budowie i do wyjazdow a majac zabudowe zrobiona tak,ze gorne lozko jest caly czas a dolne wsadzam tylko na czas wyjazdow,"garaz " mam jako czesc stricte budowlana.I juz bym nie zamienil na nic innego,nawet po bulki rano wskakuje do kamperka a nie do stojacej obok beemki.Ducato jezdzi sie prawie jak osobowka,w dwa dni sie przyzwyczaisz.No i pelnowymiarowy kibelek,prysznic ,rewelka.Jak kupisz traficzka,to moze i mniej spali ale miejsca w srodku rowniez polowe mniej,chodzenie z podkurczona glowa,wezej,czyli drugi rzad siedzen musi byc waziutki.Ja mam w drugim rzedzie wstawione fotele od bmw serii 8(bo pasy maja wychodzace z oparc fotela) i nawet jak tesciow zabieram,to po jezdzie ze slaska nad morze w sumie bez zatrzyman nie narzekali.A co do spalania,to moze sie okazac,ze po zabudowie mniejszy trafic,z woda,pelna toaleta ,bambetlami itp ,wazacymi pewnie z tone,pali wiec2j ,niz ducaciak,dla ktorego tona to pryszcz....Moj czy pusty czy pelny(piszac pelny mam na mysli cala zabudowe auta,pelne zbiorniki wody90l,no i np.palete zaprawy wsadzona wozkiem widlowym do bagaznika,bo trzeba na szybko na budowe podrzucic),czyli tak ze 4 tony laczmie pali 10litrow,predkosci w okolicach do 120km/h.Znad morza,z czterema osobami na pokladzie doroslymi,a wszyscy naprawde slusznie wazymy :bigok ,autostrada,predkosc non stop licznikowe 130km/h(wg gps 120) i spalil 9,7. Wleke sie po miescie ,tez dycha.Silnik 2.8 litra .A i jeszcze jedno w blaszankach jest nie do przecenienia-te auta spokojnie 600-700 tysi przejada,traficzek juzmraczej chyba nie,no i zanim w ducaciaku cos zepsujesz w zawieszeniu,to sie naprawde trzeba nameczyc.I zeby nie bylo,nie jestem fanem wloskiej motoryzacji,alfe 166 w 3 miechy zarznalem,w domu oprocz ducaciaka same bmw,po prostu trojaczki to dosc udana konstrukcja.Tylko co do silnikow w nowszych to nie doradze,pytaj sie kolegow z mlodszymi rocznikami :mrgreen:
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DAKOTA 
stary wyga

Twój sprzęt: CARTHAGO chic T 4.9 nastepny tez T 4.9
Nazwa załogi: DAGOCIK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Piwa: 12/20
Skąd: Wieden, Tarifa
Wysłany: 2014-10-03, 17:59   

kolega ma racje zawsze to szybciej kamperkiem , aby odpalic BMwice , trzeba lancucha ubrac na szyje , na glowe "czapke wier..dolke " wlozyc a to wszystko trwa , a tak pyk i buleczki sa
:diabelski_usmiech

:haha:

a ta paleta zaprawy to mnie rozwalila :haha: :haha:





tom-cio napisał/a:
A ja powiem tak,mam zbudowanego na starszej budzie ducato(1999) i na poczatek tez myslalem ,jak tym jezdzic.Od momentu wykonania zabudowy zrobilem tym autem okolo 30tysi w pol roku,sluzy mi jako codzienne biuro na budowie i do wyjazdow a majac zabudowe zrobiona tak,ze gorne lozko jest caly czas a dolne wsadzam tylko na czas wyjazdow,"garaz " mam jako czesc stricte budowlana.I juz bym nie zamienil na nic innego,nawet po bulki rano wskakuje do kamperka a nie do stojacej obok beemki.Ducato jezdzi sie prawie jak osobowka,w dwa dni sie przyzwyczaisz.No i pelnowymiarowy kibelek,prysznic ,rewelka.Jak kupisz traficzka,to moze i mniej spali ale miejsca w srodku rowniez polowe mniej,chodzenie z podkurczona glowa,wezej,czyli drugi rzad siedzen musi byc waziutki.Ja mam w drugim rzedzie wstawione fotele od bmw serii 8(bo pasy maja wychodzace z oparc fotela) i nawet jak tesciow zabieram,to po jezdzie ze slaska nad morze w sumie bez zatrzyman nie narzekali.A co do spalania,to moze sie okazac,ze po zabudowie mniejszy trafic,z woda,pelna toaleta ,bambetlami itp ,wazacymi pewnie z tone,pali wiec2j ,niz ducaciak,dla ktorego tona to pryszcz....Moj czy pusty czy pelny(piszac pelny mam na mysli cala zabudowe auta,pelne zbiorniki wody90l,no i np.palete zaprawy wsadzona wozkiem widlowym do bagaznika,bo trzeba na szybko na budowe podrzucic),czyli tak ze 4 tony laczmie pali 10litrow,predkosci w okolicach do 120km/h.Znad morza,z czterema osobami na pokladzie doroslymi,a wszyscy naprawde slusznie wazymy :bigok ,autostrada,predkosc non stop licznikowe 130km/h(wg gps 120) i spalil 9,7. Wleke sie po miescie ,tez dycha.Silnik 2.8 litra .A i jeszcze jedno w blaszankach jest nie do przecenienia-te auta spokojnie 600-700 tysi przejada,traficzek juzmraczej chyba nie,no i zanim w ducaciaku cos zepsujesz w zawieszeniu,to sie naprawde trzeba nameczyc.I zeby nie bylo,nie jestem fanem wloskiej motoryzacji,alfe 166 w 3 miechy zarznalem,w domu oprocz ducaciaka same bmw,po prostu trojaczki to dosc udana konstrukcja.Tylko co do silnikow w nowszych to nie doradze,pytaj sie kolegow z mlodszymi rocznikami :mrgreen:
:haha: :haha:
_________________
http//kamper-meine-freiheit.blogspot.co.at/

