VW LT 28 2.0 B+G regulacja gaźnika |
Autor |
Wiadomość |
Mirekl61
stary wyga
Twój sprzęt: Pilote
Nazwa załogi: 3M
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Gru 2014 Piwa: 53/35 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2015-01-25, 22:54
|
|
|
Mysle ze bardziej moderatorzy i admini
Chodzi mi tylko o to zeby to dzialalo. Nie potrzeba mi nie wiadomo jakiej wydajnosci itp. To ma byc wyjscie awaryjne w razie czego. Jeszcze sprobuje wymienic kable i zobacze. |
|
|
|
|
LTon Tom
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW LT 28 2,0 1982 Reimo
Nazwa załogi: LTonowie
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Wrz 2014 Piwa: 9/6 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 2015-01-25, 22:57
|
|
|
"Sami powiedzcie czy nie ma w tym racji, jeżdżę i tak na LPG a z tym walczę bardziej dla idei i komfortu że w razie czego pstrykam na benzynę i jadę dalej."
Powiem tylko jedno , rzeczy doskonałych się nie poprawia , eltek nie jest samochodem , który można "zrzeźbić". Wiem ,że o gustach się nie dyskutuje i każdy może sobie robić ze swoim samochodem co tylko chce , ale Twój to już klasyk i jeśli myślisz poważnie o jeździe nim to staraj się utrzymać go w stanie jak najbardziej zbliżonym do oryginału. Ja jestem ortodoksem w tej materii i przepraszam za moralizatorski ton , ale sam cierpię np. że mój elton ma zmieniony ( przez poprzedniego właściciela ) nr koloru lakieru . Poza tym nie demonizujmy PDSI -ta to prosty gażnik ,Ja mam 1B3 trochę bardziej rozbudowany , i też go ogarnąłem sam ( a nie jestem mechanikiem samochodowym ) W książce , którą Ci przesłałem jest naprawdę napisane łopatologicznie jak regulować gaźnik , zapłon itd. ( z tłumaczeniem świetnie radzi sobie translator google ) Tak więc rękawy do góry i jazda , trzymam kciuki za Ciebie bo jesteś uparty i dasz radę , a cytując klasyka " nie idź tą drogą ..." proszę nie zrób kundla z oldtimera. Pozdrawiam |
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2015-02-03, 16:36
|
|
|
Wracam po jeszcze nie wyleczonej w 100% chorobie
Dziś odpaliłem LT, pochodził dobre pół godziny na gazie i kolejna anomalia, okazuje się że na gazie nie pracuje już tak idealnie, do ok. 4000obr/min wkręca się ładnie, a potem obroty spadają i dzieje się podobnie jak na benzynie tylko że bez kopcenia na czarno. Różnica jest taka że na benzynie szarpie bardzo, a na gazie spadają obroty i czuć szarpanie.
Będę musiał chyba odwiedzić motoryzacyjny i zaopatrzyć się w świece oraz kable.
Dodam że stał tak nie odpalany dobre 1,5 tygodnia i dziś się to pojawiło. Wcześniej było ok. |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2015-02-03, 18:51
|
|
|
siema wuja resoir , kolego , ile masz gazu w zbiorniku , bo jesli malo to bedziesz mial takie objawy , ee nawet jak bedziesz mial sporo ele na dworze spada cisnienie zimą wiec najpierw dobij gaz na full i teestuj |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2015-02-03, 19:18
|
|
|
Według wskaźnika na butli jest ponad 70%. Ale nie wiem czy wskaźnik działa (nie zrobiłem nim jeszcze większej trasy więc nie było okazji żeby sprawdzić). Postaram się doładować mu trochę LPG i zobaczę co jest. Będę informował na bieżąco, na razie czeka mnie wymiana odbojów na tyle na większe i robota z podporą wału oraz łożyskiem w tej dużej podporze. Przy okazji zrobię z napędem licznika bo już mam rozwiązanie problemu.
