Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika 1.9td na 2.8jtd
Autor Wiadomość
remi 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 3/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2014-11-23, 11:11   Wymiana silnika 1.9td na 2.8jtd

Witam kolegów ,jak w temacie zmieniam zimą silnik. Ostatni wyjazd przelał czarę goryczy,1.9td to dobry i prosty silnik lecz gdy na pace połowa dobytku i trochę w górę to ręka zaczyna boleć od machania biegami a wszyscy inni kierowcy zaczynają jechać szybciej ,ciekawe dlaczego.. Kupiłem kompletnego busa 2.8jtd z 2004r . Zostawiłem na placu tylko pustą budę.Jeśli ktoś robił taką przekładkę to chętnie posłucham jakie czekają mnie extra problemy oprócz kręcenia śrub.Moje ducato jest 97r,silnik fiata 82km.Ze swojej strony mogę podpowiedzieć coś o zmianie przodu auta z97 na 2002 w górę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-11-23, 11:29   

remi napisał/a:
Jeśli ktoś robił taką przekładkę to chętnie posłucham jakie czekają mnie extra problemy oprócz kręcenia śrub.Moje ducato jest 97r,silnik fiata 82km

Jeśli masz kompletnego busa to zero problemów z przekładką. Przekładaj wszystko co dotyczy zespołu napędowego łącznie z instalacją elektryczną, przewodami od aku , paliwowymi i zbiornikiem. Ten bus to Dukato 14 czy 18?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
remi 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 3/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2014-11-23, 11:48   

Mój to najmniejszy rozstaw kół, a dawca miał chyba średni ale był wygięty jak banan na drzewie,budę zostawiłem to i papierów nie brałem i nie wiem czy to 14 czy 18. Dawca był z abs,wolałbym zostać na starym układzie hamulcowym bez abs, i tu pytanie czy to zagra od strony elektryki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2014-11-23, 12:38   

remi napisał/a:
Mój to najmniejszy rozstaw kół, a dawca miał chyba średni ale był wygięty jak banan na drzewie,budę zostawiłem to i papierów nie brałem i nie wiem czy to 14 czy 18. Dawca był z abs,wolałbym zostać na starym układzie hamulcowym bez abs, i tu pytanie czy to zagra od strony elektryki

Da radę bez ABS. Ale jak masz komplet, to zakładaj z ABS.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
remi 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 3/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2014-11-23, 14:28   

Z abs niestety rurki się poukręcały przy pompie absu i trzeba by odnowić wszystkie,w moich kołach wszystko nowe żal zmieniać,ale główny problem to że z abs czuję się jak na łyżwach po kwatyrce. Dzięki za informacje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2014-11-23, 14:38   

remi napisał/a:
........ że z abs czuję się jak na łyżwach po kwatyrce. Dzięki za informacje.
ja tez nie lubie ABS-u . Może w trasie , za miastem jest OK, ale zimą w mieście z ABS-em - nigdy nie wiem gdzie się zatrzymam. Zwłaszcza gdy jadę w korku, zderzak w zderzak. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***