Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Waga Forda transita
Autor Wiadomość
Fordek 
stary wyga

Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 12/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2014-12-16, 16:32   Waga Forda transita

Witam wszystkich posiadaczy dobrych Fordów i nie tylko.

W dniu dzisiejszym zważyłem swojego Forda XGO Dynamic 28g -2,2 tdci ( 2010 r)- długość 6.68 m z alkową. Markiza 3m + bagażnik rowerowy . DMC 3500 kg.

Masa bez kierowcy i pasażerów ( bez płynów - tylko z połową zbiornika paliwa )
2710 kg . Miło mnie zaskoczył - nie myślałem ,że będzie tak dobrze . Co prawda masa własna podana w dowodzie podobna lecz nie bardzo w to wierzyłem.
Problemem jest tylko 100 kg ładowności garażu - nie wiem czy podłoga ma więcej nie wytrzymać czy może nos samochodu pójdzie do góry ? Miał ktoś problem z garażem przy przeładowaniu ? Gdy wejdą do niego dwie osoby - to jest około 150 kg nie widać problemów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-12-16, 16:39   

Fordek napisał/a:
Miał ktoś problem z garażem przy przeładowaniu ?

Miał. I to nawet nie z przeładowaniem. Waga była w normie.
Nie mogłem w nocy na wąskiej jezdni z przepaścią obok ruszyć pod górkę. :haha:
Za dużo było w garażu sycylijskiego wina. :bajer
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fordek 
stary wyga

Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 12/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2014-12-16, 17:28   

Przeraziłeś mnie - niestety ja również należę do tych co kochają wino i to niekoniecznie sycylijskie . Trudno będę ładował do alkowy albo wypiję na miejscu -co by było lżej. :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2014-12-16, 19:17   

Ja też mam problemy z ruszaniem pod dużą górkę i w piachu. Skrzynia biegów ma za szybkie przełożenia na pierwszych trzech biegach O ile w moim przypadku (tylny napęd) pomoże wymiana skrzyni biegów na skrzynię od wywrotki, to w przednim napędzie nie wiem jak można temu zaradzić. Może istnieje skrzynia o krótszych przełożeniach. wymiana przełożenia mostów podwyższy obroty, a co za tym idzie, spalanie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-12-16, 19:38   

Argo napisał/a:
O ile w moim przypadku (tylny napęd) pomoże wymiana skrzyni biegów na skrzynię od wywrotki, to w przednim napędzie nie wiem jak można temu zaradzić.

Pod tą górkę to nie było braku mocy. Koła kręciły się w miejscu i dym leciał z opon jak na drifcie. :haha:
Wtedy dużo bym dał za tylny napęd. :spoko
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2014-12-16, 20:11   

a może to była też po części wina opon ,kiepska przyczepność ???
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-12-16, 20:27   

OMEGA napisał/a:
a może to była też po części wina opon

Może była, nie wiem, winny był cały samochód bo to on nie chciał ruszyć pod górkę na normalnej drodze dla samochodów.
Złożyło się kilka czynników. Stromość podjazdu, ciężar samochodu, rozłożenie masy, przyczepność opon, może nieczystość drogi, błąd kierowcy. Nie wiem. Wiem tylko, że dawno nie maiłem takiego sruja.
Wjeżdżaliśmy z Elkiem na Etnę. Nawigacja zgubiła/pomyliła drogę. Pojechaliśmy jakimś skrótem. Dojeżdżaliśmy do głównej drogi. Podjazd był tak wyprofilowany, że samo skrzyżowanie było wypłaczczone a sam dojazd bardziej stromy niż reszta drogi. Gdybym zachował większą odległość to wjechałbym na skrzyżowanie rozpędem ale nie mogłem bo tam stał Elwood. Musiałem się zatrzymać i to na tym najbardziej stromym kawałku. Później trzeba było cofać jakieś 200 m do mniej stromego miejsca. W dzień byłby to pryszcz. W nocy było tak sobie.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fordek 
stary wyga

Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 12/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2014-12-16, 20:53   

Czyli zachowywał się jak na oblodzonej drodze i do tego pod górkę ? Współczuję . Mam nadzieję ,że to tylko te jedna górka dała takie objawy .

