Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa bloku silnika (czym uzupełnić nie wżery w bloku )
Autor Wiadomość
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-11-29, 13:42   Naprawa bloku silnika (czym uzupełnić nie wżery w bloku )

Pytanie do kolegów naprawiaczy silników i nie tylko.
Mam kłopot .W siniku jednej z koparek. Co jakiś czas wydmuchuje uszczelkę z pod głowicy. (mniej więcej raz na rok)Zauważyłem ,że na górnej powierzchni bloku silnika pojawiły się małe wżery taki małe jak 5groszy ,grubości mniej niż żyletka.Ostatnio uzupełniliśmy je jakimś dwuskładnikowym klejem może poxipolem.Starczyło to na rok.Dziś znów olej w chłodnicy.
może wiecie czym to uzupełnić bardziej profesjonalnie .Mam świadomość że najlepiej to zrobić szlif góry bloku .A póki co jeszcze nie teraz.Słyszałem ,że takie szlify ktoś już robi u klienta ,bez wyciągania silnika.Może ktoś z was coś na ten temat wie.
Każda podpowiedź jest cenna ,
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-11-29, 13:50   

zalej cyną wyszlifuj i poskładaj... robiłem koledze w VW i jeździ do dzisiaj.....
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-11-29, 13:53   

spawać i szlifować
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-11-29, 14:12   

martini44 napisał/a:
zalej cyną wyszlifuj i poskładaj

Ta opcja mi bardziej pasuje .Powiedz jak to zrobić najlepiej.

A może jeszcze jakieś pomysły.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-11-29, 14:29   

pewnie zaraz usłyszę słowa krytyki ale co tam..... poprostu wżer przygotowałem jak do lutowania (odłuszczenie, kalafonia itd....) rozgrzałem kolbę lutowniczą którą odziedziczyłem od ojca z czasów PRL i zalałem lutem najzwyczajniej w świecie .... miniszlifierką usunąłem nadmiar, potem nowym kołem do szlifierki stacjonarnej ( bo równa powierznchnia ) przeszlifowałem płaszczyznę.... do usunięcia większych rys użyłem przymiaru i papieru ściernego (nie pamiętam gramatury ale chyba 600 ) i wsio.... przy okazji szlifowania okazało się że cała płaszczyzna bloku jest zwichrowana więc miałem obawy ale widocznie uszczelka skorygowała odchyelnia....

Mimo takiego eksperymentu uważam że spawanie jest pewniejsze.... dla siebie wyciągnąłbym silnik i zrobił do porządku od A do Z :spoko
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-11-29, 14:41   

Nie wiem czy bez podgrzania bloku palnikiem cyna złapie.
Gadałem z fachowcem o spawaniu .Wybił mi z głowy.Mówił coś o miejscowych nagrzaniach .
Te ubytki ,są ze 3 razy cieńsze niż żyletka .Warstewka poxipolu była tak cienka jak bibuła a może cieńsza .
Pozostaje cyna ,albo jakiś klej do tych spraw.Tylko co???
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-11-29, 14:46   

w starym golfie złapało..... kurde nie wydaje mi się że takie małe wżery u Ciebie są przyczyną .... pomierzyłeś płaszczyznę ??
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-11-29, 16:57   

martini44 napisał/a:
nie wydaje mi się że takie małe wżery u Ciebie są przyczyną

Na tych wżerach jest zawsze przedmuch ,widać to po uszczelce.
Zawsze w tym samym miejscu.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-11-29, 17:27   

MAWI,
A nie da się splanować bloku? To się szlifuje. Czasami trzeba grubszą uszczelkę ale nie zawsze. Czasami można też tłoki szlifnąć.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-11-29, 17:28   

janusz, ale MAWI nie chce wyciągać silnika, wiadomo że szlif byłby dobry jak nie najlepszy plus napawanie wżerów....
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gustaw 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs 1,9 td
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-11-29, 17:50   

Najmocniejsza spoina na świecie. Mocuje, wypełnia i wiąże wszystkie twarde powierzchnie: żeliwo, stal, aluminium, każdy rodzaj drewna, ceramikę i tworzywa sztuczne. Można ją nawiercać, szlifować, gwintować i obrabiać z pełną gwarancją, że się nie skurczy.Łatwa w użyciu - daje się kształtować do 25 minut. Wytrzymuje temperatury do 315° C i jest odporna na oleje, wodę, benzynę i chemikalia. Trwałość w tubce 20 lat.

Spoina AUTO WELD ma tysiące zastosowań:

naprawy mechaniczne,
pęknięte bloki silnikowe,
gniazda i prowadnice zaworów,
pęknięcia i nieszczelności,
cieknące bojlery,
wyposażenie łazienek,
płytki ceramiczne,
pralki, suszarki,
kosiarki itd.

auto-weld.png
Plik ściągnięto 7245 raz(y) 177,04 KB

_________________
Wszyscy jedziemy na tym samym wózku.....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-11-29, 18:09   

martini44 napisał/a:
ale MAWI nie chce

Sory nie doczytałem.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-11-29, 18:34   

Wypróbowany (na szybko) sposób na aluminium, żeliwo, stal.
technicoll.pl -Epoxy alu nr art. E-020
dostęna w Castoramie
Parę razy stosowana nawet do odbudowy elementu. :)
Polecam
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2014-11-29, 19:35   

Uszczelka się przepala bo mostek cieplny jest za wąski i nie odprowadza ciepła z okucia uszczelki. kleje na bazie wszelakich żywic nie zdają egzaminu. Metoda naprawy polega na wypełnieniu taśmą ołowiową lub stopem 20-30% cyny z ołowiem. wybór zależny od techniki naprawy. Nie nadaje się cyna używana do lutowania ze względu na dużą zawartość cyny w stopie. Naprawa taśmą polega na dokładnym wytrawieniu wżeru i przemyciu jakimś rozpuszczalnikiem (pozbycie się tłuszczu). Następnie kładziemy taśmę ołowianą (2-3 mm grubą) na wżer i poprzez równą sztabkę traserską wklepujemy w wżer. Po paru uderzeniach młotka ołów wypełnia wżer i kantem płytki nadmiar zeskubujemy z bloku. (nie szlifujemy papierem). Cyny nie używałem bo jest mniej plastyczna i molekuły cyny nie łączą się z żeliwem. Zakładam, że blok jest żeliwny bo jak alu to tylko napawanie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-11-29, 20:25   

Argo, konkretna odpowiedź dla laików.... mimo że tym razem temat mnie nie dotyczy DZIĘKUJĘ.... :kwiatki:
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***