|
|
Surfmobil na Ducato L3H2 3.0 |
Autor |
Wiadomość |
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2015-04-28, 09:38
|
|
|
- voice
Pod brodzikiem mam tak jak na reszcie zabudowy sklejkę 9mm, a pod nią 4 cm styroduru.
- tom-cio
100% trafione. Dodam tylko, że miałem obawy przed tym jak się będzie cięło takie płytki szklane, ale z tą akurat, którą wybrałem nie miałem żadnych problemów - można ją ciąć na sucho tarczą diamentową na szlifierce kątowej np. wzdłuż przyłożonej listwy drewnianej.
- krzlac
Mam miejsce i upatrzoną umywalkę 400x220 mm, która wchodzi mi przed panelem prysznicowym, na lewo od wejścia, ale się jeszcze waham czy to nie będzie przesada jeżeli mam w odległości 0,5m zlewozmywak, a podróżuję solo. Ale pewnie się zdecyduję na zamontowanie tej umywalki tylko nie będę instalował dodatkowej baterii, a podłącze samą słuchawkę zamiast dolnych dyszy.
- koder
Wszystkie dysze mają osobne pokrętła do otwierania, więc nie będzie się woda lała ze wszystkich na raz - powinno być OK. W razie zbyt dużego wydatku mogę część silikonowych dyszy po prostu zatkać. W górnej deszczownicy jest 50 dyszy, a w zwykłej słuchawce prysznicowej około 40, więc aż takiego zbytku znowu nie ma.
- Skwarek
Prób jeszcze nie robiłem - nie mam podłączonego całego odpływu, a i płytki dopiero fugowałem 2 dni temu. Regulacja przepływu tak jak w każdej baterii. Tak jak pisałem mogę w razie W wyłączyć część dyszy. Mam też zwykłą słuchawkę prysznicową w tym panelu, więc można zamontować jakąś wersję oszczędzającą wodę.
Głębokość brodzika to 2,5 cm plus jeszcze 2 cm progu, więc powinno być OK. Odpływ jest fi 40, który później redukuję do 25mm i jest blisko zbiornika z szarą. W razie czego mogę przerobić cały odpływ na 32 lub 40mm, ale mam nadzieję, że nie będzie potrzeby. Górna deszczownia to raptem 50 dyszy tylko na dużej powierzchni rozmieszczone.
- wlodo
Dzięki za podpowiedź, też doszedłem do wniosku, że muszę zmniejszyć średnicę rurki miedzianej. Zamówiłem 10mm, końcówki do skręcania i spróbuję zwinąć dłuższą wężownicę tak żeby się jakoś zmieściła. Spróbuje tak jak mówisz ze spiralną - powinna być najdłuższa.
- toscaner
U Ciebie jest trochę inna sytuacja bo masz dłuższe przebiegi (dodatkowo podłogowe). U mnie od webasto do bojlera jest raptem 70 cm przewodów, a problemem u mnie jest zbyt słabe oddawanie ciepła przez wężownicę (zasilanie i powrót miały praktycznie taką samą temperaturę).
- wlodo
Otwory do czyszczenia dałem od góry (dekiel 20cm) bo łatwiej mi wymontować zbiornik (tylko 4 śrubki) i wyczyścić go na zewnątrz niż gimnastykować się pod autem. Może pomyślę nad łatwiejszym wyciąganiem zbiorników np. jedna śruba i ramka na zawiasie (tak jak mocowania koła zapasowego). |
_________________ vIrek |
|
|
|
|
|
voice
weteran Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły
Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Piwa: 20/21 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2015-04-28, 19:19
|
|
|
vIrek napisał/a: | - voice
Pod brodzikiem mam tak jak na reszcie zabudowy sklejkę 9mm, a pod nią 4 cm styroduru.
|
vIrek mnie chodzi o to co to za materiał ten niebieski z którego wyciąłeś brodzik i obłożyłeś go płytkami ?? Czyzby był to styrodur ale jak go wyciąłeś tak prosto ?? |
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2015-04-28, 20:41
|
|
|
Voice,to nie material,to folia w plynie,zobacz na nadkolach tez sie ku pomalowalo troszeczke,to sie maluje jak farba i robi szczelna powloke.Na moje pod spodem normalnie listewki |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
piotr1
Kombatant
Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2015-04-28, 21:45
|
|
|
Super robota. |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2015-04-28, 23:30
|
|
|
vIrek, [quotebo łatwiej mi wymontować zbiornik][/quote]
No co ty,będziesz demontował zbiorniki żeby je umyć?
