Wentylatory lodówki, full automatic. |
Autor |
Wiadomość |
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 241/84 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2018-07-10, 11:26
|
|
|
Ale tu też jest termistor i też można go przymocować do radiatora. Ale sam termistor niestety nie wystarczy. Podejrzewam, że Jacek robił ten sam układ ale to tylko przypuszczenie.
edit
zmontowałem na szybko, jest obrazek jak to połączyć
wiatr.jpg
|
|
Plik ściągnięto 78 raz(y) 375,38 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-07-10, 12:36
|
|
|
Śliczne i tanie |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 328/454 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2018-07-10, 14:28
|
|
|
Skwarek napisał/a: | Ale tu też jest termistor i też można go przymocować do radiatora. Ale sam termistor niestety nie wystarczy. Podejrzewam, że Jacek robił ten sam układ ale to tylko przypuszczenie. |
Też nie sądzę, żeby to był sam termistor, raczej każdy, kto choć trochę liznął elektroniki tak myśli
Prosta i niezawodna konstrukcja z automatyczną regulacją obrotów wiatraczków.
Podejrzewam, że działa do tej pory w moim poprzednim kamperku, a nowy właściciel jest zadowolony - ja byłem
Dobra robota Skwarku |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-07-10, 17:38
|
|
|
Skwarek napisał/a: | Ale tu też jest termistor i też można go przymocować do radiatora. Ale sam termistor niestety nie wystarczy. Podejrzewam, że Jacek robił ten sam układ ale to tylko przypuszczenie.
edit
zmontowałem na szybko, jest obrazek jak to połączyć |
Skwarek ja już kupiłem podzespoły:
-potencjometr montażowy 20kilo - 0.50zł
-termistor NTC110 10k - 1zł
-Tranzystor IRF510 - 2.40zł
zestaw wyszedł 3.90zł (wzołem dwa komplety)
Przy okazji zmontuję sobie
Dzięki bardzo kolego |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 241/84 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2018-07-10, 17:47
|
|
|
No i gitara. Na zdrowie. Teraz solidnie polutować, zamknąć przed syfem i pająkami. Będzie hulać. |
_________________
|
|
|
|
|
rigg
stary wyga
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2018-07-12, 17:52
|
|
|
Zrobione, termistor przedłużyłem, reszta jak koledzy rysowali 😁
Test zapalniczki przeszedł i wszystko dmucha jak trzeba !
IMG_20180712_163231.jpg
|
|
Plik ściągnięto 38 raz(y) 1,56 MB |
IMG_20180712_170338.jpg
|
|
Plik ściągnięto 30 raz(y) 1,59 MB |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-07-12, 20:29
|
|
|
Bardzo ładnie |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
s0ny
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato I Concorde
Dołączył: 08 Wrz 2016 Piwa: 1/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2018-07-13, 23:19
|
|
|
Udało mi się wszystko podłączyć ale wentylator nie chce wystartować trzeba pomóc mu palcem dlaczego tak się dzieje ? |
|
|
|
|
rigg
stary wyga
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2018-07-14, 06:05
|
|
|
s0ny napisał/a: | Udało mi się wszystko podłączyć ale wentylator nie chce wystartować trzeba pomóc mu palcem dlaczego tak się dzieje ? |
Może gdzieś coś haczy , blokuje delikatnie.... kabelek czy coś... |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-07-18, 22:54
|
|
|
s0ny napisał/a: | Udało mi się wszystko podłączyć ale wentylator nie chce wystartować trzeba pomóc mu palcem dlaczego tak się dzieje ? |
Konstrukcja wentylatora elektronika wentylatorka głupieje zbyt niskim napięciem a jak je podniesiesz to kręci jak turbo.
Nic nie zrobisz, zmień wentylatorki na takie którym pasuje płynna zmiana napięcia jak najniżej.
Mam takie na 12V które płynnie i stabilnie kręcą się nawet przy 3V można wręcz liczyć ilość obrotów. Serio.
.
Jeszcze jedna rada dla konstruktorów:
NIe przedobrzyć i nie robić huraganu bo efektywność nie wzrośnie lecz spadnie.
Muszą występować konstrukcyjnie ustalone różnice temperatur w układzie żeby proces chłodzenia działał optymalnie. Jak wychłodzicie flaki zbyt mocno to ta różnica temperatur maleje i proporcjonalnie spada efektywność. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-07-19, 08:36
|
|
|
Cześć
Całkowicie zgadzam się z Wojtkiem, tu nie chodzi o zrobienie huraganu bo sprawność może spaść. W oryginalnych układach wspomagania chłodzenia jest z reguły jeden wentylatorek. Nie wiem jakie masz wiatraczki ale jak są to nisko obrotowe ( 600-800 ) obrotów to zrezygnuj z regulacji obrotów zostaw tylko zał/wył przy określonej temperaturze ok 40C i zostaw 2 wentylatorki max. Będzie dobrze działać |
_________________ P&E |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-08-08, 13:33
|
|
|
Ja w końcu zrobiłem regulator, ale chyba zastosuje lepiej by było dać mniejszy potencjometr dałem 20kom i regulacji niema prawie, zobaczę jak to wyjdzie w boju.
Zmierzyłem oporność potencjometru jak już wiatraczki pracują prawie na full to jet ok oporność 600om - trzeba tam dać 1kom i będzie oki
regulator.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 158,4 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 241/84 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2018-08-10, 07:25
|
|
|
Mam nową obserwację w związku z wentylatorami. Moje wentylatory miały zamontowany termistor tak jak u Ciebie, do górnego radiatora i po nagrzaniu lodówki wentylatory prawie zawsze kręciły na full. Wczoraj zmieniłem mocowanie termistora na 5cm pod radiatorem, tak sobie wisi w powietrzu. I jest różnica. Na początku po włączeniu lodówki kręcą jak wściekłe do czasu gdy w lodówce nie spadnie temperatura do zadanej bo wtedy obroty spadają i cichutko się kręcą. Przedtem kręciły zawsze ostro bo ten radiator jest zawsze gorący i nie sposób go schłodzić.
|
_________________
|
|
|
|
|
SZMUN
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L3H3 offroad
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2018 Piwa: 1/7 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2018-08-17, 06:55
|
|
|
Może ktoś zastanawiał się czy poniższe rozwiązanie sprawdziłoby się przy chłodzeniu lodówki? Już nawet nie chodzi o elektroniczny aspekt ale o same magnesy i perpetuum mobile II st.
https://m.youtube.com/watch?v=027K_fNeRLA |
_________________ VanLife - forma życia z wyboru |
|
|
|
|
|
|