Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
pompa wtryskowa ducato II 2.5/8 tdi
Autor Wiadomość
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-02-05, 17:30   

ja mam problem z pompą bo mi cieknie paliwko ,nie leci jeszcze ciurkiem ale tak jak jest gorący to kropla na minutę. Mam pod pompę wsadzony przecięty kanisterek 5 litrowy po płynie do spryskiwaczy żeby nie kapało na parkingu i tak przez 3 miesiące nazbiera sie z 2 litry paliwka,wtedy biorę strzykawkę 100ml i wyciągam paliwko i do baku.
Cieknie mi na tym cięgnie od przyśpieszacza kąta i tu mam pytanie , czy muszę wyciągać całą pompę czy wystarczy tylko odkręcić nakrętkę od mocowania cięgna ,chyba to jest 10,tka i te dwie śrubki co idą po skosie ,dwa imbusy,





chodzi mi o tę nakrętkę../\ chyba M10, na środku pompy .

przepraszam autora zdjęć że pozwoliłem sobie na skopiowanie i wykorzystanie jego fotki, mam nadzieję że nie bedziesz miał mi za złe,
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-02-05, 20:33   

Ja bym wyjął pompę. Raptem to 10 minut, a jest pewność że syfu tam nie naleci.
Żeby uszczelnić dźwignię, należy najpierw odkręcić nakrętkę na klucz nr 10. Tu uwaga! Dźwignia pasuje w wielu położeniach i jest pod nią sprężyna. Zaznaczamy położenie dźwigni względem ośki! Zapamiętujemy jak była założona sprężyna! Będzie łatwiej nam złożyć. Zdejmujemy dźwignię i odkręcamy dwa imbusy na klucz nr 5. Jeden imbus, trzyma blachę ograniczającą. Ona również musi być dobrze ustawiona. Można zaznaczyć jej położenie, przed odkręceniem. Jak już mamy odkręcone, wyjmujemy całość.
Wyjmujemy ośkę z tulejki. W tym aluminiowym dekielku, mamy oring i specjalną podkładkę. Jeśli ośka nie jest wytarta, wymieniamy oring i wsuwamy ośkę. Przed wsunięciem ośki, smarujemy oring i ośkę, cienką warstwą wazeliny technicznej. Podkładka która tam jest, nie może być wytarta i skorodowana. Nie zmieniamy jej na inną. Ważna jest jej grubość. Jeśli ją zmienimy na inną wymiarowo, będzie ciekło! Wiem z doświadczenia, że jak się założy się oring nie oryginalny, też będzie ciekło :( Jak już będziesz miał pompę na stole, uszczelnij od razu manetkę gazu. Nie będziesz już musiał tego robić. Bardzo często one również ciekną. Częściej niż przyspieszacz.
Pamiętaj aby złożyć wszystko tak jak było. Powodzenia ;)

Edit: Zapomniałem napisać. Pod aluminiowym dekielkiem, też jest oring. Nie jest to zwykły, tylko o przekroju kwadratowym. Kup sobie zestaw uszczelek tej pompy, będziesz miał tam wszystko.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-02-05, 22:18   

wielkie dzięki Gewehr,
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/483
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-02-05, 22:18   

Gewehr napisał/a:
ak już będziesz miał pompę na stole, uszczelnij od razu manetkę gazu. Nie będziesz już musiał tego robić. Bardzo często one również ciekną. Częściej niż przyspieszacz.

Tu wymień mosiężną tulejkę ośki manetki, bo często jest wytarta i wymiana samego oringu pomoże na krótko.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-02-05, 22:24   

Jak kupi zestaw, to będzie i tulejka ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
woycieh 
początkujący forumowicz


Dołączył: 27 Lis 2017
Piwa: 1/3
Skąd: silesia
Wysłany: 2017-11-27, 18:56   

Witajcie! Najpierw przepraszam, że tak wpadam z butami i od razu nie na temat, ale mam nóż na gardle i szukam wszędzie pomocy.
Pytanie dot. pompy wtryskowej - padła w moim blaszaku 2.8idtd, niestety nie nadaje się do regeneracji. Mechanik podsunął mi dwa numery i mam szukać tylko tych (0460424164 lub 0460424221). Problem w tym, że takich absolutnie nigdzie nie ma. Znalazłem kilka innych na sprzedaż, są z tego samego silnika, na zdj. też wygląda to wszystko 'na oko' tak samo. Pytanie, czy to oznaczenie jest naprawdę tak ważne czy mogę wziąć w ciemno jakąkolwiek z 2.8idtd?
Z góry dzięki za szybką odpowiedź!
PS. Camperteam obserwuję od dawna, aktualnie jestem na etapie przebudowy VW T4 na wysokiego z dachem Reimo. Jeśli wszystko pójdzie gładko to niedługo 'ujawnię się' też na forum z postępami prac - będzie bardziej na temat forumowy niż w tym wątku :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-11-27, 20:35   

woycieh napisał/a:
Problem w tym, że takich absolutnie nigdzie nie ma
Jak to nigdzie nie ma aTO nówka tylko 8k :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
woycieh 
początkujący forumowicz


Dołączył: 27 Lis 2017
Piwa: 1/3
Skąd: silesia
Wysłany: 2017-11-27, 20:44   

Tak, TO akurat też widziałem :) ale raczej celuję w używkę, moje ducato kosztowało tyle co ta pompa :-P
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***