Wytnij w podłodze otwory i masz dojście wyjmiesz korek z podłogi i odkręcasz nakrętkę zbiornika |
|
|
|
|
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2015-04-29, 08:25
|
|
|
tom-cio biorę Cię na swojego rzecznika prasowego , znowu 100% trafione.
Voice, na sklejce przykręciłem listwy 2cm, w wolne przestrzenie dałem styrodur 2cm, a na wierzch sklejkę 5mm. Całość pomalowana folią w płynie. Wybrałem mozaikę szklaną bo łatwiej i pewnie taniej (60 zł kosztowała mozaika) było ją położyć niż robić brodzik z włókna szklanego. A dodatkowo mozaika będzie bardziej odporna na chodzenie po niej. |
_________________ vIrek |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
OldPiernik
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Gru 2008 Piwa: 50/19 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-04-29, 09:06
|
|
|
A nie boisz się, że folia w płynie po jakimś czasie od naprężeń, drgań i wstrząsów przestanie być szczelna i woda zacznie się sączyć gdzieś pod spód?
Żeby nie było - nie krytykuję, tylko tak sobie głośno myślę. Ogólnie bardzo mi się podoba całokształt |
_________________ Życie jest za krótkie na siedzenie w domu i zazdroszczenie innym. |
|
|
|
|
CAPOMAN
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Maj 2014 Piwa: 37/34 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-04-29, 09:12
|
|
|
Super robota
tym panelem prysznicowym / deszczownicą to mnie zastrzeliłeś ja też taki chce |
_________________
|
|
|
|
|
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2015-04-30, 14:41
|
|
|
- OldPiernik
Właściwie główną barierą dla wody jest mozaika na elastycznym kleju z elastyczną fugą.
Folią w płynie malowałem kilka warstw i po wyschnięciu tworzy to taką gumowatą powłokę, więc raczej pękać nie powinno, a stanowi tylko dodatkowe zabezpieczenie. Więc odpowiadając - nie, nie boję się
Dzięki za "podobanie się"
- Capoman
Dzięki. Głównie to chodziło mi o baterię termostatyczną bo przy tak małym bojlerze (10 l) to trzeba by cały czas regulować temperaturę wody w trakcie prysznica, a że trafił się panel z uszkodzoną dołem obudową, którą i tak musiałem skrócić to szkoda było nie wziąć. |
_________________ vIrek |
Ostatnio zmieniony przez vIrek 2015-05-01, 18:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
qdlaty_78
stary wyga
Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Lip 2013 Piwa: 19/22 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-04-30, 21:31
|
|
|
vIrek napisał/a: | Dzięki. Głównie to chodziło mi o baterię termostatyczną bo przy tak małym bojlerze (10 l) to trzeba by cały czas regulować temperaturę wody w trakcie prysznica |
nie wiem czy się nacieszysz tym termostatem, robiłeś testy jak to w rzeczywistości camperowej utrzymuje temperaturę? |
|
|
|
|
keler
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Opel Combo Active, Niewiadów N126
Dołączył: 21 Sie 2012 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2015-05-06, 20:30
|
|
|
Fajnie, ale czy liczysz masy tego co montujesz - aby na końcu nie wyszło że auto w pełnym załadowaniu waży powyżej 3,5 |
|
|
|
|
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2015-05-07, 12:46
|
|
|
Dwa kroki do przodu i jeden do tyłu, tak wygląda ta moja budowa
Przerobiłem bojler bo miałem włożoną za krótką wężownice - webasto chociaż mniejszej mocy bo tylko 4,2kW to szybko się wyłączało z przegrzania by za chwilę od nowa się włączać. Teraz zwinąłem wężownicę z rurki 12mm i udało mi się wkręcić (dzięki Wlodo za pomysła) 3 metry rury - po pięciu minutach grzania webasta mam 10l gorącej wody.