Jeździcie na oponach 225 ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-12-16, 21:04   

Cytat:
Jeździcie na oponach 225 ?

A ja wiem? Jeszcze na oryginalnych.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2014-12-16, 21:10   

odnośnie ruszania pod górkę ciężkim kamperem ( może przeładowanym -zwykle :diabelski_usmiech ) - nacisk opon tylnich jest w tym przypadku większy niż przednich. Siła tarcia to iloczyn naciski i współczynnika tarcia- ( dla asfaltu 1 , dla każdej innej powierzchni dużo mniej - dla piasku bardzo mało). Napęd na przód jest w tym przypadku niefajny. To samo auto( o takim samych ciężarze i mocy silnika) z tylnim napędem rusza pod górkę bez problemu - większa siła tarcia - większy moment obrotowy. I mając to na względzie należy uważać podczas górskich podjazdów - problemy mogą się pojawić nawet na asfalcie przy dużej temperaturze - asfalt robi się pod kołem płynny i następuje poślizg!
nasze jeżdzidło ( ford Transit 2,5 D)ma tylni napęd i byłem osobiście bardzo miło zdziwiony ( w te wakacje odbyliśmy pierwszy nasz wyjazd kamperem) jak zachowuje się w górach - cudownie. Nie było żadnych problemów nawet ze stromymi podjazdami( również byliśmy na Etnie) , chociaż jazda po Wybrzeżu Amfitańskim i pociasnych. stromych miasteczkach jest niezapomniana. jedynie dwa razy zrezygnowaliśmy z podjazdu , ale to było raczej schody ( nawet ciężko było iść)
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2014-12-16, 21:25   

chemik napisał/a:
To samo auto( o takim samych ciężarze i mocy silnika) z tylnim napędem rusza pod górkę bez problemu - większa siła tarcia - większy moment obrotowy

wydaje mi się, że rodzaj napędu (przedni czy tylny) nijak nie wpływa na moment obrotowy danego silnika... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2014-12-16, 21:42   

Przełożenie 1 biegu ma duże znaczenie przy ruszaniu i przełożenie wyższe to mniejszego momentu potrzeba do ruszenia. w tylnonapędowym występują skrzynie o przełożeniu 1 biegu skrzynia C8- 1 bieg 3,89, W8 - 4,17. Ja mam C8 i poszukuję skrzyni W8. Wprzednim napędowym oznaczenie skrzyń pod względem przełożeń jest podobne i można sprawdzić na tabliczce znamionowej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2014-12-16, 22:18   

to prawda, ale w przedmiotowej sytuacji występują dwie różne skrzynie biegów ( a to ma zasadnicze znaczenie) ja pisałem o sytuacji gdy mamy do czynienia z identycznym zestawem silnika i skrzyni biegów i o braku wpływu takiego zestawu na moment obrotowy... (abstrahując od tego konkretnego przypadku)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2014-12-17, 06:20   

ZEUS napisał/a:
chemik napisał/a:
To samo auto( o takim samych ciężarze i mocy silnika) z tylnim napędem rusza pod górkę bez problemu - większa siła tarcia - większy moment obrotowy

wydaje mi się, że rodzaj napędu (przedni czy tylny) nijak nie wpływa na moment obrotowy danego silnika... ;)


Nie chodzi o moment obrotowy silnika, lecz moment siły na kole napędowym ( jako iloczyn siły i promienia koła napędowego) - razem to decyduje o możliwości wykonania konkretnej pracy - czytaj - podjazdu p[od górkę. W przypadku mocnego silnika ( napisano - "koła się kręciły , aż dymiły" siła przenoszona z wału silnika obracała koła, lecz mniejszy nacisk osi przedniej niż tylniej powodował zerwanie przyczepności - i kicha :ok
_________________
Chemik
Ostatnio zmieniony przez gino 2014-12-17, 07:51, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2014-12-17, 06:23   

moja odpowiedź jest na post ZEUSA - wkleiłem moją i jego odpowiedź - ale mi nie wyszło tak ładnie :-/
nie umiem jeszcze posługiwać się biegle forumem - , ale się nauczę ! :gwm
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***