Przy okazji polecę forum i witrynę która jest kopalnią wiedzy dla posiadaczy LT. Pewnie już niektórzy znają no ale...
http://www.lt-forum.de/
Co prawda w języku III Rzeszy ale nawet na forum idzie się z Helmutami dogadać |
|
|
|
|
LTon Tom
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW LT 28 2,0 1982 Reimo
Nazwa załogi: LTonowie
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Wrz 2014 Piwa: 9/6 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 2015-02-03, 22:56
|
|
|
[quote="rasoir"]Wracam po jeszcze nie wyleczonej w 100% chorobie
Dziś odpaliłem LT, pochodził dobre pół godziny na gazie i kolejna anomalia, okazuje się że na gazie nie pracuje już tak idealnie, do ok. 4000obr/min wkręca się ładnie, a potem obroty spadają i dzieje się podobnie jak na benzynie tylko że bez kopcenia na czarno. Różnica jest taka że na benzynie szarpie bardzo, a na gazie spadają obroty i czuć szarpanie.
Będę musiał chyba odwiedzić motoryzacyjny i zaopatrzyć się w świece oraz kable.
Dodam że stał tak nie odpalany dobre 1,5 tygodnia i dziś się to pojawiło. Wcześniej było ok.
Dobrze ,że nie odpuszczasz skoro wcześniej pisałeś o rewolucji w kablach to pewnie one . Najpierw wymieniłbym właśnie kable a świece wyczyścił i ustawił przerwę 0,6 do 0,8 jeśli to nie pomoże to dopiero świece ( no i zapłon wcześniej ustawić , przerwę wyregulować itd. jak już wszyscy pisali ) Co do ciekawych stron to też fajna www.furgovw.org Polecam i zdrowia życzę |
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2015-02-09, 18:37
|
|
|
Okazało się że wskazówka na butli chyba mnie okłamała, bo gaz się skończył a ona dalej na 70% wisi, ale tutaj znowu zdziwienie...
gaz się skończył więc odpalamy na benzynie i co? Pracuje płynnie i bez wcześniejszych objawów... przestaje rozumieć to auto...
Nie zdążyłem jeszcze wymienić kabli, ale w najbliższym czasie to zrobię to się dowiemy co się zmieniło. No i oczywiście zatankuje gazu |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-02-09, 19:11
|
|
|
rasoir napisał/a: | przestaje rozumieć to auto... |
Meże gaz z benzyną zusamenn / do kupy/ |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2015-02-09, 19:13
|
|
|
Też o tym pomyślałem, ale jedyna przyczyna takiego czegoś to nieszczelność elektrozaworu gazu, a jeżeli tak by było to gaz by się cały czas ulatniał. Czy się mylę? |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-02-09, 19:16
|
|
|
rasoir napisał/a: | jeżeli tak by było to gaz by się cały czas ulatniał. |
Lepiej nie, bo dzisiaj warsztat samochodowy pod Lublinem rozpirzyło. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2015-02-09, 20:05
|
|
|
Resoir , pytanie jaki reduktor i centralke masz bo jesli podcisnieniowe , czyli centralka na 2 przyciski to mozesz miec peknietą membrane otwierajacą gaz i tym cienkim węzykiem bedzie sie sączył gaz.
W wersji z jednym przyciskiem to raczej niemożliwe |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2015-02-09, 22:32
|
|
|
Reduktor jest Lovato Pneumatic RG80 z tą cewką co po naciśnięciu przycisku puszcza gaz (swoją drogą cewka ta nie działa i można ew. puścić gaz ręcznie). Czyli jest możliwe że przez to pracował by na dwóch paliwach? |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2015-02-10, 06:48
|
|
|
Na zgaszonym silniku zdejmij z kolektora ten cienki węzyk idący do redukto ra i pociąnij ustami powietrze wtedy przez pewien czas bedziesz mógl ssac to powietrze z reduktora aż zaworek sie otworzy i dalej już nie pójdzie . jesli masz uszkodzony bedziesz mógl ssać i ssać |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2015-02-10, 10:28
|
|
|
Dowcipniś ;-) |
|
|
|
|
|