Zaden Penis nie jest tak twardy jak zycie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarko_66 
weteran

Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 42/27
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-10-03, 18:48   

Mam Ducato, jeździmy w 2 osoby i uważam że jest mały .Przy spokojnej jeździe potrafi się zmieścić w 8 l. Komfort jak w osobowym. Zdarza mi się go używać na co dzień. Długość paki 3,1 wysokość coś koło 2m. Jeżeli bym kupował teraz, szukał bym dłuższego. Ja bym się nie zastanawiał ,rozsądek Ci dobrze podpowiada :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 64/143
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-10-03, 20:43   

Dakota
Ciekawe co Twoj post wniośł do merytorycznej dyskusji? Po stylu wypowiedzi widać,że subkultura łańcuchów i czapek ci nieobca.A że moje ducato wozi zaprawe w ilości 1.25 tony czasami?Ano wozi,bo żeby zarobić sobie na objeżdzanie świata czasami musi popracowac,zresztą jak bedzie kiedy miało na pace zaprawe to Ci zdjęcie wrzucę,chodziło mi o to ,że to w sumie woły robocze stworzone do ciężkiej pracy,i jako kamper wagi wcale nie odczują.

A czemu rano jade po bułki ducaciakiem?Bo beemka ma 3litrowy silnik benzynowy i niestety na zimnym ,na wyjazd 300 metrów po bułki spali o niebo więcej wachy niz ducato.pozatym rano slizgać mi się nie chce ,bo zaspany jestem,driftem wolę wieczorami polatać :diabelski_usmiech

A tak na marginesie ,wiecie jak najprościej zrobic sałatkę z buraka?Wrzucic granat do BMW :mrgreen:

A wracając do tematu tak jak Jarko pisze :wybieraj ducato i to jak najdłuższe,w kamperze miejsca zawsze mało,a nawet ten najdłuższy prowadzi sie bardzo dobrze
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
podróżowania na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaTeam - Freedom Van
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 228/260
Skąd: Szkocja /dolny śląsk
Wysłany: 2014-10-03, 20:59   

Tomcio dobrze radzi.
Następny będzie też młodszy i pewnie w wersji L4H2 lub L3H2. A może H3 :)
Jeśli do jazdy też na co dzień, to bierz lepiej mniejszy, może L3H2, L2H2.
Łóżko po szerokości daje sporo oszczędności miejsca.
_________________
Toscaner :)
Blog toscaner.com
ABC budowy kampera
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2014-10-03, 21:20   

Powiem tak Trafic chyba trochę mały kup Ducato L2H2 tutaj masz jak ja przerobiłem.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19058
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Benior 
doświadczony pisarz

Dołączył: 05 Maj 2014
Piwa: 3/11
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-03, 21:33   

grzegorz1969, oglądałem i czytałem już chyba wszystko a twoja przeróbka :pad:
Cieszę się, że piszecie i doradzacie bo to daje dodatkowy obraz ale czy efekt będzie jeszcze większy mętlik czy ostateczna decyzja to się okaże.
Każdy kto coś przerabiał ma swoje przemyślenia i rozwiązania więc mam nadzieję czerpać z nich garściami :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***