Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2,8HDI pali się "check engine"
Autor Wiadomość
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-07-08, 15:16   Silnik 2,8HDI pali się "check engine"

Witajcie
Jak w temacie Citroen Jumper 2005 - 2,8HDI.
Potrzebuję informacji odnośnie zapalającej się czerwonej kontrolki "check engine" :!:
Sprawa dość pilne bo akurat jestem w trasie w okolicach Porto (3300 km od domu :evil: )
Nie zakładam tematu w S.O.S. bo autko nadal jedzie, ale... :-/
Podam wszystkie informacje, bo nie wiem która może mieć znaczenie:
Od wyjazdu z Polski przez 3200 km idealnie. Na granicy hiszpańsko-portugalskiej zatankowałem 80 litrów paliwa (na dużej stacji) i po przejechaniu 20-30 km (większość zjeżdżając z góry na luzie lub 5-tym biegu) nagle zapaliła się czerwona lampka "check engine".
Co ciekawe autko dalej pracowało jak wcześniej.
Temperatura silnika - OK. Moc - OK. Żadnych dziwnych stuków, puków, pisków, kopcenia itd.
W końcu kiedy mogłem się zatrzymać na parkingu sprawdziłem poziom oleju - OK.
Nic nie cieknie.
Po prostu ideał :!:
Po kilkunastu minutach odpalam auto i kontrolka się nie pali :wyszczerzony:
Jednakże po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów znów się zapala.
Jak stanę i wyłączę silnik na jakiś dłuższy czas znów jest OK - i tak w koło :(

Moje pytanka:
1.Co to może być :?:
2.Czy mam się martwić :?:
3.Czy dojadę z tym do domu :?:


Może to jakiś banał :?: i wystarczy zrobić.... no właśnie co :?:
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2017-07-08, 16:33   

Roberto napisał/a:
Jednakże po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów znów się zapala.
wniosek prosty, krótkimi skokami do przodu. a jaka temperatura otoczenia, może chłodnica oleju nie wyrabia :spoko
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-07-08, 16:48   

Jeżeli na zapalonej kontrolce da radę przekroczyć 3000 obrotów, to mu przejdzie. Jeżeli to problem paliwa to nie zaszkodzi wlać oleju do dwusuwów około 3 setki na zbiornik paliwa.
_________________
Pozdrawia Krzysztof
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
relabi
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2017-07-08, 17:39   

odłącz na chwile klemę akumulatora i powinno sie poprawić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dr No 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Buduje się na Renault Master
Dołączył: 01 Cze 2017
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-07-08, 19:57   

Sprawdź proszę czy nie ma zależności pomiędzy zgłoszeniem awarii silnika (zapaleniem kontrolki) a jego obciążeniem. W prostym teście próbuj przyspieszać na wyższym biegu niż robisz to zwykle (w zakresie niższych obrotów).
Jeżeli sterownik silnika nie przechodzi w tryb awaryjny usterka jest przejściowa. Próbując doszukać się zależności pomiędzy tankowaniem paliwa a pojawieniem się problemu można domniemywać niewydolność zaworu regulacyjnego na pompie wysokiego ciśnienia (paliwo niskiej jakości, opiłki, zaklejony filtr paliwa, zużycie naturalne itp) skutkującą opóźnieniem zmian ciśnienia paliwa zmierzonego (informacja z czujnika ciśnienia paliwa) względem żądanego (zadanego przez sterownik - mapa) ciśnienia paliwa.
Odłączenie zasilania nie powoduje usunięcia błędów jako takich. Te zawsze pozostają w historii, zmieniają wyłącznie status (gaśnie kontrolka) i zostaną zgłoszone przy pierwszym wystąpieniu.
Nie wiem na jakim systemie jest Twój silnik więc nie wiem jaki typ pompy wysokiego ciśnienia posiadasz. Możliwym jest, że zamontowany regulator wyposażony jest w sitko i to ono na skutek zanieczyszczeń ogranicza jego działanie.