- qdlaty_78
Chyba będzie pan zadowolony z termostatu, wypróbowałem na bardzo gorącej wodzie z bojlera i super utrzymuje stałą temperaturę, właśnie w kamperze ma większą rację bytu, bo gorącej wody mniej i szybciej zmienia się jej temperatura. Nie mam zacięcia Toscanera, żeby przeprowadzić testy z pomiarem wydajności i temperatury, ale na moje oko powinno być OK.
- keler
Byłem ostatnio po brakujące arkusze lekkiej sklejki i przy okazji zważyłem autko. Z pełnym zbiornikiem paliwa, z arkuszami sklejki, bez wody i bez kierowcy waży 2650. Dojdzie jeszcze akumulator i lodówka z grubszych rzeczy, więc myślę że 2750 nie przekroczę, a DMC mam 3500.
wezownica.jpg "Wkręcanie" 3 metrowej wężownicy. |
|
Plik ściągnięto 48 raz(y) 124,91 KB |
|
_________________ vIrek |
|
|
|
|
qdlaty_78
stary wyga
Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Lip 2013 Piwa: 19/22 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-05-07, 16:35
|
|
|
vIrek napisał/a: | Chyba będzie pan zadowolony z termostatu, wypróbowałem na bardzo gorącej wodzie z bojlera i super utrzymuje stałą temperaturę, właśnie w kamperze ma większą rację bytu, bo gorącej wody mniej i szybciej zmienia się jej temperatura. Nie mam zacięcia Toscanera, żeby przeprowadzić testy z pomiarem wydajności i temperatury, ale na moje oko powinno być OK. |
No to fajnie że wszystko działa jak chciałeś. |
_________________
|
|
|
|
|
Karas
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 Blaszak L3H2
Dołączył: 16 Maj 2014 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2015-05-25, 17:59
|
|
|
hej, mam pytanko, bo dopiero zauważyłem
Jak sprawuje się automat w tym 3.0? z racji problemów z lewym kolanem bardzo by mi pasował... to jest półautomat? Masz porównanie w osiągach i spalaniu do manualnego 3.0? Niestety w sieci mało info na temat tego zestawienia.
Jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość rozprostowania lewej nogi? przy manualu niema kompletnie na to miejsca, pedały zaczynają się zaraz za nadkolem, a tutaj?
Ostatnio w Niemcowni stał piękny 3.0 automat l4h2 z 2015r, ale ja nie miałem czasu, a takie auta nie czekają długo |
|
|
|
|
|
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2015-05-26, 08:00
|
|
|
To nie jest "pełnoprawny" automat, ale zwykła skrzynia mechaniczna z hydrauliczno-elektrycznym systemem zmiany biegów. W związku z tym nie ma typowych wad automatów, a wygoda jest duża. Jak wpiszesz Comfort Matic to coś tam google pokażą.
Porównania w osiągach nie mam, ale powinny być takie same jak w manualu bo to praktycznie jest manual tylko kto inny zmienia biegi:) Są dwa tryby automatyczny i ręczny. W automatycznym komputer decyduje kiedy zmienić bieg, a w ręcznym zmienia się sekwencyjnie poruszając lewarkiem w górę lub dół.
Są dwa pedały: gaz i hamulec (hamulec jest normalnej szerokości), więc jest miejsce na lewą nogę przy nadkolu i można ją rozprostować. Na długich trasach to nawet wykładam nogę na deskę rozdzielczą
Ja tego Ducato też kupiłem głównie ze względu na tą tą skrzynię biegów i jak chwilę nim pojeżdżę to krzywda mi się przesiadać do Vito z manualną. |
_________________ vIrek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|