Przykład regulatora Bosch

http://partsbos.com/1695-...-7700101016.jpg

Sitko to w uproszczeniu wszystko od zielonego oringa w lewo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
GENAS 
zaawansowany


Twój sprzęt: FIAT DUCATO ''JOINT''
Nazwa załogi: Basia-Genek
Dołączył: 26 Gru 2011
Otrzymał 23 piw(a)
Skąd: LWÓWEK WLKP
Wysłany: 2017-07-08, 20:10   

nie przejmuj się tym i jedz dalej, ja wjeżdżając na Sierra Nevada ze względu na wysokość i rzadkie powietrze też zapaliło się to gó..o i paliło aż do domu
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-07-08, 21:04   

Najciekawsze jest to, że po zapaleniu kontrolki autko zachowuje się cały czas tak samo.
Nie jest ani trochę słabsze - przynajmniej ja tego nie czuję.
Jadąc na tempomacie też nie widać żadnej różnicy
Napisałem o tankowaniu paliwa, bo to pierwsze przyszło mi do głowy...

Dr No napisał/a:
Sprawdź proszę czy nie ma zależności pomiędzy zgłoszeniem awarii silnika (zapaleniem kontrolki) a jego obciążeniem. W prostym teście próbuj przyspieszać na wyższym biegu niż robisz to zwykle (w zakresie niższych obrotów).


Dziś stoimy na kempingu. Jutro ruszamy dalej więc zrobię testy po drodze.

Rawic napisał/a:
a jaka temperatura otoczenia, może chłodnica oleju nie wyrabia


Jeśli chodzi o temperatury to wszystko jest w normie, zarówno na zewnątrz (powietrze około 25 stopni) jak i w silniku. Przed wyjazdem wymieniałem chłodnicę na nową. Silnik się nie przegrzewa, więc olej pewnie też jest OK.

Dzięki za odzew :ok
Dam znać jak będzie dalej się sytuacja rozwijać :spoko
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Stanek 
weteran


Twój sprzęt: HYMER Exis-i 562
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Piwa: 205/47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-09, 06:53   

Nasz co prawda Ford po przejeździe przez Pireneje w zeszłym roku miał to samo. Kontrolka zapaliła się po intensywnym hamowaniu silnikiem i paliła się przez cały dzień jednak auto jechało normalnie. Potem jej przeszło i było OK. Ponownie zapaliła się innego dnia też przy większym obciążeniu już nie pamiętam w jakiej sytuacji i znowu samo przeszło. Jeśli auto jedzie normalnie nie przejmowałbym się zbytnio.
_________________
Pozdrawiam
Stanek
https://www.dzienpodniu.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dukat 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2016
Piwa: 7/5
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2017-07-09, 08:27   

Jak chcesz byc spokojny odżałuj parę groszy podjedz do serwisu podłącz auto pod komputer i będziesz wiedział dlaczego i od jakiego błędu sie zapaliła kontrolka. Przyczyn moze byc mnóstwo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-07-09, 10:27   

Z Twojego opisu, obstawiam uszkodzenie któregoś wentylatora. Tylko że bez odczytania błędów, to wróżenie z fusów.
Układ sterowania silnikiem w Twoim aucie, to Bosch EDC MS6,3
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dr No 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Buduje się na Renault Master
Dołączył: 01 Cze 2017
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-07-09, 11:09   

MS6.3 w PSA?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-07-09, 11:28   

Ducato i iveco tez mają ten sam system przy 2.8
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2017-07-09, 11:50   

Przyczyn mnóstwo, a mnie np. zaskoczyło, co prawda w osobowym mercedesie, że ten komunikat się wyświetlił jak brakowało powietrza w jednym kole :shock:
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dr No 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Buduje się na Renault Master
Dołączył: 01 Cze 2017
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-07-09, 12:02   

Iveco i Renault Mascott w tej kategorii pojazdów tak, zgadza się. Nigdy nie widziałem MS6.3 w PSA. Tam 15 leciała w różnych odmianach. Mogę po VIN sprawdzić co urodziła fabryka jeśli ktoś chciałby.
OT się robi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-07-10, 17:04   

Dr No napisał/a:
Iveco i Renault Mascott w tej kategorii pojazdów tak, zgadza się. Nigdy nie widziałem MS6.3 w PSA. Tam 15 leciała w różnych odmianach. Mogę po VIN sprawdzić co urodziła fabryka jeśli ktoś chciałby.
OT się robi.


Faktycznie, masz rację. Sprawdziłem i jest tam 15c7. Pamięć już nie ta :mrgreen:
Stawiam piwo za czujność.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***